رَهی نو

فاصله تهران تا لنگرود

تعداد بازدید: ۱۰۸۸۸ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

لنگرود یکی از زیبا‌ترین شهر‌ها‌ی گیلان است و بین شهرستان‌ها‌ی رود‌سر و لاهیجان قرار گرفته است و همچنین از جمله شهر‌ها‌یی است که به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریا‌ی خزر، از زمان‌ها‌ی گذشته از اهمیت بالا‌یی برخوردار بوده است. در ضمن زبان مردم شهر ابریشم یا لنگرود، گیلکی و لهجه‌ی لنگرود‌ی است.

 

رودخانه‌ها‌ی زیبا‌یی به همراه پل‌ها‌ی باستانی در این شهر خوش‌آب‌و‌هوا وجود دارند که آن را دیدنی‌تر کرده‌اند. بدون شک سفر به لنگرود تجربه‌ی تازه‌ای به شما می‌دهد؛ اما آغاز سفر بدون درنظرگرفتن شرایط و اطلاعات لازم مثل مسافت، مسیر، نحوه‌ی سفر و... بیهوده است و ممکن است هرکسی را به‌زحمت زیاد‌ی بیندازد.

 

بنابراین طی این مقاله قصد داریم تا در رابطه با فاصله تهران تا لنگرود، روش‌ها‌ی سفر به آن و جاذبه‌ها‌ی دیدنی این مسیر توضیحاتی را ارائه کنیم. پس از این فرصت استفاده کنید تا هر اطلاعاتی که در رابطه با لنگرود احتیاج دارید را به دست آورید.

 

فاصله تهران تا لنگرود از نظر مسافت و زمان

فاصله‌ی این دو شهر از همدیگر، حدودا به ۳۷۰ کیلو‌متر می‌رسد؛ مطابق این مسافت، اگر سرعت وسیله نقلیه را ۸۰ کیلو‌متر بر ساعت فرض کنیم، رسیدن به مقصد تقریبا ۴ ساعت و نیم زمان می‌برد. البته باید گفت که ۳ مسیر برای جابه‌جایی بین این دو شهر وجود دارد؛ بنابراین بر اساس مسیر انتخابی، این مسافت و زمان تا حدود‌ی تغییر می‌کند و برای سیر فاصله تهران تا لنگرود باید این موضوع را در نظر گرفت.

 

فاصله تهران تا لنگرود  


لیست هتل های لوکس شمال ایران + آدرس و امکانات 


فاصله تهران تا لنگرود چند کیلو‌متر است؟

مسیر اول به مسافت ۳۶۳ کیلو‌متر، از آزاد‌راه شهید فهمیده آغاز می‌شود، این مسیر از طریق آزاد‌راه کرج - قزوین ادامه می‌یابد، تا اینکه در آزاد‌راه قزوین - زنجان، از طریق یک خروجی وارد آزاد‌راه قزوین - رشت شوید. در پایان این مسیر به رشت می‌رسید؛ در ادامه به‌سوی سیاهگل و لاهیجان حرکت کنید. بعد از لاهیجان، تابلو‌ی لنگرود دیده می‌شود، مسیر خود را به سو‌ی آن، در پیش بگیرید تا به شهر تاریخی لنگرود برسید.

 

برای سیر مسیر دوم که ۳۹۳ کیلو‌متر است باید از جاده‌ی تهران - شهریار، سفر خود را آغاز کنید و خود را به بوئین‌زهرا برسانید. اولین نقطه‌ی اشتراک مسیر دوم و سوم، بوئین‌زهرا است که در مسیر سوم، به طول ۴۶۴ کیلو‌متر، لازم است که از طریق بزرگراه سلیمانی خود را به آنجا برسانید. از این شهر به قزوین حرکت کنید؛ سپس با پیوستن به جاده‌ی قزوین - رشت، ادامه‌ی راه را مطابق مسیر اول طی نمایید.

 

روش‌ها‌ی سفر از تهران تا لنگرود

مسافرت از تهران به لنگرود از طریق خودرو‌ی شخصی و اتوبوس امکان‌پذیر است؛ اما به دلیل نبود خطوط راه‌آهن و فرودگاه در لنگرود، سفر با قطار و هواپیما از طریق این شهر ممکن نیست. بااین‌حال می‌توانید مسیر تهران به رشت را با هواپیما و یا قطار طی کنید و برای ادامه‌ی مسیر از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید.

 

مسافت تهران تا لنگرود با اتوبوس

برای اینکه فاصله تهران تا لنگرود را با اتوبوس طی کنید، به بلیطی به مقصد لنگرود نیاز دارید که باید آن را از ترمینال غرب تهران واقع در ضلع جنوبی میدان آزادی، در ابتدا‌ی بزرگراه مخصوص کرج تهیه نمایید. اتوبوس از پایانه‌ی غرب شروع به حرکت می‌کند و از طریق یکی از 2 مسیر‌ی که قبلا ذکر شد، خود را به لنگرود می‌رساند.

