رَهی نو

رستوران های تبریز

تعداد بازدید: ۲۷۴۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

لیست بهترین رستوران های تبریز از نظر مردم

شهر زیبای تبریز با آب‌وهوای مطبوع و دیدنی‌های زیادی که دارد یکی از گزینه‌های اصلی برای ایران‌گردی است. در کنار لیستی از جاذبه‎ها و دیدنی‎های تبریز، باید لیستی از خوردنی‌ها هم اضافه کرد. این شهر با غذاهای اصیل و متنوعی که دارد می‌تواند به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین شهرهای ایران معرفی شود.

به یاد داشته باشید، اگر قصد سفر به شهر زیبای تبریز را دارید می‌توانید هتل‌‎های تبریز را با بیشتر تخفیف از رهی نو انتخاب کنید. در سامانه رزرو آنلاین هتل رهی نو تمامی هتل‎‌های تبریز را مشاهده کرده، قیمت و امکانات آنها را با هم مقایسه و سپس اقدام به رزرو هتل کنید.

همان‎طور که می‌دانید، شهر تبریز به انواع کباب و کوفته‌های تبریزی معروف بوده و یکی از مقاصد گردشگری، همین کبابی‌ها و رستوران‌های باکیفیت است. امکان ندارد کسی به تبریز سفر کند و طعم بی‌نظیر غذاهایش را نچشد. در متن زیر از رستوران‌‎های این شهر می‌گوییم که با غذاهای عالی و طعم‌های تکرار نشدنی در انتظار شما هستند.

معروف ترین رستوران های کبابی تبریز

بناب یکی از شهرهای نزدیک تبریز است که کباب‌های معروفی دارد. این کباب‌ها به روشی خاص تهیه می‌شوند و اندازه‌ای بزرگ‌تر از کباب‌های معمولی دارند. در کبابی‌ها و رستوران‌های شهر تبریز با انواع کباب مرغوب از مهمانان پذیرایی می‌شود. کبابی خوب در تبریز فراوان است ولی ما در این‌جا تعدادی از معروف‌ترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

چلوکبابی مهران

رستوران مهران جزو بهترین کبابی‌های تبریز شمرده می‎شود و نام آن، برای اهالی این شهر آشنا است چراکه؛ طعم غذاهای این کبابی را با هیچ کبابی دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. چلوکبابی مهران حتی با وجود تعطیل بودن در روزهای جمعه، مشتریان همیشگی خودش را دارد و در بازار پررقابت رستوران‎‌داری حرف اول را می‌زند. ناگفته نماند، منو رستوران تنها شامل انواع کباب برگ و کوبیده می‌شود که کباب برگ‌های آن را در هیچ کجای تبریز نمی‌توان پیدا کرد.

همچنین، قیمت غذاها با توجه به کیفیت عالی که دارد، بسیار اقتصادی و مناسب است. لازم به ذکر است، محیط رستوران شکل قدیمی و معمولی دارد اما بسیار تمیز و مرتب است. شما می‌توانید برای صرف نهار یا شام به چلوکبابی مهران رفته و با طعم بی‌نظیر کباب‌های تبریز آشنا شوید. 

آدرس: تبریز، دروازه تهران، سه راهی ولیعصر، روبروی پمپ بنزین

چلوکبابی قرآنی

این رستوران بیش از صد سال است که فعالیت دارد و یکی از باسابقه‌ترین رستوران‌های تبریز است، به‌طوری که حتی گردشگران خارجی که قبلا به تبریز سفر کرده‌اند، در سفرهای بعدیشان نیز تمایل زیادی به صرف غذا در این رستوران دارند. چلوکبابی قرآنی کارکنانی بسیار حرفه‌ای و خوش برخورد دارد که از دید مردمان مشکل‌پسند تبریزی امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است.

به یاد داشته باشید، در این رستوران انواع کباب‌ها با گوشت تازه به همراه مخلفات سرو می‌شوند. رستوران قرآنی، در نزدیکی بازار بزرگ تبریز قرار دارد و شما می‌توانید بعد از گشت و گذار و خرید به سمت رستوران حرکت کنید و با چشیدن طعم کباب‌‎ها خستگی‎تان را در کنید.

