رَهی نو

بهترین زمان سفر به جنوب ایران

تعداد بازدید: ۱۱۹۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شهر‌های جنوبی کشورمان همیشه مقصد مناسبی برای گردشگری مسافران بوده است؛ چرا‌که جاذبه‌های گردشگری فراوانی در دل آنها نهفته است. با داشتن اطلاعات درست و دقیق، می‌توان با خیالی آسوده به این مناطق سفر کرد. در این مقاله شما را بیشتر با خطه جنوب، شهر‌های مهم گردشگری آن، چگونگی سفر و بهترین زمان مسافرت به این شهر‌ها، آشنا خواهیم کرد.

 

چگونه به جنوب ایران سفر کنیم؟

برای رفتن به جنوب و دیدن جاذبه‌های فراوان آن و هم‌صحبتی با مردمان خونگرمش راه‌های متعددی وجود دارد؛ هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو، همه و همه گزینه‌هایی هستند که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب کنید. مسافرت با خودروی شخصی و اتوبوس در مسافت ١٣٠٠ کیلومتری تهران به بندر‌عباس گزینه کم‌هزینه‌ای است، اما در این روش باید سختی راه را هم به جان بخرید. سفر با قطار هم اگر اهل دیدن مناظر طبیعی از پشت پنجره قطار هستید، انتخاب خوبی است. علاوه بر این، قطار امنیت بیشتری هم دارد.


در سفر به بعضی از شهر‌های جنوبی هم مثل جزیره زیبای قشم باید از وسایل حمل‌و‌نقل ترکیبی مانند خودرو و کشتی استفاده کنید؛ یعنی از تهران که راهی می‌شوید، خود را با خودرو به بندر‌عباس می‌رسانید و سپس سوار بر لنج در آب‌های نیلگون خلیج فارس راهی قشم می‌شوید. در صورتی که سفر به کیش را در برنامه خود دارید، هواپیما از همه گزینه‌ها مناسب‌تر است. خوشبختانه امروزه در کشورمان امکان تهیه بلیط هواپیما برای اکثر شهر‌های جنوبی مانند بندر‌عباس، اهواز، چابهار، کیش و... وجود دارد.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش ؛ جاذبه ها و تفریحات کیش با عکس و آدرس


بهترین زمان سفر به جنوب ایران چه فصلی است؟

جنوب کشورمان با داشتن دیدنی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوان در تمام فصول، همواره مسافران را به سوی خود فرا می‌خواند. اما در این میان با شنیدن نام تابستان به‌طور غیر‌ارادی از رفتن به مناطق گرمسیر پشیمان می‌شوید. پس چه بهتر است با اطلاعاتی درست، فصل مناسب سفر به این خطه از کشورمان را انتخاب کنید و در آب‌‌و‌هوایی مناسب چمدان سفر را ببندید.

 

سفر به جنوب در فصل بهار

فصل بهار و به‌خصوص روز‌های ابتدای سال جدید، همیشه زمان مناسبی برای یک جنوب‌گردی دلچسب است، چرا‌که آب‌و‌هوای مطبوع و مناسبش باب‌میل همه نوع سلیقه‌ای است. در بهار زیبا که درختان شکوفه می‌دهند، هوای دل‌انگیز بهاری مناطق جنوبی، ریه‌ها‌یتان را سرشار از اکسیژن می‌کند و جان تازه‌ای در کالبد‌تان می‌دمد. مناطقی مانند چابهار، کیش، قشم و بندر‌عباس مقاصد گردشگری اکثر مسافران در بهارند. جاذبه‌های جذاب این شهر‌ها هم در انتظار این مسافران هستند.
 