 

مسافت تهران تا لنگرود با خودرو‌ی شخصی

اگر ترجیح می‌دهید که فاصله تهران تا لنگرود را با خودرو‌ی شخصی طی کنید، می‌توانید با انتخاب خود، یکی از دو مسیر را در پیش بگیرید و از زیبا‌یی‌ها‌ی هرکدام از این راه‌ها لذت ببرید.

 

مسافت تهران تا لنگرود


بیشتر بخوانید:  جاهای دیدنی و گردشگری لنگرود + عکس و آدرس


جاذبه‌ها‌ی مسیر تهران لنگرود

مسیر تهران تا لنگرود جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که می‌توانید چند ساعتی را به‌عنوان استراحت به دیدن این مکان‌ها اختصاص دهید.

 

آبشار هفت چشمه

آبشار چشم‌نواز هفت چشمه در استان البرز، در فاصله ی کرج تا چالوس در نزدیکی روستا‌ی خوش‌آب‌و‌هوا‌ی ارنگه واقع شده است. ارتفاع این آبشار به ۵ تا ۷ متر می‌رسد. ازآنجاکه آبشار ذکر‌شده از ریزش چشمه‌ها‌ی هفت‌قلو به دره ایجاد می‌شود، آن را هفت چشمه می‌نامند. در ضمن در طبیعت بکر و زیبا‌یی که هفت چشمه رقم زده است، غار‌ها‌‌یی نیز وجود دارند که در کنار هم چشم‌انداز‌ی زیبا را پدید آورده‌اند. این آبشار به آبشار آدران نیز نزدیک است و با ادامه‌دادن راه می‌توانید از آبشار بعد‌ی هم بازدید کنید.

جنگل نقله بر

یک جاذبه‌ی طبیعی دیگر در فاصله تهران تا لنگرود، جنگلی در استان گیلان، بنام نقله بر است. موقعیت جغرافیا‌یی جنگل سبز و زیبا‌ی نقله بر، در جاده‌ی قزوین - رشت، ۴۵ کیلو‌متر‌ی شهر رشت، روستا‌ی نقله‌بر است. این روستا در نزدیکی منجیل و رودبار واقع شده است؛ پس برای اینکه خود را به آن برسانید، باید از سمت رستم‌آباد و روستا‌ی کرارود حرکت کنید.

 

مقبره کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای)

مقبره‌ی کاشف السلطنه در استان گیلان، لاهیجان، بین خیابان کاشف شرقی و شهید هاشمی‌نژاد واقع شده است. لاهیجان شهر‌ی است که از سال‌ها پیش به‌عنوان شهر چای شناخته می‌شود و فرد‌ی که موجب این نام‌گذاری و رونق صنعت چای در کشور شد، کاشف السلطنه است. آرامگاه او بنام موزه تاریخ چای نیز شناخته می‌شود.

 

با بازدید از این مقبره یا موزه‌ی تاریخی چای، می‌توانید ضمن آشنا‌یی با تاریخ چای در ایران، از اشیا‌ی قدیمی داخل آن نیز دیدن کنید. امروزه این مقبره به یکی از پر‌طرفدار‌ترین جاذبه‌ها‌ی لاهیجان تبدیل شده است که هیچ گردشگر‌ی بدون دیدن آن، لاهیجان را ترک نمی‌کند. پس هنگام طی‌کردن فاصله تهران تا لنگرود، بازدید از موزه‌ی تاریخ چای را از یاد نبرید.

 

تالاب چاف

یکی از زیبا‌ترین تالاب‌ها‌ی کشور، تالاب چاف است که در فاصله تهران تا لنگرود قرار دارد. به طور دقیق‌تر، این تالاب در ۱۳ کیلو‌متر‌ی شمال شرقی لنگرود و در حاشیه‌ی شهرستان چاف واقع شده است. وسعت تالاب به حدود ۸۰۰ هکتار می‌رسد و از جهت‌ها‌ی مختلف به دریا‌ی خزر، روستا‌ی چاف و روستا‌ی تازه‌آباد چاف راه دارد. قدمت منطقه‌ی چاف به ۲۰۰ سال می‌رسد.

اگر قصد سفر و اقامت به لنگرود را دارید می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های لنگرود مانند هتل ستاره دریا چمخاله را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.

سخن آخر

سفر به لنگرود، یک سفر همه‌جانبه است؛ چرا‌که می‌توانید در حین مسافرت به آن، از طول مسیر نیز کاملا لذت ببرید و در پایان هم با بازدید از خود لنگرود شگفت‌زده شوید. سفر‌کردن از تهران به لنگرود، دقیقا همان سفر‌ی است که می‌تواند نگرانی‌ها‌ی شما را از بین ببرد و در مقابل حس خوبی ایجاد کند. از همین رو تمام اطلاعات، از جمله فاصله تهران تا لنگرود، روش‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌ی این مسیر که ممکن بود به دلیل نا‌آگاهی از آن‌ها، احساس اطمینان نکنید، با جزئیات کامل گفته شد. پس تدارکات سفر را مهیا کنید و راهی لنگرود شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...