رَهی نو

جاذبه های گردشگری نکا

لیست دیدنی های نکا

معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری نکا

نکا، یکی از شهرهای شمالی استان مازندران است که با ارتفاعاتی پوشیده از جنگل، درختان متنوع، نزدیکی به دریای خزر، آبشارهای خروشان و چشمه‌های آب معدنی درمانی، به مقصدی برای گردشگری تبدیل شده است. جاهای دیدنی نکا کم نیست و اگر قصد سفر به این شهر زیبای شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری نکا، با این مطلب از رهی نو، همراه ما باشید.

 

غار کمیشان / غار گمیشان

غار کمیشان که از آن به غار گمیشان نیز یاد می‌شود، در روستایی به همین نام از توابع نکا قرار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی نکا محسوب می‌شود. آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسان، نشان از قدمت بالای این جاذبه گردشگری نکا می‌دهد. از جذابیت‌های غار، کشف هزاران تکه استخوانی و دست ابزارهای سنگی و چندین سفال است که پیشینه سکونت در آن را به 11 هزار سال قبل، نسبت می‌دهد. جالب است بدانید که این اثر تاریخی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

 

آبشار زنگت

در یکی از مناطق جنگلی نکا که در جنوب روستای زنگت پایین قرار دارد، پدیده طبیعی زیبایی به نام آبشار زنگت قرار دارد که به صورت پله‌ای است و ارتفاعش به 20 متر می‌رسد. این آبشار از ارتفاعات جنوبی روستا سرازیر شده و به رودخانه زارم رود ملحق می‌شود. در منطقه قرارگیری آبشار، پوشش جنگلی زیبا و جذابی قرار دارد که درختانی چون ممرز، شمشاد، بلوط، شیردار، ازگیل و آلوچه وحشی را شامل می‌شود.

 

جاهای دیدنی نکا

 

دریاچه طبیعی استخر پشت

دریاچه طبیعی استخر پشت، یکی دیگر از جاهای دیدنی نکا است که در فاصله 35 کیلومتری از آن قرار دارد. شکل ظاهری دریاچه به صورت یک گودال دایره‌ای است که وسعت حوضچه مرکزی آن به بیش از 5 هزار متر مربع می‌رسد. پیرامون این جاذبه گردشگری، زمین‌های کشاورزی برنج و نیزارهای متعدد مشاهده می‌شود که آب مورد نیاز آن‌‌ها و شالیزارهای سایر روستاهای نزدیک را تأمین می‌کند.

 

روستای ارم

یکی دیگر از دیدنی‌های نکا که مقصد خوبی برای گردش و تفریح است، روستای ارم با جنگل‌های بکر، چشمه‌های جوشان، کوه‌های سرسبز، رودخانه خروشان و طبیعتی تماشایی است. این روستا در منطقه هزارجریب قرار دارد و در فاصله بسیار کم از آن، شاهد آبشار لیدر، یکی دیگر از دیدنی‌های نکا خواهید بود. بسیاری از مسافران هنگام بازدید از روستا، به تماشای این جاذبه طبیعی هم می‌روند. 

 

تالاب لپو زاغمرز

در شمال ایران، تالاب‌های متعددی وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار دیدنی و از مقاصد گردشگری این منطقه از کشور، به‌شمار می‌روند. در این میان، تالاب لپو زاغمرز نیز از جمله زیستگاه‌های پرندگان مهاجری همچون قو، قره‌غاز و فلامینگو و از جاذبه های گردشگری نکا محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه آبزیان مختلفی نیز در آن زیست می‌کنند. قایق‌سواری از جمله تفریحاتی است که هنگام حضور در این تالاب، می‌توانید به آن بپردازید. تالاب لپو زاغمرز، در کناره جنوبی دریای خزر و در بخش غربی تالاب میانکاله قرار دارد.

 

روستای کچپ‌ محله

بخش هزار جریب از شهرستان نکا، تپه‌ای است که روی آن روستای زیبای کچپ محله واقع شده است. جالب است بدانید که پیرامون روستا را درختان کچپ پوشانده است و از این رو به روستای کچپ محله شهرت یافته است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این روستا در بین مسافران، طبیعت تماشایی و بکر آن است که برای ساعاتی هم که شده، آن‌ها را از زندگی صنعتی و پرهیاهو، دور می‌سازد.

 

روستای سیکا

در یکی از مناطق جنگلی و ییلاقی استخر پشت، روستایی زیبا به نام روستای سیکا قرار گرفته است که طبیعت زیبا، بکر و تماشایی آن، محبوب بسیاری از گردشگران است. علاوه بر طبیعت زیبای روستای سیکا، امام‌زاده ابراهیم (ع) و امام‌زاده یحیی (ع) نیز از دیگر جاهای دیدنی نکا در این روستا، محسوب می‌شوند.

 

روستای سه کیله

در فاصله 18 کیلومتری از نکا روستایی زیبا به نام سه کیله قرار گرفته است که به محض ورود به روستا، مجذوب خانه‌های سنتی آن خواهید شد. مزارع و مراتع نزدیک روستا در کنار چشمه و آبشارهای خروشان، جملگی از زیبایی ها و جاهای دیدنی نکا محسوب می‌شوند که چشم‌اندازی فوق‌العاده و تماشایی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان آورده است.

 

ساحل مروارید نکا

در فاصله 25 کیلومتری از شهرستان نکا، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری نکا قرار دارد؛ جاذبه‌ای تماشایی که به آن ساحل مروارید گفته می‌شود و لقب یکی از زیباترین سواحل کشور را به خود اختصاص داده است. این زیبایی شگفت‌انگیز طبیعی، همیشه پذیرای گردشگران و مسافران در طول سال است و از این رو امکانات رفاهی همچون اقامتگاه، آلاچیق، پارک کودکان، قایق‌سواری، سرویس بهداشتی و... فراهم شده است.

 

جاذبه های گردشگری نکا

 

روستای اطرب

یکی دیگر از روستاهای اطراف نکا، روستای اطرب است که در فاصله 8 کیلومتری از آن قرار دارد. وجه تسمیه اطرب از شادابی و نشاطی است که از خصوصیات اخلاقی و نوع زندگی مردم این سرزمین سرچشمه گرفته است. از این رو آن را اطرب می‌خوانند. در کنار طبیعت زیبای روستا، امام‌زاده عبدالله یکی از آثار تاریخی است که پیشینه آن را به 800 سال پیش نسبت داده‌اند و اکنون یکی از آثار ملی ایران است که به ثبت رسیده است.

 

بهترین زمان سفر به نکا

اگر سفر به نکا را در برنامه مسافرتی خود قرار دادید، بد نیست بدانید که بهترین زمان سفر به این شهر زیبا، دو فصل بهار و تابستان است. آب‌وهوای مناسب و مطبوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام سفر به آن توجه کرد تا خاطره‌ای شیرین و به یادماندنی را در دفتر زندگیتان ثبت کنید. در زمستان و پاییز، سردی و شرایط آب‌وهوایی، مناسبِ گردشگران به‌ویژه کسانی که در بخش‌های جنوبی کشور زندگی می‌کنند، نیست.

 

جمع‌بندی

نکا، شهری است زیبا با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های متنوع که قطعاً با سفر به این شهر شمالی و تماشای دیدنی‌های آن‌، لحظات و خاطرات شیرینی را تجربه و ثبت خواهید کرد. در صورتی که جاذبه های گردشگری نکا و مکان های دیدنی این شهرستان را تماشا کرده‌اید، لطفاً در بخش نظرات این مطلب از رهی نو، آن را برای ما و کاربرانمان به اشتراک بگذارید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...