رَهی نو

هتل های اراک

اطلاعات مفید در مورد شهر اراک و اقامت در آن

احتمالا شما هم قبل از سفر این جمله را زیاد تکرا می‌کنید: «کجا برویم خوش بگذرد؟» و بعد که گزینه‌هایی مثل شهرهای بزرگ را مطرح می‌کنید، با چهره‌های ناراحت خانواده و جواب‌هایی مثل «نه تکراریه! اینو قبلا رفتیم!» مواجه می‌شوید. اما حتما در سفرهای قبلی، گذرتان به اراک افتاده‌است. شهری بزرگ در مرکز ایران که مثل یک پل ارتباطی بین شمال و جنوب ایران و شرق و غرب کشور است. این شهر مرکزی خیلی آرام و بی صدا از دوران قاجاریه شروع به تغییر کرد و کم کم به شکل امروزی‌اش درآمد. امروزه اراک، علاوه بر این‌که به یکی از قطب‌های صنعتی ایران تبدیل شده است؛ به خاطر وجود کوه‌ها و طبیعت عجیبش، غارها، دریاچه میقان و البته بناهای تاریخی، مورد علاقه گردشگران نیز هست.

 

سفر و اقامت در اراک


پس اگر به دنبال شهری بی حاشیه و البته بکر برای سفر هستید؛ اراک می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

کجا اقامت کنیم خوش می‌گذرد؟

این هم یکی دیگر از سوالاتی است که باید قبل از سفر جوابی برای آن پیدا کنید. مخصوصا اگر زمان شلوغی را برای سفر انتخاب کرده‌اید؛ بهتر است با توجه به نیازها و سطح اقتصادی، محل اقامت مناسبی را رزرو کنید. ما در این بخش با استفاده از تجربه تیم گردشگری رهی نو بامعرفی هتل‌های اراک و به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنیم.

 

زمستان یا بهار؟ مساله این است

انتخاب زمان مناسب برای سفر یکی از نکات طلایی داشتن یک سفر خاطره‌انگیز است.شهر اراک به خاطر موقعیت جغرافیایی و تلاقی دو رشته کوه البرز و زاگرس در این شهر، زمستان‌های بسیار سردی دارد به طوری‌که دمای این شهر در برخی از ایام زمستان، به صفر و زیر صفر هم می‌رسد؛ البته به خاطر صنعتی بودن شهر و خشکی هوا، مردم این شهر معمولا زمستانی با چاشنی آلودگی هوا را تجربه می‌کنند. از طرفی به خاطر قرارگیری در مرکز ایران هم در تابستان‌ها آب و هوای گرم و خشکی دارد. بنابراین اگر دوست ندارید با سوغات سرماخوردگی یا آفتاب‌سوختگی از سفر برگردید؛

 

بهتر است بهار و به خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید.که آب و هوا و منظره های زیبایی را تجربه کنید که در ماه های دیگر امکان دارد از آنها بی نصیب نمانید. 

 

مسافران سبک‌بار

همه ما دوست داریم در سفر  امکانات و لباس‌های لازم را به همراه داشته‌باشیم تا در شهر مقصد مجبور به خرید اضافه نشویم، به همین دلیل خیلی وقت‌ها تا به خودمان می‌آییم می‌بینیم نیمی از کمد لباس‌مان را داریم با خودمان می‌بریم. پس اگر نمی‌خواهید چمدان‌تان شبیه به کمد آقای ووپی شود در این بخش با ما همراه باشید.

 

بهتر است قبل از رفتن، هدف‌تان از سفر را مشخص کنید. اگر برای دیدن غارهای طبیعی و کوه‌نوردی به اراک می‌روید، بهتر است حتما کفش کوه‌نوردی، کلاه و دست‌کش با خود همراه داشته‌باشید. اما اگر به دیدن قله کوه‌ها از پایین عادت دارید و برای عکاسی از بناهای تاریخی به این شهر سفر می‌کنید؛ همراه داشتن یک کفش پیاده‌روی ساده، کافی است.

 

زمستان‌های اراک بسیار سرد هستند پس اگر زمستان را برای سفر انتخاب کردید حتما لباس گرم مناسب با خود ببرید. لباس‌های نخی و روشن هم انتخابی مناسب برای سفر در تابستان هستند. همچنین در صورت سفر در بهار بد نیست یک سوییشرت هم همراه خود داشته‌باشید تا شب‌های خنک اراک غافل‌گیرتان نکند.

 

سوغاتی‌هایی برای تمام فصول

اراک از جمله شهر‌های صنعتی ایران است؛ اما این صنعتی شدن باعث نشده که مردم اراک از صنایع دستی و هنرشان باز بمانند. از جمله صنایع دستی اراک می‌توان به ساروق که نوعی فرش است و شهرت جهانی دارد، گیوه، گلیم، ظروف مسی و... اشاره کرد.

