رَهی نو

فاصله اصفهان تا بندرعباس

تعداد بازدید: ۴۰۸۵۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بندرعباس با نام کهن بندر گمبرون، مرکز استان هرمزگان و یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در جنوب کشور و ساحل خلیج‌فارس واقع شده است. این شهر تاریخی با داشتن جاذبه‌های متعدد گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی، یکی از شلوغ‌ترین، جذاب‌ترین و منحصربه‌فردترین شهرهای گردشگری ایران است. در دوران صفوی، شاه عباس با لشکرکشی به گمبرون، آن را از اشغال پرتغالی‌ها آزاد ساخت و بعد از آن نیز به افتخار این پیروزی، نام این بندر به بندرعباس تغییر کرد.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس، حمام گله‌داری، معبد هندوها و بادگیر منبر گپ از جاذبه‌های تاریخی و کوه گنو، چشمه آب‌گرم خورگو، چشمه آبگرم سرخاء، چشمه آبگرم باری و غار سرخاء تنها تعدادی از جاذبه‌های متعدد بندرعباس هستند. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، به معرفی مسیرهای اصفهان به سمت بندرعباس، فاصله اصفهان تا بندرعباس و روش‌های سفر به آن و جاذبه‌های واقع در این مسیر می‌پردازیم.

بهترین مسیر  اصفهان تا بندرعباس

بندرعباس یکی از بزرگترین بنادر ایران و یکی از کلان‌شهرهای این کشور محسوب می‌شود. بندرعباس در جنوب استان هرمزگان و شمال تنگه هرمز واقع شده است؛ از سمت شمال به ارتفاعات و کوه‌ها، از سمت جنوب به خلیج فارس، از سمت شرق به شهرستان‌های میناب و رودان و از غرب به شهرستان بندر لنگه محدود می‌شود. نزدیک‌ترین شهر به آن، شهر قشم است که فاصله 28 کیلومتری با آن دارد.

فاصله اصفهان تا بندرعباس

 

فاصله اصفهان تا بندرعباس چند کیلومتر است

برای رسیدن به بندرعباس از استان اصفهان، سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 931 کیلومتر، از بزرگراه اصفهان – شیراز، جاده هرات – شهربابک، شهر بابک – سیرجان و سیرجان – بندر عباس می‌گذرد، و مسافت زمانی آن حدود 10 ساعت و 43 دقیقه است.

مسیر دوم به طول 977 کیلومتر، از جاده اصفهان – نایین و بزرگراه یزد – کرمان می‌گذرد و بعد از گذر از بزرگراه شهر بابک – انار به مسیر اول می‌پیوندد. مسافت زمانی این مسیر حدود 10 ساعت و 42 دقیقه است.

مسیر سوم با طول 1075 کیلومتر، از بزرگراه سمیرم – شهرضا، کمربندی یاسوج، جاده یاسوج – شیراز، بزرگراه شیراز - بندرعباس می‌گذرد و فاصله زمانی آن نیز حدود 13 ساعت و 24 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله تقریبا 1000 کیلومتری بین استان اصفهان و بندرعباس، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

روش‌های سفر از اصفهان تا بندرعباس

ماشین بهتر است یا اتوبوس؟ سفر در مسیر ریلی یا در فراز آسمان‌ها؟ این‌ها سوال‌هاییست که معمولا برای کسانی که قصد سفر دارند و هنوز مطمئن نیستند که از کدام وسیله برای سفر خود استفاده کنند، پیش می‌آید. برای رسیدن به بندرعباس از استان اصفهان، راه‌های متعددی در پیش دارید؛ می‌توانید خودتان برای سفر و انتخاب مسیر خود برنامه‌ریزی کنید و با خودرو شخصیتان سفر کنید، و یا این که حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

مسافت اصفهان تا بندرعباس با اتوبوس

در بین تمامی وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌هاست. اتوبوس در 24 ساعت شبانه‌روز حرکت دارد، بلیط آن نیز به راحتی تهیه می‌شود و نسبت به دیگر وسایل نقلیه ارزان‌تر است. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه و پایانه صفه در شهر اصفهان به سمت بندرعباس حرکت می‌کنند. این فاصله تقریبا 931 کیلومتر است و حدود 12 ساعت طی می‌شود؛ که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در استراحتگاه‌های واقع در مسیر، می‌تواند بیشتر باشد.

