رَهی نو

فاصله اصفهان تا عسلویه

تعداد بازدید: ۱۱۶۹۳ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

یکی از شهرستان‌های زیبای بوشهر، عسلویه است که با استان‌های هرمزگان و فارس مرز مشترک دارد. از زیباترین روستاهای عسلویه می‌توان به روستای بنود و بندو اشاره کرد. این روستاها در جنوب این شهر قرار دارند و ساحل آن‌ها برای ماهیگیری و ورزش‌های ساحلی مناسب است.

آبگیرهای متعدد، چشمه‌ها، معماری سنتی خانه‌های روستایی، واحدهای عظیم پتروشیمی،  نخلستان‌ها و باغات، روستاهای دیدنی، ساحل آرام، پارک ملی نایبند و جنگل‌های حرا از دیدنی‌های عسلویه به‌حساب می‌آیند. اگر شما هم دوست دارید به عسلویه سفر کنید، این مقاله را بخوانید تا با فاصله اصفهان تا عسلویه، روش‌های سفر به عسلویه و جاذبه‌های مسیر آشنا شوید.

 

فاصله اصفهان تا عسلویه از نظر مسافت و زمان

اگر قصد دارید از اصفهان به عسلویه بروید، سه مسیر پیش روی شماست. برای اینکه فاصله اصفهان تا عسلویه را از مسیر اول طی کنید، باید ابتدا از کنار شهرهای سپاهان شهر و بهارستان عبور کنید. سپس به‌سوی شهررضا حرکت کنید و اتوبان اصفهان شیراز را ادامه دهید تا به شهر شیراز برسید. حال باید وارد بلوار امام رضا شوید و به سمت بلوار سرداران بروید. در نهایت باید از بلوار خلیج فارس، از شهر خارج شوید و در مسیر جاده کوار شیراز قرار بگیرید. سپس به سمت شهر فیروز آباد حرکت کنید. در ادامه باید از شهر جم عبور کنید و مسیر را ادامه دهید تا به عسلویه برسید. این مسیر 10 ساعت و 13 دقیقه زمان لازم دارد.

 

فاصله اصفهان تا عسلویه

مسیر دوم، از اتوبان ذوب آهن شروع می‌شود و از شهرهای فلاورجان و فولادشهر می‌گذرد. سپس با ورود به جاده شرکت فولاد مبارکه، به جاده اصفهان، بروجن و مبارکه می‌رسد. با گذر از شهرهای بروجن، گندمان، دوراهان، مال خلیفه و پاتاوه، به یاسوج خواهید رسید. حال باید به سمت دشت روم حرکت کنید تا وارد مسیر نورآباد - مصیری شوید. در ادامه این مسیر به شهر برازجان می‌رسید. در ادامه باید به سمت عسلویه حرکت کنید. فاصله اصفهان تا عسلویه در این مسیر، 11 ساعت و 26 دقیقه است.

 

برای اینکه از مسیر سوم خود را به عسلویه برسانید، باید همانند مسیر شماره 1، تا شهرضا بیایید. در اینجا از مسیر اول جدا شده و به سمت سمیرم حرکت کنید. سپس وارد مسیر سمیرم یاسوج شوید.  پس از رسیدن به شهر یاسوج، ادامه مسیر را از جاده یاسوج شیراز بروید تا به شهر شیراز برسید. حال به جاده کوار شیراز بروید و ادامه مسیر را همانند مسیر شماره 1 حرکت کنید تا به شهر عسلویه برسید.

 

فاصله اصفهان تا عسلویه چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد برای اینکه فاصله اصفهان تا عسلویه را طی کنید، از سه مسیر مختلف می‌توانید حرکت کنید. مسیر شماره 1، 845 کیلومتر، مسیر شماره 2، 842 کیلومتر و مسیر شماره 3، 869 کیلومتر است.

 

 

روش‌های سفر از اصفهان تا عسلویه

برای اینکه بتوانید از اصفهان به سمت عسلویه حرکت کنید، از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. در ادامه این روش‌ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

مسافت اصفهان تا عسلویه با اتوبوس

اگر قصد دارید فاصله اصفهان تا عسلویه را با اتوبوس طی کنید، باید به ترمینال صفه بروید و بلیط مربوطه را تهیه کنید. در نهایت پس از پیمودن 834 کیلومتر و گذشت حدود 10 ساعت زمان، به مقصد خواهید رسید.

 

مسافت اصفهان تا عسلویه با خودروی شخصی

همان‌طور که در بالا گفته شد، با خودروی شخصی از سه مسیر مختلف می‌توانید به سمت عسلویه حرکت کنید که بین 10 تا 11.5 ساعت در مسیر خواهید بود.