سفر به جنوب در فصل بهار


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم؛ جاذبه های گردشگری و تفریحات قشم + عکس و آدرس


سفر به جنوب در فصل تابستان

تابستان در تمام نقاط کشور گرم است اما در جنوب این گرما چند برابر است. درست است که آب‌و‌هوای گرم و سوزان جنوب در تابستان ممکن است کمی اوقاتتان را تلخ کند، ولی مزیت‌هایی هم دارد؛ از جمله اینکه در این فصل، جمعیت گردشگری کمتری در این شهر‌ها مشاهده می‌شود و این، از نظر رزرو هتل و بازدید اماکن گردشگری یک امتیاز حساب می‌شود. در هر حال شب‌های تابستان اهواز و کیش هم حال‌و‌هوای مخصوص به خود را دارد که برای بسیاری از مسافران می‌تواند خاطره‌ای ماندگار بر جای بگذارد.

 

سفر به جنوب در فصل پاییز

پاییز رنگارنگ همیشه یک فصل معتدل برای سفر به جنوب است؛ آب‌‌و‌هوایی که در این فصل در جنوب احساس می‌کنید، رو به خنکی می‌رود. تماشای غروب در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس در این فصل لذتی چند برابری دارد که تا مدت‌ها در خاطر‌تان می‌ماند. علاوه بر آب‌و‌هوای خوب در این فصل، چون پاییز زمان شلوغی از نظر مسافر‌پذیری نیست، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هم تخفیفات خوبی ارائه می‌دهند. در ضمن در این فصل قیمت بلیط تور‌های مسافرتی و هزینه هتل‌ها نسبت به بهار و زمستان کمتر است.

 

سفر به جنوب در فصل زمستان

با اینکه زمستان با آب‌و‌هوای برفی و سردش در بسیاری از نقاط کشور خودنمایی می‌کند، اما این فصل در جنوب کشور مانند بهشتی برای مسافران است. واقعا چه فصلی می‌تواند بهتر از زمستان برای مسافرت به جنوب باشد! دقیقا زمانی که از سرمای استخوان‌سوز وسط زمستان به ستوه آمده‌اید، مقصد گردشگری جنوب بهترین گزینه برای سفری دلچسب و فرار از سرمای این فصل است.

 

راهنمای سفر به بهترین شهر‌های جنوبی

محال است اهل سفر باشید و هوس دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر‌های جنوب کشور را نکنید. گردشگران برای درک کردن و لذت بردن هر چه بیشتر از سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و اماکن گردشگری نیازمند راهنمایی‌های دقیق هستند. در این بخش سعی می‌کنیم اماکن دیدنی شهر‌های مهم گردشگری جنوب را به اختصار برایتان شرح دهیم.

 

سفر به اهواز و استان خوزستان

نام خوزستان که می‌آید، تمدن چند هزار ساله، سلحشوری‌های دلاورانه، فرهنگ عمیق در ذهن‌ها‌یمان تداعی می‌شود. در سفر به خوزستان به اعماق تاریخ بشریت می‌‌روید. شوشتر با سازه‌های آبی حیرت‌انگیزش، برج کلاه فرنگی و قلعه سلاسش نشان از تمدنی اصیل دارد. بازار کهنه، شهر باستانی جندی شاپور و آبشار شوی دزفول، مکان‌هایی هستند که شاید در هیج کجای ایران مشاهده نکنید. اما اهواز، با شب‌های کارون زیبایش در قلب خوزستان به‌سان نگینی می‌درخشد و دیدنی‌های زیادش مسافران را برای سفری دوباره تشویق می‌کند.
 

سفر به اهواز و استان خوزستان

سفر به آبادان

آبادان، شهری بندری در جنوب کشورمان که از نظر گردشگری و اقتصادی بسیار غنی است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آبادان خود دلیلی برای سفر به این شهر، حتی برای یک‌ بار هم که شده، است. تالاب شادگان در آبادان با داشتن قایق‌های تفریحی و نواختن موسیقی جنوبی در کنارش، هر گونه دغدغه‌ای را از ذهنتان پاک می‌کند. خلاصه اینکه آبادان شهر گشتن و لذت بردن است؛ ازمسجد رنگونی‌ها با نقش و نگار زیبایش گرفته تا اروند‌رود و سینما نفت، همه مکان‌هایی برای سیاحت در گرمای داغش هستند.

