رَهی نو

جاذبه های گردشگری فریدون کنار

لیست دیدنی های فریدون کنار

معرفی مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فریدونکنار

فریدونکنار دیاری است از خطه شمال در استان مازندران که محال است، طبیعت‌دوست باشید، دلتان تماشای پرندگان مهاجر نادر را بخواهد، هوای حضور در مناطق بکر، مملو از آرامش و سرسبز را کرده باشید؛ ولی زمانی که به شمال بروید؛ رفتن و تماشای زیبایی‌های کم‌نظیر و بکر آن را در اولویت سفرتان، قرار ندهید.

 

کافی است، یک بار به شمال سفر کنید تا بعد از تماشای جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فریدونکنار همچون شالیزار، بازار، پارک و ...، از طرفداران این خطه سرسبز و فوق‌العاده شوید. برخی از مهم‌ترین مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فریدونکنار را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

تالاب فریدونکنار

اگر سری به قسمت جنوبی فریدونکنار بزنید، قطعاً جذب تالاب زیبای آن خواهید شد. یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار که با سردشدن هوا، میزبان پرندگان مهاجر است. پس اگر می‌خواهید علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های تالاب، پرندگان را هم ببینید، زمستان را برای سفر به این منطقه، انتخاب کنید.

 

درناها، از کمیاب‌ترین پرندگان تالاب هستند که در کنار گونه‌های دیگری از جمله مرغابی، حواصیل، مرغ سقا، قره غاز، قو، شاهین، پرلا و غازهای وحشی، تالاب فریدونکنار را محلی امن برای زندگی موقت خود، انتخاب کرده‌اند. جالب است بدانید که این تالاب به دلیل بهره‌مندی از غنی‌ترین اکوسیستم‌ها، به ثبت کنوانسیون بین‌المللی رامسر رسیده است.

 

باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فریدونکنار است که در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. در وقاع این باغ در پارک لاله ساخته شده است و پرندگان مختلفی از جمله مرغابی، پلیکان، مرغ وحشی، خوتکا، غازهای وحشی در آن زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که این باغ، میزبان برخی از پرندگان مهاجر از سایر سرزمین‌ها مانند سیبری نیز هست. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به فریدونکنار دارید، حتماً به این باغ سر بزنید تا از نزدیک شاهد این زیبایی خارق‌العاده طبیعی باشید.

 

باغ پرندگان فریدونکنار

 

بازار ماهی فریدونکنار

شمال است و ماهی‌های شمالی که طعم آن با سبزی‌پلو فراموش‌نشدنی است. بازار ماهی فریدونکنار نیز محلی است برای خرید ماهی تازه، البته به شرطی که اول وقت به آن مراجعه کنید. در واقع بسیاری از گردشگران به دلیل اتمام ماهی‌های تازه، زمانی که به بازار مراجعه می‌کنند، شکایت دارند و دلیل آن هم مراجعه آن‌ها ساعاتی پس از شروع فعالیت فروشندگان ماهی است. بازار ماهی فریدونکنار، بازاری قدیمی اما پُررونق است که ماهی‌هایی نظیر ماهی سفید، کفال، کپور و سوف، در آن به‌فروش می‌رسد.

 

ساحل فریدونکنار

یکی از جاذبه های گردشگری فریدونکنار، ساحل زیبا و دیدنی آن است که مسافران زیادی هنگام حضور در این شهر، به تماشای آن می‌روند. اگر شناکردن را دوست دارید، ساحل، محل مناسبی برای آن است که تنی به آب بزنید. تا فاصله زیادی از ساحل، عمق آب کم است و شیب ملایمی دارد، ضمن اینکه طرح سالمسازی برای امنیت بیشتر گردشگران هر سال برپاست و همین امر سبب شده است تا مکانی امن برای شناگران باشد. همچنین به دلیل فضای شنی و آلایندگی کم مواد نفتی، این مکان برای کودکان نیز مناسب است.

