رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های قزوین

تعداد بازدید: ۳۶۶۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شهر قزوین، مرکز استان قزوین دارای تاریخچه‌ای مربوط به دوران ساسانیان است. قزوین پایتخت بزرگ خوشنویسی ایران است که هنرمندان زیادی در این شهر پرورش پیدا کرده‌اند. این شهر از نظر آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در رتبه نخست در ایران قرار دارد. از این آثار گردشگری کهن می‌توان خیابان سپه (اولین خیابان ایران)، کاروانسرای سعد‌‌‌‌‌‌‌‌السلطنه، مسجد جامع قزوین، میمون قلعه، حمام قجر، آب‌انبار سردار، پیغمبریه، کاخ چهلستون و امامزاده حسین را نام برد.


در ادامه مطلب بهترین رستوران‌های قزوین را به‌همراه عکس و آدرس نام می‌بریم و اطلاعات بیشتری از آنها در اختیارتان می‌گذاریم، تا با خیالی آسوده راهی سفر به قزوین شوید و دغدغه جا و مکان و محلی برای صرف غذا نداشته باشید.

 

بهترین رستوران‌های قزوین را بشناسیم

هنگام سفر به قزوین اگر شناخت از رستوران‌های لاکچری قزوین و پر‌طرفدارش داشته باشید، زمان رسیدن به این شهر دیگر نگران انتخاب مکانی برای صرف غذا نیستید و با خیالی آسوده به رستوران مورد‌نظر می‌روید و از طعم غذا‌های لذیذش بهره‌مند می‌شوید.


در این بخش، ویژگی‌های این رستوران‌های معروف قزوین را بیشتر برایتان شرح ‌می‌دهیم.

 

رستوران نمونه

شهرت این رستوران به‌خاطر فضای لوکس و مدیریت آن است. البته از غذا‌های با‌کیفیتش هم نباید غافل شد. طعم غذای اصیل قزوین، یعنی همان قیمه نثار را در این رستوران بچشید. در کنار غذای اصلی (قیمه نثار) می‌توانید غذا‌های دیگری مثل کباب لاری، کباب تکه‌ای ماستی را هم سفارش داد. این رستوران دارای دو شعبه است که در هر دو غذا‌های اصیل و با‌کیفیت سرو می‌شود. در ضمن امکان سفارش بیرون‌بر هم وجود دارد. طراحی منو‌های ویژه همراه با نوشیدنی‌های گرم و خنک و  برگزاری سمینار‌ها از دیگر ویژگی‌های خاص این رستوران است. پس از صرف غذا در این مکان می‌توانید برای هضم غذا هم که شده با یک پیاده‌روی ١٠ دقیقه‌ای خود را به موزه مردم‌شناسی حمام قجر برسانید و از این مکان دیدن کنید.
 

رستوران های معروف قزوین

 

آدرس شعبه یک: قزوین، خیابان بوعلی، چهار‌راه فردوسی، مقابل ساختمان پزشکان


آدرس شعبه دو: قزوین، فردوسی شمالی (یخچال)، مقابل پمپ بنزین، مجتمع خرید نارون، طبقه اول، واحد ٢٣


شماره تماس شعبه یک: ٠٢٨٣٣٣٣٦٥٥٦


شماره تماس شعبه دو: ٠٢٨٣٣٣٥٨٩٨۲


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قزوین ؛ جاذبه ها و تفریحات قزوین با عکس و آدرس


رستوران اقبالی

یکی دیگر از رستوران‌های معروف قزوین، همین رستوران اقبالی است. رستورانی قدیمی ولی با‌ کیفیت بالا که همچنان مشتریان واقعی خود را از زمان قدیم تا به حال حفظ کرده است. غذا‌های مورد‌علاقه و محبوب مشتریان این رستوران، قیمه نثار و کباب هندی است. غذا‌های دیگر مثل چلوکباب، وزیری، چلوشیشلیک، باقالی‌پلو با مرغ، شیرین‌پلو و خیلی منوهای دیگر هم در این رستوران سرو می‌شود. در کل با یک بار امتحان کردن غذا‌هایش مشتری دائمی این رستوران می‌شوید. بعد از صرف غذا با یک پیاده‌روی کوتاه در حدود پنج دقیقه از موزه قزوین که در همین حوالی است دیدن کنید.


