رَهی نو

فاصله آستارا تا تبریز

تعداد بازدید: ۳۵۶۶۲ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

قصد داریم سری به یکی از بهترین و امن‌ترین شهرهای ایران بزنیم و سپس از آنجا به شهر معروف ثروتمندان در ایران برویم. حرکت ما از شهر مرزی و امن و زیبای آستارا آغاز شده و در مقصد تبریز به پایان می‌رسد. در صورتی که بعد از خرید از بازارهای به‌صرفه و قیمت مناسب آستارا، پس از گشت‌وگذار در میان تالاب استیل، از گردنه فوق‌العاده دیدنی و زیبای حیران جدا شویم، مسیر تبریز را پیش می‌گیریم.

تا جا دارد نفسی تازه کنید و چشم‌هایتان را به روی این همه زیبایی باز نگه دارید. لباس‌های گرم‌تان را بپوشید و دوربین عکاسی‌تان را آماده کنید. آستارا یکی از زیباترین شهرهایی است که برای آغاز سفرتان به‌ عنوان مبدأ در پیش دارید.  پس تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید. 

بهترین مسیر آستارا تا تبریز 

برای گذر از شهر زیبای آستارا به مقصد تبریز، چندین راه در پیش دارید. البته با وجود مسافت طولانی که دارید، زیبایی‌های مسیر، شما را درگیر فاصله زیاد این دو شهر نخواهد کرد. برای شروع از آستارا تا تبریز، سه مسیر در پیش دارید. در صورتی که از مسیر اسالم خلخال راهی تبریز شوید، خودتان را برای مسافتی حدود 500 کیلومتر و زمانی حدوداً 7 ساعت و نیم آماده کنید. البته در این جاده رؤیایی گذر زمان را نخواهید فهمید!

فاصله آستارا تا تبریز

 

در صورتی که قصد دارید مسیر جذاب‌تری را پیش بگیرید، البته راه طولانی‌تری در پیش دارید، اما بازدید از شهرهای ماسال، فومن و رودبار با زیتون و کلوچه‌های خوشمزه‌اش، می‌تواند لذت سفر را برایتان بیشتر کند. این مسیر بافاصله حدود 700 کیلومتری که دارد، حدوداً 9 ساعت زمان می‌برد.

اما مسیر سوم، مسیر سر راستی است که در پیش دارید و حدود 300 کیلومتر است. این مسیر شما را طی بازه زمانی نهایتاً 4 ساعته به مقصد می‌رساند. این مسیر سر راست از اردبیل، سرعین و سراب می‌گذرد و شما را به تبریز می‌رساند. البته مسیر چهارمی هم می‌توانید در پیش بگیرید که از لنکران و ماسالی می‌گذرد و بعد از بازه حدوداً 7 ساعت با طی مسافتی نزدیک 500 کیلومتر شما را به مقصد می‌رساند. 

فاصله آستارا تا تبریز چند کیلومتر است؟

برای سفر از آستارا به تبریز همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، چهار مسیر با مسافت و بازه زمانی مختلف پیش رویتان است که بسته به هدفتان می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید. اما به طور کلی راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیری که می‌توانید در پیش بگیرید، مسیر 298 کیلومتری است که در بازه 4 ساعت و 5 دقیقه شما را به تبریز می‌رساند. این مسیر از شهرهای ثمین، اردبیل، ساری قیه، امام چای، کادیجان، سراب، دوزدوزان، کردکندی، بستان آباد، کندرود و در نهایت به تبریز می‌رسد. 

در صورتی که مسیر اسالم و خلخال را انتخاب کنید، بعد از گذر از خلخال، کنجین، تالش کندی، ذوالبین، بستان‌آباد و سعید آباد، در نهایت با طی مسافتی 498 کیلومتری به تبریز خواهید رسید. اگر بخواهید از لنکران به تبریز برسید، بعد از گذر از ماسالی، گوی تپه، جلیل آباد، بیله سوار، گرمی، روستای آلنی، هریس، و خواجه بعد از مسافتی حدود 473 کیلومتر به تبریز می‌رسید. در صورتی که بخواهید از رشت به تبریز برسید، بعد از گذر از سراوان، رودبار، منجیل، گیلوان، تسکین، دیزج آباد و زنجان، ادامه مسیر بالا را در پیش دارید که بعد از تالش کندی و سعید آباد با طی مسافتی برابر با 737 کیلومتر به مقصد می‌رسید. 