آدرس: تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم

چلوکبابی باختر

رستوران باختر نیز همانند دیگر کبابی‌های ذکر شده یکی از بهترین رستوران‎های تبریز است. با یک بار امتحان کردن طعم کباب‌های بی‌نظیرش، مشتری دائم این رستوران خواهید شد. باوجود محیط قدیمی رستوران اما؛ غذاهای کبابی باختر به همان اندازه اصیل و نتیجه سال‌ها تجربه سرآشپز این رستوران است.

جالب است بدانید، منو رستوران باختر تبریز تنها به دو نوع کباب کوبیده و برگ محدود می‌شود با‌این‌حال؛ همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. کباب برگ‌های مخصوص رستوران، عرض و طولی خارج از حد معمولی دارند و این یکی از ویژگی‎‌های بارز آن است. همچنین، هزینه غذا در کبابی باختر تبریز، نسبت به کیفیت عالی غذاها بسیار مناسب و اقتصادی است.

آدرس: تبریز، ولی عصر جنوبی، خیابان باختر

کبابی پاکدل

یکی از رستوران‌های قدیمی اما باتجربه در شهر تبریز کبابی پاکدل نام دارد. این کبابی مشتریان قدیمی و زیادی دارد و پاتوق شبانه جوانان شهر است. منوی غذاهای این رستوران شامل کباب کوبیده، چنجه، جوجه کباب، قارچ کبابی، پنیر کبابی، دل، جگر و قلوه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم، اگر به دنبال گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و خانواده در محیطی با بوی نان تازه و دلنشین هستید حتما به کبابی پاکدل سر بزنید.

آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، مقابل جام جم

کباب‌ سرای ریحان

کبابسرای ریحان تبریز یکی از خوش‌نام ترین کبابی‌های تبریز است که غذاهای باکیفیت، دکوراسیون شیک و برخورد عالی پرسنل، شما را وسوسه می‌کند تا به این رستوران حتما سر بزنید. اگر به دنبال کباب‌های اصیل و خوشمزه هستید حتما به ریحان بروید و مشتری دائمی این رستوران شوید چراکه؛ مزه لذیذ غذاهای آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. 

در این رستوران استفاده از مواد اولیه تازه و کیفیت طبخ غذاها از اهمیت بالایی برخوردار است. کبابسرای ریحان برای جلب رضایت مشتریان خود، تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین‌ها را ارائه دهد. شما می‌توانید بجز وعده‌های ناهار و شام برای صرف صبحانه نیز به آن‌جا بروید و اوقات خوشی را کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

آدرس: تبریز دروازه تهران، نرسیده به هتل مرمر

بهترین رستوران های کوفته تبریزی و دیزی سرای تبریز

از کباب‌های تبریز که بگذریم به کوفته، آبگوشت، سوپ‌های خوشمزه و انواع دیگری از غذاهای سنتی و متنوع این شهر می‌رسیم. کوفته تبریزی در همه جای ایران معروف است و برای کسی که به تبریز سفر می‌کند امتحان کردن این کوفته در زادگاه اصلی‌اش، واجب است.  رستوران‌های سنتی درجه یک تبریز بسیار زیاد هستند و انواع غذاهای ایرانی و سنتی را با بهترین کیفیت عرضه می‌کنند. در ادامه به برخی از این رستوران‌ها اشاره کرده‌ایم‎.

رستوران برکه

از تبریز که به سمت روستای تاریخی کندوان برویم، سر راه به سردرود می‌رسیم. غذاهای این منطقه و رستوران‌های آن بسیار معروف هستند و خیلی‌ها در سفر به تبریز حتما سری به سردرود می‌زنند و غذاهای متنوعش را امتحان می‌کنند. منوی این رستوران انواع غذاهای اصیل ایرانی و تبریزی را شامل می‌شود. 

یکی از رستوران‌های بزرگ با فضای دل‌نشین سردرود، رستوران برکه است که غذاهای سنتی و آبگوشت آن شهرت دارد. صرف غذا در فضای جذاب با انواع درختان زیبا و استوایی، تجربه‌ای تکرار نشدنی و به یاد ماندنی خواهد بود. 

