رَهی نو

معرفی و رزرو مسافرخانه های تهران | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۰۳۲۵۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

از زمان قاجار که پایتخت از شیراز به  تهران منتقل شد، شکوفایی تهران آغاز و در زمان پهلوی با رشدی سریع به بزرگترین و مهمترین شهر ایران تبدیل شد. امروزه تهران بیست و پنجمین کلان‌شهر دنیاست که به علت تمرکز امکانات بهداشتی، علمی، تفریحی، اقتصادی، سیاسی و... پر رفت و آمدترین شهر کشور به شمار می‌رود. سفر به تهران به دو دسته‌ی عمده‌ی تفریحی و کاری تقسیم می‌شود.

اگر سفرهای تفریحی را کنار بگذاریم، بسیاری از مسافران تهران به دلیل کارهای اداری، همراهی بیماران و یا شرکت در نمایشگاه‌های صنعتی و هنری عازم این کلان شهر هستند. معمولاً چنین سفرهایی، که سفرهای اقتصادی به شمار می‌روند، با حداقل بودجه برنامه‌ریزی می‌شوند و مسافران به دنبال اقامتی ارزان قیمت هستند به خصوص همراهان بیمار که ممکن است اقامتی طولانی در پیش داشته باشند.  

اگر به هر دلیل تجاری، درمانی، تفریحی، علمی و غیره به پایتخت شلوغ سفر کردید، نگران مکانی برای اقامت خود نباشید. چون هتل‌ها و مسافرخانه‌ های تهران برای همین منظور در نظر گرفته‌شده‌اند. بامطالعه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به یک شناخت کلی از بهترین مسافرخانه‌های پایتخت می‌رسید و به‌راحتی برای محل اقامت خود تصمیم می‌گیرید. آشنایی با مسافرخانه‌ها، امکانات و دسترسی آن‌ها به سایر مکان‌ها می‌تواند فهرستی با اولویت‌بندی برای شما قرار دهد که به هنگام انتخاب تصمیم‌گیری را آسان می‌کند.

مسافرخانه چیست؟

مسافرخانه نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای به‌حساب می‌آید. معمولاً هر اتاق آن یک یا دو تخت دارد. امکانات بهداشتی و نیز آشپزخانه در بسیاری موارد در بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به‌صورت اشتراکی مورداستفاده قرار می‌گیرند. مسافرخانه‌ها، گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال اقامتی ارزان‌تر و ساده‌تر هستند. آن‌ها، معمولاً در مکان‌های مرکزی شهر قرار دارند و دسترسی به مکان‌های مهم را آسان می‌کنند. امکانات و خدماتی که مسافرخانه‌ها ارائه می‌دهند، متفاوت است.

برخی از مسافرخانه‌ها امکانات و خدمات محدودی مانند تخت و سرویس بهداشتی دارند. برخی دیگر از مسافرخانه‌ها امکانات و خدمات بیشتری مانند اینترنت، تلویزیون، آشپزخانه و غیره ارائه می‌دهند. مسافرخانه‌ها، گزینه‌ای محبوب برای اقامت در شهرهای بزرگ هستند و تهران نیز از این قاعده مستثنا نیست. این شهر، به دلیل وسعت و تقسیم‌بندی به بخش‌های مختلف، گزینه‌های زیادی را برای اقامت در مسافرخانه ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از مسافرخانه‌ها

بزرگ‌ترین مزیت مسافرخانه‌ها، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها است. شما می‌توانید با کمترین هزینه، یک جای خواب گرم و راحت برای هرچند شب که نیاز دارید، داشته باشید. مسافرخانه‌ها، معمولاً در مکان‌های مرکزی شهر و در جاهای شلوغ و پررفت‌وآمد قرار دارند. پس دسترسی را آسان و به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های حمل‌ونقل کمک می‌کنند.
مسافرخانه‌ها، مکان مناسبی برای آشنایی با افراد جدید هستند. اتاق‌های اشتراکی، فرصتی را برای مسافران فراهم می‌کنند تا با یکدیگر آشنا شوند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. در هتل‌ها، به دلیل امکانات و خدمات متنوع، مسافران معمولاً فرصتی برای آشنایی با یکدیگر ندارند.
در هتل‌ها، معمولاً آشپزی در اتاق ممنوع است. این بدان معناست که مسافران باید برای هر وعده غذایی، غذای بیرون تهیه کنند یا به رستوران هتل بروند. این امر می‌تواند هزینه سفر را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. در مقابل، بسیاری از مسافرخانه‌ها، آشپزخانه مشترک را برای مسافران خود فراهم می‌کنند. این امر به مسافران این امکان را می‌دهد که غذای خود را بپزند و هزینه سفر خود را کاهش دهند.

