رَهی نو

فاصله تهران تا عسلویه

تعداد بازدید: ۳۴۷۸۷ ۳ آبان ۱۴۰۰

به شدت گرمایی که در عسلویه در جنوبی‌ترین نقطه ایران یعنی بوشهر تجربه می‌کند، به همان اندازه می‌توانید از همنشینی با مردم خونگرم و مهمان‌نوازش لذت ببرید. به وسعت فاصله‌ای که از تهران تا جنوبی‌ترین شهر بوشهر دارید، شور و حرارت این سفر برایتان تبدیل به خاطره‌ای به یادماندنی خواهد شد. همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید تا فاصله تهران تا عسلویه را با هم طی کنیم.

فاصله تهران تا عسلویه

فاصله تهران تا عسلویه از نظر مسافت و زمان 

از همین ابتدا بهتر است بدانید که اگر قصد طی کردن این مسافت طولانی و دراز را با ماشین شخصی دارید، احتمالاً از روحیه بسیار قوی برخوردار هستید؛ چراکه اگر بخواهید تخت‌گاز به سمت عسلویه با ماشین برانید شاید یک روز کامل در راه باشید.

تازه در این میان اگر شدت گرمای راه و ترافیک و شلوغی را فاکتور بگیریم، احتمالاً از خستگی، امانی برای رسیدن برایتان باقی نمانده باشد. به خصوص اگر برای بار اول قرار است این مسافت را طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با ماشین شخصی را فراموش کنید.

فاصله تهران تا عسلویه

 

با این حال، تصمیم‌گیرنده شما هستید و این جاده دور و دراز شما را فرا می‌خواند. اگر قصد رفتن به عسلویه با قطار یا هواپیما را ندارید، از سه طریق می‌توانید از تهران به عسلویه برسید. البته اگر بازدید از شهرهایی که در مسیرتان است، چاشنی سفرتان قرار دهید، مقصد برایتان شیرین‌تر می‌شود. 

مسیر اول که سرراست‌تر و متداول‌تر است از جاده قم کاشان می‌گذرد. این مسیر 1287 کیلومتر است و حدود 15 ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد.  مسیر دومی هم که می‌توانید انتخاب کنید از جاده اراک می‌گذرد. این مسیر نیز با مسافت حدود 1500 کیلومتری که دارد، حدود 18 ساعت میزبان شما در جاده است.  مسیر سوم نیز از سمت اصفهان و یزد می‌گذرد که حدود 1423 کیلومتر است و بازه زمانی حدودا 16 ساعته دارد. 

فاصله تهران تا عسلویه چند کیلومتر است؟

بسته به اینکه چه روش و چه مسیری را برای سفر انتخاب کنید، فاصله‌ای که طی می‌کنید، متفاوت است. اگر با هواپیما قصد سفر به عسلویه را دارید، فاصله هوایی 1287 کیلومتر دارید. در صورتی که قصد دارید این مسافت را با ماشین طی کنید، با توجه به مسیری که در پیش می‌گیرید، مسافت متفاوتی دارد. 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، با انتخاب مسیر 1287 کیلومتری، از شهرهای قم، کاشان، نجف‌آباد، شیراز گذشته و به عسلویه می‌رسید.   در صورتی هم که مسیر 1500 کیلومتری را انتخاب کنید، از جاده‌های قم و اراک گذشته و بعد از گذر از حوالی بروجرد و خرم‌آباد، به اندیمشک می‌رسید. اهواز، زهره، هندیجان، بندر دیلم، بندر امام حسین، بندر گناوه، چغادک، خورموج، آبدان و بندرکنگان را رد کرده به عسلویه می‌رسید. 

مسیر سوم نیز که 1423 کیلومتری است، شما را پس از قم، از شهرهای اصفهان و یزد می‌گذراند و ادامه مسیر مانند مسیر اول طی می‌کنید تا به بندر گرم عسلویه برسید.

روش‌های سفر از تهران تا عسلویه

این بندر گرم و دوست‌داشتنی با مردم خونگرمی که دارد، در جنوبی‌ترین نقطه بوشهر، میزبان شما خواهد بود. در ادامه با هم روش‌های سفر به بندر زیبای عسلویه را بررسی می‌کنیم. جالب است بدانید همین بندر گرم و دوست‌داشتنی که با شنیدن اسمش به یاد صنعت پتروشیمی و نفت و گاز می‌افتیم، دارای زیباترین آبشارها و پارک‌های ساحلی است. 

مسافت تهران تا عسلویه با اتوبوس 

برای سفر به عسلویه با اتوبوس کافیست به پایانه جنوب رفته و از آنجا به مقصد عسلویه بلیط تهیه کنید. با اتوبوس، دیگر هر جا که بخواهید نمی‌توانید توقف داشته باشید. از طرفی دیگر خودتان را با رانندگی خسته نخواهید کرد. در این روش، حدوداً 16 ساعت مهمان جاده هستید. 

