رَهی نو

فاصله رشت تا کرمان

تعداد بازدید: ۴۹۵۶ ۱ بهمن ۱۴۰۱

رشت و کرمان هر دو از شهرهای زیبای ایران هستند. استان کرمان دارای آثار باستانی و جاهای دیدنی جذابی است. مهم‌ترین مکان دیدنی کرمان ارگ بم است. شهر رشت نیز تلفیقی از دریا و جنگل است که زادگاه افراد سرشناس و بزرگی چون میرزا کوچک‌ خان جنگلی است. این شهر نزدیک دریای خزر است و بیشتر اوقات سال در آن باران می‌بارد.

لازم به ذکر است که سازمان یونسکو رشت را به عنوان خلاق‌ترین شهر از نظر غذاها و مزه‌ها معرفی می‌کند. در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی‌نو می‌خواهیم در کنار روش‌های سفر به این دو شهر زیبا، جاهای دیدنی مسیر را نیز معرفی کنیم.

 

فاصله رشت تا کرمان از نظر مسافت و زمان

رشت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است. رشت از شمال با دریای خزر و بندر انزلی مرتبط است و از جنوب به رودبار و سنگر می‌رسد. همچنین این شهر از غرب به فومن و صومعه‌سرا و از شرق به آستانه‌اشرفیه و کوچصفهان راه پیدا می‌کند. فاصله رشت به شهر زیبای کرمان حدود 1274 کیلومتر است و مدت‌زمان لازم برای سفر از رشت به کرمان بین 13 تا 15 ساعت بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، خواهد بود.

 

فاصله رشت تا کرمان

 

فاصله رشت تا کرمان چند کیلومتر است

مسافت رشت تا کرمان حدود 16 ساعت است. رشت به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در اقتصاد، سیاست و تجارت کشور نقش بسیار مهمی دارد. لازم به ذکر است که برای مسافرت از کرمان به رشت نیز می‌توانید از 2 مسیر استفاده کنید. مسیر اول،  1274 کیلومتر و 13 ساعت و 52 دقیقه است. مسیر دوم، 1410 کیلومتر و 15 ساعت و 57 دقیقه است.

بهترین مسیر رشت به کرمان

همانطور که گفتیم دو مسیر برای رفتن از رشت به سمت کرمان وجود دارد. در این میان بهتر است که کوتاه‌ترین و بهترین مسیر را برای مسافرت انتخاب کنید. مسیر اول، بهترین مسیر است که 1274 کیلومتر و  13 ساعت و 52 دقیقه تا کرمان فاصله دارد.

شهرهای بین مسیر رشت به کرمان

باتوجه به اینکه دو مسیر برای رسیدن به کرمان وجود دارد، در طول راه، شهرهای مختلفی را از سر خواهید گذراند. چنانچه مسیر یک( مسیر کوتاه) را انتخاب کنید، درطول این مسیر،  شهرهای قزوین، قم، کاشان و یزد را خواهید دید. اما اگر مسیر طولانی‌تر به فاصله  1410 کیلومتر را انتخاب کنید،  شهرهای قزوین، بوئین زهرا، ساوه، سلفچگان، یزد و رفسنجان را از سر خواهید گذراند. 

 

روش ‌های سفر از رشت تا کرمان

روش‌های سفر برای مسیر رشت تا کرمان شامل خودروی شخصی و اتوبوس است و همانطور که قبلا هم گفتیم، مدت‌زمان لازم برای طی این مسافت تقریبا بین 13 تا 15 ساعت طول می‌کشد. در ادامه روش‌های سفر از رشت تا کرمان را مشاهده می‌کنید.

 

مسافت رشت تا کرمان با اتوبوس

فاصله رشت تا شهر کرمان با اتوبوس تقریبا بیش از 15 ساعت طول می‌کشد. شما می‌توانید این مسیر را زمانی‌که در اتوبوس هستید، با تماشای فیلم، گوش‌دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، خوردن خوراکی و هم‌صحبتی با همسفرانتان زیباتر و خوشایند کنید.  

 

مسافت رشت تا کرمان با خودروی شخصی

همان‌گونه که در مطالب بالا نیز گفته شد، از رشت تا شهر کرمان می‌توانید بسته به مسیر انتخابی، بین 13 تا 16 ساعت، رانندگی کنید. مسیر شهر رشت تا کرمان زیبا و باصفا است و شما می‌توانید این مسیر را هرطور که دوست دارید، بگذرانید. مثلا زمانی که خسته راه شدید، در مکانی مناسب توقف کنید و خودتان را میهمان یک فنجان چای یا قهوه خوش‌عطر کنید. می‌توانید همچنین می‌توانید از تماشای جاذبه‌های مسیر دیدن کرده و آنها را در دوربین عکاسی خود ثبت کنید. 