 

اما اراک هم مثل همه شهرهای ایران سبدی از خوراکی‌های متنوع در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که شامل انار، گردو، کشمش، جوزغند، شیرینی گوش فیل، نان فطیر و ... است.


چشم‌ها را باید شست!

با این اوصاف اگر تا به حال اراک را فقط به عنوان شهری برای گذر و استراحت میان‌راهی می‌شناختید. بهتر است در مقصد سفر بعدی تجدید نظر کنید و سری به اراک بزنید؛ تا نظرتان نسبت به این شهر جوان و صنعتی عوض بشود.

 

اطلاعات مفید برای رزرو هتل های اراک

برای رزرو هتل در اراک، انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست. اراک یکی از شهرهای قدیمی ایران به حساب می‌آید. سالیانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می‌کنند. در شهر اراک هتل‌های زیادی وجود دارد تا مسافران بتوانند در آن‌ها استراحت کنند. تنوع هتل اراک بسیار بالاست و مسافران عزیز با مقدار هر بودجه‌ای که داشته باشند، می‌توانند هتل یا اقامتگاه مناسبی پیدا کنند. در ایام تعطیلات، تقاضا برای رزرو هتل های اراک افزایش می‌یابد. اگر قصد دارید برای تعطیلات به اراک سفر کنید، بهتر است هتل مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید.

 

رزرو هتل های اراک از طریق سامانه رهی نو

رهی نو مفتخر است که در زمینه رزرو هتل‌ های اراک به گردشگران عزیز خدمت‌رسانی می‌کند. شما در هر زمان و مکانی که باشید می‌توانید با مراجعه به سایت رهی نو و مشاهده لیست هتل های اراک، هتل‌های مختلف را بررسی و رزرو کنید. همچنین از طریق سامانه رهی نو می‌توانید از تخفیف‌های هتل‌ها مطلع شوید و ارزان ترین هتل‌ های اراک را شناسایی کنید.

 

مزایای رزرو هتل های اراک در رهی نو چیست؟

با رزرو هتل ‌های اراک از طریق سامانه رهی نو، دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در جستجوی یافتن هتلی مناسب، در شهر سرگردان شوید و می‌توانید شرایط هتل‌های مختلف را بررسی و هتل مورد پسند خود را به طور قطعی رزرو کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای رزرو هتل ‌های اراک در رهی نو، این است که هزینه آن کمتر از مراجعه حضوری خواهد بود.

 

چگونه هتل های اراک را از سایت رهی نو رزرو کنیم؟

سامانه رهی نو این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا رزرو هتل در اراک را به صورت آنلاین و قطعی انجام دهید. در سامانه رهی نو می‌توانید به اطلاعات هتل‌ها، مقدار هزینه و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، دسترسی داشته باشید. برای رزرو تنها کافیست تا هتل مورد نظر خود را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید. پس از پرداخت هزینه، رزرو شما قطعی خواهد شد.
 

 

بهترین هتل های اراک کدامند؟

شهر اراک از جمه شهرهایی است که هر سال مسافران داخلی و خارجی زیادی از آن دیدن می‌کنند. بنابراین هتل‌های لوکس این شهر از استاندارها و امکانات بسیار مناسبی نظیر روم سرویس، رستوران، یخچال، مبلمان، صبحانه، تلویزیون، اینترنت، کافی شاپ و ... برخوردار هستند.
از هتل‌های خوب اراک می‌توان به هتل بین المللی زاگرس اراک، هتل امیر کبیر اراک و هتل بین المللی پیام اراک اشاره کرد.

 

هتل های 5 ستاره اراک

بهترین هتل های اراک، هتل‌های پنج ستاره هستند. برخی از هتل‌های پنج ستاره، به‌عنوان لوکس‌ترین هتل‌ها نیز شناخته می‌شوند و خدمات آنها بدون نقص و بسیار عالی است.
کارکنان بسیار حرفه‌ای هستند و اتاق‌ها دارای وسایل کامل، اینترنت پرسرعت و در برخی مواقع کامپیوتر مجهز است. هتل امیرکبیر اراک یکی از هتل‌های 5 ستاره اراک است که در سطح بسیار بالایی خدمات خود را ارائه می‌کند.

 

هتل های 4 ستاره اراک

این هتل ها نیز جزو یکی از بهترین هتل‌ های اراک هستند. امکانات و وسایل درون اتاق در سطح بهترین یا متوسط قرار دارند. هر اتاق، سرویس بهداشتی مخصوص خود را دارد و وسایل آرایشی و پیرایشی لازم در آن موجود است. شما می‌توانید برای سرو صبحانه به رستوران هتل بروید یا در صورت تمایل از روم سرویس استفاده کنید. هتل پیام و هتل زاگرس، از جمله هتل‌های 4 ستاره اراک هستند.
 