روش‌های سفر از آستارا تا تبریز

برای سفر از آستارا تا تبریز می‌توانید به‌صورت هوایی یا زمینی اقدام کنید که در ادامه هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد.

روش_های سفر از آستارا تا تبریز

مسافت آستارا تا تبریز با اتوبوس

در صورتی که قصد دارید مسیر آستارا تا تبریز را با اتوبوس طی کنید، بایستی به ترمینال پل بوسار بروید و بلیط اتوبوس تبریز را دریافت کنید. مقصد نهایی ترمینال تبریز است. در سفر با اتوبوس، دیگر نمی‌توانید هرکجا که خواستید توقف کرده و استراحت کنید. در عوض خستگی رانندگی را ندارید و می‌توانید از مسیر و جاده بیشتر لذت ببرید. البته با این روش ساعات طولانی‌تری در راه هستید.

مسافت آستارا تا تبریز با خودروی شخصی

 اگر رانندگی در گردنه حیران و زیبایی‌های مسیر آستارا تا تبریز برایتان جذاب است، با خودروی شخصی می‌توانید سفر کرده و هرکجا که خواستید، توقف کنید و چای تازه‌ای بنوشید، نفسی تازه کنید و عکسی بگیرید. بسته به اینکه کدام مسیر را برای طی مسافت از آستارا تا تبریز انتخاب می‌کنید، مسافت، متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم اگر حوصله رانندگی‌های طولانی‌ مدت را ندارید، مسیر سر راست چهار ساعته را انتخاب کنید که در بالا به آن اشاره کردیم. 

مسافت آستارا تا تبریز با هواپیما 

آستارا، فرودگاه ندارد. اما در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی رشت یا اردبیل رفته و از آن جا به مقصد فرودگاه تبریز بلیط بگیرید. 

مسافت آستارا تا تبریز با قطار 

در حال حاضر امکان سفر از آستارا به تبریز با قطار وجود ندارد. با این وجود، برای سفر با قطار می‌توانید خودتان را به شهر رشت برسانید و از آن جا مسافت زیبای مسیر رشت تا تبریز را با قطار طی کنید. از اینجا طی بازه زمانی 6 ساعته، با قطار به مقصد می‌رسید. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر آستارا تبریز 

مسیری که برای سفر از آستارا تا تبریز پیش رو دارید، متفاوت است. بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید، می‌توانید از زیتون‌های رودبار، کلوچه‌های فومن و طبیعت بی‌نظیر جنگل‌های رشت بهره‌مند شوید. در مسیر جاده آستارا به سمت اردبیل، اگر می‌خواهید از حیرت و زیبایی گردنه حیران بیشتر لذت ببرید، می‌توانید سری به جنگل فندقلو زده و با تله‌کابین بر فراز این گردنه بهشتی بچرخید.

 

شهر ها و جاذبه_های مسیر آستارا تبریز

 

در صورتی که از آستارا مسیر اسالم را پیش گرفته باشید، در نزدیکی لندویل می‌توانید از زیبایی ساحل صدف بهره بگیرید. آبشار لاتون نیز در همین شهرستان قرار دارد و می‌تواند آغاز حرکتتان را با طبیعت بی‌نظیری که دارد، دلچسب و جذاب کند. اگر مسیر اردبیل را پیش گرفتید، با گذر از شهر سرعین، سری به آب گرم‌های معروف این شهر بزنید و در آرامش شفابخش چشمه‌های آب گرم، خستگی‌تان را برطرف کنید. احتمالاً برای چند ساعتی در این شهر به گشت‌وگذار مشغول شوید.

به این شهر که رسیدید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌تواند لذت سفرتان را تکمیل کند. برای این کار می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو نسبت به رزرو هتل در تبریز اقدام کنید. همچنین می توانید بهترین هتل های تبریز  را مانند هتل لاله پارک تبریز    در سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو مشاهده کنید و با بیشترین تخفیف نسبت به رزرو  شما در سفرتان به تبریز، از مسیر آستارا، چه جاذبه‌های دیدنی را پشت سر گذاشتید؟ کدام مسیر را برای رسیدن به تبریز انتخاب می‌کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۸/۲۷

آستارا تا تبریز هم که جزو مسیرهای جذاب ایران هست و عاشق هر دو شهرم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۹

سیمای عزیز دقیقا همینطور که گفتید هر دو شهر جذاب هستن و برای انتخاب و سفر بسیار عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...