رَهی نو

معرفی پیست اسکی آبعلی به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۸۸۹۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶

تا حالا به یک تفریح هیجان‌انگیز و مفرح در دل کوه‌های برفی فکر کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پیست اسکی آبعلی می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. این پیست اسکی، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پیست‌های اسکی ایران است که شما را به نقطه‌ای فراتر از ابعاد ورزشی و سرگرمی می‌برد. با این مقاله سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو در سرما و یخبندان زمستان کوه‌های زیبای ایران سر بخورید و تفریحی مهیج از طبیعت به خود هدیه دهید.
علاوه بر تفریح در پیست اسکی، حس تازگی هوا زمانی که به افق‌های کوهستانی خیره شدید، شما را به دنیایی از آرامش و شگفتی دعوت می‌کند. معرفی پیست آبعلی شما را با امکانات، تفریحات و سایر جاذبه‌های منطقه آشنا می‌کند و ذوق تجربه هیجان و رها کردن آدرنالین در دنیای برفی را افزایش می‌دهد.
این پیست اسکی برای تهرانی‌ها ممکن است سرشار از خاطرات شیرین باشد؛ خاطراتی که آن‌ها را در بهشتی سرد و سفید به بازی درمی‌آورد. اگر از جایی جز تهران به پیست آبعلی می‌‌روید نگران مکان اقامت نباشید، در این مقاله علاوه بر آشنایی شما با این پیست، به بررسی هتل‌های نزدیک آن می‌پردازیم.

معرفی پیست اسکی آبعلی

در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی، اولین بالابرهای اسکی در پیست آبعلی نصب شد. این بالابرها، توسط مهندسان آلمانی و روس ساخته شدند. با نصب بالابرها، این پیست اسکی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شد.
پیست آبعلی را می‌توان قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران دانست جایی که در ابتدا ورزشکاران برای اسکی و سپس مردم عادی برای تفریح و بازی به آنجا می‌رفتند. بنیان ورزش اسکی در این پیست متولد شد. برف‌های این منطقه دیرتر آب می‌شوند، به همین دلیل محلی مناسب برای ورزش اسکی به‌حساب می‌آید.
قرارگیری این پیست در جاده تهران شمال و آب‌وهوای عالی و مطبوع آن، پیست آبعلی را به یک مکان تفریحی‌ورزشی محبوب در کشور تبدیل کرده است. موضوع جالبی که در این میان وجود دارد این است که پیست آبعلی ارتفاع و مساحتی برابر با پیست توچال دارد. مجموعه پیست آبعلی از پیست‌های شرکت نفت، VIP و آموزشی تشکیل‌شده است که ساعاتی لذت‌بخش را در این پیست به همراه بازی، شادی و خنده در برف می‌توانید تجربه کنید.

