رَهی نو

فاصله مشهد تا چابهار

تعداد بازدید: ۵۸۶۲۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰

چابهار یکی از زیباترین بنادر ایران است که در آنجا می‌توانید خاطرات طلوعی گرم و غروبی زیبا را به ثبت برسانید. همچنین تنها منطقه‌ای است که می‌توانید در آنجا به تماشای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری بنشنید و کوله‌بارتان را با سفری خاطره‌انگیز پر کنید. کوه‌های مریخی، ساحل بریس، جنگل حرا و بسیاری دیدنی‌های دیگر انتظارتان را می‌کشند. با سایت رزرو آنلاین هتل  رهی نو همراه باشید. می‌خواهیم از مشهد مقدس راهی یکی از زیباترین بنادر حوالی دریای عمان شویم؛ در آنجا ماهی‌های جنوبی بخوریم و روزهای بهاری دلنشین تماشا کنیم. 

بهترین مسیر مشهد تا چابهار 

از مشهد تا چابهار  فاصله‌ای طولانی در پیش دارید. اگر قصد دارید این مسافت را به صورت زمینی طی کنید، در نظر داشته باشید که خودتان را برای چندین ساعت در جاده ماندن باید آماده کنید. مسیری که پیش رو دارید از دو راه شما را به چابهار می‌رساند. مسیر اول پس از تربت حیدریه از سمت گناباد و تربت حیدریه می‌گذرد و مسیر دیگر پس از تربت حیدریه وارد جاده خلیج فارس می‌شود.

 

فاصله مشهد تا چابهار

 

مسیر اول پس از مسافت 1570 کیلومتری، طی بازه زمانی 20 ساعت و 45 دقیقه شما را به چابهار می‌رساند. مسیر دوم نیز با مسافت 1747 کیلومتر حدود سه ساعت دیگر به مسیرتان اضافه می‌کند. 

فاصله مشهد تا چابهار چند کیلومتر است؟ 

برای طی مسیر مشهد تا چابهار همان‌طور که در بالا برایتان گفتیم دو حق انتخاب دارید. مسیر اول شما را بعد از ملک‌آباد، رباط سنگ و تربت‌حیدریه، شما را به سمت جاده گناباد می‌برد و از شهرهای بیدخت، بیاض، قائن، آرین شهر، بیرجند، سربیشه، شوسف، نهبندان، زاهدان، خاش، ایرانشهر و در نهایت نیک‌شهر به چابهار می‌رساند. 

مسیر دوم که با مسافت 1747 کیلومتری که دارد، بعد از تربت‌حیدریه، از فیض‌آباد، یونسی، بجستان، فردوس، دیهوک، هجدک، کرمان، بم، بزمان می‌گذرد که در نهایت در قاسم‌آباد شما را به مسیر اول وصل می‌کند. 

روش‌های سفر از مشهد تا چابهار 

برای سفر به چابهار به جای طی مسافت طولانی زمینی می‌توانید مسیر هوایی را انتخاب کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید. از آن جایی که مسافت طولانی در پیش دارید، احتمالاً سفر زمینی چندان به صرفه نباشد. 

مسافت مشهد تا چابهار با اتوبوس

در سفر با اتوبوس آن هم مسافت طولانی اگر عزیز سالخورده یا ناتوان همراه‌تان باشد، سفر برای او سخت می‌شود. بنابراین در صورتی که آمادگی طی مسافت طولانی آن هم با اتوبوس را دارید، خودتان را برای حداقل یک روز در اتوبوس نشستن تا چابهار آماده کنید.  در این روش شما در هر زمان و مکانی که بخواهید، نمی‌توانید توقف کنید و باید مطابق نظر راننده مسیر را طی کنید. سفر به چابهار با اتوبوس کمی سخت و دشوار است.  

مسافت مشهد تا چابهار با خودروی شخصی 

اگر تاب رانندگی طولانی مدت را دارید و از طرفی با همسفران اهل دلی همسفر شدید که می‌توانید هر جای مسیر که خسته شدید توقف کرده و استراحتی کنید یا در شهرهای اطراف، دو یا سه روزی به گشت و گذار مشغول شوید، مسافت طولانی برایتان تبدیل به ایران‌گردی هیجان‌انگیز خواهد شد. البته هزینه استهلاک خودرو، روشن بودن کولر و مصرف بنزین را نیز در نظر بگیرید. 

