رَهی نو

فاصله تهران تا بیرجند

تعداد بازدید: ۲۸۲۸۸ ۱ تیر ۱۴۰۱

در این مقاله به بیرجند سفر می‌کنیم؛ شهری که به‌عنوان اولین سازمان آبرسانی ایران شناخته شده است. بیرجند اولین شهر ایران است که حتی قبل از تهران از لوله‌کشی شهری برخوردار بوده است. جاذبه‌های گردشگری بسیار در بیرجند وجود دارد. از جمله این جاهای دیدنی می‌توان باغ اکبریه، باغ رحیم‌آباد، ارگ کلاه فرنگی، قلعه بیرجند و مدرسه شوکتیه را نام برد. علاوه بر آثار گردشگری، این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوان هم برای دیدن دارد؛ قلعه بابوک، روستای ابراهیم‌آباد، قلعه بصیران، آب‌انبار‌ها و آرامگاه کلیم نزاری نمونه‌هایی از این دست هستند. علاوه بر همه اینها در سطح شهر بیرجند هم موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و حیات وحش در مجموعه عمارت وباغ اکبریه وجود دارد که مکانی مناسب برای بازدید گردشگران است. تا اینجا از بیرجند و آثار تاریخی و گردشگری آن صبحت کردیم، در ادامه در مورد فاصله تهران تا بیرجند، روش‌های سفر از تهران تا بیرجند و جاذبه‌های این مسیر بیشتر صحبت می‌کنیم تا با داشتن اطلاعاتی درست و بیشتر راهی شهر بیرجند شوید و در ضمن از زیبایی‌های مسیر هم لذت ببرید.
 

فاصله تهران تا بیرجند

 


بیشتر بخوانید: جاذبه ها و تفریحات بیرجند با عکس و آدرس


فاصله تهران تا بیرجند از نظر مسافت و زمان

برای رفتن به بیرجند سه مسیر وجود دارد: مسیر اول از شهر‌های قم، کاشان، اردستان، نائین، انارک و خور و طبس می‌گذرد تا به خوسف و نهایتا به بیرجند که مقصد اصلی است می‌رسد. این مسیر با مسافت ١١٦٣ کیلومتری در مدت زمان ١٣ ساعت و هفت دقیقه به طول می‌انجامد. این مسیر، جاده اصلی تهران – بیرجند است که در آن ایستگاه عوارضی وجود دارد. مسیر دوم که با خروج از پاکدشت تهران از شهر‌های گرمسار، سرخه، دامغان، شاهرود، میامی، سبزوار، بردسکن و فردوس می‌گذرد تا در نهایت به بیرجند می‌رسد. این مسیر که بدون عوارضی است زمان ١٣ ساعت و ٢٨ دقیقه‌ای را می‌طلبد. مسیر سوم هم که از جاده گرمسار- سمنان می‌گذرد، در راه رسیدن به سمنان دیگر به سمت دامغان نمی‌روید و به شهر حسینان تغییر مسیر می‌دهید. در راه شهر‌های جندق، چاه ملک و ابراهیم‌آباد را پشت سر می‌گذارید تا به طبس می‌رسید و در نهایت وارد خوسف و بیرجند که همان مقصد اصلی است می‌شوید. مسیر سوم دارای زمان ١٣ ساعت و ٣٠ دقیقه‌ای و بدون عوارضی است. در واقع مسیر اول و سوم در نیمه راه با هم اشتراک دارند، با این تفاوت که مسیر اول با عبور از قم و کاشان و نایین به طبس می‌رسد ولی مسیر سوم با عبور از گرمسار سمنان به طبس می‌رسد. نقطه تلاقی مسیر اول و سوم شهر طبس است و از آنجا به بعد یک جاده در پیش روی هر دو مسیر است. در مجموع هر سه مسیر دارای مسافتی مشابه هستند. بسته به اینکه شما بخواهید از چه شهر‌هایی در بین راه عبور کنید مسیرتان عوض می‌شود.

 

فاصله تهران تا بیرجند چند کیلومتر است؟

با داشتن اطلاعات درست مسیر شهر‌ها، می‌توان هم در وقت و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. مسیر اول فاصله تهران تا بیرجند که مسیر اصلی هم محسوب می‌شود دارای مسافت ١١٦٣ کیلومتری است. اگر در فاصله بین تهران تا بیرجند قصد اقامت در شهر‌های قم، کاشان، نائین و طبس را دارید این مسیر مناسب‌ترین مسیر است. اما مسیر دوم که از سمنان و گرمسار و شاهرود می‌گذرد در مسافت ١٠٨٣ کیلومتری و زمان ١٣ ساعت و ٢٨ دقیقه‌ای طی می‌شود. این مسیر هم مسافتی تقریبا مشابه مسیر اول دارد فقط شهر‌های پیش رو متفاوتند. مسیر سوم هم که در واقع مسیر فرعی است در مسافتی مشابه مسیر اول و زمان ١٣ ساعتی به مقصد می‌رسد.