پیست-اسکی-آبعلی

امکانات پیست اسکی تفریحی آبعلی

پیست آبعلی، دارای امکانات و تجهیزات کاملی است که می‌تواند نیازهای اسکی‌بازان از مبتدی تا حرفه‌ای را برآورده کند. این پیست، دارای ۲۲ پیست اسکی با طول‌های مختلف است که می‌تواند برای هر سطح مهارتی مناسب باشد. همچنین، این پیست امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، پیست سورتمه، کارتینگ، زمین تنیس، سوارکاری، پرش، کایت، هتل و غیره دارد که می‌تواند تجربه یک روز کامل و لذت‌بخش را برای شما فراهم کند. از طرفی می‌توانید از تله‌کابین، تله‌اسکی بشقابی، تله‌اسکی چکشی، کمک‌های پزشکی، خرید یا اجاره تجهیزات اسکی، کلاس‌های آموزش اسکی و پارکینگ بهره ببرید.
پیست آبعلی 22 پیست اسکی با طول‌های مختلف دارد که می‌تواند برای هر سطح مهارتی مناسب باشد. پیست آموزشی برای مبتدیان، پیست سبز برای اسکی‌بازان با سطح مهارت متوسط، پیست آبی برای اسکی‌بازان با سطح مهارت پیشرفته، پیست قرمز برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و پیست سیاه برای اسکی‌بازان بسیار حرفه‌ای می‌تواند مناسب باشد.
علاوه بر فصل‌های سرد و برفی سال، این پیست در فصل تابستان فعال بوده و می‌توانید در پیست سوارکاری و زمین تنیس به بازی و تفریح مشغول باشید. مجموعه تفریحی آبعلی 12 بالابر دارد که تله‌کابین اسکی‌بازان را به بالای قله پیست، تله‌سیژ به بالای پیست‌های بلند و تله‌اسکی به بالای پیست‌های کوتاه‌تر می‌رساند. پیست آبعلی، امکانات و تجهیزات کاملی دارد که می‌تواند نیازهای اسکی‌بازان از مبتدی تا حرفه‌ای را برآورده کند. این پیست می‌تواند تجربه یک روز کامل و لذت‌بخش را برای شما فراهم کند.

تفریحات مجموعه تفریحی آبعلی

پیست آبعلی، علاوه بر اسکی، دارای تفریحات مختلفی نیز است که می‌تواند تجربه یک روز کامل و لذت‌بخش را برای شما فراهم کند. این تفریحات عبارت‌اند از:

تفریحات-پیست-اسکی-آبعلی

اسکی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات مجموعه آبعلی پیست اسکی به‌حساب می‌آید که متناسب با هر سطحی از حرفه‌ای تا مبتدی پیست‌های مختلفی دارد. اگر مهارت اسکی را ندارید جای نگرانی نیست، در پیست مبتدیان آموزش‌های اولیه اسکی را به شما می‌دهند تا بتوانید به‌درستی این ورزش را اجرا کنید.

تیوپ سواری

یکی از تفریحات مهیج و محبوب ایرانی‌ها در برف زمستان تیوپ سواری به شمار می‌آید. در پیست آبعلی تعداد زیادی تیوپ برای گردشگران وجود دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در کنار هیجان این تفریح باید با خطرات ناشی از آن آشنا باشید و در هنگام تیوپ سواری بسیار دقت کنید.

سورتمه‌سواری

سورتمه‌سواری، یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز در پیست اسکی به‌حساب می‌آید. این پیست، دارای یک پیست سورتمه با طول ۵۰۰ متر است که می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای شما فراهم کند.

برف‌بازی

 این تفریح را از کودکان تا بزرگ‌سالان می‌توانند انجام دهند. لذت این تفریح بیشتر در یادآوری خاطرات کودکی است. شما می‌توانید در ارتفاعات کم آبعلی این بازی را تجربه کنید.

عکاسی

 برای ثبت عکاس‌های زمستانی در دل کوه‌های پوشیده از برف می‌توانید از فضای پیست آبعلی استفاده کنید و خاطرات خود را در یک قاب برفی ثبت کنید.

تفریحات تابستانی

پیست آبعلی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران در فصل زمستان، به دلیل امکانات اسکی و دیگر تفریحات زمستانی، میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. اما این پیست، در فصل تابستان نیز خالی از تفریح و سرگرمی نیست و می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش چون سوارکاری، تنیس، پیاده‌روی و کوهنوردی را برای گردشگران فراهم کند.

