رَهی نو

بهترین نقطه ایران برای سفر عید 1403 کجاست؟

تعداد بازدید: ۶۸۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

هنوز درباره تصمیم‌گیری سفر نوروزی خود مردد هستید؟ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. دیگر چیزی تا رسیدن به سال جدید باقی نمانده است. آخرین لحظات سال در حال سپری شدن است و با سرعت تمام در حال رسیدن به نوروز 1403  هستیم.  عید، هر سال حال و هوایی عجیبی دارد. می‌توان بوی عید را از چند هفته قبل آن کامل حس کرد. طبیعت شروع به نو شدن می‌کند و آرام آرام درختان، سبزی گذشته را به خود می‌گیرند. این حال و هوای خوب و علی‌الخصوص نو شدن طبیعت، باعث عوض شدن روحیه انسان می‌شود.  نوروز هر سال، همان‌طور که زمانی برای نو شدن و همین‌طور شروع دوباره‌ی زندگی کردن طبیعت است، می‌تواند بهترین زمان برای تازه شدن و از بین بردن تمامی خستگی‌های یک سال گذشته برای هر فرد باشد. 

عید

تعطیلات عید نوروز، می‌تواند یکی از بهترین زمان‌های سال برای یک ریکاوری کامل در انسان باشد. زمانی که شما به راحتی می‌توانید دوباره خود را برای رویارویی با یک سال دیگر پر از کار و تلاش، آماده کنید. برای گرفتن انرژی دوباره و نو شدن، برای شروع یک زندگی جدید در سال نو، هیچ چیز بهتر از یک سفر رویایی، نمی‌تواند تا یک سال خستگی‌های شما را به طور کامل از تن شما بیرون نماید. 
تعطیلات عید نوروز، بهترین زمان برای سفر و همین‌طور بهترین زمان برای گرفتن انرژی دوباره برای سال جدید می‌باشد. سفر بهترین ابزار برای رسیدن به آرامش ذهنی و بدنی است و یک سفر خوب، می‌تواند چندین برابر، شما را برای رویارویی با مشکلات پیش روی زندگی در سال جدید، آماده‌تر و مستحکم‌تر کند. 
اما برای سفرهای نوروزی، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. نقاط دیدنی در ایران آنقدر زیاد است که حتی در تصور شما نمی‌گنجد. هر کدام از آن‌ها، زیبایی‌ها و لذت‌های خاص خودشان را دارند به طوری که نمی‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد که کدام مقصد را برای سفر خود انتخاب کنیم. همان‌طور که جنگل‌ها و دریای شمال از روبروی چشمانمان عبور می‌کند، یاد هوای عالی جنوب ایران می‌افتیم و خلاصه گرفتن تصمیم برای سفر نوروزی امری بسیار مشکل است. امروز می‌خواهم با مرور تجربه چندین ساله خودم در سفرهای نوروزی، به بهترین نقطه ایران برای سفر عید اشاره کنم. جایی که از نظر من، در سرتاسر ایران برای سفر نوروزی همتا ندارد. 

عید سال‌های گذشته به چه جاهایی سفر کرده ام؟

در سال‌های گذشته، سفرهای خارجی زیادی داشته‌ام و همین‌طور در داخل کشور نیز، به اقصی نقاط ایران سفر کرده‌ام. اصلاً نمی‌خواهم که بگویم سفر داخلی از سفر خارجی بهتر و لذت بخش‌تر است اما با توجه به حال هوای نوروز در ایران، شخصاً ترجیح می‌دهم که نوروز هر سال، در داخل ایران باشم تا خارج ایران. 
در نوروز، در داخل ایران حال و هوای عید نوروز را به خوبی می‌توان حس کرد اما من هیچ‌گاه نتوانسته‌ام این حس و حال را در تعطیلات نوروز، در خارج از کشور داشته باشم. بنابراین همان‌طور که ترجیح می‌دهم تا در خرداد ماه در ترکیه و ارمنستان و یا آذربایجان باشم، در تابستان به تورهای کشورهای اروپایی بروم و همین‌طور دی ماه و بهمن ماه در دبی باشم، مسلماً بهترین گزینه من برای سفر در عید نوروز، بودن در ایران است چون نوروز متعلق به ایران است و زمانی که در ایران نباشید، هیچ بهره‌ای هم از عید ایرانیان نخواهید برد. 