مسافت تهران تا عسلویه با خودروی شخصی 

خودتان را برای چندین ساعت رانندگی کنید. البته وقتی فرمان را خودتان به دست بگیرید، هرجا که خسته شدید می‌توانید توقف کنید و چایی بنوشید و استراحتی کنید. حتی می‌توانید در شهرهایی که در مسیرتان است، توقف یک روزه داشته باشید و از دیدنی‌های مسیر لذت ببرید. به این ترتیب مسافت طولانی عسلویه تبدیل به یک سفرگردی حسابی می‌شود که با کوله‌بار خاطره از سفر به شهرهای مختلف پر شده است. 

مسافت تهران تا عسلویه با قطار 

عسلویه خود به تنهایی ایستگاه راه آهن ندارد. برای سفر به عسلویه با قطار بایستی سوار قطارهای شیراز شده و از آنجا با اتوبوس خودتان را به بوشهر برسانید. از بوشهر تا بندر کنگان دو ساعتی راه دارید، سپس از آن جا با یک تاکسی به بندر عسلویه خواهید رسید.   

مسافت تهران تا عسلویه با هواپیما 

برای سفر به عسلویه بهترین گزینه سفر با هواپیما است؛ چراکه در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن به بندر عسلویه می‌رسید. به این ترتیب پرواز شما از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد عسلویه است و در فرودگاه عسلویه فرود خواهید آمد و از اینجا تا خود شهر نیز مسافت 6 کیلومتری پیش رویتان است. دیگر نه دردسر مسافت طولانی دارید، نه اسیر گرما و ترافیک می‌شوید. 

 

برای اقامت در عسلویه:  هتل ریم رام عسلویه

جاذبه‌های مسیر تهران عسلویه

از تهران حرکت کنید و به سمت کاشان که رسیدید سری به دیدنی‌های بی‌نظیر کاشان بزنید. باغ فین، حمام فین، حمام سلطان امیراحمد، تپه‌های سیلک در مسیرتان است. اگر اهل کوهنوردی هستید و تجهیزات کافی همراه‌تان آوردید، به سمت جاده راوند به ورکان رفته و به قله سیرو بروید. اگر تجهیزات کویر نیز همراه‌تان دارید، می‌توانید در مسیر حداقل یک شب را در کویر زیبای مرنجاب زیر آسمان پرستاره این بخش بخوابید. 

مسیر را ادامه دهید تا به کمپ متین آباد برسید. اینجا یک اقامتگاه بوم‌گردی در اصفهان است که می‌تواند لحظات خوبی را برایتان بسازد. حوالی اصفهان روستای طامه و غار پریان نیز در مسیرتان است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. به خود شهر اصفهان که برسید، نصف جهان زیر پایتان است و می‌تواند حداقل یکی دو روز، شما را مشغول زیبایی‌ و جاذبه‌های دیدنی‌اش کند.

 

غار پریان از جاذبه‌های مسیر تهران عسلویه

سپس  شیراز و وصف بی‌مثال و جاذبه‌های تاریخی‌اش همچون مسجد نصیر الملک، نقش رستم و تخت جمشید شما را فرا می‌خواند. حوالی فیروزآباد می‌توانید کنار دریاچه سد تنگاب نفسی تازه کنید و تا بوشهر تخت گاز برانید و سپس به عسلویه برسید.

جاذبه‌های مسیر تهران عسلویه

کلام پایانی

شما برای رفتن به عسلویه از تهران کدام روش را انتخاب می‌کنید؟ برایمان بنویسید در این مسیر ترجیح می‌دهید به کدام جاذبه‌ها سر بزنید و از دیدنش لذت می‌برید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
hosain ۱۴۰۲/۸/۲۲

غار پریان از غارهایی که من خیلی دوست دارم و طبیعت جالبی داره طرحهای بسیار جذابی داره و رنگهاش هم بنظرم فوق العاده زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

حسین عزیز بسیار عالی احساستون و بیان کردید و یادآور خاطره و تجربه تون بودید ممنون از شما دوست خوب رهی نو

متین ۱۴۰۲/۲/۲۷

از شیراز تا عسلویه بهتره از مسیر فیروز آباد - جم بیایید که حدود 5ساعت است. ولی شیراز تا بوشهر حدود 5ساعت است و بوشهر تا عسلویه حدود 3ساعت.

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۸

متین عزیز خیلی ممنون از راهنماییتون امیدواریم مسافران این مسیر از اطلاعات شما بهره مند شوند با سپاس فراوان

شاه حسین ۱۴۰۱/۵/۲۴

میخواهیم بانیسان بار ببریم کدوم تفریح ؟؟!!؟؟

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

شاه حسین عزیز امیدواریم در مسیر کاری خود نهایت لذت را ببرید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...