رَهی نو

سوغات کیش

تعداد بازدید: ۱۵۶۴۲ ۲۲ تیر ۱۴۰۰

کوله بار سفر به کیش را باز کنید که بعد از بازدید از دیدنی‌ها و خوردنی‌های جذابش و تجربه طعم غذاهای محلی جنوبی، بناست دستی در جیب کنید و برای خودتان و همه کسانی که در انتظارتان هستند، سوغات کیش بیاورید. برای انتخاب بهترین سوغات کیش با رهی نو همراه باشید تا یک انتخاب به یادماندنی را تجربه کنید.

لیست سوغاتی‌های کیش

جزیره کیش در دل دریای خلیج‌فارس، یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌های جنوب کشور است که به‌خصوص در فصل بهار و پاییز، گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. از تفریحات دریایی و غیر دریایی گرفته تا بازدید از مکان‌های دیدنی کیش، جنگ شبانه و مراکز تجاری تفریحی کیش، همگی به هدف ایجاد یک خاطره به یادماندنی برای مسافران کیش، برپاشده است. در این مطلب قصد داریم لیستی از بهترین و جذاب‌ترین سوغاتی‌های کیش را با هم بررسی کنیم. پس اگر به فکر خرید سوغاتی یا هدیه هستید، این مطلب را از دست ندهید. حتی اگر یک گردشگر خوش‌ذوق باشید که سفر کردن کار و شغل شما است، بدون سوغاتی و دست خالی برنگردید.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی کیش


پس با هم این لیست را مرور می‌کنیم:

ماهی‌ها و میگوها؛ بهترین سوغاتی کیش

به شهری وارد می‌شوید که شغل اصلی مردم آن عمدتاً ماهیگیری است. جایی که غذاهای دریایی‌اش طرفداران زیادی دارد. ماهی و میگوهای کیش، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. به همین دلیل نوعی سوغات محبوب کیش هم به شمار می‌رود. ماهی‌های مشهور کیش که می‌توانید به‌عنوان سوغات همراه خود داشته باشید، شامل ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا است. این نوع ماهی‌ها را در کیش با قیمت مناسب‌تر و کیفیت تازه‌تری می‌توانید پیدا کنید.

سوغات کیش

از میگوهای خوشمزه کیش هم که هر چه بگوییم کم گفتیم. مهم‌ترین محصول دریای خلیج فارس که کیش را در بر گرفته است، میگو است. معروف‌ترین نوع میگو را که از مردم بومی اینجا بپرسید، احتمالاً شاه میگویی به نام لابستر را به شما معرفی کنند. این میگو نوعی میگوی کمیاب در ساحل صخره‌ای کیش است که بیش از 200 هزار نوع از آن روزانه صید می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک سوغات شاهانه از کیش به همراه آورید که ارزش غذایی بالایی هم داشته باشد، ماهی و میگو را فراموش نکنید.

حنا؛ سوغات زینتی کیش

حوالی تمام شهرهای جنوبی کیش که قدم بگذارید با شکل و شمایل و لباس‌های خاص زنان آنجا روبرو می‌شوید. حنا یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین رسم‌های مردم جنوبی به‌خصوص کیش است که اکثراً بر روی دست و صورت و پاهایشان نقشی از این زینت زیبا، زده‌اند. طرح‌های زیبا و ماندگاری را با حنا می‌توانید روی بدنتان به یادگار بگذارید. حنابندان در کیش یکی از سنت‌های رایج است که باعث شده برای گردشگران و مسافران این شهر هم جالب باشد. می‌توانید مقداری از این حنای مرغوب را به‌عنوان سوغات کیش با خود آورده و به عزیزانتان هدیه کنید.

حنا سوغات زینتی کیش

خرما، قهوه و شکلات، خوشمزه ترین سوغاتی‌های خوردنی کیش

اگر می‌خواهید یک خوراکی خوشمزه از کیش با خود به‌عنوان سوغاتی بیاورید که هم به‌صرفه باشد و هم مزه خوشمزه آن زیر زبان دوستان و آشنایان باقی بماند، سراغ خوراکی‌های خوشمزه کیش بروید. خرما و انواع مرکبات از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌های کیش است که در لیست سوغاتی‌های کیش قرار می‌گیرد. کیش به علت موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری که دارد، بهترین مکان کشت برای انواع خرما است. می‌توانید خارک، رطب، خرمای خشک یا معمولی را همراه با فراورده‌های آن مانند چیپس خرما یا خوراکی‌های دیگری که از این ماده مقوی تهیه می‌شود، به‌عنوان سوغات کیش برای دوستان و آشنایان بیاورید تا کامشان را شیرین کنند.