آدرس: کمربندی سردرود، مابین زیرگذر اول و دوم است

رستوران ایمانی

بهترین دیزی تبریز را می توانید در یکی از رستوران‌های معروف سردرود که انواع کباب نیز در آن سرو می‌شود بخورید. رستوران ایمانی دو شعبه دارد. کیفیت غذایش عالی است به‌طوری که هرگز از امتحان کردنش پشیمان نمی‌شوید. 

آدرس: تبریز، سردرود میدان امام حسین

رستوران سنتی و باغ آنا

اگر به دنبال یک فضای بزرگ و سرسبز برای صرف غذا و کمی استراحت و تجدید قوا هستید، باغ آنا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دیزی سرای معروف تبریز، فضایی حدودا سه هزار متری دارد که با انواع گل‌ها و گیاهان زیبا پوشیده شده‌است و از ساعت 11 صبح تا 11 شب آماده‌ی ارائه خدمات به مهمانان و مسافران است. در این رستوران منوی متنوعی با انواع غذاهای سنتی در انتظار شما است. 

آدرس: تبریز، کمربندی سردرود

 رستوران حاج علی

این رستوران، در بازار تبریز قرار گرفته و قدمتی بیش از صد سال دارد. اگرچه رستوران حاجی علی فضای جدید و مدرنی ندارد ولی طعم غذاهایش تا مدت‌ها زیر زبان‌تان خواهد ماند. این رستوران مناسب یک تجدید قوا پس از ساعت‌ها بازارگردی است. البته تا ساعت دو و نیم بعدازظهر بیشتر باز نیست و اگر می‌خواهید مزه غذاهایش را امتحان کنید باید قبل این ساعت در رستوران حاضر باشید. آدرس دقیق آن بازار تبریز، بازار کلاه دوزان است

آدرس: تبریز، بلوار گلکار، بزرگراه استاد شهریار

رستوران حاج مجید

 این رستوران از سال 52 مشغول به کار است و در خیابان قدیمی و سنگ‌فرش شده تربیت قرار دارد. در این جا فقط یک انتخاب پیش روی شماست و آن پلومرغ است. تنها دوراهی که این‌جا بر سر آن قرار می‌گیرید انتخاب بین ران و سینه است و نهایتا انتخاب بین دوغ یا نوشابه. اگر گذرتان به حوالی خیابان تربیت افتاد حتما چلومرغ حاج مجید را امتحان کنید.

آدرس: تبریز، خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن، پاساژ تربیت، طبقه ی دوم

رستوران اجاق

رستوران بدون آشپزخانه‌ای که هم فال است و هم تماشا. در این‌جا گوشت یا مرغ را خودتان انتخاب می‌کنید و به دل‌خواه روی اجاق کباب می‌کنید. این رستوران ظهرها از ساعت یک تا چهار و نیم و شب‌ها از ساعت هفت تا دوازده در خدمت مهمانان است. رستوران اجاق تبریز در کیلومتر 5 جاده تبریز قرار گرفته است.

آدرس: تبریز، همافر، بین شباهنگ و خیابان نگین پارک

رستوران گازماخ

 گازماخ یعنی ته‌دیگ و همان‌طور که از نام رستوران برمی‌آید تمام غذاهای این رستوران همراه با ته‌دیگ سرو می‌شوند. کباب‌تابه‌ای رستوران گازماخ معروف و البته به شدت محبوب است.

