رَهی نو

آشنایی با ساحل دریای عمان و چند ساحل دیگر آن به همراه عکس

تعداد بازدید: ۱۵۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۶

سواحل یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری شهرها هستند که ساحل دریای عمان یکی از آنها است. قدم گذاشتن در ساحل نرم و مرطوب شنی ساحل، در کنار آواز دسته‌جمعی موج‌های بی‌تاب دریا، قطعاً هر شخصی را درگیر آرامشی عظیم خواهد کرد که با چیز دیگری قابل قیاس نیست.
سواحل دریای عمان در کنار زیبایی بی‌حدوحصر خود، آوازه جهانی دارند که البته باهمدیگر متفاوتند. هرکدام از این سواحل با داشتن شاخصه‌های خاص خود، طبیعتی بی‌بدیل را به چشمان بیننده هدیه می‌دهد که گفتنی نیست. تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه ما باشید تا این سواحل ناشناخته را به شما معرفی کنیم.

ساحل زیبای دریای عمان

سواحل زیبای دریای عمان مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهرستان جاسک در استان هرمزگان به‌شمار می‌رود. ساحل دریای عمان یا به معنای صحیح‌تر، خلیج عمان، پیشروی آب اقیانوس هند به داخل خشکی در جنوب غربی آسیا است که در شمال غربی دریای عرب و اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز و خلیج فارس و میان کشورهای ایران، عمان و پاکستان قرار دارد.   این خلیج در حقیقت از سه سمت به خشکی و از یک سو به دریای آزاد(اقیانوس هند) مرتبط است. در ادامه این مطلب، این سواحل را به شما معرفی خواهیم کرد.

ساحل زیبای دریای عمان

ساحل درک

زیبایی سواحل دریای عمان مانند ساحل درک وصف‌ناپذیر است. هر کدام از این سواحل در کنار امکانات تفریحی و رفاهی‌شان، جاذبه‌های خاصی به‌وجود آورده‌اند.  زمانی‌که از ساحل چابهار به سمت شهرستان کنارک گذر می‌کنید، به روستایی خوش‌ آب‌وهوا خواهید رسید. این روستا که درک یا درگ نام دارد، یکی از روستاهای اعجاب‌انگیز این شهرستان به‌شمار می‌رود. 
عجیب بودن ساحل درک به این دلیل است که باتوجه به قرار گرفتن در منطقه‌ای کویری، شما را با اقلیمی خنک روبه‌رو می‌کند. در خیالتان هم نمی‌گنجد چنین مکانی در این منطقه گرمسیر وجود داشته باشد. شاید نتوانید چنین جای حیرت‌انگیزی را در هیچ نقطه‌ای از ایران پیدا کنید. تنها نمونه‌های این منطقه را فقط می‌توانید در فرانسه، شیلی و آمریکا ببینید.

ساحل درک

ساحل دریا بزرگ

ساحل دیگری که در نزدیکی دریای عمان و در منطقه چابهار وجود دارد، ساحل دریا بزرگ یا ساحل صخره ای است. این ساحل زمین جنگ میان امواج مرتفع و صخره‌های سخت آن است. اگر می‌خواهید این نبرد را در شدیدترین حالت خود ببینید، در ماه مرداد که طول این امواج به بالای 15 متر می‌رسد، به این منطقه سفر کنید. 

ساحل دریا بزرگ

تالاب لیپار

یکی از عجایب سواحل دریای عمان، تالاب لیپار یا تالاب صورتی است. زمانی‌که به تماشای این تالاب می‌نشینید، متوجه تفاوت اساسی آن با دیگر جاذبه‌ های گردشگری بندر جاسک می‌شوید. در این تالاب شاهد زندگی پرندگانی چون کشیم، حواصیل خاکستری و سفید و فلامینگو خواهید بود.

تالاب لیپار

ساحل مکسر

اگر بخواهید خود را به ساحل مکسر برسانید، یک توفیق اجباری در راه دارید و آن این است که از یک جاده ساحلی رویایی به نام مقام بستانو گذر کنید. در واقع این ساحل در بین راه جاده مقام بستانو قرار دارد و شما چاره‌ای جز عبورد از این جاده نخواهید داشت. باتوجه به اینکه صخره‌های شکسته زیادی در این ساحل دیده می‌شود، نام مکسر که معنای خرد شده می‌دهد را برای این ساحل انتخاب کرده‌اند.
زیبایی این ساحل به صخره‌های آن است که اشکال عجیبی داشته و هرکدامشان با دیگری متفاوت است. دلیل اینکه هریک از این صخره‌ها به شکلی متفاوت پدیدار شده‌اند این است که این صخره‌ها در بازه زمانی بسیار طولانی که شاید به میلیون‌ها سال پیش برگردد، به‌دلیل موج‌های بزرگ، وزش باد، جزر و مد دریا و رسوب‌گذاری‌ها، به شکل کنونی درآمده و زیبایی خیره‌کننده‌ای به خود گرفته است.

ساحل مکسر

ساحل سیریک تا گروگ

در میان سیریک و گروگ می‌توانید بندرگاه‌های چندمنظوره‌ای را تماشا کنید. این ساحل به‌دلیل بکر بودن و داشتن جاذبه‌های طبیعی، همواره مورد توجه گردشگران بووده است.