سوغاتی‌های خوردنی کیش

از طرفی علاوه بر خرما و موقعیت فوق‌العاده کیش، می‌توان گفت به علت اینکه این جزیره در منطقه آزاد قرار گرفته است، انواع محصولات خارجی، از ماشین و وسیله منزل گرفته تا خوراکی و شکلات در اینجا به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل است که وقتی وارد کیش می‌شوید، گویی در جایی به جز ایران قدم گذاشتید. شما می‌توانید انواع قهوه و شکلات خوشمزه را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت از کیش تهیه کنید و به‌عنوان سوغات کیش با خود به همراه بیاورید. اگر بناست یک سوغاتی بی‌نظیر برای قهوه‌خوران فامیل بیاورید، قهوه‌های بی‌نظیر کیش را از دست ندهید. انواع قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، ترک، اسپرسو و شکلات‌هایی مانند نوتلا، نسکوئیک، الیت، اتی، پیاستن و … در این جزیره بی‌نظیر و آزاد وجود دارد.

پوشاک؛ سوغات اصلی کیش

کافیست وارد مراکز تجاری کیش شوید تا ببینید که چگونه انواع و اقسام برندهای خارجی باکیفیت و تنوع فوق‌العاده در کیش به شما چشمک می‌زند. آخر سفرتان نه‌تنها برای خودتان دستی در جیب کرده و کلی خرید کنید، بلکه حتی می‌توانید به‌عنوان سوغات کیش، یک هدیه ماندگار و کاربردی به‌عنوان سوغات کیش برای عزیزانتان به همراه آورید. مراکز خرید متنوعی که در کیش وجود دارد، دستتان را برای انتخاب انواع برند، با قیمت مناسب و کیفیت متفاوت، باز می‌گذارد.

پوشاک،سوغات اصلی کیش

صنایع‌دستی؛ سوغات کیش برای علاقه‌مندان به هنر

هیچ هدیه و یادگاری برای عاشقان هنر و صنایع‌دستی، بهتر و به یادماندنی‌تر از یک صنعت دستی نیست. در کیش به وفور می‌توانید انواع صنایع‌دستی را با وسایلی همچون پولک، مرجان، سنگ‌های خاص دریای خلیج، صدف، گوش‌ماهی و بسیاری از این سبک پیدا کنید که یا در قالب آیینه و جعبه تزئین شده و یا یک آویز یا زیورآلات زیبا را خلق کرده است. علاوه بر این صنایع‌دستی زیبا، می‌توانید شاهد گلیم سوزنی، محصولات دستی و حصیر، کوزه یا گلدان و دیگر صنایع‌دستی باشید که به زیبایی و هنرمندانه نقش گرفته است.

صنایع‌دستی سوغات کیش

ادویه و عسل سوغاتی‌های جذاب کیش

سراغ محبوب‌ترین سوغات کیش یعنی ادویه و عسل می‌رویم. بعید است که به شهرهای جنوبی سفر کنید و از خیر ادویه و مشتقات آن بگذرید، به‌خصوص کیش که منبع انواع ادویه است. ادویه‌های جنوبی در سراسر ایران معروف است؛ این مواد ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، جوز هندی، تخم گشنیزه، زنجبیل، آویشن و بسیاری از مواد دیگر است. کافیست مقداری از آن را به غذا اضافه کنید تا طعم متفاوت و بی‌نظیر غذا زیر زبانتان احساس شود. به‌خصوص اگر بناست یک سوغات نان و آب‌‌دار برای یک خانم یا آقای آشپز بیاورید، قطعاً ادویه یکی از موادی است که می‌تواند هنر دست او را در آشپزی چندین برابر کند. ادویه کیش به‌خصوص در درست کردن ماهی و میگو به شما کمک می‌کند تا طعم نابی را از این غذا تجربه کنید. عسل متفاوت جنوب هم که با عسل‌های دیگر متفاوت است. طعم عسل جنوب و کیفیتی که دارد، در عسل‌های دیگر کوهستان نخواهید دید. پس این سوغاتی خوشمزه کیش را هم از دست ندهید.