بنابراین اولین مسیر را انتخاب کرده‌ام. من سفر داخلی را به نسبت سفر خارجی در تعطیلات عید نوروز، بهتر دیده‌ام چرا که در کنار سایر ایرانیان، حس عید را به خوبی درک و احساس می‌کنم و حس عید نوروز، از همه چیز برای من در ابتدای سال مهم‌تر هست. حال به مهم‌ترین بخش تصمیم‌گیری می‌رسیم و آن اینکه: «برای سفر عید امسال، کجا برویم؟ بهترین نقطه‌ی ایران برای سفر نوروز 1403   کجاست؟»
سؤال بسیار خوبی است و می‌خواهم تجربیات خودم را در این زمینه در چند سال گذشته برای شما به اشتراک بگذارم. در تمامی این سال‌ها در تعطیلات عید نوروز، در بسیاری از نقاط کشور حضور داشته‌ام. از جمله آن‌ها می‌توانم به مناطق شمالی و استان‌های گیلان و مازندران، مناطق غرب و شمال غرب کشور نظیر آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و همین‌طور کردستان و لرستان، مناطق مرکزی و جنوب کشور نظیر اصفهان و شیراز و بندرعباس و بوشهر و خوزستان و سیستان و بلوچستان اشاره کنم.

مسافرت عید

من عید سال‌های گذشته را در تمامی این نقاط بوده‌ام. همه آن‌ها واقعاً خوب بودند و از همه مهم‌تر، مردم مهمان نواز و خونگرم ایران، که همه جا به شایستگی از من و خانواده‌ام و دوستانم، پذیرایی کرده‌اند. اما با وجود تمام این‌ها، هرکدام هم مشکلاتی داشته که تصمیم دارم تا عید را در هیچکدام از این نقاط سپری نکنم. می‌توان گفت بیش از یک سوم جمعیت ایران در تعطیلات نوروز به سفر می‌روند. این ازدحام در سفرهای نوروزی باعث می‌شود که شما نه تنها به آرامش و انرژی مورد نظر در تعطیلات نرسید، بلکه خسته‌تر از قبل به سر کار و زندگی خود بازگردید. شلوغی جاده‌ها و خیابان‌های شهرهای کوچک، نبود امکانات کافی برای استراحت، قیمت‌های بسیار گزاف که مناسب با امکانات ارائه شده نیستند و از همه مهم‌تر، مناسب نبودن آب و هوا در بسیاری از نقاط، باعث می‌شود که نه تنها سفر عید نوروز برای شما تبدیل به یک خاطره خوب نشود، بلکه به یک سفر عذاب آور برای شما مبدل گردد. از آنجا که فکر می‌کنم که اصل سفر بر این استوار است که شما برای هم روح و هم جسم خود، آرامش و تازگی به همراه بیاورید، بنابراین سفرهای این چنینی عملاً سفرهای مناسبی نیستند. اصلاً نمی‌خواهم در مورد این صحبت کنم که این مناطق برای سفر مناسب نیستند، این مناطق برای سفر عالی هستند اما برای زمان مناسب خود. هیچ کدام از این نقاط برای سفر نوروز مناسب نمی‌باشند و زمان مناسب برای سفر به این مناطق، بازه تعطیلات عید نوروز نیست.

