رَهی نو

فاصله رشت تا ساری

تعداد بازدید: ۲۴۹۱۵ ۹ بهمن ۱۴۰۱

امروز می‌خواهیم به شهر ساری سفر کنیم. در این مطلب فاصله رشت تا ساری را مورد بررسی قرار می‌دهیم و درباره جاذبه‌های مسیر با شما صحبت می‌کنیم. با سفر به این شهر می‌توانید از قدم زدن در سواحل لذت ببرید و با قدم زدن در جنگل جانی دوباره بگیرید. این شهر پرطرفدار مراکز اقامتی خوبی هم برای ماندن دارد و آرامش از دست رفته را به شما باز می‌گرداند. هنگام سفر به این شهر از امتحان غذاهای اکبرجوجه، ماهی، باقلاقاتوق، میرزا قاسمی و کباب ترش غافل نشوید. هنگام برگشت هم می‌توانید کلوچه و کوکی، شربت و مرباهای متنوع، چای و برنج، سبزی‌های معطر مخصوص شمال، ترشی‌های متنوع، رب و آلوچه، و  ماهی و خاویار با خودتان بیاورید تا از گردش در ساری خاطرات لذت‌بخشی به همراه داشته باشید.

 

فاصله رشت تا ساری چند کیلومتر است؟

فاصله رشت تا ساری ۳۶۳ کیلومتر است و تنها یک مسیر برای رسیدن به این شهر وجود دارد. کل طی کردن این مسیر، تقریبا ۶ ساعت طول می‌کشد؛ به شرطی که نخواهید وسط راه بایستید. اما اگر بخواهید مسیر را آهسته بروید و در میان راه چایی بخورید یا از دیدن مناظر لذت ببرید، ساعت بیشتری در راه خواهید بود.

 

فاصله رشت تا ساری

 

روش‌های سفر از رشت تا ساری

شما برای سفر به ساری از رشت دو راه دارید. می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی به این شهر زیبا سفر کنید یا اگر حوصله رانندگی ندارید با استفاده از اتوبوس می‌توانید به ساری بروید. در طول مسیر از شهرهای لاهیجان، رودسر، تنکابن، نشتارود، چالوس، آمل و بابل عبور می‌کنید.

 

مسافت رشت تا ساری با اتوبوس

اگر می‌خواهید تا مقصد استراحت کنید و از رانندگی خسته می‌شوید، می‌توانید با اتوبوس به ساری بروید. اتوبوس‌های ساری دارای امکانات خوبی است و می‌توانید در طول راه بخوابید یا با استفاده از مانیتورهای پشت صندلی فیلم ببینید و موزیک گوش دهید. در هر صورت ساعات زیادی در راه نخواهید بود و بدون خستگی می‌توانید به ساری برسید.

 

مسافت رشت تا ساری با خودروی شخصی 

برای افراد اهل سفر، بهترین روش، سفر با ماشین شخصی است. به خصوص اگر همسفران خوش‌سفری داشته باشید، لذت سفر چندبرابر می‌شود. در طول مسیر هم می‌توانید به مناطق دیگر سر بزنید یا توقفی کنید و از زیبایی‌های کنار جاده لذت ببرید. همانطور که گفتیم شما اگر تخته گاز بروید تقریبا ۶ ساعت در راه خواهید بود.

 

جاذبه‌های مسیر رشت ساری

در آغاز سفرتان می‌توانید به لاهیجان سفر کنید که به عروس گیلان معروف است. این شهر جذاب دارای جاهای دیدنی بسیاری است و شما می‌توانید از طبیعت شیطان کوه، بام سبز، تلکه کابین، استخر، پارک جنگلی میرصفا، تالاب سوستان، تالاب بین‌المللی امیرکلایه، موزه تاریخ چای و آرامگاه کاشف السلطنه، مسجد چهار پادشاهان، پل خشتی، مسجد تاریخی اکبریه، حمام گلشن، بقعه شیخ زاهد گیلانی، بازار سنتی، شیخانبر و زیپ لاین دیدن کنید و تجربه‌های جدیدی به دست آورید.

 

جاذبه‌های مسیر رشت ساری

 

بعد از آن می‌توانید به رودسر بروید و با رفتن به جواهردشت بر روی ابرها قدم بزنید یا از سجیران، بنای تاریخی شهر رودسر، پل خشتی تمجیان (پلی بی‌نظیر از دوره صفوی)، سرولات (از اینجا کوه، دریا و دره را مشاهده می‌کنید)، قلعه گردن تول لات و سواحل آن دیدن کنید. حواستان باشد بهترین زمان سفر به این شهر فصل‌های بهار یا اوایل تابستان است.

 

بعد از رودسر می‌توانید به شهر رویایی تنکابن، مقصد توریست‌های سراسر ایران سفر کنید. جاهای دیدنی تکابن به قدری زیاد است که لازم است چندبار به این شهر سفر کنید تا همه جای آن را ببینید. در گشت‌وگذارتان می‌توانید به روستای قلعه گردن، روستای شانه تراش، روستای فلکده، روستای گاوپشته، روستای مران، روستای سلیم آباد و روستای ولگ بروید. اگر هم دوست دارید از آبشارها و چشمه‌ها دیدن کنید، می‌توانید به آبشار سنگ بن، چشمه آبگرم فلکده، آبشارهای کوهسر، آبشار تودارک، آبشار فرهاد، آبشار کوه سر و آبشار جلیسان بروید.

 

اگر هم دوست دارید کنار رودخانه بروید می‌توانید از رودخانه چالک رود، رودخانه چاله، رودخانه لیرسر، مرداب نشتارود و آبگیر وی یستان دیدن کنید. جاهای دیدن تنکابن شامل پل‌ها، غارها، جنگل‌ها، دشت، مناطق حفاظت شده، قلعه، گرمابه و مرکز خرید می‌شود. بنابراین وقتی به تنکابن سفر کنید، مکان‌های زیادی برای دیدن دارید و اصلا حوصله‌تان سر نمی‌رود.

 

جاهای دیدنی چالوس، آمل و بابل هم بسیار زیاد است. به هر کدام از این شهرها سفر کنید نیاز دارید چند روز از وقتتان را برای بازدید از آن اختصاص دهید. امیدواریم سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

جمع‌بندی

فاصله رشت تا ساری را با هم طی کردیم و در طول مسیر به بازدید از شهرهای مختلف آن پرداختیم. شما سفر با اتوبوس را پیشنهاد می‌دهید یا با ماشین شخصی؟ به نظرتان به کدام شهرهای بین مسیر حتما باید سفر کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
گلناز ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

خیلی عالی

میرعمادی ۱۴۰۲/۷/۱۶

فاصله رشت تا ساری چند کیلومتر بیزحمت؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

میرعمادی گرامی این فاصله 363 کیلومتر است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...