رَهی نو

هتل های ایلام

اقامت در هتل های ایلام، عروس زاگرس

یکی از نگرانی‌هایی که هنگام سفر کردن وجود دارد مسائل مربوط به اقامت است، مخصوصاً وقتی مسافرت خانوادگی است و بچه‌ها یا افراد سالمند خانواده همراهمان هستند. همهی ما دوست داریم سفری با کم‌ترین هزینه و بیش‌ترین امکانات را داشته باشیم. مسافران زیادی از سر ناچاری، چادر زدن در پار‌ک‌ها را انتخاب می‌کنند. خیلی ها هم، اصلاً سراغ هتل نمی‌روند، چون هتل در نظر همه، جایی است که باید بابتش پول زیادی خرج کرد. اما همیشه این طور نیست. هتلهای هر شهر را می‌توان دسته‌‌بندی کرد، همه‌ی هتل ها گران‌قیمت نیستند و خوب است برای رزرو یک هتل در ایلام، به تعداد ستاره‌های هتل توجه کنید، لزومی ندارد که حتما یک هتل پنج ستاره را انتخاب کنید. دومین دلیل این است که بیشتر افراد ترجیح می-دهند به‌جای این‌که کل بودجه سفر را صرف  خرید کنند و وقتی از مسافرت برمی گردند تا یک هفته خستگی از تنشان بیرون نرود، سفر راحتی داشته باشند و شب ها خوب بخوابند تا در طول سفر پرانرژی بمانند.

 

سفر و اقامت در ایلام


قطعاً هیچ آدم با برنامه ای به جایی که هیچ اطلاعاتی درباره‌اش ندارد، سفر نمی‌کند. بنابراین اگر تصمیم دارید به ایلام سفر کنید و در مدت زمان سفر، در هتل اقامت داشته باشید، برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره ایلام و هتل‌هایش در این مطلب همراه ما باشید.

 

لیست هتل های شهر ایلام

شهر ایلام 4 هتل دارد: هتل زاگرس، هتل خلاش، ماداکتو و هتل دالاهو

 

1. هتل زاگرس بهترین هتل ایلام 

هتل زاگرس، یک هتل سه ستاره است، که یکی از بهترین و پرستاره‌ترین هتل‌های ایلام است، این هتل در میدان امام حسین، کنار پارک چغازسبز قرار گرفته است. 
چشم‌انداز این هتل به طرف جنگل و کوه است،  نزدیکی‌اش به پارک چغاز سبز باعث شده آب و هوای خوبی داشته باشد. از محدوده طرح ترافیک هم دور است و می‌توانید مطمئن باشید که خواب خوبی را در این هتل تجربه خواهید کرد. هتل زاگرس، هم به  فرودگاه نزدیک است و هم به پایانه مسافربری. همین‌طور به خیلی از جاذبههای گردشگری مثل: کاخ فلاحتی، قلعه والی، دریاچه تفریحی توریستی سرابله و آبشار چم نیز نزدیک است.
از امکانات هتل می‌توان به این موارد اشاره کرد: لابی، رستوران، پارکینگ، اینترنت رایگان( حتما این گزینه را خیلی دوست دارید)، خشک شویی، آسانسور، تاکسی سرویس روزانه، کافی شاپ، دستگاه واکس کفش، دستگاه اعلام حریق، تلوزیون داخل لابی، سالن کنفرانس، صندوق امانات، خدمات بیدار باش و کلی امکانات دیگر. به‌علاوه پذیرش در این هتل به صورت 24 ساعته انجام می شود، پس اصلا نگران این نباشید که چه ساعتی به ایلام می رسید.  این هتل برای کودکان زیر ۹ سال، هزینه ای بابت اتاق نمی گیرد و کودکان ۹ تا ۱۲ ساله هم به صورت نیم‌بها پذیرش می‌شوند. 