آدرس: قزوین، خیابان طالقانی، نرسیده به سه‌راه خیام


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٢٢٣٣٤٧

 

رستوران کرمانی

یک رستوران قدیمی در شهر قزوین که قدیمی بودن این رستوران نشان از اصالت آن دارد. حجم بالای غذا، کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب همه از ویژگی‌های این مکان است. از غذا‎‌های محبوب و پر‌طرفدارش می‌توان، باقالی‌پلو، جوجه‌کباب مخصوص و قیمه نثار را نام برد. در کنار این غذا‌های پر‌طرفدار، خوراکی‌های خوشمزه دیگر مانند چلو‌کباب کوبیده مراکشی، چلو‌کباب ترش ویژه، کوفته و خوراک سلطانی مخصوص به چشم می‌خورد که چشیدن هر کدامشان خالی از لطف نیست. کاخ چهلستون قزوین با زمان٢٠ دقیقه پیاده‌روی در نزدیکی این رستوران برای بازدید مکان خوبی است.


آدرس: قزوین، چهار‌راه ولیعصر، ابتدای خیابان شاهد


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٢٢٨٩٦٢

 

رستوران مدیترانه

اگر به قزوین سفر کردید و در یک وعده غذا‌های اصیل و سنتی‌اش را چشیدید و در وعده بعد به‌دنبال غذایی متفاوت با عطر و طعم خاص دیگری بودید، حتما به رستوران مدیترانه سر بزنید. یک رستوران لبنانی با غذا‌های اصیل لبنان و حال‌و‌هوای مدیترانه‌ای. خوراکی‌هایی مانند شاورما مرغ، میکس مدیترانه، میت میلت گوشت، سالاد‌ها و انواع نوشیدنی‌ها طعم جدیدی را در ذائقه شما ایجاد می‌کنند. بازار قزوین با زمان هشت دقیقه‌ای در نزدیکی این رستوران است که می‌توانید پس از خوردن غذا‌های خوشمزه به بازار بروید و خریدی دلچسب داشته باشید.


آدرس: قزوین، خیابان دهخدا روبروی پمپ بنزین، مرکز خرید نارون، طبقه سوم


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٣٣٥٧١٨

 

رستوران شانی

رستوران شانی در نهم شهریور‌ماه ١٣٩٢ همزمان با روز قزوین، افتتاح شد. رستورانی خوب با قیمت‌های مناسب در شهر قزوین که با غذا‌هایی مانند انواع کباب و استیک، شیشلیک، چلو‌کباب، خوراک گردن، باقالی‌پلو با ماهیچه، چلو‌خورشت فسنجان، سالاد‌ها و انواع نوشیدنی‌ها از مشتریان  خود پذیرایی می‌کند. علاوه بر کیفیت بالای غذا، دسترسی آسان، صندلی چرخدار، آسانسور، پارکینگ، سفارش بیرون‌بر و ارسال رایگان از دیگر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این رستوران است.


آدرس: قزوین، خیابان فلسطین، حد فاصل چهار‌راه فلسطین و چهار‌راه عمران، مجتمع داریوش، طبقه دوم


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٣٣٠٥٥٢

 

رستوران تیروژ

رستوران شانی در نهم شهریور‌ماه ١٣٩٢ همزمان با روز قزوین، افتتاح شد. رستورانی خوب با قیمت‌های مناسب در شهر قزوین که با غذا‌هایی مانند انواع کباب و استیک، شیشلیک، چلو‌کباب، خوراک گردن، باقالی‌پلو با ماهیچه، چلو‌خورشت فسنجان، سالاد‌ها و انواع نوشیدنی‌ها از مشتریان  خود پذیرایی می‌کند. علاوه بر کیفیت بالای غذا، دسترسی آسان، صندلی چرخدار، آسانسور، پارکینگ، سفارش بیرون‌بر و ارسال رایگان ار دیگر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این رستوران است.


آدرس: قزوین، خیابان فردوسی جنوبی، مجتمع فردوسی، آبادگران، طبقه چهار


شماره تماس: ٠٢٨٣٢٢٢٣٥٣٥

 

پیتزا پله

در سفر به قزوین، علاقه‌مندان به غذا‌های فست‌فودی حتما رفتن به این رستوران را در برنامه خود قرار دهند. غذا‌هایی مانند پیتزا پپرونی، مخصوص، پیتزا گوشت، پیتزا قارچ و زبان، انواع ساندویچ‌ها، پاستا و خلاصه تمام غذا‌های این‌چنینی که گاهی اوقات هوس می‌کنید و بی‌خیال رژیم غذایی‌تان می‌شوید، همه و همه در این رستوران پیدا می‌شود.