بهترین زمان سفر به پیست تفریحی آبعلی

بهترین زمان سفر به مجموعه تفریحی‌ورزشی آبعلی، فصل زمستان است. در این فصل، برف در پیست آبعلی به‌اندازه کافی برای اسکی وجود دارد و شرایط آب و هوایی نیز برای اسکی می‌تواند مناسب باشد. معمولاً از اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه، پیست اسکی فعالیت دارد. در فصل تابستان نیز می‌توان از پیست آبعلی استفاده کرد، اما امکانات اسکی در این فصل وجود ندارد. در فصل تابستان، پیست آبعلی امکانات و تفریحات مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

آموزش اسکی زیر نظر بهترین‌ها در پیست ورزشی آبعلی

آموزش اسکی در پیست آبعلی، زیر نظر مربیان مجرب و مدرسین فدراسیون اسکی ایران انجام می‌شود. این مربیان، باتجربه و دانش کافی، می‌توانند به مبتدیان و افراد با سطح مهارت متوسط و پیشرفته، آموزش اسکی را ارائه دهند.
برنامه آموزشی اسکی در پیست آبعلی، به‌صورت گام‌به‌گام و مبتنی بر اصول اسکی طراحی‌شده است. در این برنامه، ابتدا مباحث پایه‌ای اسکی، مانند نحوه ایستادن روی اسکی، کنترل سرعت و جهت‌گیری، به مبتدیان آموزش داده می‌شود. سپس، با افزایش مهارت اسکی‌بازان، مباحث پیشرفته‌تری مانند پرش، چرخیدن و حرکات نمایشی، آموزش داده می‌شود.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی آبعلی

علاوه بر تفریحات مجموعه آبعلی، در نزدیکی پیست آبعلی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در ادامه، به معرفی برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم:

چشمه اعلا

چشمه اعلا، یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پیست آبعلی است که در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شرق تهران و در چهار کیلومتری شهر دماوند قرار دارد. این چشمه، از آب‌های کوه دماوند سرچشمه می‌گیرد و آبی گوارا و خنک دارد. هنگامی‌که به نزدیکی چشمه اعلا می‌روید در اطراف آن رسوبات آبرفتی را مشاهده می‌کنید؛ که تحقیقات زمین‌شناسی مشخص کرده، این رسوبات مربوط به دوره چهارم زمین‌شناسی هستند.
چشمه اعلا، در میان درختان و طبیعت زیبای کوه دماوند قرار دارد. این چشمه، مکانی مناسب برای استراحت و تفریح به‌حساب می‌آید. گردشگران می‌توانند در کنار چشمه، از مناظر طبیعی زیبای کوه دماوند لذت ببرند و از آب گوارای چشمه بنوشند.

هتل آبعلی

هتل آبعلی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های ایران، در سال‌های 1314 تا 1316 در شهر آبعلی، به دستور رضاشاه پهلوی، تأسیس شد. این هتل، به‌عنوان اولین مهمانسرای مدرن و اولین ساختمان بتنی در ایران شناخته می‌شود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. هتل آبعلی توسط مهندس موسیو منگنف اهل شوروی و دو همکار آلمانی او به نام ژرژ و آندرانیک بنا شد. هتل آبعلی به هتل شاله اوزنه هم شناخته می‌شود. این اقامتگاه با تلفیق معماری مدرن و باغ سازی ایرانی ساخته شد. بنای هتل در 9 طبقه و 30 واحد اقامتی چشم‌اندازی زیبا از کوهستان ارائه می‌دهد.

هتل-آبعلی

دریاچه تار

دریاچه تار، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران در استان تهران، در ۱۵ کیلومتری شرق شهر دماوند، در غرب روستای هویر قرار دارد. این دریاچه، جزو دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی محسوب می‌شود. دریاچه تار، به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب زلال و خنک خود، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به‌حساب می‌آید. این دریاچه با فاصله 40 کیلومتری از آبعلی، در میان کوه‌های البرز قرارگرفته و مناظری چشم‌نواز را به چشمان شما هدیه می‌دهد.

