رَهی نو

آبشار آتشگاه

تعداد بازدید: ۱۵۶۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۶

آبشار آتشگاه در 190 کیلومتری شهرکرد، ۴۰ کیلومترى شهر لردگان، پس از روستاهاى میلاس و سردشت شوش در روستاى آتشگاه قرار دارد. این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود. مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته است. شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده است.

رودخانه خرسان یکی از سرچشمه‌های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد و پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در استان چهار محال بختیاری وارد استان خوزستان می‌شود. جاده آسفالته‌، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود در آبشار آتشگاه لردگان است.

روستاى آتشگاه که خاطرات سرداران عیلامى را به یاد مى‌آورد،‌ دره‌‌اى تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعى است. در میان دره، نهر خروشانى جارى است و سنگ‌هاى آهکى و گچى و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان‌گنجشک پیرامون آن را فرا گرفته‌اند و شیب زیاد و پستى و بلندى‌هاى جابجاى آن آبشارهاى کوچک متعددى را در طول ۳ کیلومتر ایجاد کرده است. این منطقه آب و هوایى معتدل متمایل به گرم دارد و‌ در میان دره هوا به شدت خنک و روح‌‌افزا است.

در فاصله ۲۰۰ مترى دو آبشار نسبتاً بزرگ که هر هفته در ایام تعطیل پذیراى مسافران از راه رسیده دور و نزدیک است،‌ خودنمایى مى‌کنند که در پیوند با عناصر زیباى طبیعى مانند دره، سبزه‌زار و اقلیم مناسب، ‌فضاى بسیار فرح‌‌بخشى را جهت گذران اوقات فراغت و تفرج فراهم مى‌آورند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
توران دخت ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

آبشار آتشگاه لردگان که خوشبختانه امکانات هم برای سفر مسافران تدارک دیدن خیلی منطقه زیبایی است و حتما باید در مسیر سفر اینجا اتراق کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۱۴

توران دخت عزیز سپاسگزاریم از راهنمایی و پیشنهاد شما قطعا که برای دیگر دوستان قابل استفاده است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...