آدرس: تبریز، کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ده‌متری مقدم

آبگوشت محمدی

 خوشمزه‌ترین آبگوشت تبریز را می‌توانید اینجا پیدا کنید. در خیابان تربیت در یکی از کوچه‌های تنگ و قدیمی، یک حیاط و باغچه باصفا وجود دارد که آبگوشت‌های محشری به مهمانان عرضه می‌کند. البته کباب تابه‌ای این رستوران نیز خوش‌طعم است و ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس: تبریز، محله تربیت، خیابان کمربندی، خیابان امام خمینی، خیابان تربیت

بهترین رستوران و فست فود ایرانی و فرنگی تبریز

رستوران نفیس

رستوران نفیس در خیابان ولیعصرتبریز دارد و انواع غذاهای ترکی را سرو می‌کند. اگر به دنبال تنوع هستید و دوست دارید مزه‌های جدیدی را در یکی از رستوران‎های تاپ و خاص تبریز تست کنید سری به نفیس بزنید. این رستوران منویی متنوع دارد؛ اما اکثر افراد به قصد خوردن کباب به آن‎جا می‎روند. این رستوران دارای فضایی عالی، خانوادگی و البته شلوغ است که برای میل کردن کباب‎‌های لذیذش ارزش را انتظار دارد.

آدرس: تبریز، خیابان ولیعصر، فلکه رودکی، خیابان ویلا

رستوران هتل لاله پارک

رستوران ها و کافی شاپ های هتل لاله پارک تبریز از بهترین رستوران‌های ناب و مجلل تبریز برای برگزاری جشن‌ها و دورهمی خانوادگی است و منویی متنوع از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی دارد. کیفیت غذای این رستوران بین خود اهالی تبریز معروف بوده و با این که مدت زیادی از شروع به کار آن نمی‌گذرد اما؛ جای خودش را در بین رستوران های بزرگ تبریز باز کرده است.

در طبقه بالای مرکز خرید لاله پارک نیز یک فود کورت بزرگ با بیش از 23 رستوران مختلف مشغول به‌کار هستند. رستوران مکزیکی چیپوتل، سنتی پاتیل، فست‌فود توسکا، رستوران بالیقچی و... در این مجتمع قرار دارند. در فصل‌های گرم سال می‌توانید از فضای زیبای تراس فود کورت لاله پارک استفاده کنید و لذت ببرید. 

آدرس: تبریز، اتوبان پاسداران بالاتر از میدان فهمیده 

رستوران بالیق

بالیق در زبان ترکی به معنی ماهی است و البته همه چیز هم در این رستوران رنگ و بوی دریا و ماهی دارد. فضای این رستوران تجربه‌ای بی‌نظیر برای میهمانان را به ارمغان می‌آورد. گوشت ماهی در این رستوران حرف اول را می‌زند و حتی کباب کوبیده‌اش هم از ماهی تهیه می‌شود. همچنین، میز اردور  رستوران بالیق شامل انواع مختلف پیش‌غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها است. لازم به ذکر است، قیمت غذاها در رستوران به خاطر تنوع منو و فصلی بودن زمان ماهیگیری، در فصول مختلف متغیر است.

آدرس: تبریز، جاده ائل گلی، خیابان صادقی، گلشهر، نرسیده به سه راهی بیمارستان شهدا

فودکورت ستاره باران

در مرکز خرید ستاره باران فود کورت قرار دارد و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در رستوران‌های این مجموعه عرضه می‌شوند. اگر برای جلسات کاری، قراهای دوستانه یا به همراه خانواده برای خرید به ستاره باران سر می زنید، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‎های دلچسب بومی، ملی و بین المللی آن، لذت ببرید. مجموعه فودکورت وکافی شاپ ستاره باران دارای رستوران سنتی دربار، فست فود و کافه دلستان، کارما پیتزا، میوه یخی تبریز و باقلوا و کونفه است.

آدرس: تبریز، بلوار 22 بهمن، میدان جهاد

رستوران ایپک ‌یولی

اپیک یولی انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد و البته کیفیت خیلی خوبی هم دارد. یکی از شعبه‌ها در بام تبریز و دیگری در مرکز تجاری کاسپین قرار دارد. رستوران ایپک یولو یکی از رستوران‌های معروف در شهر تبریز بوده که محیطی بسیار لوکس دارد و دکوراسیون آن به سبک مدرن طراحی شده است.
این رستوران منوی متنوع و کاملی از انواع غذاهای ایرانی و سنتی دارد و شما می‌توانید انواع کباب کوبیده، بختیاری، چنجه، جوجه کباب، چلومرغ، خورشت فسنجان، خورشت قورمه‌سبزی، دلمه و کوفته را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. 