دسترسی به مسافرخانه ‌های تهران

با توجه به تنوع مراکز اقامتی تهران، مسافران می‌توانند با هر سلیقه و بودجه‌ای، محل اقامت دلخواه خود را پیدا کنند؛ اما به دلیل شلوغی و ترافیک تهران، هنگام انتخاب محل اقامت، توجه به فاصله آن با مکان‌های موردنظر و دسترسی به مترو یا ایستگاه‌های اتوبوس، می‌تواند باعث راحتی و سهولت بیشتر سفر شود.
هنگام انتخاب محل اقامت در تهران، علاوه بر موارد ذکرشده، باید به محدودیت‌های طرح ترافیک نیز توجه داشته باشید. خوشبختانه، شبکه متروی تهران، سفرهای درون‌شهری را تسهیل کرده است؛ اما هنگام استفاده از مترو، به ساعات کاری و ساعات اوج شلوغی توجه داشته باشید تا سفری راحت و لذت‌بخش داشته باشید.

لیست مسافرخانه ‌های تهران

در ادامه چند مسافرخانه ارزان‌قیمت که در مرکز شهر واقع‌شده‌اند و دسترسی آن‌ها به حمل‌ونقل عمومی آسان است، معرفی می‌شوند. 

مهمان‌پذیر رضا

مهمان‌پذیر رضا، یکی از مسافرخانه‌های سه ستاره در تهران است که در خیابان سعدی جنوبی قرار دارد. این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۹۶ موردبازسازی قرار گرفت. مهمان‌پذیر رضا، دارای ۵۲ اتاق و ۹۲ تخت است. اتاق‌های این مهمان‌پذیر، در انواع مختلف، ازجمله اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه تخته و چهار تخته، موجود هستند.
مهمان‌پذیر رضا، در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارد و دسترسی به مراکز مهم شهر، مانند میدان امام خمینی، بازار تهران، موزه ملی ایران، کاخ گلستان و غیره را آسان می‌کند. این مهمان‌پذیر یک رستوران نقلی دارد که انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند. همچنین یک آشپزخانه مشترک دارد که مسافران می‌توانند از آن برای پخت‌وپز استفاده کنند.
اتاق‌های این مسافرخانه قدیمی امکاناتی چون حمام، یخچال، رخت‌آویز، تلفن، اینترنت رایگان، تلویزیون، سیستم گرمایش و سرمایش، سرویس بهداشتی و غیره دارد. این اقامتگاه امکانات و خدمات عمومی ازجمله فکس، لابی، آسانسور، نمازخانه، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، تلویزیون در لابی و غیره نیز دارد.

مهمانپذیر-رضا

مهمان‌پذیر خانه تهران

این هاستل، در یکی از زیباترین نقاط تهران، در کنار باغ‌موزه ملک‌الشعرای بهار و در ضلع جنوبی ورزشگاه امجدیه، قرار دارد. این موقعیت مکانی، دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، مانند خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شریعتی، بزرگراه مدرس، بزرگراه امام علی و غیره را فراهم می‌کند.
مهمان‌پذیر خانه تهران در 4 طبقه 33 اتاق دارد. اتاق‌های آن با تعداد تخت‌های مختلف و همچنین سوئیت‌های دوتخته از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. اتاق‌های این هاستل، از امکانات مناسبی ازجمله تختخواب، کمد لباس، میز مطالعه، تلویزیون، سیستم سرمایشی و گرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی برخوردار هستند.
در فضاهای مشترک خانه تهران امکانات مناسبی مانند سالن نشیمن و آشپزخانه وجود دارد. همچنین صندوق امانات برای حفظ وسایل با ارزش در این مهمان‌پذیر یافت می‌شود.  سالن نشیمن این هاستل، مکانی عالی برای استراحت و معاشرت با سایر مسافران است. آشپزخانه آن، امکان پخت‌وپز را برای مسافران فراهم می‌کند. این مسافرخانه با جاهای دیدنی چون موزه ملک‌الشعرای بهار، خانه هنرمندان و پارک سرسبز، کلیسای یونانی مریم مقدس، موزه هنرهای اسلامی، برج بهار، سینما فردوسی، موزه عکاس‌خانه شهر و غیره فاصله زیادی ندارد.

مهمانسرای ایران نو

در نزدیکی هتل بزرگ فردوسی تهران، مهمانسرای ایران نو در میدان امام خمینی (توپخانه سابق)، واقع‌شده است. این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۱۲ تا سیس شد و در سال ۱۳۸۶ موردبازسازی قرار گرفت. مهمانسرای ایران نو، ۳۲ اتاق دارد که در انواع مختلف، ازجمله اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه تخته و چهار تخته، موجود هستند.
اتاق‌های این مهمان‌پذیر، امکانات مناسبی ازجمله تختخواب، کمد لباس، میز مطالعه، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی دارند. فضاهای مشترک مهمانسرای ایران نو نیز سالن نشیمن و آشپزخانه دارد. سالن نشیمن این مهمان‌پذیر، مکانی عالی برای استراحت و معاشرت با سایر مسافران است. آشپزخانه این مهمان‌پذیر، امکان پخت‌وپز را برای مسافران فراهم می‌کند. این مسافرخانه دسترسی شما را به خیابان‌های اصلی تهران با تاکسی، مترو و اتوبوس آسان می‌کند. همچنین می‌توانید از جاذبه‌های اطراف چون بازار بزرگ، خیابان سی تیر، کاخ گلستان، پارک شهر و غیره دیدن کنید.