آبشار آب مراد

آبشار آب مراد، یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان مازندران در شهرستان آمل، در روستای ییلاقی دشت لاسم قرار دارد. این آبشار در 40 کیلومتری آبعلی، از هفت آبشار کوچک و بزرگ تشکیل‌شده است که از ارتفاعات کوه دماوند سرچشمه می‌گیرند. آبشار آب مراد، مکانی مناسب برای تفریح و گردشگری به‌حساب می‌آید. گردشگران می‌توانند در کنار آبشار، از مناظر طبیعی زیبای آن لذت ببرند، به پیاده‌روی و کوهنوردی بپردازند و یا از آب سرد و گوارای آن بنوشند.

آبشار کمرد

آبشار کمرد، یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان تهران در شهرستان پردیس، در روستای کمرد قرار دارد. این آبشار، در انتهای یک دره پوشیده از درختان نارون، چنار و زرشک کوهی قرارگرفته است. آبشار زیبای کمرد در ۲۰ کیلومتری تهران و در جاده آبعلی از چشمه‌ای در دامنه کوه آراکوه سرچشمه می‌گیرد و در فصل بهار و تابستان، با آب فراوانی جاری است.

پیست اسکی آبعلی کجاست؟

این پیست اسکی همان‌طور که از نامش پیدا است در شهر آبعلی قرار دارد. این شهر بخشی از رودهن از توابع شهرستان دماوند به‌حساب می‌آید. در 57 کیلومتری جاده تهران به هراز می‌توانید این پیست را بیابید که به علت نزدیکی به تهران، مقصد تفریحی بسیاری از پایتخت‌نشینان محسوب می‌شود. شهر آبعلی در شمال شرقی تهران و در دامنه رشته‌کوه‌های شمالی با شیب نسبتا متوسطی قرار دارد که وجود همین شیب آنجا را به مکانی مناسب برای اسکی تبدیل کرد.

مسیر دسترسی به پیست اسکی آبعلی

اگر از سمت تهران می‌خواهید به سمت پیست آبعلی بروید از جاده هراز می‌توانید خود را به آن برسانید. همچنین بزرگراه بابایی و بزرگراه زین‌الدین شرق مسیر دستیابی شما به پیست را کوتاه می‌کند. بعد از ورود به این بزرگراه‌ها به آزادراه تهران- پردیس، جاده جاجرود و شهر بومهن می‌رسید. پس از عبور از شهر رودهن و آبعلی پیست اسکی را خواهید یافت.

نکات بازدید از پیست اسکی آبعلی

پیست آبعلی از اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه برای ورزش اسکی مناسب است. به همین دلیل زمستان فصل پربازدید این مجموعه محسوب می‌شود. برای اسکی در پیست آبعلی، به تجهیزات کامل اسکی، ازجمله کفش اسکی، باتوم اسکی و کلاه ایمنی نیاز دارید. اگر تجهیزات اسکی ندارید، می‌توانید از تجهیزات اجاره‌ای پیست استفاده کنید.
 در هنگام اسکی در پیست آبعلی، باید مراقب خود باشید و از قوانین پیست پیروی کنید. همچنین، حتماً از مربی اسکی کمک بگیرید تا اصول اسکی را به‌درستی یاد بگیرید. استفاده از پارکینگ و خدمات دیگر مجموعه مانند اجاره لوازم اسکی، تیوب سواری و... در پیست اسکی مستلزم پرداخت هزینه هستند که هرسال این مبلغ متفاوت و معمولاً آخر هفته‌ها و تعطیلات گران‌تر می‌شود. در طول زمستان ظرفیت پارکینگ مجموعه تفریحی آبعلی به‌سرعت تکمیل می‌شود.

