رَهی نو

فاصله تهران تا کرمانشاه

تعداد بازدید: ۱۳۳۷۰۲ ۷ بهمن ۱۳۹۸

کرمانشاه یکی از زیباترین استان‌های غرب کشور است که شاید اتفاقات زیادی چون جنگ، زلزله و... را پشت سر گذاشته باشد ولی هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. سری به قدیمی‌ترین پناهگاه آثار انسان‌های قدیم بزنیم و سفرمان را آغاز کنیم. خوردن نان برنجی‌های معروف کرمانشاه به همراه چای، به پیمودن فاصله تهران تا کرمانشاه می ارزد. کرمانشاه از شهرهای خوش آب و هوای غرب ایران است. در نزدیکی تعطیلات به ویژه عید نوروز مسافران زیادی برای دیدن کرمانشاه به این شهر زیبا می آیند و هتل‌های خوب کرمانشاه  را از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  رزرو می کنند.

فاصله تهران تا کرمانشاه از نظر مسافت و زمان

 برای سفر به این شهر از تهران سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول که از جاده ساوه می‌گذرد و بعد از گذشتن از همدان و کنگاور بعد از 5 ساعت و 54 دقیقه به کرمانشاه می‌رسید. مسیر دوم از جاده تهران قم می‌گذرد. بعد از گذشتن از اراک و ملایر، وارد جاده کرمانشاه نهاوند می‌شوید و تا رسیدن به اتوبان کرمانشاه همدان می‌رانید.

سپس از اینجا همانند مسیر اول جاده را طی می‌کنید، تا به کرمانشاه برسید. مسیر سوم هم از سمت اتوبان ساوه حرکت می‌کنید و به سمت جیحون آباد فرمان را می‌چرخانید و بعد از گذشتن از قهاوند، جوکار، فرسفج و گودین وارد اتوبان کرمانشاه همدان شده و ادامه مسیر اول را طی می‌کنید. مسیر دوم و سوم، به نسبت طولانی‌تر است و حدود یکی دو ساعت به مسافتی که باید طی کنید اضافه می‌کند. برای همین مناسب‌ترین مسیری که شما را به مقصد می‌رساند مسیر ساوه، همدان کنگاور به کرمانشاه است.

نقشه فاصله تهران تا کرمانشاه

مسافت تهران تا کرمانشاه از جاده ساوه

سر راست‌ترین و سریع‌ترین و جذاب‌ترین جاده برای حرکت به سمت کرمانشاه همین مسیری است که از جاده ساوه می‌گذرد و از تهران 148 کیلومتر مسافت تا ساوه دارید که حدود دو ساعت زمان می‌برد. در واقع از تهران، مسیر پرند، ساوه، نوبران، جوقان، همدان، صالح آباد، اسدآباد، کنگاور و بیستون را طی کرده تا در نهایت به کرمانشاه برسید. برای طی کردن 501 کیلومتر مسافت تهران تا کرمانشاه، بزرگراه نواب را تا انتها طی می‌کنید تا به اتوبان آیت‌الله سعیدی برسید. بعد از آن از بزرگراه آزادگان، وارد جاده تهران ساوه می‌شوید. در گوشه و کنار جاده دستفروش‌های وانتی را می‌بینید که بساط انار ساوه و طالبی شیرین به پا کردند. در مسیرتان در فاصله تهران تا کرمانشاه می‌توانید خوراکی راه‌تان را نیز خریده و با باسلوق خوشمزه ساوه به همراه چایی، خستگی مسیر و راه را برطرف کنید. بعد از آن شهر همدان با آثار و جاذبه‌های تاریخی فراوانش در مسیرتان است که می‌توانید سری به آرامگاه ابوعلی سینا بزنید. در نهایت از معبد آناهیتا در کنگاور هم دیدن کرده تا به کرمانشاه برسید.

 روش‌های سفر از تهران تا کرمانشاه

حالا که بار سفر به مقصد کرمانشاه بستید تا با طلوع آفتاب از تهران به غروب آفتاب در کرمانشاه برسید، روش‌های مختلفی برای رسیدن به مقصد دارید که با توجه به شرایط‌تان می‌توانید سفر با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما را انتخاب کنید.

