رَهی نو

فاصله رشت تا زاهدان

تعداد بازدید: ۲۸۱۵ ۴ بهمن ۱۴۰۱

هیچ چیز شیرین‌تر از این نیست که از دل سرسبزترین جنگل‌های رشت به یکی از گرم‌ترین مناطق آب و هوایی، یعنی زاهدان سفر کنید. این تناقض برای اهل سفر بسیار نیکوست. چون هیجان سفر را در این تناقضات زیبا تجربه می‌کنند. این شهرستان از شمال به زابل و کویر لوت از شرق به پاکستان و از غرب به استان زیبای کرمان و از جنوب به شهرستان خاش ختم می‌شود و پر از آداب و رسوم و فرهنگ جذابی است که نه تنها حوصله سر بر نیست، بلکه هر روز با چیز جدیدی بین این اقوام آشنا می‌شوید. بنابراین زاهدان تلفیقی از تنوع را یک جا در خود جای داده است که سفر به این منطقه بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود. زاهدان برخلاف رشت در میان کوه ها احاطه شده است، بنابراین جلوه دیگری از طبیعت زیبا را در این منطقه مشاهده می‌کنید. زاهدان از قدیم با نام دزاب شناخته می‌شده که در برخی مناطق آب به صورت چشمه بوده و در برخی نقاط دیگر در زمین فرو رفته است. اگر دوست دارید درباره فاصله رشت تا زاهدان و مسیر دسترسی آن بیشتر بدانید این مطلب مناسب شماست.

 

فاصله رشت تا زاهدان از نظر مسافت و زمان 

فاصله رشت تا زاهدان 1812 کیلومتر است که با ماشین حدود یک روز طول خواهد کشید. برای رسیدن به زاهدان می‌توانید 3 مسیر را انتخاب کنید.

  1. در مسیر اول حدود 19 ساعت (18 ساعت و 59 دقیقه) است که بعد از گذر از خورگام، قزوین، ساوه، قم، کاشان، کرمان، اصفهان به زاهدان می‌رسید.
  2. در مسیر دوم 21 ساعت و 38 دقیقه است که در آن از شهرهای شمالی مثل تنکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل می‌گذرید و پس از عبور از آزادراه رشت قزوین، به مقصد می‌رسید.
  3. در مسیر سوم هم از آزاد راه رشت لاهیجان گذر می‌کنید که حدود 21 ساعت و 43 دقیقه در راه هستید و از شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودسر، کلاچای، نشتارود، سلمانشهر، کلارآباد، نمک آبرود به سمت بزرگراه آمل – محمود آباد حرکت کرده و پس از عبور از آمل، ساری و کمربندی نکا، به زاهدان می‌رسید.

 

فاصله رشت تا زاهدان

 

فاصله رشت تا زاهدان چند کیلومتر است

مسافت رشت تا زاهدان در بیشترین حالت 1812 کیلومتر است که تقریبا 23 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. اما در بین راه با شهرهای مختلفی برخورد می‌کنید که هر کدام، جذابیت‌های متفاوتی دارند و اگر اهل گشت و گذار و تماشای شهرهای مختلف باشید، می‌توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید و با شهرهای مختلف و فرهنگ‌های بومی آن منطقه بیشتر آشنا شوید.

 

روش ‌های سفر از رشت تا زاهدان

برای سفر به زاهدان، تنوع روش‌های سفر وجود دارد و می‌توانید به دلخواه انواع روش‌های مختلف ریلی، خودروی شخصی، قطار و هواپیما را انتخاب کنید. در صورتی که عجله داشته باشید، سفر هوایی بهترین گزینه است. اما مسیر ریلی و خودروی شخصی تنوع و هیجان بیشتری دارد. با این وجود دست شما برای انتخاب باز است. فقط برای سفر به زاهدان مسیر مستقیم اتوبوسی امکان‌پذیر نیست و باید از مسیرهای فرعی یعنی تهران به زاهدان اقدام کنید.

