آشنایی با جاذبه های پارک ساحلی سورو بندرعباس | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۹۹ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک ساحلی سورو یکی از جاهای دیدنی شهر بندر عباس است که در نزدیکی دریا قرار دارد. این پارک دارای امکاناتی مثل فضای بازی برای کودکان، میز و نیمکت های سنگی و درختانی مثل نارگیل، نخل زینتی، نخل خرما و.. است.  مشعل جنگل، این پارک ساحلی را از دیگر پارک‌ های سطح شهر بندرعباس متمایز کرده است.

معرفی پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو در بندرعباس پر از درختانی است که می‌‌توان زیر سایه آن‌ ها نشست، و به افق ‌های دور خلیج نگریست و نسیم خنک را بر روی پوست خود حس کرد. این منظره رویایی با دیدن جزر و مد دریا، صدف‌ های ساحل و حرکت خرچنگ ‌هایی که آرام آرام بر روی شن ‌های ساحل در حال حرکت هستند کامل می‌ شود. 
پارک ساحلی محبوب سورو می ‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای گشت ‌و گذار و تفریح باشد. به ویژه در نوروز، ساحل سورو میزبان جمعیت بسیار زیادی از مسافران است. همچنین مسافران برای اقامتی راحت در بندر عباس می‌توانند از لیست هتل های بندر عباس هتلی 5 ستاره و بی نقص مانند هتل هما بندرعباس را رزرو کرده که هم از نظر اقامت خیالشان راحت باشد و هم دسترسی آسان از هتل به این پارک ساحلی را داشته باشند.  
قایق ‌سواری، پیک ‌نیک و عکاسی با چندین تندیسِ کنار خط ساحلی پارک سورو و عکاسی در بین درختان آن، تعدادی از تفریحات این پارک ساحلی به شمار می‌رود. 
قدیمی ‌های بندرعباس به پارک ساحلی سورو «پارک کپشکن» می گویند که به معنای موج‌ شکن است. مساحت پارک ساحلی سورو  30 هزار متر مربع می‌ باشد که 12 هزار متر مربع آن به پوشش گیاهی و فضای سبز اختصاص داده شده است. درختان حرا، نارگیل، نخل های خرما، سیکاس، ختمی، گارم زنگی و پلومریا، تنها قسمتی از درختان بی ‌شمار این بوستان ساحلی سورو هستند.

معرفی پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو کجاست؟

برای رسیدن به پارک ساحلی سورو و برخورداری از امکانات زیاد موجود در آن و لذت ‌بردن از طبیعت بکر و دریای آبی، بایستی در شهر بندرعباس به جنوب ‌غربی سمت بلوار آیت الله طالقانی بروید. در خیابان فرزانگان شما وارد پارک ساحلی سورو به عنوان یکی از دو بوستان بسیار مهم بندرعباس خواهید شد. این پارک به صورت شبانه ‌روزی باز است و به گردشگران و مسافران خدمات عالی را ارائه می‌ دهد. 

