رَهی نو

فاصله قم تا اصفهان

تعداد بازدید: ۱۳۲۲۷۸ ۶ شهریور ۱۴۰۰

یکی از فعالیت‌هایی که خستگی کار را از تن به در می‌برد و خانواده‌ها را بهم نزدیک‌تر می‌کند سفر است. باتوجه به شرایط کنونی و مسائل مربوط به سفر، عده‌ای ترجیح می‌دهند سفرهای کوتاه‌تر، راحت‌تر و کم‌هزینه‌تری را تجربه کنند. مردم قم نیز از این مسئله مستثنی نیستند و یکی از مقصدهای نزدیک برایشان اصفهان است. علاوه بر این، اصفهان شهری است که نه‌ تنها در زمینه گردشگری، بلکه در سایر حوزه‌ها نیز نامی درخشان دارد. در این مقاله به بررسی میزان فاصله قم تا اصفهان، راه‌های رسیدن به این شهر و تجربه‌های موجود در مسیر پرداخته‌ایم.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی اصفهان


فاصله قم تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

برای طی کردن فاصله قم تا اصفهان باید از دل کویر بگذرید ولی می‌توانید با انتخاب مسیرهای متفاوت، به سفر خود هیجان ببخشید. اگر مسیر آزادراه امیرکبیر را در پیش بگیرید و از سمت کاشان به اصفهان بیایید، ۳۰۳ کیلومتر مسیر را طی خواهید نمود که ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه طول می‌کشد. اگر از سمت قم به طرف پردیسان حرکت کنید و از طریق آزادراه الغدیر به سمت شاهین‌شهر بروید، یک مسیر ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای در پیش دارید که در ازای آن ۲۷۷ کیلومتر است. البته می‌توانید در همین مسیر قدری تنوع ایجاد کنید و از طریق جاده اراک به سمت استان مرکزی حرکت نمایید و در ادامه، وارد جاده دلیجان - سلفچگان شوید. این مسیر ۳۶۳ کیلومتر طول دارد و طی کردن آن، ۴ ساعت و ۳۷ دقیقه زمان خواهد برد.

 

پل خواجو اصفهان

 

فاصله قم تا اصفهان چند کیلومتر است

بسته به مسیر و وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، میزان فاصله قم تا اصفهان ممکن است دستخوش تغییر شود. اگر از طریق آزادراه تهران اصفهان قصد سفر داشته باشید، پس از طی ۱۰۹ کیلومتر به کاشان می‌رسید و پس از ادامه دادن همین مسیر، به اصفهان خواهید رسید. این مسیر کویری در نهایت ۳۰۳ کیلومتر طول دارد و از شهرهایی چون نطنز نیز عبور می‌کند.

اگر از سمت صفاشهر قم به طرف طایقان حرکت کنید و به طرف چشمه‌علی برانید، در نهایت وارد استان مرکزی می‌شوید و به جاده دلیجان - سلفچگان پا می‌گذارید. پس از رسیدن به دلیجان، وارد جاده دلیجان - اصفهان خواهید شد و بعد از گذر از کنار شاهین‌شهر، از طریق آزادراه معلم به اصفهان خواهید رسید که این مسیرِ پر پیچ‌وخم حدود ۲۷۷ کیلومتر طول دارد. شما می‌توانید به این مسیر بالا، قدری تنوع نیز ببخشید و به جای حرکت به سمت طایقان، به سمت اراک برانید. در بزرگراه اراک - قم، بعد از رسیدن به شهسوران به سمت دلیجان بروید و از آنجا وارد جاده دلیجان - سلفچگان شوید. این مسیر نیز ۳۶۳ کیلومتر طول دارد و در بین سایر مسیرها، از همه بلندتر است.

 

کلیسای وانک اصفهان

 

روش‌های سفر از قم تا اصفهان

پیمودن مسیر بین قم و اصفهان، به طرق گوناگونی ممکن است که هرکدام از این شیوه‌ها، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زنند. در ادامه به معرفی انواع این روش‌ها می‌پردازیم.