برای شما، شمال کشور را مثال می‌زنم. حجم ترافیک در جاده‌های منتهی به شمال کشور، آنقدر بی سابقه است که شما ممکن است نزدیک به دو روز را در جاده‌ای بگذرانید که شاید در 4 ساعت باید آن را طی کنید. به نظرم می‌توان این رکوردهای ترافیکی در جاده‌های شمال کشور را در رکوردهای گینس هم ثبت نمود. فقط در یکی از سفرهایم در عید نوروز و در هنگام برگشت، 17 ساعت در ترافیک جاده چالوس بودم. خب مسلم است اگر بهترین سفر طول تاریخ را هم داشتم، همین زمان همه انرژی من را از بین برد. شرایط آنقدر بد بود که هیچ چیز حتی برای خوردن در رستوران‌های بین راهی وجود نداشت، به دلیل صف‌های طولانی، حتی دستشویی هم نمی‌شد رفت. خلاصه چند سال متوالی بلایی سرم آمد که دیگر هیچ گاه در نوروز، هوس رفتن به شمال به سرم نخواهد زد. البته بماند که همین ترافیک در شهرهای شمالی نیز ادامه دارد و نبود امکانات و سرویس‌های مختلف و همین‌طور گرانی قیمت‌ها، بیداد می‌کرد. همه این‌ها باعث شده تا هیچ‌گاه به فکر رفتن به شمال کشور در تعطیلات نوروز نباشم. 

از نقاط بسیار دوست داشتنی که همواره دلم می‌خواهد در آن جا باشم، اصفهان و شیراز است. حجم ترافیک به مراتب کمتر از جاده‌های شمال است اما اگر از یک ماه پیش از عید، جایی را برای خود رزرو نکرده باشید، به هیچ عنوان جای مناسبی برای اسکان پیدا نخواهید کرد. همین امر در مورد مناطق جنوبی کشور نیز صادق است و شرایط حتی بدتر هم می‌شود. به هیچ وجه نتوانسته‌ام تجربه یک سفر لوکس و شیک را در عید نوروز در این نقاط تجربه کنم، حتی در مواردی به دلیل نبود مکان اسکان، مجبور به ماندن در چادر و یا حتی ماشین شخصی خود شده‌ام. فقط کافی است قیافه من را تصور کنید، زمانی که در تعطیلات نوروز، آمده‌ام تا کمی انرژی برای سال آینده کسب کنم، اما مجبورم  شب را در ماشین بگذارنم. غرب و شمال غرب کشور نیز، علاوه بر مشکل فوق، مشکل سردی هوا و مناسب نبودن آن، به همه این مشکلات اضافه می‌شود و مثلاً نتیجه آن می‌شود که در سفر به اردبیل، به دلیل سردی هوا، فقط باید روزها را در خانه گذراند. خب اگر قرار باشد که به خاطر سردی هوا، در خانه بمانید، همان بهتر که اصلاً سفر نکنید.

همه این موارد باعث شده است تا در چندین سال متوالی، تجربه‌های تلخی از سفرهای عید داشته باشم. من که دنبال یک سفر لوکس و شیک برای رسیدن به آرامش و انرژی گرفتن مجدد بوده‌ام، با حالتی افسرده‌تر، دوباره به سر زندگی عادی خود بر می‌گشتم. هیچکدام از این نقاط برای سفرهای نوروزی، حداقل برای من که نیاز به داشتن یه سفر عالی و به دور از هر دغدغه و شلوغی را داشته‌ام، به هیچ وجه مناسب نبوده است.
اصلی‌ترین دلیل آزار علاوه بر ازدحام و شلوغی بیش از حد، نبودن امکانات مناسب برای لذت بردن از سفر است. در واقع فراهم نبودن امکانات لازم در طول سفر، نه تنها باعث ریکاوری جسم و روح و ذهن شما نمی‌شود، بلکه اسباب خستگی بیشتر را برای شما فراهم می‌آورد.

با این تفاسیر برای سفر عید نوروز، باید به کجا باید سفر کنیم؟ بهترین مکان برای سفر عید کجاست؟