مهمانسرای همت

مهمانسرای همت، یک مهمان‌پذیر سه ستاره در تهران که در خیابان ناصرخسرو، در محله پامنار، واقع‌شده است. این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۶ موردبازسازی قرار گرفت. مهمانسرای ۴۴ اتاق در انواع مختلف اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه تخته و چهار تخته، دارد. اتاق‌های این مهمان‌پذیر، امکاناتی مثل تختخواب، کمد لباس، میز مطالعه، تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی، سرویس گرمایشی و سرمایشی و غیره دارند.مهمانسرای همت، در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارد و دسترسی به مراکز مهم شهر، مانند بازار تهران، میدان ۱۵ خرداد، کاخ گلستان، پارک شهر، بیمارستان سینا و غیره را آسان می‌کند.

مهمانسرای-همت

مهمانسرای آرین

مهمانسرای آرین، یک مهمان‌پذیر سه ستاره در خیابان امیرکبیر تهران، در بافت تاریخی جنوب شهر، قرار دارد. این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۴۲ تا سیس شد و در سال 1389 موردبازسازی قرار گرفت. این مهمانسرا در دوطبقه و 21 اتاق رو به خیابان و رو به حیاط از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.
با توجه به محل قرارگیری این مهمانسرا و دسترسی آسان به سیستم حمل‌ونقل عمومی، به‌راحتی می‌توانید خودتان را به مرکز شهر و مراکز خرید برساند. اگر به تاریخ علاقه دارید، موزه ایران باستان، مدرسه دارالفنون، موزه بانک‌ها، عمارت مسعودیه و کاخ گلستان در نزدیکی این مهمانسرا هستند و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بازدید کنید. فاصله آن با ایستگاه متروی ملت در حدود ده دقیقه پیاده‌روی است و پارک شهر، خیابان سی تیر و بازار تهران نیز در نزدیکی آن قرار دارند.

مهمان‌پذیر سهند

مهمان‌پذیر سهند تهران، یک مهمان‌پذیر درجه‌یک در خیابان سعدی جنوبی تهران، در مرکز پایتخت قرار دارد. این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. این مسافرخانه سه ستاره در 4 طبقه انواع اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه تخته و چهار تخته دارد. اتاق نشیمن و آشپزخانه مسافرخانه به‌صورت مشارکتی استفاده می‌شود. با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی می‌توانید خودتان را به هر جایی از تهران برسانید. همچنین مهمان‌پذیر تا کاخ گلستان، مدرسه دارالفنون، عمارت مسعودیِ، موزه ایران باستان و غیره فاصله زیادی ندارد.

مهمانسرای شهسوار

مهمانسرای شهسوار، در قلب پایتخت میدان بهارستان قرار دارد. شروع کار این مهمان‌پذیر، در سال ۱۳۱۲ بود که سال 1395 موردبازسازی قرار گرفت. این مهمانسرای دوستاره در یک طبقه 19 اتاق دارد. اتاق‌ها از امکاناتی چون یخچال، تلویزیون، سشوار، کمد لباس، سرویس بهداشتی، حمام و غیره برخوردار هستند.
با اقامت در مهمانسرای شهسوار، می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی از موزه پست، موزه عبرت، موزه سیزده آبان و... بازدید کنید. همچنین، فاصله مهمانسرا تا بازار بزرگ تهران تنها یک ربع پیاده‌روی است و با ماشین نیز در ۵ دقیقه می‌توانید به آن برسید.

مهمان‌پذیر کشاورز

مهمان‌پذیر کشاورز، در ابتدای بلوار کشاورز قرار دارد. این مهمان‌پذیر دوستاره، در سال ۱۳۴۰ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۷ موردبازسازی قرار گرفت. مهمان‌پذیر کشاورز، ۶۵ اتاق دارد که امکانات مناسبی را برای مهمانان فراهم می‌کند. این امکانات شامل تختخواب، کمد لباس، میز مطالعه، تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی، سرمایشی و غیره می‌شود.
این مسافرخانه، بعد از بازسازی کامل، با امکانات و فضایی مدرن و تمیز، به یکی از بهترین و تمیزترین مسافرخانه‌های تهران تبدیل‌شده است. مهمان‌پذیر کشاورز تهران در یکی از خوش مسیرترین خیابان‌های تهران قرارگرفته و ازاین‌رو نزدیکی بسیار خوبی به اکثر خیابان‌های مهم تهران دارد.
خیابان و میدان ولیعصر،‌ انقلاب، امیرآباد، فاطمی، میدان هفت‌تیر،‌ تئاتر شهر، پارک لاله و دانشگاه تهران همگی با این مسافرخانه فاصله چندانی ندارند. خوب است بدانید در همین منطقه  هتل اسپیناس بلوار تهران نیز برای افرادی که اقامت در هتل را به مسافرخانه ترجیح می‌دهند، قرار گرفته است.

