رَهی نو

بام سبز

تعداد بازدید: ۳۸۶۳ ۷ آذر ۱۳۹۶

 

شیطان کوه، بام سبز لاهیجان

لاهیجان قدیمی ترین و  بزرگترین شهر استان گیلان است که در شرق سفیدرود واقع شده است. این شهر پس از رشت و انزلی، سومین شهر پرچمعیت گیلان است. لاهیجان به علت جاذبه‌های طبیعی، از مناطق توریستی شمال ایران به شمار می‌آید و غیر از آن بیست و شش اثر تاریخی ثبت شده دارد . 

 

 

بام سبز یا شیطان کوه یکی از جاذبه‌های برجسته لاهیجان است که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. این منطقه پوشیده از درختان است که حاوی آبشاری زیبا و آلاچیق‌هایی برای نوشیدن چای است.  
شیطان کوه در گذشته منطقه‌ای شاه نشین بوده که از برکه جلوی آن که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده، برکه شیطان کوه برای انبارکردن آب و آبیاری استفاده می‌شده است. امروزه این استخر به عنوان جاذبه گردشگری لاهیجان مطرح است. در وسط آن جزیره کوچکی قرار دارد و در اطرافش پوشش گیاهی بی نظیری است که محل مناسبی برای قدم زدن است، در اطراف آن یک سینمای چند بعدی و فروشگاه‌های خوراکی و لباس و... وجود دارد. دو طرف استخر به وسیله یک پل سیمانی به هم متصل شدند.
غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که مردم از وجود آن بی اطلاع بودند و به کسی اجازه عبور از آن داده نمی‌شد و اکنون نیز ورودی‌های آن مسدود است. از آنجا که این کوه را اشراف و شیخان شهر برای گشت و گذار و شکار استفاده می‌کردند به آن شیخان کوه گفته می‌شد.

 

عکس شیطان کوه لاهیجان

 

علت نام‌گذاری شیطان کوه، بام سبز لاهیجان

با گذشت زمان به علت صداهایی که در اثر عبور باد در غار شنیده می‌شد و داستان‌هایی که مردم درباره کوه می‌گفتند، شیخان کوه به شیطان کوه تغییر نام داد. فضای بالای شیطان کوه به خاطر مشرف بودن به کل شهر لاهیجان با نام بام سبز شناخته می‌شود.

 

آدرس بام سبز لاهیجان، بهترین مسیر دسترسی

دو راه برای رسیدن به بالای کوه وجود دارد، یا می‌توانید از ماشین استفاده کنید که بسیار ساده و راحت است و یا می‌توانید قدم بزنید. اگر قصد پیاده‌روی داشته باشید باید حدود هزار پله را پشت سر بگذارید و البته در طی مسیر از مشاهده درخت‌ها لذت ببرید. به علت لغزنده بودن مسیر و امکان بروز حادثه‌های ناگوار، توصیه می‌شود برای رسیدن به بام سبز فقط از پله‌ها استفاده کنید و مسیر دیگری را انتخاب نکنید.

 

تفریحات بام سبز

تله کابین رامسر


بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا لاهیجان؛ مسافت تهران لاهیجان با اتوبوس، قطار و ماشین


منظره‌های زیبا و دریاچه مستطیل شکل که در این منطقه واقع شده است، از جاذبه‌های توریستی لاهیجان به حساب می‌آید. با اجاره قایق می‌توان با قایق‌سواری روی دریاچه حرکت کرد و از آب و هوای مطبوع و آرامش آن لذت برد. 
از دیگر تفریحات این منطقه توریستی می‌توان به شهربازی آن اشاره کرد. شهربازی بام سبز با انواع سرگرمی‌ها برای تمام سنین مناسب است.
تله کابین احرار به طول ۱۵۰۰ متر از جذابیت‌های دیگر بام سبز است که با استفاده از آن می‌توانید کل شهر را زیر پای خود احساس کنید. تله کابین دو ایستگاه دارد، ایستگاه اول بام سبز و ایستگاه دوم تاج خروس است. در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و کافه تریا وجود دارد. ایستگاه دوم که در کوه فلاح ‌واقع شده است، کافه تریا و چند آلاچیق برای مسافران فراهم است. سکوت محض در کنار مناظر بدیع و دیدنی خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد ساخت. ساعت کار تله کابین از هشت صبح تا هشت شب است. 
از بام سبز به مهمانسرای جهانگردی در حاشیه استخر زیپ لاینی به طول بیش از هزارمتر ساخته شده است که بزرگترین زیپ لاین آسیاست.
بام سبز لاهیجان یک چشم انداز کامل است و اگر آن را از دست بدهید احساس پشیمانی خواهید داشت. 
 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...