شاید از این جواب کلی تعجب کنید اما بهترین، امن‌ترین، ساکت‌ترین، خوش آب و هوا ترین، مناسب‌ترین از نظر امکانات و مکان‌های تفریحی و خرید، فقط و فقط و فقط، شهر تهران است. باورتان نمی‌شود، بله درست شنیدید، تهران بهشت سفرهای نوروزی است. بیش از یک چهارم جمعیت ایران در تهران و شهرهای حومه آن ساکن هستند. دلیل آن نیز فقط و فقط تمرکز بهترین امکانات در آن می‌باشد. تقریباً همه چیز در تهران فراهم است و به همین دلیل بسیاری از افراد خصوصاً به دلیل مسائل شغلی، از شهر و دیار خود، کوچ کرده‌اند و در تهران زندگی می‌کنند. جدا از مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و تبعات و مشکلاتی که این امر هم برای تهران و هم برای سایر شهرهای ایران وجود آورده است، باید اذعان داشت که تقریباً بیش از نیمی از بهترین امکانات کشور، در این شهر متمرکز شده است. 
همین تمرکز باعث شده است، تهران شهری شلوغ و سرسام آور، کثیف از لحاظ انواع آلودگی‌های هوایی و محیط زیستی و خلاصه شهری باشد که تقریباً خالی از آرامش است. حجم عظیم جمعیت در تهران که روزانه برای امرار معاش خود، به سر کارهای خود می‌روند، چنان حجم ترافیک روزانه‌ای پدید می‌آورد که به جرات می‌توان بگویم در هیچ جایی آن را مشاهده نکرده‌ام. ازدحام جمعیت حتی در وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس‌های سریع‌السیر شهری، آنقدر زیاد است که ممکن است هر روز حال شما را در هنگام سوار و پیاده شدن، بد گرداند. همین امر باعث شده تا آلودگی هوا آنقدر در تهران زیاد شود که تعداد روزهای پاک سال در تهران به یک ماه هم نرسد. 

همه و همه و شرایط دیگری که در این مقاله نمی‌گنجد، باعث شده که حتی ساکنین این شهر، بخواهند که به هر طریقی از آن خارج شوند و اگر امکانات موجود و شرایط شغلی و کاری در این شهر نبود، حتی لحظه‌ای برای خروج از آن درنگ نمی‌کردند. خلاصه اینکه زندگی در تهران بسیار سخت و سرسام‌آور است. حال تصور کنید که در این شلوغی و آلودگی، بخواهید به تهران هم سفر کنید. فکر کنم با این شرایط بدترین سفر طول عمرتان را تجربه خواهید کرد. اما چرا تهران بهترین نقطه ایران برای سفر در تعطیلات نوروز می‌باشد؟ بسیاری از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند، در عید از شهر خارج شده و برای دیدن اقوام خود به شهرهای دیگر می‌روند. این امر باعث می‌شود که تهران تقریباً خلوت شده و تمام شرایط آب و هوایی اقلیمی آن، به گذشته دور خود برگردد. زمانی که تهران یکی از بهترین مناطق ییلاقی ایران بوده است.

در طول دو هفته تعطیلات عید نوروز، هوای شهر تهران آنقدر زیبا و با طراوات می‌شود که در تصورتان نمی‌گنجد. از همه مهم‌تر، شرایط اقلیمی شهر تهران است که باعث می‌شود درجه هوا در حدی باشد که شما نه گرمتان باشد و نه سردتان. دقیقاً آن چیزی که بدن انسان از آن بیشترین لذت می‌برد یعنی بهترین دمای متعادل آب و هوایی. 

مسافرت


امکانات شهر تهران، آنچنان گسترده است که در سفر به تهران، شما می‌توانید یکی از لوکس‌ترین و قشنگ‌ترین سفرهای خود را تجربه کنید. تجربه‌ی اقامت در بهترین هتل‌های تهران همانند هتل آزادی، هتل اوین، هتل استقلال، هتل اسپیناس بلوار کشاورز و هتل اسپیناس پالاس آنقدر لذت بخش است که حتی نمی‌توانید تصور کنید. از همه مهم‌تر، هزینه‌ی اقامت در این هتل‌هاست که برای عید نوروز، تخفیف‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و این یعنی استفاده از بهترین امکانات در قبال پرداخت کمترین هزینه.  علاوه بر این شما به راحتی می‌توانید به موزه‌های شاهکار تهران از جمله کاخ سعد آباد، کاخ موزه گلستان، کاخ نیاوران، موزه ملی ایران، موزه جواهرات ملی و موزه فرش سر بزنید که بهترین زمان برای دیدن این مکان‌ها، عید نوروز می‌باشد.

