رَهی نو

فاصله بجنورد تا مشهد

تعداد بازدید: ۱۱۲۲۴۷ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد و شما را مهمان آبنبات‌های خوشمزه‌ای خواهد کرد که محصول شهر شیروان است. بعد از آن که توشه راه را با خود برداشتید و آماده سفر شدید، همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید. می‌خواهیم به شهر زیارتی سیاحتی مشهد برویم که در همسایگی بجنورد قرار گرفته است.

مسیر کوتاه بوده و همین کوتاهی می‌تواند جذابیت آن را چندین برابر کند. مشهد به واسطه داشتن حرم حضرت امام رضا (ع) علاوه بر اینکه یک شهر زیارتی محسوب می‌شود، می‌تواند سفر تفریحی برایتان باشد که خاطره بازدید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری‌اش در سفرنامه‌هایتان قرار بگیرد. از بجنورد حرکت کرده و برای خوردن کباب‌های بناب مشهدی خودتان را آماده کنید. با تجدید عهدی با حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر توس و تماشای شاندیز و طرقبه، وارد مشهد خواهیم شد. 

بهترین مسیر  بجنورد تا مشهد  

برای سفر از بجنورد تا مشهد، چهار شهر پیش رو دارید که پس از گذر از آن‌ها به شهر زیارتی مشهد خواهید رسید. مسیر پیش رو 270 کیلومتر است که 3 ساعت و 20 دقیقه از شما زمان خواهد برد. بنابراین بعد از گذر از شهرهای شیروان، فاروج، قوچان و چناران به شهر مقدس مشهد خواهید رسید.

 

فاصله بجنورد تا مشهد

 

از بجنورد تا شیروان، 60 کیلومتر پیش رویتان است؛ بعد از آن 30 کیلومتری به سمت فاروج برانید. از فاروج تا قوچان نیز 30 کیلومتر دیگر پیش رو دارید. در نهایت بعد از قوچان با 75 کیلومتر رانندگی به چناران خواهید رسید. از چناران نیز با حدوداً 35 کیلومتر رانندگی به شهر زیارتی سیاحتی مشهد خواهید رسید. 

فاصله بجنورد تا مشهد چند کیلومتر است؟

برای رسیدن از بجنورد تا مشهد، تنها یک مسیر پیش رویتان است. مسیر پیش رو حدوداً 270 کیلومتر است که طی نهایتاً سه ساعت شما را به مقصد می‌رساند. در این میان از شهرها و آبادی‌هایی همچون حصار گرمخان، رضا آباد، شیروان، فاروج، خرم آباد، برزل آباد، اکبر آباد، شهر کهنه، محمد آباد، قوچان، آلماجق، حکیم آباد، قزل کن، سید آباد، شیخ کانلو، خیر آباد، عبدل آباد، کورده و خرابه امین گذشته و در نهایت مشهد خواهید رسید. 

روش‌های سفر از بجنورد تا مشهد 

برای سفر از بجنورد به مشهد، می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. در صورتی که ماشین دارید، می‌توانید خودتان فرمان را به دست گرفته و دل به جاده بسپارید. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین روش ممکن به مقصد برسید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید. 

مسافت بجنورد تا مشهد با اتوبوس

برای طی کردن فاصله بجنورد تا مشهد، با اتوبوس می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری نسبت به خرید بلیط اتوبوس اقدام کنید. به این ترتیب مبدأ حرکت شما از ترمینال بجنورد بوده و در ترمینال مشهد به مقصد خواهید رسید.  

مسافت بجنورد تا مشهد با خودروی شخصی 

اگر خودروی شخصی را برای سفر به مشهد انتخاب کنید، می‌توانید در هر آبادی و روستا یا شهری، هر زمان که بخواهید توقف داشته باشید و یک سفر حسابی را تجربه کنید و مسیر برایتان خاطره‌انگیز شود. مسافتی که پیش رو دارید نیز کوتاه است و با 3 ساعت رانندگی با سرعت معمول و بدون توقف به مشهد خواهید رسید. 

