رَهی نو

فاصله رشت تا قم

تعداد بازدید: ۱۰۹۱۳ ۳ بهمن ۱۴۰۱

سفر فقط تصمیم به حرکت در مسیری برای رسیدن به مقصد نهایی نیست، بلکه شامل مجموعه اتفاقات و تجربیات متنوع در راه و مسیر است. شهر قم ازجمله شهرهای مهم مذهبی کشور ایران است که به علت وجود جاذبه‌های زیارتی و سیاحتی، در کنار امکانات رفاهی و بهداشتی قابل‌توجه، هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگران داخلی و بین‌المللی است. با توجه به اینکه فاصله و مسافت هر ناحیه و استان به شهر قم متفاوت است، در این مقاله از رهی قصد داریم فاصله رشت تا قم موردبررسی قرار دهیم.

 

فاصله رشت تا قم از نظر مسافت و زمان

به‌طور میانگین فاصله رشت تا قم حدوداً 457 کیلومتر است و این مسافت می‌تواند وابسته به انتخاب مسیر متغیر باشد. طبق آخرین بررسی‌ها برای مسیر رشت به قم سه مسیر متفاوت وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای فاصله‌های متفاوتی از مقصد هستند. اگر به‌زودی قصد دارید به قم سفر کنید، بهتر است بدانید که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، زمان سفر شما حدوداً 5 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید.

 

فاصله رشت تا قم

 

فاصله رشت تا قم چند کیلومتر است

آنچه می‌توان پس از بررسی نقشه ایران و اپلیکیشن های مسیریابی از فاصله رشت تا قم برداشت کرد، این است که این فاصله می‌تواند وابسته به مسیر منتخب گردشگر و نوع وسیله نقلیه متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال گردشگرانی که قصد سفر با خودروی شخصی را به مقصد قم دارند، بهتر است بدانند که با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت باید حدود 457 کیلومتر را در بازه 5 الی 6 ساعته بپیمایند.

 

روش ‌های سفر از رشت تا قم

وجود فرودگاه، تأسیس ریل قطار، بستر بزرگراه‌ها و غیره ازجمله عواملی هستند که سبب شده است دسترسی به قم از سراسر کشور نسبت به چند دهه گذشته آسان‌تر شود. ازآنجایی‌که امکان سفر از رشت به قم به کمک وسایل نقلیه متفاوتی وجود دارد. پس در این بخش به بررسی بعد مسافت و نحوه سفر با وسایل نقلیه متفاوت می‌پردازیم.

 

مسافت رشت تا قم با اتوبوس

سفر با اتوبوس از رشت به قم می‌تواند تجربه‌ای جالب، برای گردشگرانی باشد که نخستین بار می‌خواهند وارد منطقه‌ای کویری و خشک شوند. اغلب مردم برای سفر از رشت به قم، اتوبوس را برمی‌گزینند؛ زیرا این وسیله علاوه بر هزینه کمتر دارای مزایای نظیر راحتی و دسترسی آسان است. علاقه‌مندان به سفر با اتوبوس از مقصد رشت به قم می‌توانند از طریق تماس با این پایانه یا مراجعه حضوری اقدام به اخذ بلیت کنند. اگر قصد دارید که فاصله رشت تا قم را با اتوبوس طی کنید، بهتر است بدانید با توجه به در نظر گرفتن توقف‌های متعدد و ترافیک  حدود 7 الی 8 ساعت بعد به قم خواهید رسید.

 

مسافت رشت تا قم با قطار

راه‌آهن قم ازجمله قدیمی‌ترین ایستگاه‌های قطار است که از سال میزبان 1317 زائران متعددی بوده است. معمولاً سفر با قطار به علت امکانات رفاهی نظیر نمازخانه، سیستم صوتی، سالن غذاخوری، تهویه مطبوع، شرایط استراحت و غیره  به‌مراتب لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر است. هرچند به طور مستقیم از رشت به قم امکان سفر با قطار فراهم نیستف اما می‌توان از رشت به تهران را با قطار و سپس از تهران تا قم را نیز با قطار یا با اتوبوس و خودروی شخصی طی کرد. خوشبختانه امروزه بستری به نام اینترنت شرایط خرید بلیت را آسان‌تر کرده است و علاقه‌مندان به سفر با قطار از رشت به تهران می‌توانند از طریق سایت‌های معتبر اقدام به خرید بلیت قطار کنند.

 

رشت تا قم

 

مسافت رشت تا قم با خودروی شخصی

گردشگران، خودروی شخصی را نیز به جهت پیمودن بعد مسافت رشت تا قم انتخاب می‌کنند. انتخاب این وسیله نقلیه می‌تواند دلایل مختلفی داشته که ازجمله مهم‌ترین  آن‌ها می‌توان به لذت بردن از مسیر سفر و دسترسی آسان به خدمات رفاهی جاده اشاره کرد. تأسیس بزرگراه‌ها و رونق جاده‌سازی ازجمله عوامل مهمی هستند که سبب شده است، امروزه شاهد سفرهای مداوم گردشگران از نقاط مختلف ایران به سمت قم باشیم. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، فاصله رشت تا قم حدوداً 457 کیلومتر است و پیمودن این مسافت می‌تواند وابسته به میزان تعداد توقف، ترافیک و سرعت خودرو بین 5 الی 6 ساعت نیاز به زمان داشته باشد.

 

جاذبه های مسیر رشت قم

گردشگران در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر رشت به قم باید به این موضوع را مدنظر قرار دهند که در این مسیر قرار بر این است که از دل جنگل‌های سرسبز شمال به سمت قلب کشور ایران حرکت کنند و در طول این مسیر قرار است با اقلیم‌ها و شهرهای مختلف آشنا شوند. اغلب گردشگران در طی سفر از رشت به قم از شهرهای زیبایی عبور می‌کنند، که هر یک دارای جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فردی هستند. ازجمله:

  • قزوین: حمام قجر،بازار سنتی قزوین،کاخ‌موزه چهل‌ستون،کلیسای رفیع، باغستان‌های قزوین و ...
  • ساوه: بازار ساوه،مسجد سرخ،موزه مردم‌شناسی ساوه و ...
  • تهران: حرم عبدالعظیم، مرقد مطهر امام، امامزاده صالح و ...


جمع‌بندی

قبل از عزم سفر به هر نقطه از ایران، نخستین موضوع بررسی مسافت شهر مبدأ و مقصد است. فاصله رشت تا قم ازجمله موضوعات قابل ‌توجه‌ای است که باید در کنار محل اقامت، بازه سفر، هدف از سفر، نوع سفر، نوع اقامت، نحوه سفر و غیره به آن توجه ویژه‌ای کرد تا همواره مناسب‌ترین گزینه را برای وسیله نقلیه انتخاب کرد. بسیار خرسندیم که تا پایان این مقاله از سایت رهی نو با ما همراه بودید، حتماً نظرات و تجربیات خود را درزمینهٔ امکانات رفاهی موجود در مسیر رشت به قم با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
اکرم ۱۴۰۲/۷/۱۷

از رشت به قم قزوین هم سری بزنید بازار سنتی قزوین دیدنیه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

اکرم عزیز ممنون از ثبت نظرتون شاد باشید و سفرهای عالی در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...