 

مسافت اصفهان تا عسلویه با هواپیما

برای افرادی که زمان یا حوصله 10 الی 12 ساعت رانندگی یا نشستن در یک جای ثابت مثل قطار یا اتوبوس را ندارند، هواپیما انتخاب خوبی است. می‌توانید به‌راحتی در زمان یک ساعت و پانزده دقیقه خود را به مقصد برسانید. این مسافت هوایی معادل 600 کیلومتر است.

 

مسافت اصفهان تا عسلویه


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و تفریحی عسلویه + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر اصفهان عسلویه

اگر فاصله اصفهان تا عسلویه را از مسیر شماره 1 و شماره 3 طی می‌کنید، از شهر شیراز عبور خواهید کرد. شیراز یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید یک یا چند روز در این شهر اقامت کنید و از باغ‌های زیبا، موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و آرامگاه‌های آن دیدن کنید.

 

باغ ارم شیراز دارای درختان مرکبات و سروهای باشکوه است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این باغ به شکل مستطیل است و باید از طول باغ عبور کنید تا به عمارت اصلی برسید. روبه‌روی عمارت اصلی یک استخر به مساحت 335 متر و عمق 0.5 متر وجود دارد که تصویر عمارت درون آن قابل مشاهده است. وجود چهار نخل در چهار گوشه استخر، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

 

مسجد، حمام و بازار وکیل، از مجموعه وکیل شیراز هستند که در دوران کریم خان زند برای رفاه حال مردم، در کنار هم ساخته شده‌اند. بازار وکیل از گذشته بسیار پراهمیت بوده است. در ساخت این بنا از بازار لار و اصفهان الهام گرفته شده است، اما بازار وکیل کامل‌تر است. ارتفاع طاق‌ها و پهنای پیاده‌روهای آن بیشتر است و باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند به‌راحتی در مسیر این بازار حرکت کنند.

 

مسجد وکیل بسیار بزرگ و مشهور بوده است. خوشنویسی به خط کوفی و ثلث، کاشی‌های معرق و طاق‌های مشجر جذابیت بیشتری به این فضا بخشیده‌اند. برای نگهداری سقف مسجد، از 48 ستون استفاده شده است که قرارگیری منظم این ستون‌ها، حالت معنوی و روحانی زیادی را به مسجد اضافه کرده است.

 

حمام وکیل نیز امروزه به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است. وجود مجسمه‌های مومی با لباس‌هایی به سبک دوران زندیان، سقف‌هایی با تزیین آهک‌بری و نقوشی از افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی، علاقه‌مندان را برای دیدن این مکان تاریخی  تشویق می‌کنند.

 

تخت‌جمشید، یک یادگار ۲۵۰۰ساله از دوران هخامنشیان است که دارای سنگ‌نوشته‌ها و نقوش برجسته است و افراد زیادی را به این منطقه می‌کشاند. آرامگاه سعدی و حافظ، باغ نارنجستان، پاسارگاد و غیره از مکان‌هایی است که از دیدن آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

 

در مسیر 2 و 3، از شهر یاسوج عبور خواهید کرد. این شهر هم انتخاب خوبی برای اقامت است و می‌توانید کمی خستگی مسیر را از تنتان بیرون کنید. یاسوج دارای مکان‌های دیدنی مختلف همچون تل خسرو، کنده‌کاری‌های مهریان، آبشار، روستای کاکان، رشته‌کوه دنا، رودخانه بشار، تنگه گنجه‌ای، تنگه مهریان، دشت مورپیسه، دریاچه مور زرد، دریاچه سد شاه قاسم، موزه، غار و غیره است که اگر بخواهید چندتا از این مکان‌ها را هم ببینید، باید چند روزی در یاسوج بمانید.

 

اگر مسیر دوم را برای پیمودن فاصله اصفهان تا عسلویه انتخاب کرده‌اید، به شهر برازجان خواهید رسید. این شهر مکان‌های تاریخی و دیدنی فراوانی دارد که دیدن آن‌ها برایتان جالب خواهد بود. با ماندن در این شهر می‌توانید از دژ برازجان، گور دختر، کاخ بردک سیاه، کاخ کوروش، کاخ سنگ سیاه، آبشار شول، غار چهل خانه و کاخ چرخاب دیدن کنید.

اگر قصد سفر و اقامت در عسلویه را دارید می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های عسلویه را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با عسلویه آشنا کنیم و مواردی همچون فاصله اصفهان تا عسلویه، روش‌های رفتن از اصفهان به عسلویه و جاذبه‌های مسیر را بررسی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی باشد و در سفر به عسلویه بتوانید از بهترین مکان‌ها دیدن کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
علیرضا ۱۴۰۲/۸/۳

شهر یاسوج هم تو این مسیر دیدنی است و ترجیح میدم از مسیر شماره 3 برم که یاسوج رو هم ببینیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

علیرضای عزیز امیدواریم سفر خوشی در پیش داشته باشید و از خدمات رهی نو هم میتوانید بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...