هتل‌های نزدیک به پیست اسکی آبعلی

اگر ساکن تهران نیستید بعد از تفریح و ماجراجویی در پیست آبعلی به اقامتگاهی نیاز دارید تا خستگی جامانده از تفریح و ورزش‌های مهیج را از شما دور کند. ازآنجاکه دسترسی به مجموعه آبعلی از شرق تهران راحت‌تر است بهتر است اقامتگاهی در این منطقه انتخاب کنید.
هتل شهر تهران در خیابان دماوند در سال 1373 شروع به فعالیت کرد که در سال 1393 موردبازسازی قرار گرفت. این هتل سه ستاره در محوطه‌ای سرسبز و جنگلی با معماری لوکس در 4 طبقه بنا شد که 108 واحد اقامتی دارد.
این هتل امکاناتی فراتر از یک هتل سه ستاره فراهم می‌کند و خدمتی چون یخچال، چای‌ساز، روم سرویس، تلویزیون، اینترنت رایگان، پاور سوئیچ، کمد لباس، دراور، سیستم اعلام حریق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و غیره در اتاق‌ها ارائه می‌دهد.

امکانات دیگری مانند کافی‌شاپ، چایخانه سنتی، صبحانه رایگان، فضای سبز، پارکینگ رایگان، نمازخانه، خدمات خشک‌شویی، سونا، جکوزی، استخر، سالن ماساژ، سالن ورزشی و غیره در هتل شهر تهران وجود دارد. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل در سه سطح سنتی، درجه‌یک و لوکس قرار دارند که از یک‌نفره تا شش‌نفره را شامل می‌شوند.
در رستوران هتل شهر می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و فست‌فود را با کیفیت بالا میل کنید. همچنین در کافه بام شهر در دو فضای سرپوشیده و روباز می‌توانید قرارهای دوستانه بگذارید. پس از یک برف‌بازی حسابی و تفریح در دل کوه‌های سفید، استراحت در محیطی آرام با امکاناتی کامل لذت‌بخش خواهد بود.

هتل-شهر-تهران

کلام پایانی

از شیب‌های آبعلی تا خنده‌هایی که در کنار پیست به گوش می‌رسد، اینجا جایی است که هر فصل سرد، بازویی گرم و شادی را به ما هدیه می‌دهد. پایان یافتن یک روز در پیست اسکی آبعلی، همانند اتمام یک داستان دل‌نشین و همچنین آغاز داستان جدیدی از هیجان و ماجراجویی است.

سؤالات متداول در مورد  پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی کجاست؟

پیست آبعلی در ۵۷ کیلومتری تهران در جاده هراز واقع‌شده است.

 آیا پیست آبعلی دارای امکانات اسکی آموزشی است؟

بله پیست اسکی امکانات آموزشی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای را فراهم کرده است. اساتید مجرب درزمینه اسکی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

آیا امکان اجاره تجهیزات اسکی در اینجا وجود دارد؟

بله پیست آبعلی امکان اجاره انواع تجهیزات اسکی ازجمله اسکی‌ها، اسنوبردها و لباس‌های گرم زمستانی را به افراد فراهم کرده است.

فاصله هتل شهر تهران تا پیست آبعلی دماوند چقدر است؟

هتل شهر تهران در خیابان دماوند، در شرق تهران، قرار دارد. پیست آبعلی در جاده هراز، در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری از تهران قرار دارد؛ بنابراین، فاصله هتل شهر تهران تا پیست آبعلی حدود 50 کیلومتر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهین ۱۴۰۲/۲/۲۱

باغهای دماوند ... تو تابستون عالین اگر فامیلی داشته باشی اونجا باغ داشته باشه بنظرم حتما باهاش گرم بگیرین و از این فرصت استفاده کنین😅

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۱

همره عزیز رهی نو خیلی هم عالی از تذکر و یادآوریتون سپاسگزاریم اوقات خوش بیشتری را براتون آرزومندیم

فائزه ۱۴۰۲/۲/۱۹

وواو که چه خاطراتی از آبعلی دارم دبیرستان که بودیم من و بچه های فامیل میرفتیم دم دایی گرم که مارو میبرد و بهمون حال میداد روحش شاد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۹

همره عزیز رهی نو از یادآوری خاطرات خوبتون در سایت رهی نو سپاسگزاریم و خیلی هم خوب که یادی از دایی مهربانتون کردید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...