مسافت بجنورد تا مشهد با هواپیما

اگر قصد دارید در ساده‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن به مشهد برسید یا عزیز ناتوان یا سالخورده همراه دارید که نشستن در ماشین و اتوبوس برایش دشوار است، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید. با وجودی که روشی گران قیمت محسوب می‌شود، اما راحت‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن از بجنورد تا مشهد است. به این ترتیب از فرودگاه بجنورد حرکت کرده و در فرودگاه مشهد، به زمین خواهید نشست. 

مسافت بجنورد تا مشهد با قطار

برای سفر از بجنورد تا مشهد با قطار، متأسفانه در حال حاضر خط ریلی بجنورد فعال نیست. در مقابل، می‌توانید از روش‌های دیگر برای سفر به مشهد استفاده کنید. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر بجنورد مشهد 

اگر از این شهر شیرین، با سوغاتی آبنبات‌های معروفش دل کنده و به سمت مشهد حرکت کردید، در مسیر بجنورد به شیروان سری به بابا امان بزنید. با رسیدن به شهرستان فاروج می‌توانید کوله پشتی‌تان را از آجیل‌های خوشمزه این شهر پر کنید. به شیروان که رسیدید، رفتن به شیرکوه را از دست ندهید. این پارک کوهستانی زیبا می‌تواند شیروان را زیر پایتان قرار دهد. 

قبل از حرکت از بجنورد، به چشمه بش قارداش رفته و از فضای این پارک لذت ببرید. به قوچان که رسیدید، در 12 کیلومتری جنوب قوچان می‌توانید به آبشار و دره سراب رفته و در دامنه کوه سنگر، بساط استراحت و چای و نبات‌های شیرین را بر پا کنید. مسیر را به سمت چناران ادامه دهید. نرسیده به چناران، برج مخروطی معروف به برج رادکان را می‌بینید که می‌تواند سوژه زیبایی برای عکس باشد. روستای اخلمد نیز در مسیرتان، نرسیده به مشهد قرار دارد. به این روستا رفته و فارغ از دغدغه‌های زندگی شهری، در کنار آبشار اخلمد با قدمت چندین هزار سال، بر فراز کوه‌های بینالود، تنی به آب بزنید. اینجا همیشه مملو از گردشگران داخلی و خارجی است. 

 

جاذبه‌های مسیر بجنورد مشهد

 

به نزدیکی‌های مشهد که برسید، فرصت برای تماشای جاذبه‌های دیدنی این شهر کم می‌آورید. موزه نان، مسجد تابع توس، مقبره الشعرای توس، شاندیز، روستاهایی همچون روستای زشک، نغندر، روستای کنگ، روستای جاغرق، از جمله روستاها و دیدنی‌های مسیرتان است. خوبی سفر به خودروی شخصی این است که بعد از رسیدن به هر آبادی یا روستایی می‌توانید تا هر زمانی که بخواهید توقف کرده و از مسیر لذت ببرید. سپس تا رسیدن به جاذبه دیدنی بعدی، راه را ادامه دهید. 

کلام پایانی 

در این مقاله در مورد مسیر های دسترسی از مشهذ به بجنورد را بررسی کردیم. حالا اگر شما میخواهید در مشهد اقامت داشته باشید می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو بهترین هتل‌های مشهد مانند هتل قصر طلایی مشهد را رزرو کنید و اقامتی بی‌نقص در این هتل تجربه کنید.  شما در سفرتان از بجنورد به مشهد، به کدام آبادی‌ها و روستاها رفته و از آن دیدن کردید؟ برایمان از خاطره‌انگیزترین سفری بنویسید که از مسیر بجنورد تا مشهد آن را طی کردید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نگین ۱۴۰۲/۹/۱۶

ببخشید از مشهد تا بجنورد با هواپیما چند ساعت راهه؟؟؟؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۹

نگین عزیز با هواپیما حدود یک ساعت است

سهیل ۱۴۰۲/۸/۲۴

آبنبات های شیروان رو یادم نمیره بچه که بودم با دوستان هم سن و سالم مهمونی خونه دوست مشهدی مون میرفتیم و از این آبنبات های خوشمزه میخوردیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

سهیل عزیز چه عالی که خاطره تون یادآوری شد و از توجه تون به مقاله رهی نو سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...