جاذبه های پارک ساحلی سورو

ساحل سورو که پارک ساحلی در آن قرار دارد، در یکی از محله‌ های بسیار قدیمی شهر بندرعباس واقع شده ‌است. امکانات و جذابیت‌ هایی که در پارک ساحلی سورو قرار دارد عبارتند از: شهربازی  کودکان، نیمکت ‌های سنگی، مجسمه‌ های خاص و زیبا در ساحل، امکان برپایی چادر مسافرتی، امکانات تفریحات آبی و... 
همچنین در این پارک ساحلی محلی برای پارکینگ خودرو های گردشگران در نظر گرفته شده‌ است. 
در این پارک ساحلی علاوه بر نظاره دریای آبی جنوب و حرکت کشتی‌ ها، می ‌توانید از سایه درختان در پارک استفاده کنید و از زیبایی ‌های آن لذت ببرید. قطعاً نسیمی که از سمت دریا به صورت شما می‌وزد، خستگی انباشته ‌شده در وجودتان را از بین خواهد برد و با نوازش روح و جسم ‌شما، جانی دوباره به شما می ‌بخشد. در این پارک آلاچیق‌ هایی وجود دارند که در سایه آن‌ ها می ‌توانید مدت طولانی و زیادی را بنشینید و با وسایل راحتی که با خود آورده‌اید، روزی را در آرامش به شب برسانید.
یک مسیر دوچرخه ‌سواری هفت هزار متر مربعی نیز در پارک ساحلی سورو بندرعباس وجود دارد که برای رکاب‌ زدن در یک صبح زود و یا یک عصر دل ‌انگیز بسیار عالی است. مجتمع تفریحی گردشگری سورو در سال 1391 با امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در پارک ساحلی سورو بندرعباس افتتاح شده است که برای راحتی حال گردشگران امکاناتی نظیر آلاچیق، قایق ‌سواری، پلاژ، بازارچه، کافه و رستوران و.. را فراهم کرده است.
همچنین پارک سورو بندرعباس در بعضی از فصل ‌ها میزبان پرندگان فصلی و مهاجر به خصوص، فلامینگو هایی است که راه دراز و طولانی را طی می ‌کنند تا پر های صورتی خود را در آبی بی ‌کران خلیج ‌فارس بشویند و یک چشم انداز زیبا را در این ساحل به وجود می‌آورند.

جاذبه های پارک ساحلی سورو

هشدار در مورد پارک ساحلی سورو

به نکته ‌ای که باید در مورد پارک ساحلی سورو توجه کرد این است که گرچه ساحل سورو به علت داشتن شیب مناسب و طبیعت بکر بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران خارجی است، اما به علت آلودگی آب امکان شنا ندارید. به علت سرازیر شدن پسماند های صنعتی، فاضلاب ‌های کشتی و فاضلاب ‌های شهر بندر عباس در کانال‌ های منتهی به دریا، آلودگی ناشی از فلزات بسیار سنگین، نفوذ مواد نفتی به آب و در نتیجه وجود انواع میکروب ها و باکتری  ها در آب دریا، شناکردن در این ساحل خطر انواع بیماری ‌های پوستی را برای شما به دنبال دارد. در نتیجه از زیبایی ‌های ساحل و منظره ی زیبا و دلنشین دریا استفاده کنید و مراقب کودکان خود  باشید که وارد آب دریا نشوند و خود را در معرض غرق ‌شدن قرار ندهند.

هشدار در مورد پارک ساحلی سورو

جاهای گردشگری نزدیک پارک ساحلی سورو

شهر زیبای بندرعباس که به‌ عنوان بزرگ‌ ترین شهر بندری ایران شناخته می ‌شود، نام خود را از شاه ‌عباس اول صفوی گرفته که در سال 1023 هجری قمری دستور ساخت این شهر را صادر کرده است. این شهر زیبای تاریخی، دارای جاذبه‌ های گردشگری گوناگونی از جمله جاذبه‌ های طبیعی، تفریحی، تاریخی، مراکز خرید بزرگ و بازار های متنوع و.. است.
اگر قصد دارید به پارک ساحلی سورو سفر کنید بهتر است از جاذبه های دیگر شهر زیبای بندر عباس نیز دیدن کنید و یک سفر به یاد ماندنی را در زندگی خود ثبت کنید. در این بخش قصد داریم شما را با برخی از جاهای دیدنی بندرعباس که در نزدیکی پارک ساحلی سورو است آشنا کنیم.

کوه نمکی خرسین 

در فاصله 80 کیلومتری از شهر بندرعباس، در نزدیکی روستایی به نام «خرسین») و در دهستان «سیاهو»، رشته کوهی بسیار زیبا و سر به‌ فلک‌کشیده مشاهده می‌ شود که به آن «کوه نمکی خرسین»گفته می‌شود در حقیقت به علت آن که رشته کوه به صورت گنبد نمکی از داخل زمین خارج شده است، به این نام شناخته می‌شود.