 

رزرو بهترین هتل های اراک

 

قیمت هتل در اراک

قیمت هتل در اراک به موارد زیادی مثل ارائه کیفیت و خدمات مختلف، متفاوت است. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که در فصل‌های اوج گردشگری، قیمت هتل‌ها افزایش می‌یابد. برای اطلاع از هزینه هتل در اراک توصیه می‌شود لیست هتل‌های این شهر در سایت رهی نو را بررسی کنید.

 

هتل های گران قیمت لوکس اراک

هتل پنج ستاره امیر کبیر یکی از لوکس‌ترین هتل‌های اراک به حساب می‌آید. نمای بیرونی این هتل به عرشه کشتی شباهت دارد. با این وجود، در طراحی نمای داخلی آن از ترکیبی از معماری مدرن و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته شده است. همچنین شما می‌توانید از امکانات تفریحی هتل مانند استخر، سونا، جکوزی، زمین ورزش و سالن بدنسازی استفاده کنید. بسیاری از مهمانان خارجی به دلیل کیفیت بالای خدمات، هتل امیرکبیر را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند.
 

هتل‌های با قیمت مناسب اراک

اگر دوست ندارید هزینه خیلی زیادی برای محل اقامت‌تان کنید؛ و در عین حال سفری راحت و لذت‌بخش داشته‌باشید؛ بهتر است از هتل‌هایی با هزینه متوسط در اراک استفاده کنید. تفاوت این هتل‌ها با هتل‌های لوکس، نوسازی یا بازسازی هتل‌های لوکس و البته نزدیکی به مرکز شهر است؛ و در امکانات رفاهی تفاوت چندانی ندارند. این هتل‌ها با امکاناتی مثل رستوران، تلویزیون، اینترنت و در بعضی از آنها پارکینگ و ... پذیرای گردشگران هستند.

 

هتل معلم(ویژه فرهنگیان) و هتل آفتاب از هتل‌های اقتصادی اراک هستند.

 

هتل‌های ارزان اراک

اراک شهر مهمان‌های یک روزه است چرا که بسیاری از این شهر به عنوان محلی برای استراحت و رفتن به شهر مقصد استفاده می‌کنند. بنابراین عجیب نیست که مهمان‌پذیرهای زیاد و البته با کیفیتی متناسب با هزینه‌ای که دریافت می‌کنند؛ داشته باشد. پس اگر لوکس بودن محل اقامت برای شما چندان اهمیتی ندارد و دوست دارید سفری ارزان قیمت به اراک را تجربه کنید، بهتر است به سراغ مهمان‌پذیرهای این شهر بروید که از جمله این مهمان‌پذیرها می‌توان به مهمان‌پذیر تخت جمشید، مهمان‌پذیر توحید، مهمان‌پذیر جهان و مهمان‌پذیر یاس اشاره کرد.

 

سوییت‌ها و آپارتمان‌های مبله اراک

در شهر اراک هم مثل سایر شهرهای مسافرپذیر، آپارتمان‌های مبله در نقاط مختلف شهر برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد. که قیمت آن‌ها متناسب با محل قرارگیری آپارتمان و دسترسی به امکانات مناسب شهری، نوساز و لوکس بودن، امکانات اولیه و ... متفاوت است. این سوییت‌ها بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت که به دنبال محلی برای اسکان همه خانواده در یک مکان و با هزینه اقتصادی هستند؛ مناسب است.

 

بنابراین اگر خانواده کم جمعیتی دارید با احتساب سایر هزینه‌ها، اقامت در این سوییت‌ها چندان به صرفه نیست.

 

انتخاب بهترین هتل های اراک بر اساس موقعیت مکانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رزرو هتل باید در نظر بگیرید، موقعیت جغرافیایی آن است. نزدیک بودن هتل به جاذبه‌های گردشگری یا مرکز شهر یکی مزیت بسیار مهم برای هتل به حساب می‌آید. بنابراین بهتر است هنگام رزرو هتل به این نکته نیز توجه کنید.

 

اقامت در هتل های اراک با کمترین هزینه

اگر اهل سفر هستید و می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید، می‌توانید هتل های ارزان اراک را در سایت رهی نو پیدا کنید.
 

 

بهترین زمان برای سفر به اراک


نکات مهم در خصوص رزرو هتل های اراک

توصیه می‌شود پیش از رزرو هتل، موقعیت آن را روی نقشه شناسایی کنید. همچنین ویژگی‌ها و امکانات هتل را بررسی کنید تا از خدمات ارائه شده اطلاعات کافی کسب کنید.

 

قوانین کنسلی رزرو هتل های اراک به چه صورت است؟

در ایام اوج گردشگری، تعطیلات و مناسبت‌های خاص امکان لغو رزرو وجود ندارد. البته ممکن است برخی هتل‌ها لغو رزرو را انجام دهند؛ چراکه قوانین هتل‌ها متفاوت است. در صورتی که لغو رزرو انجام شود، پس از کسر مبلغ جریمه، هزینه به مسافر بازگشت داده خواهد شد.
 

جاذبه های گردشگری اراک


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...