رَهی نو

فاصله تهران تا زنجان

تعداد بازدید: ۲۲۱۷۸۲ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا زنجان

اگر فرصتی برای سفر دارید و دل‌تان می‌خواهد از هیاهوی تهران و مشغله‌های روزمره دور شوید، پیشنهاد می‌کنیم چمدان‌تان را ببندید و با ما همراه شوید تا باهم به شمال غربی کشورمان و دیار چاقوهای دست ساز اعلا و گنبد سلطانیه یعنی زنجان برویم. در شهر زنجان، که یکی از شهرهای چهار فصل کشورمان به شمار می‌آید، به هر طرف که سر بچرخانید، آثار تاریخی شگفت‌انگیزی خواهید دید و به سمت جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهر کشیده خواهید شد. 

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با زیبایی‌های فاصله تهران تا زنجان آشنا کنیم و  مسیرهای رسیدن به زنجان را پیش رویتان قرار دهیم و با هم  به سمت سرزمینی پا بگذاریم که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. برای رزرو هتل با تخفیف هم می توانید پیش از آغاز سفر به سایت  رزرو آنلاین هتل  رهی نو مراجعه نموده و با توجه به بودجه سفر خود رزرو را انجام دهید.

مسیر و فاصله تهرا تا زنجان

سفر به زنجان از میان زیبایی‌ های جاده

از آنجایی که فاصله تهران تا زنجان نسبتاً کم است و به لحاظ زمانی فقط سه ساعت و نیم تا 4 ساعت طول می‌کشد تا به زنجان برسید، بسیاری از افراد، به خصوص در فصل بهار و تابستان که هوا بسیار خوب و مطبوع است، ترجیح می‌دهند این فاصله 338 کیلومتری را با خودروی شخصی طی کنند. با انتخاب این مسیر، بهتر است از 8 صبح به جاده بزنید و با دیدن زیبایی‌های مسیر حسابی خوش بگذرانید.

جاده تهران زنجان

سفر به زنجان فقط محدود به زیبایی‌های این شهر نیست و فرصتی است برای دیدن شهرهای بین راه که از جاده اصلی و فرعی به زنجان می‌رسند و فاصله کمی با یکدیگر دارند. در این مسیر شما باید از تهران راهی اتوبان کرج شوید و بعد به سمت نظرآباد برانید، سپس مسیر را به سمت قزوین ادامه بدهید. احتمالا بعد از دو گذشت دو ساعت از شروع سفرتان و پیمودن 157 کیلومتر، به قزوین خواهید رسید که می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از دیدن عمارت فرنگی، موزه قزوین و دیگر جاذبه‌های قزوین، لذت ببرید.

بعد از عبور از قزوین، راهی نسبتاً خلوت و بی‌دغدغه دارید و می‌توانید خودتان را برای دیدن شهر انگورها یعنی تاکستان و گشت زدن در باغات آن آماده کنید. در ادامه راه و قبل از رسیدن به زنجان، جاذبه‌های تاریخی و جذاب مقصد بعدی یعنی شهر ابهر را از قلم نیاندازید. ابهر یکی از مهم‌ترین مکان‌های جهان‌گردی و توریستی ایران است و جزء استان زنجان محسوب می‌شود.

در ابهر می‌توانید به معبد داش کسن و یا قلعه تپه بروید و یا در کنار آبشار گله‌خانه و رود ابهر گشتی بزنید و بساط چای راه بیندازید. باید بدانید که در مسیر سفر به زنجان تپه‌ ماهورهای اطراف جاده همراه شما هستند که بنا به فصلی که سفر می‌کنید رنگ و منظره زیبا و متفاوتی را برایتان رقم می‌زنند.

روش های  سفر از  تهران به زنجان

شما به‌ وسیله اتوبوس، خودروی شخصی، قطار و هواپیما می‌توانید به این شهر سفر کنید. در ادامه مدت زمانی که با هرکدام از این وسایل نقلیه در مسیر خواهید بود را برای شما بیان خواهیم کرد.

سفر به زنجان با قطار

یکی از پرطرفدارترین راه‌های سفر به زنجان استفاده از خطوط راه‌آهن است. سفر با قطار به‌خصوص در فصل سرما و  زمستان، گزینه بسیار مناسبی است. اگر این  مسیر را انتخاب می‌کنید نزدیک به چهار تا پنج ساعت در راه خواهید بود، که البته در مسیر قطارهای تندوری پردیس نیز وجود دارند که با توقف های کمتر و سرعت بالاتر این مسیر را در 3 ساعت و نیم طی می‌کنند.

 سرعت این قطارها 160 کیلومتر در ساعت است. شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ سفرتان، بلیت قطار تهیه کنید و سفری آرام و بی دغدغه‌ای در پیش داشته باشید. با خرید بلیت قطار تهران_ زنجان و یا حتی تهران_تبریز که از شهر زنجان عبور می‌کند، از کنار شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک، قزوین، خرمدره، سلطانیه و بناب خواهید گذشت.

