رَهی نو

پارک جنگلی و آبشار سیسنگان کجاست؟

تعداد بازدید: ۳۵۷۶ ۸ آذر ۱۳۹۶

الکی نیست همه دوست دارند به شمال ایران سفر کنند و از جاذبه‌های گردشگری مثل آبشار سیسنگان دیدن کنند. شمال ایران پر از جاذبه گردشگری است و در این منطقه کمتر شهری وجود دارد که مکانی دیدنی نداشته باشد. البته برخی از این جاذبه‌ها تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده‌اند و بسیاری مسافران بدون بازدید از آن‌ها‌ به شهر خود برمی‌گردند. اگر به تنگه معروف نهر رودبار در استان مازندران بروید، آبشار سیسنگان زیبا را می‌بینید. در این مقاله راهنمای گردشگری این آبشار زیبا و جاذبه‌های اطراف آن را معرفی می‌کنیم.

 

معرفی پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان یکی از مشهورترین جنگل‌های شمال ایران است که امکانات گردشگری مختلفی دارد. اگر کمی به پیشروی در پارک جنگلی ادامه دهید، به رودخانه سیسنگان می‌رسید و با ادامه مسیر در امتداد رودخانه می‌توانید یکی از جذاب‌ترین آبشارهای شمال کشور را ببینید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی مازندران | مکان‌های دیدنی و تفریحی مازندران + عکس و آدرس


آبشار سیسنگان

 

این آبشار در استان مازندران قرار دارد و می‌تواند یک مقصد مناسب برای سپری کردن یک نصفه روز، در میان طبیعت بکر منطقه باشد. منطقه کجور و سیسنگان علاوه بر جذابیت‌های طبیعی و جنگل‌های زیبایی که دارد، دارای پیشینه تاریخی نیز هست. در منطقه بین کجور سیسنگان یک راه مالروی قدیمی وجود داشته که مسیر عبور و مرور مردم بوده است و می‌توان گفت این منطقه از زمان‌های قدیم به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده قرار می‌‌گرفته. جاذبه‌‌های آبشار و جنگل سیسنگان بیشتر از همه توجه طبیعت‌دوستان و طبیعت‌گردان را به خود جلب می‌کند و می‌تواند اوقاتی به یاد ماندنی برای این افراد رقم بزند. جالب است بدانید که این پارک جنگلی یکی از بزرگ‌ترین منابع گیاه شمشاد در تمام خاورمیانه است.

بهترین فصل برای بازدید از جنگل و آبشار سیسنگان فصل بهار تا اوایل پاییز است. در فصل بهار درخت‌ها تازه جوانه زده‌اند و هوا کم‌کم رو به گرمی می‌رود و بسیار مطلوب است. به خصوص اگر در ما‌ه‌های فروردین و اردیبهشت به اینجا بروید، زیبایی شگفت‌انگیزی را مشاهده می‌کنید. اگر هم دوست داشتید قندیل‌های زیبای تشکیل شده در آبشار را ببینید، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است.

 

مسیر دسترسی به جنگل سیسنگان

برای رسیدن به آبشار سیسنگان ابتدا باید به شهر کوچک کجور بروید. ابتدا از جاده چالوس به مرزن‌آباد برسید و سپس مسیر خود را ۵ کیلومتر دیگر ادامه دهید تا دوراهی کجور را ببینید. به سمت راست بپیچید و مسیر خود را به سمت کجور ادامه دهید، جاده کجور محلی و بسیار پر پیچ‌وخم است. بعد از رسیدن به کجور باز هم به مسیر ادامه دهید تا به انتهای جاده برسید. جاده کجور به جاده بلده رویان منتهی می‌شود. به چپ بپیچید و مسیر خود را تا انتهای جاده ادامه دهید تا به جاده نوشهر- محمودآباد برسید. بعد از آن به سمت چپ بپیچید و به سمت نوشهر حرکت کنید تا در میانه راه به پارک جنگلی سیسنگان و آبشار موجود در این پارک برسید.

مسیر دیگری هم برای رسیدن به آبشار و ساحل سیسنگان وجود دارد؛ برای این مسیر ابتدا باید به نوشهر بروید و وارد جاده نوشهر- محمود آباد شود. به سمت محمودآباد پیش بروید تا در میانه راه به منطقه گردشگری سیسنگان برسید.

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف جنگل سیسنگان

مهم‌ترین جاذبه گردشگری نزدیک آبشار، پارک جنگلی سیسنگان است که در سال ۱۳۴۴ برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری خاص در این منطقه تأسیس شد و کم‌کم مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پارک اولین جاذبه دیدنی است که در اطراف آبشار قرار دارد.

