رَهی نو

جاذبه های گردشگری رودسر

لیست دیدنی های رودسر

رودسر در استان گیلان واقع شده است. در این شهر، جنگل و دریا به یکدیگر پیوسته‌اند. رودسر علاوه بر زیبایی، تاریخ قدیمی هم دارد و علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. با سفر به این شهر، به دنیایی پر از زیبایی وارد شوید؛ جنگل‌های سربه‌فلک‌کشیده، ساحل خزر، رودهای خروشان، عطر چای و برنج و بازار محلی آن از جاذبه های گردشگری رودسر هستند. اگر می‌خواهید بیشتر با جاهای دیدنی رودسر آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

معرفی مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری رودسر

در این قسمت قصد داریم شما را با مکان‌های دیدنی رودسر آشنا کنیم. پس اگر می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید، همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی به دست آورید.

 

جواهردشت

ییلاق‌های رودسر یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند که حتی برخی از آن‌ها، از خود رودسر معروف‌تر هستند. جواهردشت یکی از این ییلاق‌ها است که یک دشت وسیع همچون مخمل سبز است و در ارتفاعات سماموس رودسر قرار گرفته است. کلبه‌های زیبا در این منطقه آن را به یک مکان بسیار زیبا و رویایی تبدیل کرده است. شما می‌توانید در ییلاق زیبای جواهر دشت قدم بزنید و فکر کنید که روی ابرها به پرواز درآمدید. آب آشامیدنی ساکنین توسط چشمه‌های منطقه تامین می‌شود. با بازدید از این منطقه تجربه‌های نابی همچون تماشای طبیعت بکر جواهردشت، پیاده‌روی در کوچه‌‌پس‌کوچه‌های مه‌آلود روستا، شنیدن صدای زنگوله گله‌ و تماشای مراتع سرسبز را به دست خواهید آورد.

 

جاهای دیدنی رودسر

 

ساحل رودسر

ساحل بیکران رودسر یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رودسر به شمار می‌آید و سالانه  مقصد مسافرت افراد زیادی است. دریای رودسر حدود ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و ۳۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال ایران متعلق به این شهر است. این ساحل از شهر رودسر آغاز شده است و تا مرز شرقی گیلان کشیده می‌شود. ساحل شهر رودسر هم پربازدیدترین ساحل رودسر محسوب می‌شود که یک ساحل ماسه‌ای است و برای ورزش‌های ساحلی همچون فوتبال و والیبال مناسب می‌باشد.

 

روستای سجیران

یکی از نواحی بکر و از جاذبه های گردشگری رودسر، روستای سجیران است. در این منطقه می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت همچون آبشاری زیبا، غاری باستانی و دشتی پرگل دیدن کنید. چندین چشمه به هم پیوسته‌اند و آبشار سجیران را تشکیل داده‌اند. صدای که از ریختن آب از بالای صخره به پایین به گوش می‌رسد، بسیار دلنشین است و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. از دیگر دیدنی‌های این منطقه، چشمه آب معدنی سجیران است. این چشمه آبی گوارا دارد که برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود.

 

پارک جنگلی رودسر

پارک جنگلی رودسر که با نام پارک جنگلی سفید آب نیز معروف است، دیگر جاهای دیدنی رودسر و یکی از برترین آن‌ها به شمار می‌آید. این پارک تا مرکز شهر حدود ۲۵ دقیقه‌ فاصله دارد. در این پارک می‌توانید از تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، تریل اسب‌سواری و پیاده‌روی استفاده کنید و یک روز خوب را برای خود بسازید. همچنین در این مکان چشمه‌های آب‌معدنی زیادی وجود دارد که تفریح شما را تکمیل می‌کند.

 

در نزدیکی پارک جنگلی رودسر جاذبه‌های دیگری همچون کلاچای، مسجد محمودامیربنده و کاخ رضاخان هم وجود دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

قلعه گردن

قلعه گردن یکی از آثار تاریخی باقی مانده از دوران سلجوقیان و از جاذبه های گردشگری رودسر است. از زمانی که این بنا مورد بازسازی قرار گرفته است، گردشگران زیادی برای دیدن آن به رودسر سفر می‌کنند. زمانی که باستان‌شناسان در حال کاوش بوده‌اند، یک گور دسته‌جمعی را هم کشف کرده‌اند که نشان‌دهنده پیشینه تاریخی این بنا است. قلعه گردن از جنس سنگ و ساروج ساخته شده و در محیطی سرسبز قرار گرفته است. مصالحی که در ساخت این قلعه استفاده شده است، سبب شده تا قلعه گردن یکی از اولین ساختمان‌های گیلان به شمار آید.