 

سفر به کیش

جزیره کیش همواره یکی از مقاصد گردشگری مسافران بوده است. این جزیره همیشه شگفتی‌های زیادی برای گردشگران داشته است. در سفر به کیش حتما لباس شنا و دوربین عکاسی را همراهتان بیاورید. در این گشت‌و‌گذار دل‌انگیز از باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها، آکواریوم، سواحل زیبا و پاساژ‌های شیک دیدن کنید. سپس برای اقامت و رفع خستگی، هتل‌های زیبا و ساحلی آن را انتخاب کنید.


هتل‌های نزدیک به ساحل کیش + عکس و آدرس


سفر به بوشهر

در سفر به بوشهر سواحل بکر و دست‌نخورده‌اش را از دست ندهید. اگر بوشهر را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب می‌کنید، از دیدن آب انبار قوام، موزه دریا‌نوردی، عمارت گلشن، گورستان شغاب، پارک جنگلی چاهکوتاه و بافت تاریخی این شهر غافل نشوید.


 رزرو ارزان ترین تا بهترین هتل های بوشهر 


سفر به چابهار

شهرستان چابهار شهری زیبا و دیدنی در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند است. طبیعت بی‌نظیر و موقعیت اقتصادی‌اش هر گردشگری را به سوی خود فرا می‌خواند. در سفر به چابهار از دیدن کوه‌های مریخی، جنگل حرا، تالاب لیپار، پلاژ ساحلی تیس، اسکله کنارک، ساحل صخره‌ای چابهار، جنگل حرا، مسجد جامع تیس، بازار و خیلی از جاذبه‌های دیگر لذت ببرید و سفری متفاوت را تجربه کنید. زمان مناسب سفر به این نقطه از کشورمان هم پاییز و زمستان است.


رزرو ارزان ترین تا بهترین هتل های چابهار با تخفیف ویژه


سفر به بندر‌عباس

با اینکه قشم و کیش از نظر گردشگری همیشه پر‌طرفدار‌ترین مناطق جنوبی کشور بوده‌اند، ولی بندر‌عباس هم با جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی‌اش دست‌کمی از دیگر شهر‌ها ندارد. سواحل زیبای بندر‌عباس با غروب‌های زیبایشان، بازار‌های متنوع، معبد هندو‌ها، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین، همه دلایل خوب و مناسبی برای بازدید از این بندر زیبا هستند.


رزرو ارزان ترین تا بهترین هتل های بندرعباس 


سفر به قشم

آب‌و‌هوای قشم هم مثل دیگر شهر‌های جنوب گرم است. بهترین زمان برای مسافرت به این جزیره زیبا زمستان و بهار است. اماکن گردشگری قشم آن‌قدر زیادند که ممکن است، برای بازدیدشان زمان کم بیاورید. این جزیره بزرگ با داشتن جاذبه‌هایی مانند جزیره ناز، تنگه چاهکوه، غار خربس، غار نمکدان و سد گوران نقطه‌ای خاص از کشورمان برای سفری رویایی است.


رزرو ارزان ترین تا بهترین هتل های قشم 



جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم با آب‌و‌هوا، جاذبه‌ها و نحوه سفر به شهر‌های جنوبی کشورمان بیشتر آشنا شوید. شما هم اگر تجربه سفر به جنوب را دارید نظرتان را برایمان بنویسید تا دیگران هم از آنها استفاده کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
طوبی ۱۴۰۲/۸/۱۶

عید بهترین زمان هست چون که مرخصی غیر عید نداریم که البته در فصل بهار هم میشه رفت جنوب و کسی که میره جنوب انقدر خوشش میاد که دیگه شمال رو فراموش میکنه فقط مسیردوره به تهران

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۷

طوبی عزیز امیدواریم که در اولین فرصت بهاری بتونید سفری به جنوب داشته باشید و از خدمات رهی نو نیز بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...