رَهی نو

فاصله اصفهان تا تبریز

تعداد بازدید: ۸۶۶۵۷ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

از نصف جهان دل کندن کار راحتی نیست. اما اگر دل کندن به هدف رفتن به شهری همچون تبریز باشد می‌ارزد. نگینی خوش نقش‌ونگار و معروف در ایران که به شهر ثروتمندان معروف است و دارای مردمانی مهربان و خوش‌ذوق است. با رهی نو همراه باشید. مقصد امروز ما شهر تبریز است. کوله‌بارتان را جمع کنید، بعد از تجدید عهد با  سی و سه پل و پل خواجو عکاسی کنار منارجنبان، شهر دیدنی دیگری در انتظارتان است. 

بهترین مسیر اصفهان تا تبریز  

برای سفر از اصفهان به تبریز مسیرهای مختلفی وجود دارد. بسته به اینکه هدفتان گذشتن از کدام شهرها است، مسافتی که پیش رو دارید نیز متفاوت است. مسیر اولی، 897 کیلومتر است که حدود 10 ساعت و نیم شما را در جاده نگه می‌دارد. مسیر دوم که از کاشان می‌گذرد، حدود 963 کیلومتر است که شما را حدود 11 ساعت مهمان جاده می‌کند.

مسیر بعدی نیز از شهر تهران می‌گذرد. در واقع مسیر سوم با 1066 کیلومتری، بیشتر از 11 ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد. مسیر آخر نیز با مسافت حدود 1080 کیلومتر حدود 12 ساعت پذیرای شما در جاده است. این مسیر طولانی‌ترین مسیری است که برای رفتن به تبریز از اصفهان می‌توانید انتخاب کنید.

 

فاصله اصفهان تا تبریز

 

فاصله اصفهان تا تبریز چند کیلومتر است؟

اگر قصد دارید مسیر سر راستی را از اصفهان تا تبریز بپیمایید مسیر اول گزینه مناسب‌تری است. مسیر 897 کیلومتری، از شهرهای شاهین‌شهر، دلیجان، سلفچگان، بوئین‌زهرا، سگزآباد، دانسفهان، خوزنین، اسفرورین، ابهر، خرم‌دره، صابین قلعه، زنجان، نیک‌پی، کندرود می‌گذرد و در نهایت به تبریز می‌رسد. 

در صورتی که قصد دارید در مسیر سفرتان سری به مراسم گلابگیری کاشان بزنید یا از کویر ابوزید دیدن کنید، این مسیر گزینه مناسبی است. مسیر 963 کیلومتری از شهرهای قهجاورستان، نطنز، کاشان، سفید شهر، مشکات، قم و جعفریه می‌گذرد و در نهایت در تقاطع اتوبان قاسم سلیمانی و آزادراه قم ساوه، ادامه مسیر را مانند مسیر اول طی می‌کنید. 

در صورتی که قصد دارید در مسیر سفرتان از اصفهان به تبریز، سری به تهران هم بزنید، می‌توانید مسیر 1066 کیلومتری را انتخاب کنید. این مسیر از شهرهای طرق رود، نطنز، کاشان و قم می‌گذرد و در نهایت در آزادراه خلیج‌فارس به تهران می‌رسد. ادامه مسیر شما، شهر قدس، کرج، نظرآباد، ناصرآباد، قزوین و اقبالیه است و در نهایت بعد از تاکستان ادامه مسیر اول را پیش رو خواهید داشت. 

در مسیر آخر بعد از بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، ادامه جاده آزادراه همدان ساوه را طی می‌کند و بعد از گذشتن از شهرهای نوبران، فامنین، گل‌تپه، بابارشانی، بیجار و زرین‌آباد، به آزادراه تبریز زنجان می‌رسد و ادامه مسیر اول را طی می‌کند. اگر می‌خواهید از انارهای ساوه میل کنید، این مسیر را پیش بگیرید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز 

روش‌های سفر از اصفهان تا تبریز 

برای سفر از اصفهان به تبریز روش‌های مختلفی را می‌توانید استفاده کنید. اگر اهل جاده گردی هستید، دل به جاده بسپارید و خودتان دست به کار شوید. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، هواپیما را انتخاب کنید. 

مسافت اصفهان تا تبریز با اتوبوس 

اگر قصد دارید با اتوبوس به تبریز بروید، اتوبوس‌ها معمولاً مسیر سرراست را انتخاب می‌کنند که 907 کیلومتر است و مستقیم از اصفهان به زنجان و سپس تبریز می‌رسد؛ با اتوبوس حدوداً 11 ساعت در راه هستید. با وجودی که خودتان رانندگی نمی‌کنید، اما سفر با اتوبوس و طی مسافت حدوداً 11 ساعته معمولاً کار راحتی نیست!

