رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های یزد

تعداد بازدید: ۱۹۹۸۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

یکی از جذاب‌ترین و شیرین‌ترین شهرهایی که می‌تواند برایتان اتفاقات و خاطرات به‌ یادماندنی رقم بزند، سفر به شهر دیدنی یزد و همنشینی با مردم خونگرم یزدی است. در صورتی که می‌خواهید مهمان چند روزه این شهر قدیمی با کلی دیدنی‌های ناب و بی‌نظیر شوید، با ما همراه باشید تا بهترین رستوران‌‌های یزد را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو هتل مورد نظرتان را بررسی کرده و اتاق خود را رزرو کنید همچنین، برای اطلاع بیشتر می‌توانید با شماره‌های-72993000 021 و 74828-021  تماس بگیرید.

بهترین رستوران‌های لاکچری یزد را بشناسیم

بهترین رستوران‌ های لاکچری یزد را بشناسیم

فرقی نمی‌کند قصد بازدید با تور را دارید یا گردشگری تنها را در کوچه پس کوچه‌های یزد ترجیح می‌دهید. شاید هم به‌ عنوان یکی از مردم خونگرم یزدی قصد دارید بعد از ساعت‌ها قدم زدن در کوچه‌های این شهر، دست مهمانتان را بگیرید و همنشین یکی از سفره‌های رنگی خانه‌های یزدی شوید. در این لیست، رستوران‌های لاکچری یزد را معرفی کرده‎ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

رستوران ترمه و ترنج 

یکی از رستوران‌ های معروف یزد، رستوران ترمه و ترنج یزد است. این رستوران حس نوستالژیک را برایتان زنده می‌کند. به‌ خصوص با دست‌پخت دلنشین یزدی‌ها در فضای خوش‌ رنگ و لعاب اصیل یزدی، حس بی‌نظیری را برایتان تبدیل به خاطره خواهد کرد.
آدرس رستوران ترمه و ترنج یزد: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان فهادان

رستوران-ترمه-و-ترنج-یزد

 رستوران هتل ملک التجار

رستوران هتل ملک التجار، رستوران هتل چهار ستاره سنتی ملک‌ التجار در یزد است. این هتل و رستوران نیز در خانه حاج علی عسکر شیرازی از تجار قدیمی یزدی قرار گرفته است. می‌توان گفت هتل ملک التجار، از اولین هتل‌های خشتی در جهان بوده که در سال 1376 ساخته شده است.

از میدان خان و بازار پنجه علی که بگذرید، ورودی هتل را می‌بینید. در حیاط مرکزی و زیرزمین هتل، رستوران هتل ملک التجار قرار گرفته است که با همان سبک و سیاق دلنشین قدیمی، انواع غذاهای ایرانی و غیرایرانی، به همراه انواع نوشیدنی جذاب و خوشمزه را برایتان تدارک دیده است.

آدرس رستوران هتل ملک تجار: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی

رستوران-هتل-ملک-التجار

رستوران سزار

اگر در یزد هوس غذاهای ایتالیایی کرده‎‌اید، می‌توانید سری به رستوران سزار بزنید. اینجا یک رستوران شیک و مدرن است که پیانو هم به طور زنده برایتان می‌نوازند. به همین دلیل اگر خواستید یک شب رمانتیک و عاشقانه با عزیزترین فرد زندگی‌تان در یزد بسازید، و در عین حال هوس غذای ایتالیایی کردید، رستوران سزار یزد منتظرتان است. 

البته نه‌تنها غذاهای ایتالیایی که در این منو، انواع غذاهای ایرانی را هم می‌بینید. هر چند پاستا و پیتزای مارگاریتای سزار یزد، طعم دیگری دارد.

آدرس رستوران سزار: میدان ابوذر، خیابان سنبل

رستوران-سزار-یزد

 رستوران هتل باغ مشیر الممالک

اگر به دنبال یک هتل باغ قدیمی با درخت‌های بلند و سربه فلک کشیده هستید که در آن جوی‌های آب روان باشد و حوض و فواره زیادی داشته باشد و در دل آن شما مشغول خوردن خوش‌ طعم‌ترین غذاها باشید، رستوران هتل باغ مشیر الممالک چنین امکانی را برایتان فراهم می‌کند.

 این هتل دارای چهار رستوران است که انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی در آن‌ها قرار دارد. در قسمتی از دیوار رستوران شاهد نقاشی‌های بی‌نظیری روی دیوار هستید که در کنار نور قشنگی که از پنجره‌های رنگی به میزتان می‌تابد، یک لوکیشن فوق‌العاده را برای عکاسی فراهم کرده است. از خوردن کباب و جوجه‌های خوشمزه رستوران که فارغ شدید، می‌توانید به کافی‌شاپ هتل در پشت‌بام رفته و در آن‌جا به تماشای بافت دیدنی شهر تاریخی یزد بنشینید.