برای دیدن دیگر سوغات شهرهای ایران کلیک کنید

ادویه و عسل سوغاتی‌های جذاب کیش

سوغات کیش را از کجا بخریم؟

با وجودی که دیگر خبری از ارزانی و قیمت خوب در هیچ کجای کشور نیست، اما هنوز در برخی از مراکز خرید کیش، شما می‌توانید کالای مورد نظرتان را با بهترین قیمت خریداری کنید. برای مثال اگرچه امروزه دیگر کالای لوازم منزل در این شهر هم گران شده است، اما همچنان به‌خاطر موقعیت آزاد کیش شانس این را دارید که بهترین کالاهای خارجی را با قیمتی پایین‌تر از هر کجای دیگر در کیش پیدا کنید. اگر قصد خرید سوغات کیش را دارید، بهتر است چند تا مرکز خرید معروف کیش را زیر نظر داشته باشید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان قیمت در کیش هستید می‌توانید سری به بازار لوازم چینی، بازار صفین عرب‌ها، مجتمع تجاری پارس خلیج فارس بزنید. در صورتی که می‌خواهید سوغات کیش را از مراکز لوکس و باکیفیت کیش خریداری کنید، پس خالی از لطف نیست سری به مراکز خرید پانیز، ونوس، مروارید، زیتون، صدف، مریم و ... بزنید. مرکز خرید پانیز نزدیک بازارهای پردیس و هایپرمارکت قرار دارد؛ در این جا می‌توانید انواع منسوجات، لوازم صوتی و تصویری و خوراکی‌های خوشمزه کیش از جمله قهوه و شکلات را تهیه کنید. بازار مروارید معماری شبیه به دوران هخامنشیان دارد و علاوه بر جذابیت خرید، می‌توانید از فضای زیبایی هم که دارد، بهره‌مند شوید. لباس‌های زنانه و مردانه و انواع پوشاک در اینجا به شما چشمک خواهند زد. بازار ونوس و مرکز خرید زیتون هم علاوه بر رستوران و غذاهای خوشمزه‌ای که دارد، برندهای اصلی عطر و ادکلن را نیز می توانید در آن پیدا کنید.

سوغات کیش را از کجا بخریم


بیشتر بخوانید: لیست ارزان ترین و لوکس ترین مراکز خرید کیش 


اگر می‌خواهید یک سوغاتی با کیفیت لوکس و بی‌نظیر بگیرید، پس بازدید از لوکس‌ترین مراکز خرید کیش را از دست ندهید. مراکزی همچون مرکز خرید پردیس و مرکز خرید دامون یکی از گران‌ترین و البته باکیفیت‌ترین مراکز خرید کیش است که می‌توانید انواع لباس، خوراکی، لوازم آرایشی و ... را در اینجا تهیه کنید. انواع برندهای معتبر در زمینه پوشاک، عطر و لوازم‌آرایش و لباس ورزشی در اینجا وجود دارد. در این مراکز خرید لوکس می‌توانید شیک‌ترین سوغاتی کیش را برای عزیزان خود تهیه کنید. اگر می‌خواهید قهوه و شکلات را از یک فروشگاه بی‌نظیر و باکیفیت خریداری کنید، فروشگاه آرتای کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما در سفرتان به کیش به کدام یک از این مراکز خرید رفتید؟ بهترین سوغات کیش به نظر شما کدام دسته هستند؟ برایمان از تجربه سوغاتی خریدنتان بگویید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهسا ۱۴۰۲/۹/۲

تا حالا به این فکر نکرده بودم که میگو و ماهی هم میشه از کیش سوغاتی برد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۴

مهسای عزیز خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد استفاده تون قرارگرفت

مستانه ۱۴۰۲/۴/۲۶

ممنون از مطلب خوبتون بابت سوغات کیش خیلی استفاده کردم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۲۷

مستانه عزیز خوشحالیم که از مطالب سایت استفاده نمودید امیدواریم که همواره سفرهای خوب و اقامتهای خاطره ساز در کنار ما داشته باشید

kamran ghazikia ۱۴۰۱/۱۱/۱۵

عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...