آدرس: قزوین، خیابان فردوسی شمالی، جنب کوچه ١٨


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٣٣٨٦٨٩

 

رستوران آرمانی

قیمه نثار به‌همراه ماست و خیار و سالاد مخصوص را در این رستوران تجربه کنید. منو‌ی غذا‌های این رستوران علاوه بر سنتی، شامل غذا‌های فرنگی هم می‌شود که به‌خاطر همین تنوع، انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. منوی پیش‌غذا هم کشک بادمجان و میرزا قاسمی را در خود گنجانده که با خوردنشان به گیلان زیبا سفری کوتاه می‌کنید.
 

رستوران های خوب قزوین


آدرس: خیابان فلسطین غربی، چهار‌راه عمران، بعد از جهاد کشاورزی


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٣٢١٠٣٠

 

رستوران سنتی هتل بهروزی

این رستوران در داخل ساختمان هتل بهروزی قزوین قرار گرفته است. هتل بهروزی یکی از ساختمان‌های کهن مربوط به دوره قاجاریه در قزوین است. رستوران بهروزی در این ساختمان به‌شکل سنتی و با انواعی از غذا‌های خوشمزه آماده پذیرایی از مسافران است. خوردن غذا‌های سنتی و محلی در کنار پنجره‌های ارسی و رنگی حس‌و‌حال خوبی برایتان به ‌وجود می‌آورد.


آدرس: قزوین، چهار‌راه نظام وفا، کوچه مسجد شیشه‌گر‌ها، کوچه زرگر

 

رستوران سنتی شمس

بعد از بازدید از حسینه‌ امینی‌ها می‌توانید برای صرف غذا به این رستوران بروید و یک قیمه نثار خوشمزه را سفارش دهید. فضای رستوران به‌صورت تلفیقی از سنتی و امروزی ست. برخورد مؤدبانه پرسنل، غذای با‌کیفیت، حجم غذای بالا و پارکینگ همه از ویژگی‌های خوب این رستوران هستند.


شماره تماس: ٠٢٨٣٣٥٥٧٨٢٠


هتل در قزوین : رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های قزوین


تجربه خوشمزگی در رستوران هتل‌های خوب قزوین

خوردن غذا‌های لذیذ و خوشمزه در هر کجا که باشد، همیشه تا مدت‌ها خاطره‌ای خوش برایمان می‌سازد. وقتی به یاد غذا‌های خوشمزه رستورانی می‌افتیم وسوسه دوباره امتحان کردنشان دست از سرمان بر‌نمی‌دارد و در سفر‌های بعدی حتما به‌سراغشان می‌رویم. در این بخش از مقاله سعی داریم تا شما را با چند نمونه از هتل رستوران‌های خوب قزوین آشنا کنیم که تا مدت‌ها طعم بی‌نظیر غذا‌هایشان در خاطرتان می‌ماند.

 

 

و رستوران هتل خانه سنتی بهروزی قزوین همه از اقامتگاه‌هایی هستند که علاوه بر استراحت و اقامت در آنها می‌توانید غذا‌های مورد‌علاقه‌تان به‌خصوص سنتی و محلی را در رستوران‌هایشان پیدا و نوش جان کنید. در سفر به قزوین اگر به‌دنبال هتل رستوران‌های ارزان‌قیمت می‌گردید، مهمانپذیر ابریشم قزوین، هتل سفید، هتل میرعماد، اقامتگاه محلی قلعه الموت، هتل سینو و هتل راژیار را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید بهترین رستوران‌های قزوین را انتخاب کنید، هتل چهار‌ ستاره مرمر قزوین واقع در خیابان ولیعصر، هتل ایرانیان در هشت کیلومتری قزوین را رزرو کنید. از بودن و استراحت در آنها لذت ببرید و از امکانات بالایشان در طی اقامت استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را به‌طور مختصر با شهر قزوین و سپس رستوران‌های خوب قزوین آشنا کنیم، تا راهنمای شما در سفر به شهر زیبا و تاریخی قزوین باشد. شما هم اگر تجربه رفتن به این رستوران‌های قزوین را دارید برایمان نقل کنید تا دیگران هم از این نظرات بهره‌مند شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سوسن ۱۴۰۲/۸/۱۶

مرصع پلو قزوین رو خیلی دوست دارم اگر برم این غذا رو میخورم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۷

سوسن عزیز ممنون که علاقه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...