آدرس رستوران مشیر الممالک: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

هتل-باغ-مشیر-الممالک-یزد

رستوران خوان دوحد

یکی دیگر از رستوران‌های خوب یزد رستوران خوان دوحد است. اینجا در یک خانه قدیمی قرار گرفته است که در کنار فضای سنتی و حال و هوای شیرینی که دارد، غذا خوردن را برایتان جذاب‌تر می‌کند. در حیاطی باصفا روی تخت‌های چوبی بنشینید و منتظر باشید تا غذاهای رنگین را روی سینی مخصوص برایتان بیاورند. در بازدید از این رستوران حتماً کباب، دیزی یا خورش فسنجان را تجربه کنید.

آدرس رستوران خوان دو حد: بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه

رستوران-خوان-دوحد

 رستوران عدسی پناهنده

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید یکی از قدیمی‌ترین کافه رستوران‌های یزد، همین کافه رستوران عدسی پناهنده است. جایی که با طعم بی‌نظیر عدسی، شما را شیفته این غذا خواهد کرد.  بهترین لحظه‌ها را در این کافه در فضای دنج و نوستالژیکی که دارد، خواهید گذراند. کافه رستوران عدسی پناهنده با آن عدسی‌های معروفش در دو شعبه فعالیت می‌کند.

آدرس شعبه ۱ کافه عدسی پناهنده: یزد، خیابان قیام، میدان خان، بازار خان

آدرس شعبه ۲ کافه عدسی پناهنده: یزد، بلوار دانشگاه، ابتدای تندگویان

رستوران-عدسی-پناهنده

رستوران هتل پارسیان 

هتل پارسیان یزد، یکی از اولین هتل‌های شهر تاریخی یزد و عضوی از گروه هتل‌های پارسیان بوده که در سال 1352 به بهره‌برداری رسیده است و 33 باب فضای اقامتی متنوع دارد. از ویژگی‌های بارز این هتل، فضای سبز منحصر به فرد و گسترده آن است که نظر افراد را به خود جلب می‌کند. فرقی نمی‌کند چه فصلی به یزد رفته‌اید، در هر زمان می‌توانید از رستوران‌ هتل پارسیان یزد لذت ببرید.

هتل-پارسیان-یزد

این هتل دارای یک رستوران ایرانی با نام پارسه است که جزو برندهای پارسیان بوده و در تمامی هتل‌‎های پارسیان شعبه دارد و ‌غذای ایرانی لذیذ ارائه می‌کند. در این رستوران‌ با لسیت متنوعی از غذاهای لذیذ ایرانی از میهمانان پذیرایی می‌شود. رستوران ظرفیتی حدود 50 نفر دارد و با سرو انواع غذاها، سالاد، دسر و نوشیدنی آماده ارائه خدمات است و اگر در هتل اقامت داشته باشید می‌‎توانید از قابلیت روم سرویس نیز استفاده کنید. همچنین، کافی‌شاپ هتل نیز با سرو انواع دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های مختلف اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما فراهم می‌کند. 

آدرس رستوران هتل پارسیان یزد: یزد - بلوار جمهوری اسلامی - جنب بیمارستان افشار

رستوران-هتل-پارسیان-یزد

رستوران فوکا

یکی دیگر از رستوران‌های پرطرفدار یزدی، کافه رستوران فوکا است. جایی که با مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه در منوی خود، نیاز هر ذائقه‌ای را برآورده می‌کند. چه هوس غذای فرنگی کرده باشید و چه دلتان غذای ایرانی بخواهد، در رستوران فوکا همه چیز برایتان مهیا است.

آدرس کافه رستوران فوکا یزد: یزد، خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع

رستوران-فوک

 رستوران بام یزد

بله! یزد هم بامی دارد که برفراز آن می‌توانید منظره‌ای بی‌نظیر از شهر را با آن طرح خوش بادگیرهایش ببینید. کافی است یک شب به رستوران بام یزد بروید تا لذت طعم غذا را بر فراز بام یزد و در نمایی چراغانی و سکوتی بی‌نظیر تجربه کنید. 
دستپخت بام یزدی‌ها حتماً زیر زبانتان خواهد ماند.

آدرس کافه رستوران بام یزد: یزد، ابتدای خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی

رستوران-بام-یزد

رستوران نگین

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های یزد، رستوران نگین یزد است. زمان تأسیس این رستوران به حدود 13 سال پیش برمی‌گردد. در اینجا می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه و بی‌نظیری را با طعم دستپخت یزدی‌های مهمان‌نواز تجربه کنید.  کیفیت و تنوع منوی غذایی این رستوران خیالتان را برای یک شب به‌ یادماندنی راحت می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید مراسم یا جشن خاصی برپا کنید، نگین یزد آماده برگزاری جشن‌های شما است و می‌تواند یک میزبان به‌ یادماندنی و فوق‌العاده برای مراسم شما باشد.