ساحل سیریک تا گروگ

ساحل صخره ای پزم تیاب

از دیگر ساحل‌های دریای عمان می‌توان به ساحل صخره ای پزم تیاب اشاره کرد. این ساحل در شهرستان کنارک که بخشی از سیستان و بلوچستان است، قرار دارد. شفاف بودن دریای این ساحل در کنار مناظر چشم‌نواز صخر‌ه‌های سنگی آن، تصاویری بی‌بدیل ایجاد کرده که فقط باید بحر تماشای آن نشست و در سکوت کم‌نظیر آن غرق شد.

ساحل صخره ای پزم تیاب

ساحل بریس

یکی از آخرین بنادر شهرستان چابهار، ساحل بریس شناخته شده که نزدیک به کوه‌های مریخی و در نقطه صفر مرز دریایی واقع شده است. در زمان ورود به این ساحل می‌توانید از اسکله‌ای که در آنجا قرار دارد، بازدید کنید و به تماشای صید کوسه و میگو بنشینید.
ساحل مرجانی بریس این امکان را برای گردشگران به‌وجود آورده که بتوانند به بخش‌های بالایی آن قدم گذاشته تا بهتر بتوانند رفت‌وآمد قایق‌های ماهیگیری را تماشا کنند. بالا بودن ساحل از سطح دریا موجب شده تا به‌راحتی به دوردست‌ها، چشم‌اندازی وسیع داشته باشید و از تماشای طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید.

ساحل بریس

پلاژ ساحلی تیس

از دیگر مکان‌های دیدنی و سواحل دریای عمان می‌توان به پلاژ ساحلی تیس اشاره کرد. در این مجموعه امکاناتی نظیر اغذیه‌فروشی، آلاچیق، دوش آب، رستوران، جت اسکی، قایق سواری، شاتل، سرسره آبی و استخر بادی وجود دارد. همچنین می‌توانید در اسکله این مجموعه نشسته و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. 

پلاژ ساحلی تیس

پلاژ ساحلی لیپار

یکی از سواحل دریای عمان که امکانات رفاهی مناسبی در آن قرار داده شده، پلاژ ساحلی لیپار است. از امکانات این پلاژ می‌توان به سفره‌خانه، سواحل سنگی، قایق‌‌های متنوع، هتل لیپار چابهار و کافی‌شاپ اشاره کرد.

پلاژ ساحلی لیپار

بازدید از سواحل دریای عمان چگونه است؟

امکان بازدید از سواحل زیبای دریای عمان برای تمامی افراد وجود دارد و رایگان است. اما چنانچه بخواهید از مجموعه‌های ساحلی و امکانات رفاهی آن استفاده کنید، می‌بایست هزینه آنها را جداگانه بپردازید.

چگونه به سواحل دریای عمان برویم؟

برای سفر به سواحل دریای عمان باید به استان هرمزگان و سپس شهرستان جاسک بروید. راه‌های زیادی برای رسیدن به این سواحل وجود دارد که شامل هواپیما، قطار و اتوبوس است. اما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین روش که استفاده از هواپیما است را برای سفر خود انتخاب کنید؛ چرا که در زمان کوتاه‌تری به مقصد رسیده و ضمن کم‌ترین احساس خستگی، زمان بیشتری برای گشت‌وگذار در این منطقه خواهید داشت.

چگونه به سواحل دریای عمان برویم

سخن پایانی

سواحل دریای عمان به‌قدری زیاد هستند که هرکدامشان زیبایی و شگفتی‌های خاص خود را دارند. ساحل دریا بزرگ، ساحل درک و ساحل بریس فقط بخشی از این سواحل هستند که می‌توانند یکی از مکان‌های گردشگری برای شما باشند. تصور کنید که بعد از اقامت در یکی از هتل های چابهار بعد از صرف صبحانه عازم ساحل دریا می‌شوید و خود را به شنیدن زیباترین موسیقی جهان یعنی تلاطم امواج دریا دعوت می‌کنید. 
چه چیزی از این بهتر که بتوانید در مکانی پر از سکوت که در کمترین نقطه از ایران می‌توان آن را یافت، بنشینید و در کنار عبور قایق‌های ماهیگیری و غروب خورشید، زمان خود را سپری کنید. آیا تابه‌حال به ساحل دریای عمان سفر کرده‌اید؟ اگر خاطره‌ای به‌یاد ماندنی از این سفر دارید، لطفاً در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد ساحل دریای عمان

سواحل زیبای دریای عمان کدامند؟

ساحل درک، ساحل دریا بزرگ، ساحل مکسر، ساحل سیریک تا گروگ، ساحل صخره ای پزم تیاب و ساحل بریس

آیا در نزدیکی سواحل دریای عمان، پلاژ وجود دارد؟

بله، پلاژ ساحلی لیپار و پلاژ ساحلی تیس که در هرکدامشان امکانات رفاهی مناسبی برای مسافران قرار داده شده است.

آیا در چابهار، هتلی برای اقامت میهمانان وجود دارد؟

بله هتل 5 ستاره لیپار چابهار که امکانات رفاهی بسیار مناسبی به مسافران ارائه می‌دهد.

کدام تالاب در ساحل دریای عمان وجود دارد؟

تالاب لیپار یا تالاب صورتی


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پرهام ۱۴۰۲/۱۰/۶

ساحلهای جنوب واقعا زیباتر از ساحلهای شما ل هست برای اینک سواحل دریای خزر رو از بین بردند دیگه انقدر اسیب زدن بهش و الوده ش کردن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۷

پرهام عزیز با شما موافق هستم به دلیل همین آلودگی و شلوغی منطقه شمال کشور که متأسفانه خیلی از عزیزان در حفظ تمیزی طبیعت آنجا کوشا نیستند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...