 

هتل زاگرس برای از مجموعه هتل های ایلام

2. هتل ایلام قیمت مناسب

هتل ماداکتو و هتل خلاش با دو ستاره، جزء هتل های با قیمت مناسب محسوب می شود. این هتل در خیابان آیت الله حیدری، میدان امام حسین قرار گرفته است. 
چشم‌انداز هتل، به سمت خیابان است اما نگران نباشید، هتل خلاش جایی قرار گرفته که خارج از محدوده طرح ترافیک است و آن‌قدرها هم جای پر سر و صدایی نیست. هتل خلاش تا فرودگاه و پایانه مسافربری هم فاصله کمی دارد.  همین‌طور به برخی جاهای دیدنی ایلام مثل تنگ بهرام چوبین، آتشکده چهار طاقی، آتشکده سیاهگل، مسجد جامعع، آبشار ماربره، تالاب چکر و و پاساژ مهران (برای آن‌هایی که خرید کردن را دوست دارند.) نزدیک است.
لابی، آسانسور، صندوق امانات، خدمات تشریفات ویژه، نمازخانه، کتابخانه، زنگ هشدار، پارکینگ و ... از امکانات این هتل است و پذیرش هتل به شکل 24 ساعته است و اقامت برای بچه‌های زیر 6 سال رایگان است.

 

3. هتل ارزان قیمت ایلام

هتل دالاهو ایلام 2 ستاره دارد اما از آن جا که نسبت به هتل خلاش کم‌هزینه‌تر است می‌توان آن را در دسته‌ هتل‌های ارزان قیمت قرار داد. این هتل در خیابان فردوسی، نبش خیابان واسطی قرار گرفته است. هم‌چنین هتل دالاهو، قدیمی ترین هتل ایلام است که تقریباً پنجاه سال قدمت دارد. حتماً حالا توی ذهنتان دارید یک هتل قدیمی و بدون امکانات را تصور می‌کنید اما خبر خوب این است که، اصلا این طور نیست. این هتل در سال ۹۶ بازسازی شده است و امکانات خوبی هم دارد. دسترسی این هتل هم به فرودگاه و هم پایانه مسافربری راحت است.  همین‌ طور به قلعه والی، موزه مردم شناسی ایلام و کاخ فلاحتی نزدیک است.
امکانات این هتل عبارت‌ است از: لابی، نمازخانه، پارکینگ و اینترنت رایگان، آسانسور،کتابخانه، رستوران، صندوق امانات، زنگ هشدار، خدمات برای معلولین، تلوزیون داخل لابی و پذیرش 24 ساعته.

 

در ایلام کجا غذا بخوریم؟

اما میرسیم به بحث جذاب غذا. من آدم شکمویی هستم، نه این که زیاد بخورم اما دوست دارم بخورم و خیال‌ام بابت غذا راحت باشد. اگر شما هم مثل من اولین نفری هستید که در جمع می‌گویید غذا چی بخوریم؟ پس در ایلام حسابی به شما خوش میگذرد. ایلام، رستوران‌ها و فست فود‌های زیادی دارد، در هر خیابانش تقریباً ده، پانزده تا رستوران پیدا می‌شود. هزینه خورد و خوراک هم خیلی مناسب است البته بستگی به رستوران و غذایی دارد که انتخاب می-کنید. محبوبترین و معروفترین رستورانهای ایلام: رستوران لاله، خلاش، قبایل و  پدیده هستند. اگر هم دنبال فست فود بودید حتماً به  برگر تایم، پیتزا آنیش و پیتزا شب سر بزنید. 

 

در ایلام کجا خرید کنیم؟

برای خرید کردن و تهیه سوغاتی بهتر است به پاساژهای مرکزی، ملت، رضا، باغ اسلامی، مجتمع آفتاب و بازارهای فردوسی، سیدالشهدا و میوه فروشان سر بزنید. 

 

از ایلام چی سوغاتی بیاوریم؟

اگر دوست دارید سوغاتیهایتان از جنس خوراکی باشد، حتماً بژی برساق، کله کنجی، شله کینه، ترخینه و برنج عنبر بو را امتحان کنید. اگر هم به دنبال سوغاتی‌های ماندگارتر هستید، می‌توانیم گلیم بخرید، جالب است بدانید ایلام  به شهر گلیم های نقش برجسته معروف است.


به عنوان جمله پایانی پیشنهادم این است که حتماً حتماً حتماً شهر ایلام را ببینید و تا جایی که میتوانید در هتل اقلامت کنید، مخصوصاً اگر تا به‌حال اقامت در هتل را تجربه نکرده‌اید مطمئن‌ام که خیلی بیشتر از سفرهای قبلی‌تان احساس راحتی خواهید داشت. 
 

جاذبه های گردشگری ایلام


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...