مهمان‌پذیر آراز

مهمان‌پذیر آراز، در سال ۱۳۹۸ در میدان انقلاب ابتدای خیابان کارگر جنوبی افتتاح شد که ۲۱ اتاق دارد. چشم‌انداز اتاق‌های این مهمان‌پذیر به حیاط، کوچه، یا راهرو است. مهمان‌پذیر آراز، با دسترسی آسان به ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرانی است که به دنبال اقامتی راحت و مقرون‌به‌صرفه در مرکز شهر تهران هستند. این مسافرخانه، با سالن صبحانه‌خوری و کافی‌شاپ در طبقه همکف، دسترسی به اینترنت در لابی و اتاق‌ها و تاکسی‌سرویس، امکانات مناسبی را برای مسافران خود فراهم می‌کند.

مهمانپذیر-آراز

مهمان‌پذیر آران

در سال 1397 مهمان‌پذیر آران در خیابان قائم‌مقام فراهانی شروع به فعالیت کرد. این اقامتگاه به سبب موقعیت مکانی خود دسترسی به مراکز مهم پایتخت دارد. مسافرخانه آران 26 واحد اقامتی دارد. همچنین سالن صبحانه خوری و کافی‌شاپ مهمان‌پذیر در طبقه اول به مهمان خود خدمات ارائه می‎‌دهد. فاصله آران با دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، کلیسای سرکیس مقدس، بیمارستان توس، مراکز خرید هفت‌تیر، ونک، ولیعصر و غیره بسیار کم است.

کلام پایانی

در پایان، مسافرخانه‌های تهران نه‌تنها به‌عنوان نقطه توقف و استراحت برای مسافران، بلکه به‌عنوان شاهدی بر فرهنگ و زندگی اجتماعی شهر، نقش مهمی ایفا می‌کنند. ازآنجایی‌که مسافرخانه‌ها محلی است که همه طبقات اجتماعی را در برمی‌گیرد، اهمیت دارند که بهبود و توسعه آن‌ها با توجه به نیازهای گسترده جامعه، همواره در دستور کار قرار گیرد.
به امید روزهایی که مسافرخانه‌های تهران به‌عنوان نماینده‌های فرهنگی و مهمان‌نوازی شهر، با بالاترین استانداردها و خدمات به مسافران خود خدمت کنند و در پیشبرد توسعه فرهنگی و گردشگری شهر برنامه‌ریزی مؤثر داشته باشند.

سؤالات متداول درباره مسافرخانه های تهران

هزینه اقامت در مسافرخانه‌های تهران چقدر است؟

هزینه اقامت در مسافرخانه‌های تهران، بسته به نوع مسافرخانه، امکانات و خدمات و زمان اقامت می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی، هزینه اقامت در مسافرخانه‌های تهران، نسبت به هتل‌ها، کمتر است.

چگونه می‌توانم در یک مسافرخانه در تهران رزرو کنم؟

برای رزرو یک مسافرخانه در تهران، می‌توانید از طریق تماس تلفنی با مسافرخانه، مراجعه حضوری به مسافرخانه و رزرو آنلاین از طریق سایت‌های معتبراستفاده کنید.

آیا در نزدیکی بیمارستان خاتم‌الانبیا مهمان‌پذیری وجود دارد؟

بله مهمان‌پذیر آنامیس در میدان ونک، خیابان ولیعصر، نرسیده به میرداماد، خیابان دامن افشار قرار دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهرابی ۱۴۰۲/۹/۱۳

این عکسها که خیلی از نظر تمیزی و مرتب بودن خوبه اگه واقعا به همین تمیزی باشن خیلی خوبه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۵

سهرابی عزیز جهت مشاوره برای انتخاب اقامتگاه با کارشناسان پشتیبان ما تماس بگیرید

..... ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

میخوام ی اتاق اجاره کنم زنگ زدم گفتم ی مهمون دارم واسه یه ساعت میاد پیشم گفت اگه خانم هست ممنوعه گفتم نامزدمه گفت نمیشه منم گفتم ب درک نمیدارن ب کارمون برسیم این چ قانون مزخرفیه

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...