آدرس: تبریز.خیابان دارائی2، مابین مسجد صائب الامر و مسجد شهید مدنی، طبقه فوقانی پاساژ کاسپین

رستوران های هتل گسترس تبریز

رستوران‎‏‌های هتل گسترش در بین رستوران‎‏‌های شهر تبریز معروفیت خاصی دارند و روزانه از افراد زیادی پذیرایی می‌‎کنند. این رستوران‌ها برای صرف غذا به گردشگران و توریست‎های خارجی به شدت پیشنهاد می‌شوند چراکه؛ متنوع ترین غذاها را طبخ کرده و بسیار مشتری مدار هستند.

هتل گسترش تبریز انواع غذاهای رنگارنگ ایرانی و فرنگی را طبق ذائقه میهمانان سرو می‎کند و شامل: کباب‎های خوش مزه خصوصاً کباب ترکی، کوفته تبریزی، انواع ماهی با طبخ های متفاوت، جوجه کباب، فسنجون، ماهیچه، شیشلیک، انواع پلو و ... می‌شود. رستوران‌‎های هتل، با داشتن دکوراسیون بی‌نظیر و گل آرایی‎های زیبا، نمای جذابی را به وجود آورده و لذت غذاخوردن در کنار گل‎‌های خوش عطر و بو را دوچندان می‌کند.

کلام آخر

حتی اگر اهل رستوران رفتن نیستید و فقط عادت به غذاهای خانگی دارید، سعی کنید در سفر به تبریز این عادت را کنار بگذارید و تا می‌توانید طعم ناب غذاهای این شهر را بچشید. رستوران‌های تبریز کیفیت بی‌نظیری دارند و از قدیمی‌ترین ها مثل حاج علی گرفته تا جدیدها مثل رستوران هتل لاله پارک و... در طعم و اصالت بی‌نظیر هستند. مردم تبریز نیز در انتخاب غذا سخت‌گیر هستند و به هر رستورانی بله نمی‌گویند. بنابراین هنگامی که به تبریز سفر می‌کنید بااطمینان از غذاهای این شهر میل کنید و از طعم و تنوع بی‌نظیرشان لذت ببرید.

سوالات متداول

آدرس هتل گسترش تبریز کجا است؟

تبریز، چهار راه آبرسان

هتل گسترش تبریز چند ستاره است؟

این هتل جذاب ، 4 ستاره است.

رستوران مهران در تبریز چه نوع غذاهایی ارائه می‌دهد؟

این رستوران به‌طور اختصاصی در طبخ و ارائه کباب‌ها، به‌ویژه کباب‌های برگ و کوبیده با طعم منحصربه‌فرد معروف است.

چرا رستوران کبابسرای ریحان در تبریز معروف است؟

رستوران کبابسرای ریحان در تبریز به دلیل ارائه غذاهای باکیفیت، دکوراسیون شیک و برخورد عالی پرسنل مشهور است و می‌توانید در اینجا کباب‌های اصیل و لذیذ تبریزی را تجربه کنید.

چه ساعت‌هایی رستوران اجاق در خدمت مهمانان است؟

ساعت‌ کاری رستوران اجاق، ظهر از 1 تا 16:30 و  از ساعت 19:00 تا 24:00 است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نگین ۱۴۰۲/۹/۹

چقدر خوب که رستورانها رو معرفی کردید لطفا دوستانی که از هر رستوارنی تجربه ای دارن بیان کنن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۱

نگین عزیز ممنون از توجه و حضورتون در سایت رهی نو امیدورایم عزیزانی که تجربه داشتن نظرشون رو بیان کنند

رضی ۱۳۹۸/۸/۶

شما لطف کردین بیشتر رستورانای خوب رو اینجا معرفی کردین ولی عکس رو از بین غذاهای رستوران مظفریه برداشتین و اسم اونجا رو نیاوردین.

  مدیر سایت۱۳۹۸/۸/۱۱

ممنون بابت توجه‌تون. چشم. حتما اضافه می‌کنیم.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...