مسافت مشهد تا چابهار با قطار

چابهار مسیر قطار مستقیم ندارد که به صورت یکسره بتوانید از مشهد خود را به این شهر برساند. می‌توانید از راه آهن مشهد به مقصد بندرعباس بلیط قطار گرفته و سپس از آنجا با اتوبوس خودتان را به چابهار برسانید. در این مورد حتماً مطمئن شوید که بعد از رسیدن به بندرعباس اگر قصد ماندن در این شهر را ندارید، بلیط اتوبوس از بندرعباس تا چابهار را رزرو کرده باشید. 

مسافت مشهد تا چابهار با هواپیما 

برای سفر به چابهار از مشهد، در صورتی که قصد دارید راه هوایی را انتخاب کنید، می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی مشهد به مقصد فرودگاه بین‌المللی چابهار در شهر کنارک بلیط تهیه کنید. از فرودگاه نیز تا مرکز شهر نهایتاً یک ساعت راه است.

با وجودی که سفر با هواپیما روشی پرهزینه‌تر از سایر روش‌ها است اما شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. شما با هواپیما در عرض یک ساعت و نیمه به چابهار می‌رسید. دیگر نه دردسر دوری مسیر و راه را دارید و نه سختی نشستن در اتوبوس یا ماشین را تجربه می‌کنید. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر مشهد چابهار 

در صورتی که قصد دارید مسیر زمینی را انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید در کنار هر جاذبه دیدنی توقف کرده و از مسیر لذت ببرید. مسیری که در پیش دارید از شهر مشهد آغاز شده و به چابهار می‌رسد. در مسیر در شهر تربت‌حیدریه به روستای رباط سفید رفته و در آن جا از آتشکده بازه هور دیدن کنید؛ یک بنای تاریخی قدیمی و سنگی است که احتمالاً برایتان جالب باشد.

مسیر را تا رسیدن به بیرجند ادامه دهید. در اینجا می‌توانید توقفی کوتاه داشته باشید و از باغ و عمارت اکبریه لذت ببرید. به زاهدان که رسیدید، هوای گرم اینجا شما را به یک بستنی زعفرانی خوشمزه اهوازی دعوت می‌کند. در سیستان بلوچستان، حاشیه جاده زابل زاهدان نیز شهر سوخته، کوه اوشیدا و دهانه غلامان قرار گرفته است. 

 

جاذبه‌های مسیر مشهد چابهار

 

مسیر تا رسیدن به خاش ادامه دهید. در 20 کیلومتری شمال خاش، کوه‌های دیدنی خاش قرار گرفته است. اگر بساط کوهنوردی و کمپ همراه‌تان است، می‌توانی مدتی را نیز در اینجا توقف کنید. در صورتی که بساط کویر همراه‌تان است، می‌توانید در مسیرتان دو سه شبی را در کلوت‌های شهداد بگذرانید. در صورتی که از سمت کرمان به سمت چابهار حرکت می‌کنید، در کرمان سری به باغ شازده معروف بزنید، ارگ بم را ببینید و سپس ادامه مسیر را به سمت چابهار حرکت کنید. 

برای اقامت در هتل لیپار چابهار کلیلک کنید

 

مسیر طولانی مشهد به سمت چابهار را طی کردیم و از شهرهای دیدنی ایران گذشتیم. در صورتی که اهل ایران‌گردی هستید، می‌توانید به هر شهر و روستایی که رسیدید، توقفی کوتاه داشته باشید و لذت سفر را برای خود چندین برابر کنید.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، انتخاب روش هواپیما، گزینه هوشمندانه‌تری برایتان است. حال شما برایمان بنویسید آیا تجربه سفر به چابهار را از شهر مشهد داشتید؟ شما کدام مسیر را برای رسیدن به این شهر انتخاب کردید؟ از تجربه‌تان در سفر به چابهار برایمان بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهستی ۱۴۰۲/۸/۲۱

باغ و عمارت اکبریه زیباست راست میگید باید سری به این عمارت زد و برای یکبار هم شده دیدن کنید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

مهستی عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو خوشحال میشیم برای سفرهای خود از خدمات رهی نو نیز بهره مند شوید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...