مسافت اصفهان تا بندرعباس با خودروی شخصی

بسیاری از افراد همچنان سفر با خودروی شخصی خود را به دلیل راحتی آن، به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهند. از دیگر دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد، مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در آن است. از استان اصفهان به سمت بندرعباس، می‌توانید از یکی از این سه مسیر استفاده کنید: مسیر اول از بزرگراه اصفهان – شیراز به طول 931 کیلومتر، مسیر دوم از جاده اصفهان – نایین به طول 977 کیلومتر و مسیر سوم بزرگراه سمیرم – شهرضا به طول 1037 کیلومتر.

مسافت اصفهان تا بندرعباس با هواپیما

شاید شما هم جزو کسانی باشید که زمان برای آن‌ها بیشترین اهمیت را دارد و به همین دلیل هم به دنبال سریع‌ترین راه سفر به بندرعباس باشید. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، تا مرکز شهر 8/5 کیلومتر فاصله دارد. مدت زمان پرواز اصفهان به بندرعباس 1 ساعت و 5 دقیقه است که البته لازم است بدانید که شرایط آب هوایی و نوع هواپیما در زمان پرواز تاثیر دارد.

مسافت اصفهان تا بندرعباس

 

مسافت اصفهان تا بندرعباس با قطار

بسیاری از افراد به دلایلی مانند قیمت بالای بلیط و یا ترس از پرواز سفر هوایی را در برنامه خود قرار نمی‌دهند و وسایل حمل‌ونقل دیگر مانند قطار یا اتوبوس را انتخاب می‌کنند. با انتخاب قطار به عنوان وسیله سفر خود، هم هزینه کمتری را صرف می‌کنید و هم سفر ایمنی خواهید داشت. این مسیر ریلی از شهر اصفهان به بندرعباس، در حدود 14 ساعت طی خواهد شد.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان بندرعباس

نیمی از جذابیت در هر سفری، مسیر آن است. در این مسیر تقریبا طولانی از سمت استان اصفهان به بندرعباس نیز جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی متعددی وجود دارند که اندکی توقف برای دیدن آن‌ها جذابیت سفر شما را دوچندان می‌کند. کاروانسرا، قلعه و سد قوسی ایزدخواست اولین جاذبه‌ای است که در این مسیر پیش رو دارید. این قلعه اولین بنای طبقاتی جهان است و به دوران ساسانی تعلق دارد. قلعه ملکی هرات، عمارت باعظمت موسی خانی شهر بابک و قلعه تاریخی حاجی‌آباد، از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

جاذبه_های مسیر اصفهان بندرعباس

کلام پایانی

اگر قصد سفر یا اقامت در بندرعباس را دارید می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های بندرعباس مانند هتل هما بندر عباس  را با تخفیف ویژه از رهی نو رزرو کنید. در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های سفر و راه‌ها و مسیرهای اصفهان به بندرعباس را با جاذبه‌های آن‌ها، معرفی کنیم تا اگر قصد دارید به بندرعباس سفر کنید ولی هنوز مطمئن نیستید که چگونه و از چه طریقی، راهنمای شما باشد. شما نیز از تجربه خودتان در سفر به شهر بندرعباس برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
رضایی ۱۴۰۲/۸/۸

از اصفهان تا بندرعباس اگر چه طولانی هست ولی خب می ارزه به زیباییهای مسیرش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

رضایی عزیز امیدواریم همیشه در سفرهای عالی باشید و از خدمات رهی نو نیز بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...