رَهی نو

فاصله تهران تا همدان

تعداد بازدید: ۳۰۳۳۳۱ ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

ساکنین پایتخت برای مسافرت در فصل‌های گرم سال به شهرهای کوهستانی و سردسیر کشور علاقه دارند. شهر مادها و پایتخت تمدن یعنی همدان ایران یکی از مقصد‌های ایده‌آل برای تهران‌نشینان محسوب می‌شود. شهر باستانی همدان از امکانات فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی برخوردار است.

فاصله تهران تا همدان

اگر قصد عزیمت از تهران به همدان را دارید، می‌توانید از روش‌های مختلف برای سفر استفاده کنید. فاصله تهران تا همدان از روی نقشه حدوداً 320 کیلومتر است. که استفاده از خودرو شخصی با توجه به مسافت کم و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و دیدنی بین راهی تهران تا همدان یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آید. برای آشنایی با فواصل زمانی و مکانی از برخی از شهرهای این استان توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله  از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید.

سفر از تهران به همدان

فاصله تهران تا همدان از نظر مسافت و زمان

اگر ساکن شهر تهران هستید و قصد سفر به یکی از شهرهای کوهستانی غرب ایران دارید، پیشنهاد می‌کنیم شهر همدان را از دست ندهید. این شهر سردسیری در فصول گرم سال برای تهران‌نشینان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین همدان پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.

حال اگر قصد سفر از تهران به همدان را دارید، فاصله زمانی و مسافتی بین این 2 شهر با توجه به نوع وسیله نقلیه انتخابی از طرف شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی فاصله تهران تا همدان از روی نقشه چیزی در حدود 320 کیلومتر است که در فاصله زمانی 3 ساعت و 34 دقیقه قابل پیمودن است. در صورتی که قصد سفر از تهران به همدان را دارید، شهرها و مکان‌های دیدنی در مسیر حرکت از خستگی راه می‌کاهند.

 

فاصله تهران تا همدان از روی نقشه

روش‌های سفر از تهران تا همدان

حال در ادامه قصد داریم به منظور سفر از تهران تا همدان را به لحاظ فاصله زمانی و مسافتی با انواع وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

فاصله تهران تا همدان با ماشین شخصی

 شاید سفر با ماشین شخصی یکی از سخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین روش‌های مسافرت به‌شمار آید. ولی وقتی از خودرو سرحال و بدون نقص استفاده کنید و بدانید که در مسیر حرکت چه شهرها و مکان های دیدنی انتظارتان را می‌کشند، راحت‌تر و با خیال آسوده می‌توانید به دل جاده بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به فاصله مکانی 2 شهر تهران و همدان از یکدیگر چندان سفر سختی در پیش نخواهید داشت.

برای سفر به پایتخت تاریخ و تمدن کشور همدان با خودرو شخصی از بزرگراه تهران- ساوه چیزی در حدود 320 کیلومتر راه در پیش دارید. مسافت تهران تا همدان با ماشین تقریباً زمانی حدود سه و نیم ساعت به طول می انجامد. از جمله مسیرهای دیگر جاده بوئین زهرا به همدان خواهد بود که می‌توانید آن را برای سفر امتحان کنید.

بهترین مسیر  برای طی کردن فاصله تهران تا همدان همان راه اصلی تهران تا همدان است. در این مسافت تهران تا همدان باید از قزوین عبور کنید و چیزی در حدود 200 کیلومتر آزادراه و بزرگراه در پیش خواهید داشت. این مسیر از گردنه آوج می‌گذرد و در مسیر، جاذبه‌های زیبا و فوق‌العاده خواهید دید.

در مسیر سفر با خودرو شخصی می‌توانید پس از عبور از پرند در مجتمع رفاهی سرزمین ایرانیان به خوردن صبحانه و استراحت بپردازید. همچنین شهر انار در مسیرتان قرار دارد. روستاهای تاریخی از جمله «کهک» و «بالقلو» با جاذبه‌های گردشگری دیدنی و فوق‌العاده به همراه امامزاده‌ها و بقعه‌های تاریخی، مسیر سفر را برای شما جذاب و هیجان انگیز خواهند کرد. در بخش‌های بعدی به جاذبه‌های گردشگری و دیدنی مسیر تهران تا همدان بیشتر خواهیم پرداخت.