کوه نمکی خرسین 

غار نمکی خرسین

در واقع می ‌توان یکی از جاذبه ‌های طبیعی بکر بندرعباس را «غار خرسین»، معرفی نمود. این غار در 80 کیلومتری از این شهر قرار دارد و ارتفاع دهانه آن 3 متر، طولش 178 متر و عرض آن 4 متر است غار فقط یک تالار بزرگ دارد که بعد از طی مسافت 10 متر، به حفره‌ «گربه‌رو»، می ‌رسید.  فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این  غار و دیگر جاذبه های گردشگری بندرعباس است. این در حالی است که پاییز و زمستان به علت بارش شدید، خطرناک خواهد شد.

غار نمکی خرسین

پارک ساحلی ولایت

پارک ساحلی ولایت از دیگر جاهای تفریحی بندرعباس بوده که دارای مساحتی بیشتر از 10 هکتار است و یکی از مهم‌ ترین دلایل ایجاد آن علاوه بر ساخت مرکزی تفریحی، زیبا سازی بندرعباس عنوان شده است. قدمت این پارک ساحلی به یک دهه می‌‌رسد و در بهمن ماه سال 1389 افتتاح شده است.

پارک ساحلی ولایت

بوستان دولت

از دیگر از مرکز های قدیمی تفریحی این شهر بندری بوستان دولت است. این بوستان در بین پارک‌ ساحلی غدیر و پارک ساحلی ولایت قرار گرفته است و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از جمله قهوه‌ خانه، مسجد، سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی مثل میز پینگ‌پنگ و ... است. جالب است بدانید در قسمت انتهایی بوستان پارک ساحلی کارتینگ خلیج فارس و پارک کودکان نیز قرار گرفته است و همواره پذیرای جمع بسیار زیادی از مردم بندرعباس و گردشگران در ایام متفاوت سال است.

بوستان دولت

پارک ساحلی غدیر

یکی دیگر از پارک‌ های شهر بندرعباس، پارک ساحلی غدیر است. در این پارک محلی برای شناکردن، قایق ‌سواری و مکان ‌های مخصوص دوچرخه‌ سواری نیز برای استفاده علاقه‌مندان وجود دارد. همچنین مجموعه ورزشی غدیر با زمین فوتبال، والیبال ساحلی در این پارک قرار دارد که برای برگزاری مسابقات کشوری ساخته شده است.

پارک ساحلی غدیر

مرکز خرید سیتی سنتر

یکی از بزرگ ‌ترین مراکز خرید شهر بندرعباس، مرکز خرید «سیتی سنتر»، است که 500 واحد تجاری در آن در حال فعالیت هستند.(جمع بسته شده) این مرکز بزرگ در سه طبقه ساخته شده است و به بزرگ ‌ترین بورس پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی و ... تبدیل شده است.

مرکز خرید سیتی سنتر

بازار سنتی بندرعباس

بازار سنتی بندر عباس که به «بازار قدیم»، نیز معروف بوده قدیمی‌ ترین بازار این شهر به حساب می‌آید.  این بازار همیشه شلوغ و پویا است و گردشگران زیادی بعد از بازدید از دیدنی های بندرعباس برای تماشای بازار به این مکان می ‌روند. می‌توان گفت به علت رنگارنگ بودن آن و فروش انواع صنایع دستی، خوراکی‌های بومی و کالاهای متفاوت با قیمتی مناسب طرفداران بسیاری دارد.

بازار سنتی بندرعباس

حمام گله‌داری

قدیمی‌ ترین حمام  بندرعباس «حمام گله‌داری» است که قدمت آن به اواخر قرن 13 هجری قمری بازمیگردد. «حمام شاه عباسی»، نام دیگر این جاذبه تاریخی و با قدمت بوده که شامل دارای پنج گنبد و بخش ‌های متفاوتی همانند بینه، سربینه، گرمخانه و خزینه می‌شود. در سال 1374 هجری شمسی با شماره 203 به ثبت ملی رسیده است. 