فاصله تهران تا کرمانشاه با ماشین شخصی

اگر جزو آن دسته از آدم‌های خوش سفری هستید که می‌خواهید خودتان تا مقصد رانده و هرجا که می‌خواهید ماشین را بغل جاده گذاشته و استراحت کنید، ماشین شخصی بهترین گزینه برای شما است. کوتاه‌ترین مسیری که در پیش دارید، در عرض 6 ساعت با طی مسافت 500 کیلومتر شما را به کرمانشاه می‌رساند. این مسیر همان مسیر تهران ساوه است. مسیر دوم هم از همان تهران ساوه می‌گذرد. منتها اگر می‌خواهید سری به ملایر بزنید، می‌توانید بعد از آزاد راه ساوه همدان با گذراندن امیرآباد وارد جاده‌ای که به سمت جیحون آباد می‌رود، شده و در بزرگراه ملایر همدان حرکت کنید. شیره انگور مقوی و خوش خوراک ملایر را فراموش نکنید. این شیره‌ها با خرما و چایی ترکیب فوق العاده گرم و مقوی می‌شود که به عنوان صبحانه یا میان وعده می‌توانید میل کنید. بعد از بزرگراه ملایر همدان وارد جاده تویسرکان جوکار شده تا در نهایت به مسیر سر راست بزرگراه همدان کرمانشاه رسیده که حدود 6 ساعت و ربع در راه هستید.

مسیر سومی هم برای رسیدن به ملایر و از آن جا به کرمانشاه وجود دارد منتها فاصله آن از تهران تا کرمانشاه 573 کیلومتر است و حدود 7 ساعت در راه خواهید بود. از تهران به سمت قم حرکت کرده و بعد از اراک به ملایر می‌رسید. اینجا بعد از گذشتن از حسین آباد و فیروزان وارد بزرگراه همدان کرمانشاه می‌شوید که پس از چند کیلومتر به شهر کرمانشاه خواهید رسید.

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار

اگر قصد دارید در کوپه‌های قطار نشسته و در حالی‌که از پنجره به جاده خیره شدید، در فکر رسیدن به مقصد باشید یا اگر با دوستان‌تان به صورت اکیپی قصد سفر دارید، خیلی راحت با قطار حرکت کرده و بعد از 11 ساعت و با گذر از ایستگاه‌های راه آهن سمنگان، همدان، ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه به کرمانشاه برسید و در چشمه آب گرم کرمانشاه تنی به آب بزنید. فاصله تهران تا کرمانشاه یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی در ایران است. برای این روش به ایستگاه راه آهن تهران رفته و با حدود قیمت بین 50 تا 60 هزار تومان بلیط قطار را تهیه کرده و وارد قطار شوید. بعد از حدود 6 ساعت به نزدیکی‌های اراک رسیده و قطار در ایستگاه سمنگان متوقف می‌شود. قیمت بلیط قطار، بسته به نوع قطاری که انتخاب کردید، متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم در این مسیر طولانی، قطاری سه ستاره انتخاب کنید که خیالتان از بابت راحتی‌تان در طول مسیر راحت باشد.

این مسیر تنها یک قطار دارد که یک روز درمیان به مقصد کرمانشاه از تهران حرکت می‌کند که حدود غروب آفتاب حوالی ساعت 8 شب حرکت کرده و روز بعد چشم‌تان را به آسمان آفتابی و هوای معتدل کرمانشاه حدود ساعت 9 صبح روشن می‌کند.

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کرمانشاه | جاذبه ها و تفریحات کرمانشاه با عکس و آدرس


مسافت تهران تا کرمانشاه با اتوبوس

اگر حوصله رانندگی ندارید یا امکان 11 ساعت ماندن در قطار را نداشتید، می‌توانید از گزینه به صرفه اتوبوس برای رفتن به کرمانشاه استفاده کنید. در شرایط عادی اتوبوس هم طی حدود 8 ساعت شما را از مسیر تهران، قم، اراک، همدان به مقصد می‌رساند. این مسافت 519 کیلومتری را می‌توانید از پایانه آرژانتین یا ترمینال غرب آغاز کرده و در پایانه کرمانشاه به پایان برسانید. بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه، از حدود 40 هزار تومان برای اتوبوس‌های اسکانی آغاز شده و تا حدود 65، 70 هزار تومان برای اتوبوس‌های VIP ادامه دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی‌تان، یک بلیط اتوبوس VIP تهیه کرده و روی صندلی‌های راحت با پشتی قابل تنظیم نشسته و هنذفری‌هایتان را در گوش گذاشته و یا مشغول دیدن فیلم از تلویزیون اتوبوس شوید.

فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما

در زمانی که بلیط هواپیما از نظر اقتصادی برایتان به صرفه است و باید سریع به مقصد برسید، می‌توانید نه زحمت رانندگی به خودتان دهید نه تحمل صدای قطار و نه نشستن طولانی مدت روی صندلی اتوبوس. خیلی شیک یک بلیط هواپیما خریده و چهل و پنج دقیقه‌ بعد به کرمانشاه برسید. مسافت هوایی تهران تا کرمانشاه 423 کیلومتر است. قیمت بلیط هواپیما هم از 200 هزار تومان تا حدود 500 هزار تومان برایتان آب می‌خورد عوضش به دیدن کوه زاگرس از بالا بر فراز آسمان، می‌ارزد.

شهر های بین مسیر تهران تا کرمانشاه

با عبور از شهر ساوه به ترتیب از شهر‌های: لالجین، همدان، گردنه اسدآباد، کنگاور، صحنه عبور خواهید کرد.

فاصله تهران تا مکان های مهم کرمانشاه

فاصله تهران تا جوانرود کرمانشاه

جوانرود بعد از کرمانشاه و در 86 کیلومتری این شهر، در فاصله 588 کیلومتری تهران قرار گرفته است. این شهر با 700 سال قدمت، معروف‌ترین غارهای کرمانشاه را در خود جا داده است. حتما در سفرتان به کرمانشاه، سری به روستای سفید برگ بزنید و در آب و هوای فوق العاده نفس کشیده و میان پوشش گیاهی سرسبز و بکر آن، عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیزی بیندازید. به صرف ناهار خودتان را دعوت به خوردن ماهی کبابی‌های خوشمزه این روستا کنید. دیدن این روستا به خصوص در روزهای اردیبهشت حال و هوای بهشتی دارد که حیف است از دست بدهید.

نقشه فاصله تهران تا جوانرود کرمانشاه

فاصله تهران تا اسلام آباد غرب

از دو مسیر می‌توانید به این شهر برسید. این شعر بین کرمانشاه و شهر کرند غرب قرار گرفته است. مسیر اول در 589 کیلومتری تهران قرار گرفته که از ساوه، همدان و کرمانشاه می‌گذرد. مسیر دوم در فاصله 712 کیلومتری است که از جاده تهران، قزوین، ابهر، بیجار، قروه، بیستون تا در نهایت به کرمانشاه و اسلام آباد برسید. در فاصله تهران تا کرمانشاه و رفتن به اسلام آباد غرب خودتان را برای مسافتی 9 ساعته آماده کنید. در اینجا دیدن غار چاه وزمه را از دست ندهید. خورشت خلال بادام معروف کرمانشاه را هم در همین اسلام آباد مزه کنید. طعم آن زیر زبان‌تان خواهد ماند.

نقشه فاصله تهران تا اسلام آباد غرب

 فاصله تهران تا کنگاور کرمانشاه

کنگاور معروف با معبد آناهیتا مشهور شده است. در شرق کرمانشاه، از اتوبان تهران ساوه به سمت کرمانشاه که حرکت می‌کنید، این شهر در مسیرتان قرار گرفته است. این مسافت 405 کیلومتری را از تهران می‌توانید در حدود 5 ساعت طی کنید و آتشکده زیبا و تاریخی آناهیتا را از نزدیک ببینید. اگر هوس غذای محلی و به خصوص آش کردید، آش عباسعلی و آش محلی ترخینه را از دست ندهید. بعد از آن هم سری به پارک کوهستان و گودین تپه بزنید و با مردم مهمان نواز کنگانی یک خاطره به یادماندنی بسازید، البته اگر به زبان لری و کردی مسلط باشدید، صمیمی‌تر می‌شوند.