آدرس رستوران نگین یزد: یزد، میدان شهدای محراب، بلوار مدرس

رستوران-نگین-یزد

 رستوران مارکوپولو

در میان یزدی‌ها کمتر کسی است که رستوران مارکوپولو را نشناسد. این رستوران در هتل شرق یزد قرار دارد و جزو بهترین رستوران‌های یزد به شمار می‌رود. گردشگران زیادی هر روز به این رستوران می‌روند و در فضای دلنشین مارکوپولو غذایشان را میل می‌کنند. به بالای بام هتل که بروید، بر فراز شهر، رستوران مارکوپولو قرار دارد که با چشم‌انداز زیبایی که در مقابلتان قرار داده است، می‌تواند اینجا را تبدیل به یکی از پاتوق‌های همیشگی‌تان در سفر به یزد کند.

علاوه‌بر کباب که طرفداران زیادی در این رستوران دارد، سوپ عدسی یزدی هم در اینجا طعم بی‌نظیری دارد. البته در روزهای خاصی در هفته سوپ عدسی طبخ می‌شود که اگر بخت با شما یار باشد می‌توانید طعم آن را نیز تجربه کنید.

آدرس رستوران مارکوپولو: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، هتل سنتی شرق (اورینت)

رستوران-مارکوپولو

کافه رستوران خانه دوست

یکی دیگر از کافه رستوران‌های پرطرفدار یزدی، کافه رستوران خانه دوست است. جایی که به‌ اندازه صمیمیت نامی که دارد، می‌تواند یک شب با صفا در خانه دوست برایتان رقم بزند. اینجا یکی از خانه‌های تاریخی یزد است که با انواع غذاهای سنتی، نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع دسر و بسیاری از طعم‌های خوشمزه دیگر از شما پذیرایی می‌کند. در این کافه رستوران تنها غذا نخواهید خورد، بلکه می‌توانید چشمتان را با دکوراسیون سنتی و صمیمیت این خانه، روشن کنید. محیط آرام و دلنشین اینجا شبی به‌ یادماندنی برایتان رقم خواهد زد.

آدرس کافه خانه دوست: یزد، محله شاه ابوالقاسم، جنب مدرسه احرامیان

کافه-رستوران-خانه-دوست

 تجربه خوشمزگی در رستوران هتل‌های لوکس یزد

نوبت آن رسیده که بهترین طعم‌های خوشمزه را در رستوران‌های هتل‌های یزد تجربه کنید؛ چراکه این هتل‌ها به‌ خاطر میزبانی از سراسر مردم دنیا، معمولاً بهترین طعم و کیفیت را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. برای مثال می‌توانید سری به   رستوران چهار سوق در هتل صفائیه، رستوران هتل داد، رستوران هتل ارگ جدید و    رستوران هتل زنبق یزد بزندید.

کلام آخر

لازم به ذکر است، در برخی از این هتل‌ها مانند هتل چهار سوق یزد می‌توانید زیر آسمان و ستاره‌های شب، شام به‌ یادماندنی‌ای را تجربه کنید. شما چه خاطره‌ای از رستوران‌های یزد دارید؟ چه رستوران یزدی دیگری را می‌شناسید که محبوب و پرطرفدار بوده و ما نام آن را در این لیست نیاورده‌ایم؟

سوالات متداول

بهترین رستوران‌های یزد چه نام دارند؟

در یزد، رستوران‌های ترمه و ترنج، هتل ملک التجار، سزار، باغ مشیر الممالک و خوان دوحد از بهترین‌ها هستند.

رستوران ترمه و ترنج چه نوع غذاهایی ارائه می‌دهد؟

رستوران ترمه و ترنج غذاهای اصیل یزدی با حس نوستالژیک ارائه می‌کند.

هتل باغ مشیر الممالک چه رستوران‌هایی دارد؟

هتل باغ مشیر الممالک دارای چهار رستوران با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی است.

هتل پارسیان یزد چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های بارز هتل پارسیان یزد، وجود فضای سبز منحصربه‌فرد و گسترده  به وسعت ۲۵ هزار مترمربع است. این فضا روح آدمی را  با تاریخ و ایام خوش گذشته هم‌نشین می‌کند. باغی با درختان سر به فلک کشیده هم که نشان از قدمت و اصالت این هتل دارد، 

آدرس هتل پارسیان یزد کجا است؟

یزد، بلوار جمهوری، کوچه نهضت، جنب بیمارستان افشار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
صبا ۱۴۰۲/۹/۱

اینکه گفتید پیتزای مارگاریتای سزار یزد طعم دیگری دارد به فکر رفتم که یه سفر برم یزد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

صبای عزیز بسیار هم خوب در خدمتتون هستیم، برای سفری عالی، جهت اقامت در این شهر دوست داشتنی

کیم ۱۴۰۱/۸/۱۴

عالیییییی

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱۷

کیم عزیز بسیار خوشحالیم که این مطلب نظر شما رو به خودش جلب کرد.با تشکر

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...