 

مسافت رشت تا زاهدان با اتوبوس

برای رفتن رشت تا زاهدان مسیر اتوبوسی مستقیمی وجود ندارد. بنابراین باید از رشت، سوار اتوبوس‌های تهران شوید و از آنجا به سمت زاهدان حرکت کنید. قیمت بلیط اتوبوس رشت بسته نوع اتوبوس متفاوت است، طبیعتا یک اتوبوس معمولی امکانات زیادی ندارد.. برای خرید بلیط اتوبوس رشت تا تهران بهترین و سریع‌ترین راه خرید از وبسایت‌های آنلاین فروش بلیط است. با توجه به اینکه مسیر حرکت از رشت تا زاهدان مستقیم نیست. این مسیر طولانی‌تر از روش‌های دیگر به شمار می‌آید.

 

مسافت رشت تا زاهدان با هواپیما

متاسفانه از رشت تا زاهدان پرواز مستقیم وجود ندارد. اما می‌توانید از رشت به تهران و سپس از تهران به زاهدان پرواز کنید. البته باید حواستان باشد که طوری برنامه‌ریزی کنید که بلیت هواپیما در روزهای موردنظر شما، وجود داشته باشد.

 

رشت تا زاهدان

 

مسافت رشت تا زاهدان با خودروی شخصی

مسافرت کردن با خودروی شخصی یکی دیگر از روش‌های جذاب و طولانی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. همانطور که اشاره کردیم از رشت تا زاهدان حدود 24 ساعت در راه هستید و از تهران باید 1485 کیلومتر طی کنید که آسان هم نیست؛ اما در طول راه خستگی را حس نمی‌کنید. هر مسیری را که انتخاب کنید پر از جاذبه‌های سرسبز شمالی تا خطه شگفتی‌های مناطق کویری است که قطعا آنقدر مناطق دیدنی دارد که می‌توانید چند روز در این شهرها اقامت کنید و بعد به سفرتان ادامه دهید.

 

جاذبه های مسیر رشت زاهدان

در مسیر حرکت از رشت به زاهدان در صورتی که با خودروی شخصی بروید، می‌توانید از مناطق سرسبز و زیبای شمال مثل خورگام دیدن کنید. این منطقه در شهرستان رودبار قرار گرفته و دارای کشتزارها، دریاچه‌ها و چشمه‌های طبیعی است که تماشای آن روح تان را تازه می‌کند. به سمت جلوتر که حرکت می کنید از خطه شمال فاصله می‌گیرد به منطقه کویری مثل کاشان و یزد و بعد کرمان می‌رسید. می توانید وقت خود را به گشت و گذار در آثار باستانی این شهرها بگذرانید یا اگر دوست داشته باشید، می‌توانید شبی را در زیر آسمان پرستاره کویر بخوابید که آن هم صفای خاصی دارد. با این حال این مسیر جذابیت‌های زیادی دارد در صورتی که عجله ای برای سفر نداشته باشید، می‌‍توانید از مسیر و جذابیت‌های آن لذت ببرید.

 

جمع بندی

سفر روح و روان آدمی را شاداب می‌کند و انرژی که به‌واسطه کار و زندگی در شرایط سخت، از دست داده‌اید را بازمی‌گرداند. کافی است هنگام سفر به تنها چیزی که فکر می‌کنید مسیر باشد و لذت‌بردن از زیبایی‌های آن. در این مطلب از فاصله رشت تا زاهدان، روش‌های مسافرت و جاذبه‌هایش گفتیم. امیدواریم که مفید بوده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ریاحی ۱۴۰۳/۲/۹

استان بسیار زببابی است

محمودی ۱۴۰۲/۷/۱۶

از رشت تا زاهدان 24 ساعت راهه کی میتونه بره واااو

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

بله دوست عزیز راه زیادی است و فرصت زیادی میخواهد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...