نقشه فاصله تهران تا کنگاور کرمانشاه

 فاصله تهران تا سرپل ذهاب کرمانشاه

سر پل ذهاب در این دو سال اخیر محل رفت و آمد خیرین و افراد زیادی بود که کمک‌های مردمی را از تهران به این شهر می‌آوردند. اگر از تهران بخواهید حرکت کنید، فاصله تهران تا کرمانشاه مسافتی حدود 651 کیلومتر راه خواهید داشت. این شهر در فاصله 144 کیلومتری کرمانشاه قرار گرفته است. با وجود تخریبی که زمین لرزه سال 96 بر بناهای این شهر وارد کرد، آبشار و دره ریجاب از مناظر طبیعی و دیدنی این شهر است که در مسیر سفرتان به کرمانشاه حیف است از آن غافل شوید. حالا که به اینجا آمدید حتما سری به بهشت معروف کرمانشاه یعنی دهستان گلین بزنید.

نقشه  فاصله تهران تا سرپل ذهاب کرمانشاه

فاصله تهران تا سنقر کرمانشاه

سنقر نرسیده به کرمانشاه و در 425 کیلومتری تهران قرار گرفته است که حدود 5 ساعت برای رسیدن به آن در راه هستید که می‌توانید با ماشین شخصی یا اتوبوس به این منطقه بیایید. مسیر سر راست سنقر از تهران، ساوه، همدان، و در نهایت سنقر می‌گذرد. در 85 کیلومتری شرق کرمانشاه منطقه سردسیری سنقر را خواهید دید که حتی در تابستان هم از برف پوشیده است. اگر می‌خواهید محل سکونت غارنشینان را از نزدیک ببینید می‌توانید سری به غار آوزا سنقر بزنید. زبان مردم این شهر به زبان کردی است که پیشنهاد می‌کنم یا خودتان بلد باشید یا یک نفر را ببرید که با زبان آن‌ها آشنا باشد.

نقشه فاصله تهران تا سنقر کرمانشاه

 فاصله تهران تا هرسین کرمانشاه

هرسین در 58 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد و با این شهر فقط 50 دقیقه فاصله زمانی دارد. پس از تهران می‌توانید مسیری را که به سمت کرمانشاه می‌رود دنبال کرده تا پس از مسافت 493 کیلومتر و بازه زمانی حدود 6 ساعت به این شهر برسید. محوطه تاریخی بیستون از جمله جاهای دیدنی این شهر است که مجسمه و کتیبه‌های تاریخی زیادی از جمله مجسمه هرکول در خود جای داده است که دیدن آن و عکس گرفتن کنار آن‌ها دنیایی دارد. حواستان باشد کاروانسرای عباسی با بافت سنگفرش و درگاه‌های هلالی شکل دور تا دور حیاط کاروانسرا را از دست ندهید.

نقشه فاصله تهران تا هرسین کرمانشاه

 فاصله تهران تا پاوه کرمانشاه

پاوه از شهرهای شمالی کرمانشاه است که از مسیر کرمانشاه تا پاوه، مناظر طبیعی و جاذبه‌های مسیر، روح‌تان را تازه می‌کند. این شهر بعد از کرمانشاه و در 618 کیلومتری تهران قرار گرفته که پس از حدود 8 ساعت به آن خواهید رسید. زیبایی مناظر این مسیر در فاصله تهران تا کرمانشاه به قدری است که اگر تجربه ماسوله را داشته باشید، گویی دوباره حس و حال سرزندگی ماسوله شمال ایران را در غرب ایران جا گذاشته باشند. چرا که ساختمان‌های پلکانی آن نیز شبیه به بناهای ماسوله است. در سفر به پاوه حتما به تفرجگاه ویمیر بروید. بهشتی دور افتاده از کرمانشاه است که ارزش دیدن دارد.

نقشه فاصله تهران تا پاوه کرمانشاه

آیا شما هم تجربه سفر از تهران به کرمانشاه یا هر کدام از شهرهای کرمانشاه را داشتید؟ نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
اسرا فاطمه رضا ۱۴۰۲/۷/۱۷

خیلی عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...