 

ساحل توریستی رامدشت

ساحل دریای خزر یکی از دلایلی است که افراد را به سمت شهرهای شمالی می‌کشاند و از جاهای دیدنی رودسر محسوب می‌شود. موقعیت برخی از ساحل‌ها به‌گونه‌ای است که به کوهستان و جنگل نزدیک هستند و به همین دلیل منظره‌ای منحصربه‌فرد و زیبا را به وجود می‌آورند. ساحل رامدشت نیز یکی از جاهای دیدنی رودسر است. این ساحل ماسه‌ای برای تفریحاتی همچون فوتبال ساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ازاین‌رو افرادی که به دنبال تفریح و سرگرمی در ساحل هستند، به این مکان می‌روند.

 

جاذبه های گردشگری رودسر

 

ساحل کلاچای رودسر

یکی از شرقی‌ترین شهرهای استان گیلان، شهر کلاچای است. شمال کلاچای با دریا و جنوب آن با جنگل‌های البرز و رحیم‌آباد همسایگی دارد. ساحل این شهر هم یکی از پرطرفدارترین سواحل شهرستان رودسر به‌حساب می‌آید. این ساحل سنگی و شنی بسیار زیبا است.

 

سرولات، مجموعه‌ای بی‌نظیر از دریا، رودخانه، کوه و جنگل

روستای زیبای سرولات یکی از جاذبه های گردشگری رودسر به شمار می‌آید. این روستا یکی از ییلاق‌های رود سر است که با داشتن منظره‌ای از جنگل و دره، فضای زیبایی را به وجود آورده است. رودخانه خروشان آچی‌رود در این منطقه قرار دارد که با طبیعت بی‌نظیر اطراف خود، چشمان شما را به خود خیره می‌کند. دیدنی‌های این روستا، مثل یک تابلوی نقاشی زیبا است که از دیدن آن سیر نمی‌شوید.

 

همچنین می‌توانید از غذاهای محلی این منطقه میل کنید تا خاطره‌ای به‌یادماندنی از این سفر را به همراه خود ببرید.

 

پل خشتی تمیجان

معماری این پل، مصالح به‌کار رفته و شکل کلی طاق‌ها ممکن است شما را به یاد پل‌های تاریخی اصفهان بیندازد که دلیل هم دارد. این بنا از دوران صفویه بجا مانده است که حال دلیل این شباهت مشخص شد. این پل روی رودخانه‌ای با همین نام ساخته شده است و طول 50 متر و عرض 5 متر دارد. اطراف این پل جان‌پناهی به ارتفاع حدود ۵۰ سانتی‌متر تعبیه شده است تا جلوی خطراتی همچون سقوط را بگیرد و عابران بدون نگرانی بتوانند زیبایی رودخانه را تماشا کنند.

 

بهترین زمان سفر به رودسر

اگر قصد دارید به شهر رودسر سفر کنید و نمی‌دانید چه زمانی مناسب است، دقیقا این قسمت برای شما نوشته شده است. فصل بهار و اواخر تابستان، بهترین زمان سفر به رودسر محسوب می‌شود؛ چرا که در فصل زمستان و پاییز، هوای شهرهای شمالی سرد می‌شود و بارش‌های زیادی اتفاق می‌افتد. در این شرایط شما نمی‌توانید به دریا بروید و از آن لذت ببرید. در فصل تابستان نیز گرمای زیاد و طاقت‌فرسا به شما اجازه نمی‌دهد از جاذبه ‌های گردشگری رودسر دیدن کنید. در فصل بهار و اواخر تابستان بارش‌ها به حداقل می‌رسد و هوا مطبوع می‌شود. در این صورت می‌توانید به‌راحتی به جاهای دیدنی رودسر بروید و تجربه یک سفر خوب را در ذهن خود ماندگار کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...