قطار پردیس تهران زنجان
 

سفر به زنجان با خودرو شخصی

این مسیر کوتاه‌ترین و بهترین مسیر  تهران تا زنجان محسوب میشود.  مدت زمان  این مسیر سه ساعت و 27 دقیقه است. در این راه باید از سه آزادراه تهران-کرج، کرج – قزوین و قزوین – زنجان عبور کنید و وارد شهر زنجان شوید. لازم به ذکر است هنگام عبور از آزادراه‌ها نیاز به پرداخت عوارض وجود دارد. باید توجه داشته باشید برای رسیدن به آزادراه قزوین – زنجان می‌توانید از مسیرهای فرعی استفاده نمایید، در این صورت باید مسافت بیشتری را طی کنید و زمان رسیدن نیز به تاخیر خواهد افتاد بنابراین بهترین و رایج‌ترین روش استفاده از آزادراه‌ها است.

مدت زمان: سه ساعت و 27 دقیقه

سفر به زنجان با اتوبوس

اگر تصمیم دارید با اتوبوس به زنجان سفر کنید، باید بدانید که تمام اتوبوس‌هایی که از سمت تهران به شهرهای شمال غربی کشور حرکت می‌کنند از زنجان می‌گذرند، بنابراین با خیال راحت می‌توانید با تهیه یک بلیت اتوبوس و عبور از مسیر آزادراه‌های تهران_کرج، کرج_قزوین و قزوین_زنجان و تنها بعد از گذشت چهار ساعت، قدم به خاک زنجان بگذارید.

پرواز به سمت زنجان

اگر به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین مسیر  برای طی کردن فاصله تهران تا زنجان هستید، باید گفت خرید بلیت هواپیما به سمت این شهر از تهران ارائه نمی‌شود. زیرا مسافت سفر برای ارتفاع و پرواز هواپیما کمتر از حد نرمال است. 

شهر های بین مسیر تهران تا زنجان

در مسافتی که از تهران تا زنجان طی می‌کنید شهر های زیادی وجود دارد مانند  آبیک، قزوین، تاکستان، ابهر شهرهای بین مسیر تهران زنجان هستند که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم. 

آبیک

شهر آبیک یکی از شهر های استان قزوین است که به دلیل قنات های پر آب که منشا آنها از طالقان بوده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، در فصل‌های مختلف سال، آب و هوای مختلف، متنوع و بکری دارد و در واقع یکی از شهرهای 4 فصل قزوین است.  آبیک در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار دارد، پس می‌توان گفت که آب و هوایی معتدل دارد؛ اما در این منطقه نمی‌توان زیاد شاهد بارش باران بود، پس از این رو پوشش گیاهی چندانی نیز در این منطقه وجود ندارد.

آبیک

قزوین

استان قزوین از نظر جغرافیایی یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشورمان است که از یک جهت به دشت می‌رسد و از جهتی  دیگر به کوه‌های البرز. استانی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار که فاصله‌ی کم آن از تهران، باعث شده به مقصدی عالی برای پایتخت‌نشینان تبدیل شود.

قزوین

تاکستان

تاکستان، شهرستان و شهری در استان قزوین می‌باشد، که به علت داشتن باغ‌های انگور بسیار، تاکستان نامیده شدند.  شهر تاکستان در ۳۳ کیلومتری جنوب باختری قزوین در مسیر راه اصلی قزوین ـ همدان و بزرگ‌راه قزوین ـ زنجان و همچنین در مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز جای دارد.  این وضعیت یکی از عوامل عمده‌  توسعۀ شهر تاکستان در دهه‌های گذشته بوده است.

تاکستان

ابهر

فاصله این شهر تا تهران ۲۴۴ کیلومتر، تا زنجان ۱۰۰ کیلومتر و تا تبریز ۴۰۰ کیلومتر است. با اینکه شهر ابهر فاصله کمی تا تهران دارد اما از نظر فرهنگی و زبان و مردم شباهت زیادی به مردم شهرهای زنجان و تبریز دارد و شباهتی به شهرهای تهران و قزوین ندارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۵۴۰ متر است.   در ابهر می‌توانید به معبد داش کسن و یا قلعه تپه بروید و یا در کنار آبشار گله‌خانه و رود ابهر گشتی بزنید و لذت ببرید. 

ابهر

 

کلام آخر
برای رفتن به شهر تاریخی و قدیمی زنجان حسابی دستتان باز است. در بهار و تابستان می‌توانید از جاده تهران_زنجان حرکت کنید و از زیبایی‌های شهرهای بین مسیر لذت ببرید، یا در زمستان با خیال راحت از مسیر ریلی، راهی مقصد شوید. به هر حال از هر مسیری و با هر وسیله‌ای به سمت زنجان حرکت می‌کنید، سعی کنید از لحظه به لحظه مسیر لذت ببرید و خوش بگذرانید!
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
rastin ۱۴۰۲/۹/۱۱

تهران تا زنجان فاصله زیادی نیست ولی بهتره با قطار بریم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۲

راستین عزیز سپاسگزاریم از پیشنهادتون نظرات و کامنتهای شما مورد استفاده دوستان دیگر قرارمیگیرد

گیلدا ۱۴۰۰/۶/۱

عالی

  مدیر سایت۱۴۰۰/۶/۶

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...