 

جاذبه ‌های مسیر رشت کرمان

جاذبه‌های مسیر رشت به شهر کرمان زیبا و تماشایی است. در‌صورتی‌که فرصت داشتید یا امکان آن وجود داشت، می‌توانید از جاذبه‌های شهرهای بین مسیر هم دیدن کنید. شهرهای زیادی بین رشت و کرمان قرار دارند؛ به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت دارید وارد شهرهای قزوین، قم، کاشان و یزد که در مسیر قرار دارند، شوید و از خیابان سپه، کاخ چهل ستون، امام زاده حسین در قزوین، مسجد جمکران، حرم حضرت معصومه و کوه خضر نبی در قم،  میدان امیرچخماق، مسجد جامع، آتشکده، زندان اسکندر در یزد و حمام فین، خانه برودجردی و  باغ فین در کاشان دیدن کنید.  

 

شهر کرمان هم جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار زیادی دارد. برای مثال قلعه راین یک قلعه خشتی در کرمان است. شهر خشتی قرون وسطایی راین شبیه شهر ارگ بم است. علیرغم بلایای طبیعی متعددی که سازه‌های مشابه اطراف را ویران کرده‌اند، بنا به‌خوبی حفظ شده و یکی از جالب‌ترین مکان‌های ایران است.

 

کلوت‌های شهداد در استان کرمان پس از ارگ باستانی بم از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر به این شهر هستند. شهداد کلوت (یاردنگ) یکی از زیباترین مناظر جهان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یاردانگ‌ها در اثر فرسایش بادی، معمولاً از سطحی در اصل صاف تشکیل شده‌اند که از مناطقی با مواد سخت‌تر و نرم‌تر تشکیل شده است. این پدیده منحصر به ایران بوده و در رتبه چهارم مجله نشنال جئوگرافیک به‌عنوان چهارمین منطقه دیدنی روی زمین قرار دارد.

 

صحرای کلوت نیز به‌عنوان یکی از گرم‌ترین بیابان‌های جهان شناخته می‌شود. با قدم‌زدن در این بیابان به‌دلیل وجود حیات‌های طبیعی عظیم شگفت‌انگیز تحت‌تأثیر قرار خواهید گرفت. کلوت‌های شهداد که بخشی از حاشیه غربی کویر لوت را به طول متوسط 145 کیلومتر می‌پوشانند، اغلب یکی از شگفتی‌های ایران نامیده می‌شوند. سیرچ روستایی در 25 کیلومتری شهداد دارای مناظر زیبای پوشیده از انبوه درختان است. در میان درختان کهن‌سال سرو و چنار، سروی وجود دارد که قدیمی‌ترین درخت این روستا است.

کوه خضر نبی در قم

 

سخن پایانی

باتوجه به اینکه فاصله رشت به شهر کرمان حدود 16 ساعت است، می‌توان گفت که این دو شهر در دو سر ایران قرار دارند. این فاصله زیاد موجب شده که این دو شهر از نظر جغرافیایی، اقلیمی، فرهنگی و تاریخی تفاوت‌های زیادی داشته باشند. 

اما این تفاوت‌ها نباید مانع از ارتباط و همکاری میان مردم این شهر شود، بلکه باید به‌عنوان یک فرصت برای تبادل دانش، تجربه و احترام میان این جامعه محسوب شود. ایران یک کشور گسترده و متنوع است که هر شهر و منطقه‌ای از آن دارای خصوصیات و ثروت‌های خاص خود است. اگر بتوانیم از این تنوع به نحو احسن استفاده کنیم و با یکدیگر همدلی همزبانی داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت و رفاه کشورمان کمک کنیم.

مسیر سفر همیشه از مهم‌ترین بخش‌های یک مسافرت به‌یادماندنی است. زیرا می‌تواند لذت سفر را در صورتی‌که به خوبی سپری شود، دوچندان کند و اگر به تلخی بگذرد، خاطراتی دوست‌نداشتنی را در ذهن به ثبت برساند. از این رو ببینید که اهل کدام روش سفر از رشت به کرمان هستید. با اتوبوس و هم‌راهی با تعدادی از مسافران که احتمالا بیشتر آنها را نمی‌شناسید یا راندن به سمت کرمان با خودروی شخصی که خودتان اختیاردار و انتخاب‌کننده برنامه سفر هستید؟

زمانی‌که می‌خواهید برای اقامت چند روزه به کرمان سفر کنید، می‌توانید از بین هتل‌های کرمان یکی را به‌عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. البته بهترین راه این است که قبل از سفر نسبت به رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل‌های این شهر را مانند هتل پارس کرمان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
رامین سحری ۱۴۰۲/۷/۱۷

صحرای کلوت واقعا زیباست و عزیزان اگر این مسیر رو طی میکنن اقامت داشته باشند در این مکان شگفت انگیز

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

رامین عزیز ممنون از ثبت نظرتون امیدواریم دوستان و مسافران عزیز از نظرات شما بهره مند شوند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...