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار سیسنگان

 

از جنگل و دیدنی‌های سرسبز و آباد سیسنگان که بگذریم، به امکانات رفاهی آن می‌رسیم. برای ورود خودرو به این پارک باید هزینه ورودی پرداخت کنید، هزینه ورودی برای افرادی که قصد دارند در پارک کمپ برپا کنند بیشتر است. بسیاری از جنگل‌های شمال بکر هستند و هیچ امکانات رفاهی و تفریحی در آن‌ها ایجاد نشده است، اما پارک جنگلی سیسنگان این‌گونه نیست. آلاچیق، سکوی نشستن، فروشگاه، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین‌بازی برای کودکان و زمین ورزش برای بزرگسالان از جمله امکاناتی است که در پارک جنگلی سیسنگان وجود دارد. در این پارک می‌توانید موتور چهارچرخ اجاره کنید یا اسب‌سواری کنید.

از دیگر جاذبه‌های نزدیک آبشار سیسنگان، جاده‌ای است که در امتداد ساحل دریای خزر کشیده شده و رانندگی در آن یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد. البته اگر قصد داشته باشید در نوشهر اقامت کنید، می‌توانید رانندگی در جاده ساحلی را به زمانی دیگر موکول کنید.

تمام جاذبه‌های نوشهر جزو مناطق دیدنی اطراف آبشار و جنگل سیسنگان محسوب می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت این منطقه به اندازه چند روز اقامت شما، جاهای دیدنی دارد. گردشگری در شمال کشور بدون دیدن دریای خزر و ساحل آن، معنایی ندارد. در نزدیکی آبشار سیسنگان ساحل سیسنگان قرار گرفته که امکانات یک ساحل تفریحی را دارد. در این ساحل هم می‌توانید از زیبایی دریا و آرامش ساحل لذت ببرید و هم می‌توانید از تفریحات دریایی مانند جت اسکی و قایق و... استفاده کنید.

 

هتل و اقامتگاه‌های نزدیک آبشار سیسنگان

برای اقامت در نزدیک آبشار، سه راه وجود دارد؛ راه اول این است که کمپ بزنید، راه دوم این است که در ویلاهای محلی اقامت کنید و راه سوم هم این است که به هتل‌های نوشهر بروید. در ادامه هرکدام از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. همان‌طور که پیش از این گفتیم در پارک جنگلی امکانات رفاهی کامل وجود دارد و یک مکان ایده‌آل برای کمپینگ و چادر زدن است. بسیاری از گروه‌های گردشگری در فصل‌های گرم سال به این منطقه می‌روند و شب می‌مانند. یکی از مزیت‌های پارک جنگلی سیسنگان این است که حفاظت شده است و امنیت بیشتری نسبت به کمپینگ در مناطق بدون حفاظت دارد. با این حال برخی از افراد ترجیح می‌دهند در محیطی مسقف و دارای امکانات اقامت داشته باشند.


هتل در نوشهر | رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های نوشهر


پارک جنگلی سیسنگان سوئیت‌های فول امکاناتی را نیز برای گردشگران طراحی کرده است. در این سوئیت‌ها آشپزخانه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و هر آنچه به عنوان یک اقامتگاه موقت لازم است، وجود دارد. با اجاره این سوئیت‌ها کاملاً نزدیک به آبشار و پارک جنگلی هستید و می‌توانید روز خود را شنیدن صدای آب روان آغاز کنید.

سایر امکانات اقامتی در شهر نوشهر قرار دارند که با ماشین تنها چند دقیقه با پارک جنگلی سیسنگان فاصله دارد. بهترین راه برای رزرو اقامتگاه این است که به صورت اینترنتی اقدام کنید تا وقتی به نوشهر یا سیسنگان رسیدید، از این نظر با مشکلی مواجه نشوید. ممکن است در برخی از روزهای سال که تعداد مسافران زیاد است، رزرو اقامتگاه به صورت حضوری کار سختی باشد. رهی نو به شما کمک می‌کند پیش از حرکت برای تمام روزهای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید و اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

برخی از افراد از جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده لذت می‌برند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند در کنار لذت از طبیعت، امکانات تفریحی و رفاهی را هم داشته باشند. دیدنی‌های شمال کشور توجه هر دو گروه از این افراد را به خود جلب می‌کند، البته تعداد جنگل‌های بکر در شمال نسبت به جنگل‌های دارای امکانات بیشتر است. آبشار سیسنگان نگین پارک جنگلی سیسنگان محسوب می‌شود و جایی است که تمام گردشگران باید حداقل یک‌بار آن را ببینند. ما در این مقاله راهنمای گردشگری پارک جنگلی و آبشار در منطقه سیسنگان را ارائه دادیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری از این منطقه بازدید کنید و بدانید به چه مکان‌هایی می‌توانید بروید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بحرینی ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

راست میگید الکی نیست که همه به شمال ایران سفر میکنن و انقدر شلوغ که دیگه خیلی حوصله میخواد رفتنش تا تو ترافیک دوام بیاری

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۲۹

بحرینی عزیز ممنون از توجه تون بله شمال به دلیل نزدیک تر بودن به تهران نسبت به جنوب کشور برای سفرهای کوتاه مدت انتخاب میشود و شلوغی هم به همین دلیل است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...