از دیگر نکات مثبت در شهر تهران، وجود پارک‌ها و فضاهای سبز فوق‌العادی است که به همت شهرداری تهران، در هنگام عید نوروز، آنقدر زیبا می‌شوند که حتی نمی‌توانید تصور کنید. گلکاری‌های بسیار زیبا و نورپردازی‌های فوق‌العاده، بهترین لحظات را در طول سفر برای شما فراهم خواهند کرد. فضاهای سبزی چون پل طبیعت و پارک طالقانی، دریاچه خلیج فارس و پارک چیتگر، باغ موزه گیاه شناسی، پارک ملت، باغ پرندگان و ده‌ها پارک بزرگ دیگر، میزبان شما در این سفر عالی خواهند بود. از همه مهم‌تر اینکه در حین رفت و آمد، هیچ گونه مشکلی برای عبور و مرور نخواهید داشت. دلیل آن این است که تنها در 2 هفته تعطیلات نوروز، ترافیک آزار دهنده تهران وجود ندارد و این باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید در تهران به گشت و گذار بپردازید.

از دیگر امکانات عالی در شهر تهران، وجود پاساژهای مختلف و مراکز خرید عالی در این شهر می‌باشد. همین‌طور تهران تقریباً مرکز فروش تمامی کالاهایی است که در ایران وجود دارد. بزرگترین مراکز صنفی در تهران هستند و همین امر باعث گستردگی تنوع محصولات و خدمات ارائه شده در این شهر باشد. بازار قدیم تهران نیز یکی از جاهایی است که هم تجربه‌ی گشت و گذار و هم تجربه‌ی خرید در آن فوق‌العاده است. مراکز خرید جدید و لوکس نیز، آنقدر زیاد است که اگر یک ماه کامل را در تهران بگذرانید، باز هم جا برای رفتن و خرید کردن خواهید داشت. مراکز خریدی چون پالادیوم، سام سنتر، ارگ سنتر، تیراژه، میلاد نور، ونک، هایلند، تندیس، کوروش و هایپر استار، تنها گوشه‌ای از صدها مرکز خرید در تهران می‌باشد. از همه مهم‌تر حراج‌های ویژه‌ای است که در عید نوروز، در اکثر مراکز خرید برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

و اما از همه مهم‌تر، دسترسی به بهترین غذاها و شیرینی‌ها و رستوران‌ها در تهراناست. تنوع غذایی و همین‌طور ارائه‌ی خدمات مربوط به آن، آنقدر در تهران گسترده است که نام بردن از آن‌ها، فراتر از این مقاله کوتاه می‌باشد. فقط به ذکر همین نکته بسنده می‌کنم که شما در تهران به بهترین غذاهای  سنتی و ایرانی و خارجی دسترسی خواهید داشت و هیچ چیز بهتر از این در یک سفر برای شما وجود نخواهد داشت. 
با این وجود فکر می‌کنم، در حال حاضر متقاعد شده باشید که بهترین نقطه‌ی ایران برای سفر در تعطیلات نوروز، فقط و فقط شهر تهران می‌باشد. حال انتخاب با شماست که یک سفر لوکس و شیک را برای ریکاوری در عید نوروز انتخاب کنید یا خود را اسیر بی امکاناتی سایر شهرهای تفریحی نمایید. انتخاب با شماست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین بابایی ۱۳۹۷/۱۲/۱۰

سلام خیلی دوست دارم خانواده را برای ایام عید به تهران بیاورم به دخترم قول داده ام او را به تهرانگردی ببرم ولی بابت اقامت چند روزه مشکل دارم درست است که هتل ها برای این ایام تخفیف ویژه می دهند ولی باز هم برای ما قشر کارگر گران است شما مکانی سراغ ندارید که با قیمت مناسب بشود برای چند روز عید به همراه خانواده در آنجا اقامت داشت و از زیبایی های شهر تهران لذت برد

  مدیر سایت۱۳۹۷/۱۲/۱۲

مسافر گرامی سلام، حتما در ایام عید قیمت‌ها را چک بفرمایید. بسیاری از هتل‌های تهران تخفیف‌های بسیار خوبی برای عید ارائه می‌کنند. سایت رهی نو هم تورهای تهران‌گردی برای عید برگزار می‌کند و جزئیات آن را به زودی اعلام خواهد کرد. باعث افتخار ماست که میزبان شما باشیم :) برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02174828 تماس بگیرید.

