رَهی نو

فاصله رشت تا سرعین

تعداد بازدید: ۹۶۰۱ ۹ بهمن ۱۴۰۱

در این مطلب می‌خواهیم به شهر شناخته شده سرعین با چشمه‌های آبگرمش سفر کنیم. همه جای ایران باشکوه است، اما به برخی مناطق حتما باید سفر کرد و طی کردن مسافت رشت تا سرعین ارزشش را دارد. در این شهر به دلیل وجود کوه‌های سبلان، دارای چشمه‌های آبگرم با خاصیت درمانی است. همین موهبت هم این شهر را به یک شهر توریستی تبدیل کرده است. البته از طبیعت آن نباید غافل شد.

هنگام سفر به این شهر می‌توانید به آبگرم گاومیش گلی، مجتمع آبدرمانی سبلان، آبگرم قره سو یا آبگرم بش باجلار بروید. یا اگر دلتان تفریح می‌خواهد پیست اسکی آلوارس بزرگترین پیست اسکی کشور است. اگر هم گشت‌وگذار در طبیعت را دوست دارید، می‌توانید به دره گلستان، چشمه گورگور، آبشار ورگه سران، روستای بیله درق یا دهکده صخره‌ای باستانی ویند کلخوران بروید. برای اطلاعات بیشتر با ما در سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. 

بهترین مسیر  رشت تا سرعین 

فاصله رشت تا سرعین، ۲۸۰ کیلومتر است و شما تقریبا ۴ ساعت در راه خواهید بود. در طول مسیر از صومعه سرا، رضوانشهر، خلخال و اردبیل عبور خواهید کرد.

فاصله رشت تا سرعین

روش‌های سفر از رشت تا سرعین

شما تنها یک مسیر برای رسیدن به این شهر دارید و تنها به وسیله ماشین شخصی می‌توانید به اینجا سفر کنید. باتوجه به کوتاه بودن مسیر، رانندگی شما را خسته نخواهد کرد. به‌علاوه زیبایی‌های مسیر بسیار زیاد است.

مسافت رشت تا سرعین با خودروی شخصی

فاصله رشت تا سرعین بسیار زیباست و شما در طی مسیر اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوید. اگر همسفران خوش گذارنی داشته باشید، لذت این سفر دوچندان خواهد شد و چهار ساعت به سرعت باد خواهد گذشت. البته اگر تخت گاز بروید، چهار ساعت در راه خواهید بود ولی اگر بخواهید از مناظر مسیر لذت ببرید یا به شهرهای بین راه سفر کنید، مسلما مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به مقصد برسید.

مسافت رشت تا سرعین با خودروی شخصی

شهر ها و جاذبه‌های مسیر رشت سرعین

صومعه سرا، تکه‌ای از بهشت استان گیلان است. این منطقه بکر مسافران زیادی را سمت خود جذب می‌کند و از شرق همسایه رشت محسوب می‌شود. فاصله آن با انزلی و فومن هم بسیار کم است. با رسیدن به این شهر می‌توانید از تالاب نرگستان، تالاب هند خانه، تالاب سیاه درویشان، تالاب سیاه کشیم، روستای کسما و روستای گسکر دیدن کنید. در آخر هم می‌توانید با خرید وسایل چوبی، محصولات بامبو، گلیم، فرش،حصیر، تابلوهای نقاشی و بدلیجات ساخته شده با مروارید دست پر راهی شوید و به رضوانشهر بروید.

دیدنی‌های رضوانشهر به قدری زیاد و متنوع است که از رفتن به این شهر پشیمان نخواهید شد. جاذبه‌های طبیعی آن دل شما را خواهد برد و مکان‌های تاریخی آن داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. جاهای دیدنی رضوانشهر شامل آبشار ویسادار، مسجد اسپیه مزگت، پارک جنگلی گیسوم، روستای بهشتی ارده، قلعه امیر ساسان، گورستان تاریخی پرن پرن وسکه، و پل تاریخی شفارود می‌شود. از این شهر هم می‌توانید با خود جاجیم، نمد، بافت‌های پشمی، برنج و ماهی ببرید.

 

شهر ها و جاذبه_های مسیر رشت سرعین

 

وقتی به طبیعت رویایی و سرسبز خلخال می‌رسید، جز سکوت، حرفی برای گفتن نمی‌ماند. خلخال یکی از زیباترین جاده‌های ایران است و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. جاده گردشگری اسالم خلخال پر از شگفتی است و طبیعت منحصربه‌فرد و بکری را در اینجا مشاهده می‌کنید.

به‌علاوه می‌توانید به ییلاق دشته، دریاچه نئور، آبشاره نره گر، روستای کزج، حمام تاریخی نصر، روستای برندق، آبشار نوده، قلعه خشتی گیلوان، خلخال سویی، گورستان شمس آباد، غار هفت خانه، تفرجگاه اندبیل، آب گرم گیوی، غار جلال آباد، پل تاریخی پردیس و قله آغ داغ بروید تا شگفتی‌های این منطقه را کشف کنید.

در آخر قبل از رسیدن به سرعین می‌توانید در شهر اردبیل گردش کنید. در این شهر می‌توانید هم شکم‌گردی کنید هم از طبیعت ناب آن لذت ببرید.این شهر همیشه خنک، مناطق دیدنی بسیاری دارد. دریاچه شورابیل، جنگل فندقلو، بازار سرپوشیده اردبیل، پیاده راه شیخ صفی الدین اردبیلی، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، آرامگاه سید امین‌الدین جبراییل، پل هفت چشمه، خانه تاریخی رضاراده، موزه مردم شناسی، موزه تاریخ طبیعی و موزه صنایع دستی ازجمله جاهای دیدنی اردبیل هستند.

جمع‌بندی

باهم فاصله رشت تا سرعین را طی کردیم و از جاذبه‌های بین مسیر بازدید کردیم. همچنین شما می‌توانید برای اقامت در این شهر به سایت رهی نو مراجعه کنید و از بهترین هتل های سرعین مانند هتل لاله سرعین را رزرو کنید و از اقامت بی نظیر خود در این شهر لذت ببرید.  شما گشت‌وگذار در کدام شهر را حتما پیشنهاد می‌دهید؟ آیا تا به حال به سرعین سفر کرده‌اید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...