رَهی نو

فاصله تهران تا بابلسر

تعداد بازدید: ۹۲۰۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

مقصدی که در پیش گرفتیم، یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که میان دریای خزر و رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی، بابلسر در 20 کیلومتری شمال بابل و کنار دریای خزر قرار دارد. جالب است بدانید اسم قدیمی این شهر، مشهدسر بوده که بعدها تبدیل به بابلسر شده است. رودخانه معروف بابلرود نیز از شهر می‌گذرد. بابلسر دارای یک پل معروف است که دو قسمت شهر را بر فراز رودخانه بابلرود به هم متصل کرده است. 

فاصله تهران تا بابلسر

فاصله تهران تا بابلسر چند کیلومتر است؟

اگر شما هم در فاصله تعطیلات آخر هفته و یا سفری به یاد ماندنی مقصد بابلسر را از تهران پیش گرفتید، بهتر است بدانید که به طور متوسط با طی مسافت 233 کیلومتر، طی بازه زمانی سه ساعت و نیم، به این شهر زیبا می‌رسید. پس، چمدان‌ها را بسته و راه را آغاز می‌کنیم. 

برای سفر به بابلسر دو مسیر پیش رو دارید؛ بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید، مسافت و زمانی که در راه هستید نیز متفاوت است. در هر دو مسیر می‌توانید از بزرگراه بسیج وارد بزرگراه یاسینی شده و از آن‌جا وارد جاده دماوند شوید. در مسیر، به انتهای آزادراه قاسم سلیمانی که رسیدید، مسیرتان دو بخش می‌شود. مسیر اولی که می‌توانید در پیش بگیرید، از رودهن و جاده هزار می‌گذرد.

این مسیر 288 کیلومتر است و حدوداً 4 ساعت و 20 دقیقه شما را به مقصد می‌رساند. سپس، بعد از گذشتن از جاده فریدونکنار آمل، سرانجام به بابلسر می‌رسید. مسیر دومی که می‌تواند بیست دقیقه زودتر یعنی 4 ساعته شما را به مقصد برساند، مسیر 230 کیلومتری است که از جاده گیلاوند، فیروزکوه، شیرگاه، قائم شهر گذشته و به بابلسر ختم می‌شود. پر طرفدارترین مسیر، معمولاً همین مسیر دوم است.
فاصله تهران تا بابلسر

نزدیک ترین مسیر تهران تا بابلسر

اگر از جاده فیروزکوه به سمت بابلسر حرکت کنید، حدود ۲۳۶ کیلومتر را طی کرده و در حدود 3 ساعت به مقصد خود می‌رسید.

روش‌های سفر از تهران تا بابلسر

برای رسیدن به بابلسر از مبدأ تهران راه‌های زیادی دارید. اگر می‌خواهید در مسیر، هرجا دلتان خواست استراحت کرده و مشکلی از بابت رانندگی ندارید، می‌توانید با خودروی شخصی، خودتان را به بابلسر برسانید. اگر به دنبال یک راه به‌صرفه اما زمان‌بر هستید، سفر با اتوبوس راهگشا است.

در صورتی که قصد دارید به‌سرعت خودتان را به مقصد برسانید، امکان سفر با هواپیما به این مقصد نیز وجود دارد. اگر هم می‌خواهید از فضای فوق‌العاده جاده در پشت شیشه‌های قطار لذت ببرید، راه آهن ساری این امکان را فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بابلسر


مسافت تهران تا بابلسر با اتوبوس

ترمینال بابلسر در انتظار شما است. از تهران می‌توانید از سمت ترمینال شرق، جنوب یا بیهقی، بلیط مورد نظرتان را به مقصد بابلسر تهیه کرده و در ترمینال بابلسر پیاده شوید. هرکدام از مسیرهای ساری، بابل یا قائم شهر را نیز انتخاب کنید، می‌توانید در میان مسیر، در بابلسر پیاده شوید. مسیری که با اتوبوس طی خواهید کرد به طور متوسط شاید حدود 5 ساعت زمان ببرد. ضمن این که خبری از توقف‌های کوتاه‌مدت در طول مسیر و لذت بردن از جاذبه‌های میان مسیر نیست.

مسافت تهران تا بابلسر با خودروی شخصی

اگر خودروی شخصی دارید، بهترین مسیر دسترسی به بابلسر از تهران، از طریق جاده فیروزکوه است. مسیر حدود 236 کیلومتری که اگر با سرعت متوسط و در ترافیک سبک پیش بروید، حدود سه ساعته به بابلسر خواهد رسید. این مسیر از تهران، رودهن، جاده زیبای آبعلی با دوغ‌های محلی‌اش می‌گذرد که در نهایت با رسیدن به جاده زیبای فیروزکوه، روحتان هم صفا می‌کند. بعد از گذشت از آمل و فریدونکنار به بابلسر خواهید رسید. مسیر دیگر نیز از جاده هراز می‌گذرد؛ در این مسیر بعد از رسیدن به شهر آمل، بایستی مسیر فریدونکنار را پیش بگیرید تا به بابلسر برسید.