 

 

مسافت قم تا اصفهان با اتوبوس

اتوبوس، یکی از وسایل حمل‌ و نقل عمومی است که به سبب راحتی دسترسی و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه، افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای سفر از قم به اصفهان در پایانه ۷۲ تن، سوار اتوبوس مورد نظر خود شوید و سفر خود را آغاز نمایید. توجه کنید که رانندگان، این مسیر را از طریق آزاده راه شماره ۷ طی می‌کنند و به‌ خاطر شرایط خاص رانندگی با اتوبوس، باید در حدود ۴ ساعت در اتوبوس بنشینید.

 

خیابان چهار باغ اصفهان

 

مسافت قم تا اصفهان با خودروی شخصی

اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، این شما هستید که تعیین می‌کنید چه میزان مسافتی را طی کنید و چه مدت‌زمان در مسیر باشید؛ می‌توانید تا نهایت سرعت مجاز برانید، مسیرهای دور یا نزدیک را انتخاب کنید یا نه، در میانه راه توقف نمایید و از مسیر بهره بجویید.

 

بازار اصفهان

 

مسافت قم تا اصفهان با هواپیما

اگرچه مسافرت با هواپیما شما را سریع به مقصد محبوبتان می‌رساند، اما متأسفانه هیچ پروازی بین قم و اصفهان وجود ندارد.

 

مسافت قم تا اصفهان با قطار

مسافرت با قطار نسبت با خودرو قدری طولانی‌تر خواهد شد، اما تجربه نشستن در کوپه‌های قطار و صحبت با همسفران، لذتی فراموش نشدنی است. خوشبختانه بین قم و اصفهان قطار نیز تردد می‌کند که در صورت انتخاب آن و با توجه به تأخیرهای موجود، حدود ۵ ساعت و ۲۴ دقیقه در راه خواهید بود.

 

فاصله قم تا اصفهان

 

جاذبه‌های مسیر قم اصفهان

تنها مقصد نیست که می‌تواند باعث لذت شود و می‌توان، از مسیر نیز لذت سرشاری برد. اگر از طریق آزادراه قم - کاشان به سمت اصفهان حرکت می‌کنید، می‌توانید بعد از رسیدن به کاشان توقف کرده، آبی به دست و صورت بزنید و قدری استراحت نمایید. همچنین می‌توانید وارد شهر کاشان شده و از محیط و بافت این شهر تاریخی لذت ببرید. علاوه بر این، کاشان شهر گلاب و عرقیات گیاهی نیز هست و می‌توانید از بسیاری از تولیدکنندگان بومی، هرکدام از این عصاره‌ها را که دوست دارید خرید نمایید. اگر از سمت پردیسان قم، از این شهر خارج شوید در کنار شما قمرود قرار دارد و می‌توانید قبل از دل سپردن به کویر با آب که سرمنشأ زندگی است پیوندی دوباره ببندید. در ادامه مسیر شما طایقان واقع شده که در این روستا، پل تاریخی طایقان وجود دارد. این پل یکی از آثار ملی است و قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

پل تاریخی طایقان

 

باز هم درهای تاریخ به روی شما گشوده است و اندکی بعد، به روستای تاریخی قلعه چم می‌رسید. این روستا بر روی دامنه‌های یک تپه بنا شده است و وجود آب انباری قدیمی به جاذبه‌های آن افزوده است. یکی دیگر از مواردی که می‌توان مسیر سفر را به‌ خاطر آن متوقف کرد، بازدید از روستای دودهک دلیجان است. وجود باقی‌ مانده‌هایی از پل شاه عباسی و کاروانسرای شاه عباسی در این روستا، برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌تواند جذاب باشد و می‌توانید با ثبت تصاویر از این مکان‌ها، خاطراتی خوش برای خودتان بسازید. البته این تمام جاذبه‌های مسیر نیست و شما با کندوکاو بیشتر، می‌توانید مسیری غنی‌تر برای خود فراهم کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تام ۱۴۰۲/۸/۲۹

مسیر سه ساعته رو ترجیح میدم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

تام عزیز ممنون از ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...