حمام گله‌داری

معبد هندوها 

معبد هندو ها و یا «پرستشگاه بت گوران»، یکی دیگر از جاذبه ‌های تاریخی شهر بندرعباس به حساب می‌آید که در مرکز این شهر و در خیابان امام‌خمینی قرار دارد. نمای معبد هندو ها به صورت مخروطی شکل بوده و سفید رنگ است. در ساخت آن از لاشه سنگ ها، سنگ‌ های مرجانی، گل و ساروج و گچ بکار رفته است. جالب است بدانید اتاق‌ های کوچکی در داخل این معبد تاریخی وجود دارد که داخل آن نقاشی ‌های مذهبی از جمله «کریشنا، خدای فلوت‌زن» است. در قسمت ‌های متفاوت معبد می ‌توان نقاشی ‌های متنوعی را دید که بیانگر اعتقادات خاص مردم هند است. این جاذبه تاریخی شهر بندر عباس در سال 1377 با شماره 1999 به ثبت ملی رسیده است. 

معبد هندوها 

عمارت کلاه فرنگی

 یکی دیگر از جاذبه ‌های بسیار زیبا و تاریخی بندرعباس عمارت کلاه‌فرنگی  است. قدمت آن  به دوران صفویان باز می گردد و متشکل از دو طبقه و دو حیاط وسیع است. بیشتر عمارت به عنوان گمرک و تجارتخانه داخلی و خارجی استفاده می‌‌شد. در بالای طبقه دوم بنای هشت ‌گوشی ساخته شده که از چوب است که در مرکز آن گنبدی مخروطی شکل قرار دارد. از این رو به علت شباهتی که به کلاه داشته است  آن را کلاه‌فرنگی می نامند‌. عمارت کلاوه فرنگی در سال 1384 با شماره 13835 به ثبت ملی رسیده است. 

عمارت کلاه فرنگی

هتل های بندرعباس در حوالی پارک ساحلی سورو

شما در سفر به بندر عباس و تماشای مکان های دیدنی آن باید از یک اقامت عالی نیز برخوردار باشید تا بتوانید با لذت هر چه تمام در این شهر بندری گشت و گذار کنید. بندرعباس به علت حضور گردشگران زیادی از اقامتگاه های بسیار خوبی برخوردار است.هتل هما در بندر عباس گزینه ای بسیار خوب برای اقامت در این شهر است. 

سخن پایانی

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی پارک ساحلی سورو پرداختیم. تا با سفر به این پارک ساحلی خاطره ای به یاد ماندنی داشته باشید، همانگونه که گفته شد پارک ساحلی سورو واقع در شهر بندر عباس است که گزینه ای بسیار خوب برای سفر کردن است این پارک ساحلی دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است که به جاذبه های آن در این مقاله پرداخته شد. 

سوالات متداول در مورد پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو کجاست؟

پارک ساحلی سورو واقع در بندرعباس، بلوار آیت الله طالقانی، خیابان فرزانگان است.

امکانات این پارک ساحلی شامل چه مواردی می‌شود؟

این پارک دارای امکاناتی نظیر آلاچیق، قایق ‌سواری، پلاژ، بازارچه، کافه و رستوران، فضای بازی برای کودکان، میز و نیمکت های سنگی و درختانی مثل نارگیل، نخل زینتی، نخل خرما و.. است.  مشعل جنگل، این پارک ساحلی را از دیگر پارک‌ های سطح شهر بندرعباس متمایز کرده است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پگاه ۱۴۰۳/۵/۱۴

از پارک ساحلی سورو بندرعباس لذت ببریدکلی امکانات داره من که خودم عاشق قایق سواری هستم. علاوه بر خود پارک کلی جاذبه های گردشگری اطرافش هست میتونید از اونجا ها هم لذت ببرید.

  مدیر سایت۱۴۰۳/۵/۱۴

پگاه عزیز ممنون برای پیشنهادتان .

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...