مسافت تهران تا بابلسر با هواپیما

اگر قصد سفر هوایی به مقصد بابلسر را دارید، می‌توانید از فرودگاه مهرآباد، به مقصد فرودگاه دشت ناز ساری یا فرودگاه بیشه کلا، به بابلسر بروید. این گزینه برای افرادی که قصد دارند در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن به بابلسر برسند، بهترین گزینه است.

مسافت تهران تا بابلسر با قطار

مسیری که با قطار برای رسیدن به جاده‌های شمالی طی می‌کنید، یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین مسیرهای ایران است. به خصوص که اگر بنا باشد از فیروزکوه بگذرد. برای رفتن به بابلسر با قطار بایستی از طریق ایستگاه راه آهن تهران به مقصد هر شهری از مازندران بلیط تهیه کرده و هر ایستگاهی که مدنظر دارید پیاده شده و به بابلسر بروید.

نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن به بابلسر، ایستگاه راه آهن قائم شهر است. در مسیری که پیش رو دارید، فقط کافیست از پشت شیشه‌های قطار نگاهی به طبیعت بکری که پیش رو دارید، بیاندازید. به خصوص اگر مسیری که در پیش دارید، از پل زیبای ورسک و جنگل‌های الیمستان و مراتع زیبای شیرگاه بگذرد. از ایستگاه راه آهن قائم شهر تا بابلسر، 40 کیلومتری مسافت دارید. البته در این نوع سفر، حدود 6 ساعتی در راه هستید که با زیبایی‌هایی که پیش رویتان قرار می‌دهد، طی ساعت‌ها مسافت به بهشتی که به چشمانتان هدیه می‌دهد، می‌ارزد.

جاذبه‌های مسیر تهران بابلسر 

این شهر زیبا و خوش آب و هوا در 20 کیلومتری بابل و در نزدیکی ساحل دریای کاسپین قرار گرفته است. در صورتی که برای رسیدن به بابلسر، مسیر قائم شهر و ساری را پیش بگیرید، می‌توانید از زیبایی‌های بومهن و امامزاده هاشم گذشته و راهی جاده هراز شوید.

بعد از رسیدن به آمل جاده سرسبز هراز پیش رویتان است که شما را به محمود آباد می‌رساند. در این مسیر می‌توانید دیو سپید پای در بند یعنی قله دماوند را نیز نظاره کنید. در صورتی که مسیر تهران چالوس را انتخاب کنید، می‌توانید از زیبایی شهرهایی همچون نوشهر و نور لذت ببرید و در نمک آبرود، تله کابین سوار شوید و از جنگل‌های کلاردشت دیدن کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران بابلسر

 

با هم سری به یکی از زیباترین شهرهای شمال تهران زدیم. از مسیر سرسبزی گذشتیم که روحمان را نوازش و جانمان را تازه کرد. بسته به اینکه کدام روش را برای رسیدن به بابلسر انتخاب کنید، ساعاتی که در راه هستید، متفاوت است. انتخاب قطار می‌تواند چشم‌انداز بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای از پل زیبای ورسک به شما دهد.

استفاده از خودروی شخصی دست شما را برای توقف در مسیر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی با خیال راحت باز می‌گذارد. هواپیما در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به مقصد می‌رساند،  همچنین شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر در این مورد به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو مراجعه کنید.  سفر با  اتوبوس، می‌تواند بار رانندگی در دل جاده را از روی دوشتان بردارد. شما کدام یک از روش‌ها و مسیرها را برای رسیدن به بابلسر انتخاب می‌کنید؟ برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پروانه ۱۴۰۲/۹/۴

پل زیبای ورسک در فاصله تهران تا بابلسر رو با قطار بهتر میتونید بهره ببرید یعنی من دوست دارم با قطار از روی پل رد شم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

پروانه عزیز به درستی گفتید ماهم پیشنهاد میدیم که با قطار این مسیر زیبا رو طی کنید

Milad ۱۴۰۰/۷/۴

با سلام من فک میکنم یه اشتباهی شده چون مسیر هراز نزدیک تر از فیروزکوه هستش احتمالا متن باید اصلاح بشه

محسن ۱۴۰۰/۶/۲۶

با سلام اطلاعاتتون کمی اشتباهه بنده ۴ سال ساکن بابلسر هستم نزدیک ترین و بهترین راه مال هرازه که ۲۰۵ کیلومتره با محور فیروز کوه۲۶۶ کیلومتر میشه و طولانی تره

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...