 

بازار هفتگی شنبه بازار

یکی دیگر از بازارهای سنتی و البته پُرطرفدار و تماشایی فریدونکنار، بازار هفتگی شنبه بازار است که به دلیل قیمت‌های مناسب اجناسی که به‌فروش می‌رسد، خریدی کم‌هزینه‌تر نسبت به سایر بازارها را تجربه خواهید کرد. تعداد دستفروشان در این مکان زیاد است که اجناس متنوع و محصولات مختلفی را از اطراف شهر برای فروش به بازار می‌آورند. موقعیت مکانی شنبه بازار فریدونکنار به دلیل نزدیکی به بندرگاه، پارک لاله، باغ پرندگان و ساحل آزاد، دلیل دیگری برای حضور جمعیت زیاد آن است که علاوه بر تفریح، خرید هم در برنامه روزانه خود، داشته باشند.

 

پارک جنگلی زاهدکلا

یکی دیگر از دیدنی های فریدونکنار، پارک جنگلی زاهدکلا است. این پارک در روستایی به همین نام و در فاصله 15 کیلومتری از فریدونکنار قرار گرفته است. مساحت پارک جنگلی زاهدکلا حدود 60 هکتار با پوشش جنگلی و 50 هکتار پوشش دریاچه است. زیبایی روستای زاهدکلا بیشتر از هر چیز دیگری، بواسطه همین پارک و دریاچه است که مسافران و گردشگران را به سمت خود فرا می‌خواند. قدم‌زدن در جنگل بکر و تجربه ساعاتی دورماندن از هیاهو و شلوغی زندگی شهری و صنعتی، آرزویی است که قطعاً با حضور در این روستا، به آن خواهید رسید.

 

پارک جنگلی زاهدکلا

 

پل فلزی فریدونکنار

پل فلزی فریدونکنار، یکی از آثار تاریخی و ملی ایران است که قدمت آن را به قبل از جنگ جهانی دوم، نسبت داده‌اند. مهندس‌های سوئدی و آلمانی، طراحی آن را برعهده داشته و با ساخت آن، پل ارتباطی بین این شهر با بابلسر و غرب مازندران ایجاد کرده‌اند. نمای جذاب که نتیجه مهندسی تخصصی این اثر تاریخی است، پل را که نخستین پل ماشین‌رو در ایران است، به یکی از باشکوه‌ترین جاذبه های گردشگری فریدونکنار تبدیل کرده است. 

 

پارک جنگلی سوته

پارک جنگلی سوته نیز از تماشایی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری فریدونکنار است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. زمانی که از کنارگذر فریدونکنار به آمل می‌روید تا به این پارک زیبا برسید، شالیزارهای دیدنی در مسیر چشم‌ها را به خود خیره می‌سازد که خود از جذابیت‌های فریدونکنار است. هرچند نباید انتظار امکانات رفاهی ویژه‌ای را داشته باشید، اما مکانی است دنج و آرام که برای دورماندن از هیاهوی شهر، ایدئال و مناسب است.

 

شالیزارهای فریدونکنار

مگر می‌شود ایرانی بود و اسم برنج فریدونکنار را نشنید؟ شالیزارها، یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدونکنار است که برنجی اعلا از لحاظ طعم، مواد مغذی و هضم آسان، در آن کشت و برداشت می‌شود. اقلیم و خاک فوق‌العاده این قسمت از شمال کشور، دلیل کیفیت عالی برنج تولیدی آن است که کمتر نظیر آن را مشاهده می‌کنید.

 

روستای ازباران

و اما یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدونکنار، روستای ازباران است. روستایی کهن و سرسبز که در فاصله نزدیک از فریدونکنار قرار دارد. کشاورزی، شکار پرندگان و صیادی از مشاغلی است که ساکنین از آن کسب درآمد می‌کنند. میهمان‌نوازی مردم این منطقه باعث شده تا گردشگران از حضور در آن خاطره خوشی را تجربه و ثبت کنند. شالیزارهای برنج، زمین‌های چای و سرسبزی روستا، واقعاً جذاب و دیدنی است.

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا از جاذبه های گردشگری فریدونکنار بگوییم و شما را با زیبایی‌های طبیعی آن آشنا کنیم. در صورتی که تجربه بازدید هرکدام از جاهای دیدنی فریدونکنار را دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...