 

روش‌های سفر از تهران تا بیرجند

برای سفر از تهران به بیرجند روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق ماشین شخصی، هواپیما و اتوبوس خود را به بیرجند برسانید. مسافرت با ماشین شخصی که همیشه لذت‌های خاص خود را دارد و برای مسافرت با خانواده و کودکان این روش بسیار مناسب و کم‌هزینه‌تر از بقیه روش‌ها است. اگر مسافرت با اتوبوس را ترجیح می‌دهید سختی راه در مسافت زیاد فاصله تهران تا بیرجند را به جان باید بخرید ولی از هزینه کمتر آن بهرمند شوید. اگر حوصله رانندگی و نشستن در اتوبوس را هم ندارید، از هواپیما استفاده کنید و با تهیه بلیط مستقیم تهران- بیرجند با خیالی آسوده خود را به بیرجند برسانید و از راحتی در هواپیما لذت ببرید.

 

مسافت تهران تا بیرجند با اتوبوس

اتوبوس همیشه سختی‌های یک مسافرت را دو‌چندان می‌کند ولی از مزایای آن مانند هزینه کمتر، رانندگی نکردن و استراحت در اتوبوس هم نباید غافل شد. مسافرت با اتوبوس در فاصله تهران تا بیرجند حدود دو ساعت بیشتر نسبت به خودروی شخصی به طول می‌انجامد. برای تهیه بلیط تهران بیرجند بلیط مستقیم آن را از پایانه جنوب تهران تهیه کنید و راهی بیرجند شوید.

 

مسافت تهران تا بیرجند با خودروی شخصی

اگر حوصله رانندگی در جاده یکنواخت کویری را دارید، بار‌و‌بنه را ببندید و دل را به جاده بزنید. در طی مسافرت با ماشین شخصی در طول مسیر هر جا خواستید توقف کنید و در اقامتگاه‌های بین راهی استراحت و در رستوران‌هایشان غذایتان را میل کنید. این مسیر با مسافت ١١٦٣ کیلومتری طی می‌شود.
 

عمارت کلاه فرنگی بیرجند

 

مسافت تهران تا بیرجند با هواپیما

فاصله هوایی تهران تا بیرجند با هواپیما حدود ٧٤٧ کیلومتر است. این پرواز از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مقصد فرودگاه بین‌المللی بیرجند انجام می‌شود. زمان رسیدن به بیرجند باهواپیما یک ساعت و ٢٥ دقیقه است.

 

جاذبه‌های مسیر تهران بیرجند

مسیر پیش رویتان در فاصله تهران تا بیرجند همراه با گذر از شهر‌های مهم ایران است. در مسیر اول که از قم و کاشان عبور می‌کنید از زیارت حضرت معصومه و جمکران غافل نشوید. در کاشان هم به روستای ابیانه بروید و لحظاتی در تنهایی خودتان در کوچه‌های زیبای آن قدم بزنید. در شهر کاشان از حمام فین، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، تپه سیلک و خانه تاریخی بروجردی‌ها دیدن کنید. به نائین که رسیدید از این شهر بازمانده از هزاره‌های تاریخ با مردمانی سخاوتمند دیدن کنید. بافت قدیم شهر نائین از نظر معماری و جاذبه‌های جهانگردی بسیار ارزشمند است. اگر هوای کویر‌نوردی هم به سرتان زد از کویر مرنجاب، کویر مصر، کویر خور و بیابانک بازدید کنید و از شب‌های کویری لذت ببرید. در مسیر دوم در شهر دامغان ازجاذبه‌های چشمه علی، تپه‌های مریخی، کویر حاج علی‌قلی و دریاچه نمک دیدن کنید. مسیر سوم هم که اشتراکات زیادی با مسیر اول دارد، با عبور از سمنان در بازار سمنان چرخی بزنید واز ارگ سمنان، و خانه تدین دیدن کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با شهر بیرجند، فاصله تهران تا بیرجند، روش‌های سفر، مسافت و زمان رسیدن و جاذبه‌های بین فاصله تهران تا بیرجند آشنا کنیم. امید است که راهنمای شما در این سفر باشد. شما هم اگر تجربه سفر به بیرجند را دارید برایمان بنویسید تا دیگران هم از آن بهره‌مند شوند.


رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های بیرجند


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

باسلام. یه نکته مهم برای عزیزانی که قصدسفرازبیرجندبه تهران یابلعکس دارند.خواستم بگم.دوستانی که قصدسفرباماشین شخصی دارندازمسیر۲ سمنان.شاهرود.سبزوار.سفرکنندازلحاظ آبادی.پمپ بنزین.تعمیرگاه خیلی بهتره.مسیراول بیشترازکویرردمیشه.اگه وسیله شخصی مشکل فنی پیداکنه کارسختره.

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۲۹

حسین عزیز سپاس از شما خیلی لطف کردید که توضیحات کاملی جهت آگاهی دادن به مسافران عزیز دادید امیدواریم که همیشه سفرهای عالی در پیش داشته باشید و شاد و سلامت باشید

محمد مسعود ۱۴۰۲/۸/۱۵

چه جالب بیرجند قبل از تهران لوله کشی آب داشته فکرمیکردم تهران اولین لوله کشی اب رو داشته

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۶

محمد عزیز بله اولین لوله کشی آب در شهر بیرجند انجام شد ممنون که مقاله رو مطالعه نمودید

هادی ابری ۱۴۰۱/۱۰/۶

با درود و سپاس فراوان بدون اغراق از تمام توضیحات خوب و روان راجع به انواع مسیرها، مسافت زمینی /هوایی، چگونگی سفر و مطالب ارزنده دیگر، لذت بردم. هادی ابری

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱۰/۲۱

هادی ابری عزیز رضایت شما باعث افتخار ماست.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...