مسافت تهران تا همدان با اتوبوس

اگر تمایل دارید تا با اتوبوس به شهر باباطاهر و پورسینا سفر کنید و از آرامگاه بابا طاهر دیدن کنید، می‌توانید به پایانه آرژانتین یا ترمینال جنوب مراجعه کنید و بلیط با قیمت زیر 10 هزارتومان را برای مسافرت تهیه کنید. طی کردن فاصله تهران تا همدان با استفاده از اتوبوس از تهران چیزی در حدود 4 ساعت زمان می‌برد تا به همدان برسید. این نکته را درنظر بگیرید که در سفر با اتوبوس از شهرها و جاذبه‌های دیدنی در مسیر حرکت خبری نیست!

مسافت تهران تا همدان با هواپیما

یکی از روش‌های هیجان انگیز به منظور سفر از تهران به همدان، تهیه بلیط هواپیما محسوب می‌شود که از هزینه بیشتر و خستگی کمتر برخوردار است. تهیه بلیط هواپیما برای سفر از تهران به همدان چیزی در حدود x هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت که فاصله هوایی 930 کیلومتری تهران تا همدان را در 1 ساعت و 39 دقیقه طی خواهید کرد تا به شهر تاریخی همدان برسید. 

فاصله تهران تا همدان با قطار

ممکن است جزو افرادی باشید که به مسافرت با قطار علاقه دارید. شبکه ریلی کشور با کاهش چندین کیلومتری مسیر، زمان سفر از تهران تا همدان با قطار، به کمتر از 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. که در مسیر می‌‌توانید از دیدن طبیعت و مکان‌های اطراف ریل قطار لذت ببرید. قابل ذکر است که بدانید فاصله ریلی تهران تا همدان 264 کیلومتر اعلام شده است.

 

فاصله تهران تا همدان با قطار

فاصله تهران تا شهرهای مختلف همدان

برخی افراد قصدشان از سفر به همدان و طی کردن فاصله تهران تا همدان از روی نقشه در حقیقت بازدید از شهرهای مختلف این استان است که به منظور آشنایی بیشتر در این بخش فاصله زمانی و مکانی 6 شهر و روستای معروف همدان تا تهران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم، برای لذت بردن از سفر و رفع خستگی در یکی از بهترین هتل‌های همدان مانند هتل باباطاهر همدان اتاق رزرو کنید و با خیال راحت از جاهای دیدنی و تفریحی همدان بازدید کنید. همدان دیدنی‌های بسیاری دارد که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

فاصله تهران تا روستای ورکانه همدان

موقع طی کردن مسافت تهران تا همدان، یک روستای تمام سنگی در بیست کیلومتری همدان به نام ورکانه وجود دارد. ورکانه در گویش کردی به معنی قرارگرفتن در کنار آب و چشمه است. از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به اصطبل پرورش اسب، قلعه مهری خانم و... اشاره کرد. برای سفر فاصله تهران تا ورکانه همدان را باید مسافت 343 کیلومتری و در مدت زمان 4 ساعت و 5 دقیقه طی کنید.

 

فاصله تهران تا روستای ورکانه همدان

فاصله تهران تا قهاوند همدان

شهر قهاوند همدان مرکز بخش شرا این استان محسوب می‌شود که به صورت مناطق دشت و هموار است. رود قره‌چای از 5 کیلومتری شرقی این شهر عبور می‌کند و از آب و هوای نسبتاً سرد و خشک برخوردار است. پس از طی کردن فاصله تهران تا همدان، از طریق مسیر جاده ملایر می‌توانید با طی کردن  مسیر 45 کیلومتری فاصله تهران تا قهاوند همدان را به اتمام برسانید و به مقصد خود برسید.

فاصله تهران تا قهاوند همدان

فاصله تهران تا قروه همدان

این شهر درجزین مرکز شهرستان درگزین استان همدان واقع شده است. ابنیه‌های تاریخی بسیاری در دل این شهر وجود دارند. آثار باستانی و تاریخی که در طول گذراندن مسافت تهران تا همدان خواهیم دید، از مهمترین آن‌ها می‌توان به امامزاده اظهر، تپه باستانی کاج، تپه کهن و باستانی روستای رازین، امامزاده پنج تن، امامزاده هود، حمام روستای نظام آباد و... اشاره کرد. فاصله این شهر از مرکز استان همدان چیزی در حدود 100 کیلومتر است. فاصله تهران تا قروه همدان حدود 400 کیلومتر است که در مدت زمان 4 ساعت و 36 دقیقه قابل پیمودن است.