هادی موسوی ۱۳۹۷/۱۲/۶

سلام وقت بخیر با این توضیحات خوب و دقیق امسال حتما حتما به تهران سفر خواهیم کرد و خوشحال میشیم که با شرکت شما همراه باشیم.

  مدیر سایت۱۳۹۷/۱۲/۹

باعث افتخاره که همراه شما باشیم. :)

یه تهرانی پر دغدغه ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

سلام با این تبلیغات شما فکر کنم یه عیدم نتونیم در آرامش در تهران زندگی کنیم، دیگه خواهشا این عید رو از تهرانیها نگیرین

مهدی کاظمی ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

من یکسال عید رفتم شمال و واقعا پشیمون شدم!!!! دیگه عیدها همیشه تهران میمونم و سعی میکنم تهرانگردی کنم.

Reyhanrasam@gmail.com ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

تا حالا به تهران فکر نکرده بود .ایده خیلی جالبی بود و قابل تامل....واقعا چرا تهران جز پیشنهادامون نبود؟

حمیدافشاری ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

باسلام وتبریک سال نو به نظرمن هم بهترین مکان برای سفرنوروزتهران میباشد

فرهاد ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

به دوستان پیشنهاد میدم حتما به یاسوج علی الخصوص در ایام عید باشت، گچساران و دهدشت بسیار دیدنی و زیبا و در ایام تابستان خود یاسوج آب و هوای بی نظیری برای گردش دارد.

قاسم ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

کاملا موافقم، من عید تهران بودم،خیلی خوبه

باقری ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

سلام. من پیشنهاد میکنم که حتما برای تعطیلات نوروز سری به طبس گلشن بزنید..چون هوای بهار ان خیلی دلچسب و عالی هست...در کنار جاذبه های گردشگری بیشمارش همچون اب گرم مرتضی علی..روستای ییلاقی خور...زیارت گاه های ازمیغان..پیرحاجات..زرک..فشاه و خصوصا امام زاده طبس برادر امام رضا (ع)به نگین سبز کویر مشهور است..شهری زیبا با مردمی مهمانواز و خونگرم..در مسیر شهرهای شیراز..مشهد..اصفهان..یزد..کرمان..وبیرجند میباشد...جز شهرهای استان خراسان جنوبی بوده و هر ساله گردشگران بی شماری را به سمت خود جذب میکند...

فاطمه ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

صد در صد که عید بهترین زمان برای گشت و گذار در تهران است

محمدرضا رادپور ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

سلام متن و پیشتهاد خوبی بود موافقم

سامان تیموری ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

بهترین نقطه برای تعطیلات نوروزی تهران نمیباشد چون اغلب ما ایرانیا کم وبیش به پایتخت آمده وبا این شهر بزرگ آشنایئتی داریم،معمولاً بهترین نقطه برای تعطیلات نوروزی جاییست که تا حالا آنجا نرفته وهیچ تجربه ای ازآن منطقه نداریم،حال میخواهد که آن منطقه شمال باشد یا کویر یا جنوب،یاشرق ویا غرب باشد.

محبوبه کیانی ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

موافقم .....عالی بود

امیر ارسلان منطقی ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

با سلام وعرض ادب ؛نوروز باستانی با شکوفا شدن گلهای معطر ودرختان سرسبز زمستان را پشت سر نهاد وما به یمن فرا رسیدن بهار به همه مناطق دیدنی وگردشگری تهران عزیز می روم تا با هم تاریخ کشورم واثار آن وهم از محیط زیست به خصوص اسمان ابی ودشت وکوههای ان ونقاط دیدنی اش به دور از الودگی لذت ببرم .با تشکر منطقی

حسن ملاح ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

مطلب خیلی زیبا است به حدی که لبخند رضایت رو بر لبان خواننده جاری خواهد کرد

زکیه دهقانی ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

سلام واقعا متن موثری بود من انشالله امسال مهمان تهران عزیزممم امسال مخصوصا برج میلاد برنامه هاش بی نظیر ایام عید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...