مسافت اصفهان تا تبریز با خودروی شخصی 

در صورتی که قصد دارید قید سفر هوایی را بزنید و خودتان دل به جاده بسپارید، می‌توانید از جاده و گوشه و کنارهایی از شهر و روستایی که پیش رویتان است، نهایت لذت را ببرید. معمولاً مسیری که برای حرکت از اصفهان به تبریز انتخاب می‌کنند، همان مسیر سرراست 907 کیلومتری است که مستقیم از اصفهان به زنجان و از زنجان به تبریز می‌رسد. البته شما می‌توانید چاشنی مکان‌های دیگر همچون کاشان و محلات و شهرهای زیبای دیگر را نیز با آن ترکیب کنید و سفرگردی‌تان را جذاب‌تر کنید. 

مسافت اصفهان تا تبریز با هواپیما 

اگر قصد دارید در سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، به مقصد برسید، هواپیما راحت‌ترین و البته گران‌ترین روشی است که برای سفر از اصفهان به تبریز می‌توانید انتخاب کنید. به این ترتیب با هواپیما فقط یک ساعت و چهل و پنج دقیقه در راه هستید. 

مسافت اصفهان تا تبریز با قطار 

سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های سفر است. شما می‌توانید سوار قطار شده و در حالی که از امکانات لذت‌بخش آن استفاده می‌کنید، از پشت شیشه چشم به وسعت جاده‌های مختلفی که در مسیرتان است، بدوزید. در راه سفر از اصفهان به تبریز از ایستگاه‌های فیروزه، سیستان، ورتون، فیروزآباد، کاشان، کرج، قم، قزوین، آبیک، سلطانیه زنجان، بناب، خراسانک، عجب‌شیر، عباسی و بانه خواهید گذشت.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان تبریز 

در صورتی که مسیر اول را انتخاب کنید، بعد از گذر از اصفهان می‌توانید تنی به آب گرم‌های محلات بزنید و خستگی و دردهای عضلانی‌تان را برطرف کنید. به ساوه که رسیدید می‌توانید ابتدا دهانتان را با انارهای آبدار و خوشمزه‌اش شیرین کرده و سپس سری به مسجد جامع ساوه بزنید. کلکسیونی از معماری زیبای ایرانی و اصیل را در اینجا خواهید دید. دریاچه مصنوعی ساوه نیز می‌تواند یک خاطره به یادماندنی برایتان از قایق‌سواری و تفریحات آن بر جای بگذارید. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان تبریز 

در مسیرتان به شهر تاکستان که رسیدید، تا می‌توانید از انگورهای تازه و خوشمزه‌ای که دارد، توشه راه‌تان بردارید و کامتان را تازه کنید. بقعه پیر تاکستان و امامزاده کمال، از جاهای دیدنی این شهر است که می‌توانید از آن بازدید کنید. زنجان هم مهد انواع موزه و آثار تاریخی است که برای علاقه‌مندان به تاریخ، لحظاتی به یادماندنی خواهد ساخت. بعد هم به بازار زنجان بروید و خریدهایتان را انجام دهید تا با دست پر به مقصد تبریز برسید. 

کلام پایانی

به این شهر که رسیدید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌تواند لذت سفرتان را تکمیل کند. برای این کار می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو نسبت به رزرو هتل در تبریز اقدام کنید. همچنین می توانید از ارزان ترین هتل ها تا هتل های 4 ستاره تبریز و هتل های 5 ستاره تبریز مانند هتل لاله پارک تبریز را در سامانه رزرو آنلاین هتل رهی نو مشاهده کنید و با بیشترین تخفیف نسبت به رزرو آن اقدام کنید. در سفرتان از شهر زیبای اصفهان به تبریز، کدام مسیر را طی کردید؟ برایمان از تجربه سفرتان و جاذبه‌های دیدنی که در مسیر تماشا کردید، بنویسید. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
GLV ۱۴۰۲/۹/۵

در شرایط فعلی قطار مستقیم از اصفهان به تبریز و بلعکس وجود ندارد. چرا؟ دلیلش چیه؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

دوست عزیز خیر وجود ندارد و علتش رو کارشناسان مربوطه باید پاسخ بدن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

دوست عزیز خیر وجود ندارد و علتش رو کارشناسان مربوطه باید پاسخ بدن

siavash ۱۴۰۲/۸/۲۷

مسیر طولانی با ماشین شخصی ترجیحا با قطار یا اتوبوس برید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۹

سیاوش عزیز با تشکر از ثبت نظرتون در هر شرایطی قطعا انتخاب ها متفاوت هست

mohamadsayedain@gmail.com ۱۴۰۱/۱۰/۶

خوبه

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...