فاصله تهران تا قروه درجزین همدان

فاصله تهران تا رزن همدان

زمانی که در حال طی کردن فاصله تهران تا همدان هستید، شهر زرن در مسیر اصلی جاده همدان به قزوین واقع شده است و از آب و هوای سردسیری برخوردار است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان امامزاده‌ها، زیستگاه حیات وحش و ارتفاعات بقراطی را نام برد. اگر قصد پیمودن فاصله تهران تا رزن همدان را دارید باید 288 کیلومتر مسیر را در مدت زمان 3 ساعت و 20 دقیقه طی کنید.

فاصله تهران تا رزن همدان

فاصله تهران تا لالجین همدان

شهر لالجین همدان معروف به پایتخت سفال ایران در 18‌کیلومتری مرکز استان واقع شده است و دارای معادن خاک رس مرغوب است. کارگاه‌ها و مراکز فروش سفال لالجین از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان همدان به‌شمار می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند. اگر از مسیر آزادراه تهران- ساوه به سمت لاجین حرکت کنید باید فاصله تهران تا لالجین همدان را در مسافت 333 کیلومتری و در مدت زمان 3 ساعت و 53 دقیقه طی کنید.

فاصله تهران تا لالجین همدان

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مسافت تهران تا همدان

همانطور که گفته شد، با توجه به مسافت تهران تا همدان یکی از بهترین وسایل نقلیه برای این مسافرت، ماشین شخصی است که دیدنی‌های جذاب و فوق‌العاده مسیر تهران تا همدان از خستگی راه می‌کاهند. در ادامه این بخش برخی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فاصله تهران تا همدان را معرفی خواهیم کرد:

  • شهر ساوه: این شهر معروف به شهر انار است و محصولات ترش این شهر از جمله رب انار، آب انار و لواشک انار طرفداران بسیاری دارند. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد جامع هزارساله اشاره کرد.
  • روستاهای کهک و بالقو: در فاصله 45 کیلومتری جاده ساوه به همدان به روستایی با آب و هوای مطبوع و طبیعت‌های زیبا می‌رسیم. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به امامزاده نوح(ع)، آبشارهای دیدنی، کوه‌های پر از چشمه بالقو، قلعه سامان و... اشاره کرد.
  • روستای باغ شیخ: در گذار از مسافت تهران به همدان، در فاصله 8 کیلومتری شهر ساوه بین 2 روستای طراز ناهید و احمدآباد واقع شده است. یک روستای کویری و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود که تمام ویژگی‌های معماری کویری را در دل خود جای داده است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی روستا، کاروانسرای عبدالغفارخان و تکیه باغ شیخ از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این منطقه به‌شمار می‌آیند.
  • قلعه دختر: این قلعه در روستایی با همین نام در جاده قدیم ساوه- همدان واقع شده است که پس از رسیدن به سد الغدیر به سمت روستا و قلعه با ماشین می‌توانید حرکت کنید و چند متری را تا ورودی قلعه دختر را پیاده‌روی کنید.
  • استان همدان با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه هرساله مسافران زیادی را از سراسر کشور به سمت خود جذب می‌کند. ساکنین تهران در فصل‌های گرم سال به شهرهای مختلف استان همدان مسافرت می‌کنند. به این منظور از وسایل نقلیه مختلفی استفاده خواهند کرد.

جاذبه_های گردشگری و تاریخی مسافت تهران تا همدان

نکته مهم: انتخاب نوع روش گذراندن مسافت تهران تا همدان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد‌. اما اگر به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی علاقه دارید، بهترین گزینه برای سفر طی کردن فاصله تهران تا همدان با ماشین شخصی است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
کیوان ۱۴۰۲/۹/۹

همدان که دیگه معلومه چقدر اثار باستانی داره و طبیعتش هم مثل غار علیصدر و کتیبه همدان بسیار زیباست دوبار رفتم اونجا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

کیوان عزیز خوشحالیم که نظرتون رو ثبت نمودید همره عزیز براتون بهترین سفرها رو در کنار رهی نو آرزومندیم

نانا ۱۴۰۰/۳/۱

سلام با قطار چهار ساعت هست و ۳ شب میره ۸ صبح میرسه

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲

نانا عزیز ممنونیم که اطلاعات خود را با ما به اشتراک میگذارید.🙏

علی ۱۳۹۹/۳/۱۳

با سلام قیمت اتوبوساش خیلی زیاده!!!

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...