رَهی نو

فاصله اصفهان تا بندر گناوه

تعداد بازدید: ۱۷۲۸۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱

بیشتر مسافران برای خرید وسایل برقی به بندر گناوه سفر می‌کنند؛ البته خرید وسایل برقی یک بهانه کوچک برای گشتن در بندر ۱۵۰۰ساله گناوه است. باید در پنج‌ماهه آخر سال سری به این بندر گرم و مرطوب بزنید تا نظاره‌گر گوشه‌ای از بهشت ایران‌زمین باشید. دشت‌های اطراف بندر گناوه در این ماه‌ها مأمن گل‌های رنگارنگی است که هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. هر کجای بندر گناوه هم که باشید غروب، خود را به ساحل نیلگون خلیج‌فارس برسانید و شاهد تلألؤ خورشید در کرانه ناپیدای دریای خلیج‌فارس باشید.

 

غروب خورشید که فرامی‌رسد صیادان کم‌کم به ساحل می‌آیند و شما می‌توانید لذیذترین میگوی دنیا را از میان تور آن‌ها پیدا کنید. با هر قصدی که به بندر گناوه سفر کردید؛ برای سوغات سفر یک گبه خریداری کنید. گبه هنر دستان زنان بندر گناوه را تا سالیان سال با شما همراه می‌کند. در میان خرید سفال و حصیر امکان ندارد عطر لگیمات یا حتی قلیه ماهی و لخ‌لخ ماهی به مشامتان نخورد. زنان هنرمند بندر گناوه در پخت غذاهای متنوع دریایی همیشه زبان زد خاص و عام بودند. به نظرم همین چند خط کافی است که چمدان خود را ببندید و برای پیمودن فاصله اصفهان تا بندر گناوه همراه ما شوید.

 

فاصله اصفهان تا بندر گناوه از نظر مسافت و زمان

برای اینکه از اصفهان به بندر گناوه سفر کنید باید خودتان را به میدان آزادی یا همان دروازه شیراز برسانید و از خیابان هزارجریب وارد بزرگراه شهید مجید دستجردی شوید و مسیر خود را ادامه دهید تا از شهرک صنعتی مبارکه عبور کنید. در ادامه راه از شهر رضا و سمیرم عبور می‌کنید و بعد از خروج از اصفهان مسیر شهرهای یاسوج و کازرون را طی می‌کنید تا به جاده گناوه به برازجان برسید. بعد از طی‌کردن این جاده طولانی شما به بندر زیبای گناوه می‌رسید. پیمون فاصله اصفهان تا بندر گناوه ۸ ساعت و ۱۷ دقیقه طول می‌کشد.

 

فاصله اصفهان تا بندر گناوه

برای مشاهده ی بهترین جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید. 

فاصله اصفهان تا بندر گناوه چند کیلومتر است

برای طی‌کردن فاصله اصفهان تا بندر گناوه از مسیری که در قسمت فاصله اصفهان تا بندر گناوه از نظر مسافت و زمان گفته شد شما باید در جاده‌ای به طول 615 کیلومتر رانندگی کنید تا به مقصد برسید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا بندر گناوه

برای سفر از شهر تاریخی اصفهان به بندر گناوه  سه روش وجود دارد. ما در این مقاله از سایت رهی نو بهترین مسیرهای مسافرت از اصفهان به بندر گناوه را به شما نشان می‌دهیم و در طول سفر همراه شما هستیم تا مکان‌های دیدنی این مسیر را به شما معرفی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا بندر گناوه با اتوبوس

اتوبوس یکی از وسایل نقلیه عمومی پرطرفدار میان مردم است که افراد به دلایل گوناگون از آن استفاده می‌کنند. فضای شاد و مفرحی که بین مسافران حاکم است، قیمت پایین بلیت نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی و... مواردی هستند که مسافران زیادی را به سمت استفاده از اتوبوس می‌کشانند. اگر شما تمایل دارید فاصله اصفهان تا بندر گناوه را با اتوبوس طی کنید، می‌توانید با خرید بلیت اتوبوس سفر خود را آغاز کنید.

 

مسافت اصفهان تا بندر گناوه با هواپیما

اگر تحمل مسیر طولانی سفر از راه‌های زمینی برای شما دشوار است می‌توانید برای سفر به بندر گناوه بلیت هواپیما تهیه کنید؛ اما به یاد داشته باشید که حداقل یک الی دو هفته قبل از سفر بلیت تهیه کنید.

 

مسافت اصفهان تا بندر گناوه با خودروی شخصی

اگر تمایل دارید مسافت اصفهان تا بندر گناوه را با خودروی شخصی طی کنید، می‌توانید از مسیری که در قسمت فاصله اصفهان تا بندر گناوه از نظر مسافت و زمان گفته شد استفاده کنید. در سفر با خودروی شخصی می‌توانید در طول مسیر برای استراحت در استراحتگاه‌هایی که کنار جاده وجود دارد بایستید و مجدد به سفرتان ادامه دهید.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان تا بندر گناوه

اگر با خودروی شخصی خودتان در مسیری که در قسمت قبل گفته شد به سفر بپردازید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متعددی که در این مسیر وجود دارد دیدن کنید و لذت ببرید. در وهله اول با توقف در شهر زیبای سمیرم که در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد سری به آبشار زیبای این شهر بزنید. آبشار 35 متری سمیرم که به عروس زاگرس نیز معروف است در فصل‌های تابستان و بهار مسافران بسیاری را به این شهر خوش‌آب‌وهوا می‌کشاند. اگر در شهر زیبای سمیرم توقف کردید از سیب‌های خوشمزه این شهر غافل نشوید و حتماً آن را امتحان کنید.

برای مشاهده ی جاهای دیدنی اصفهان بر روی لینک کلیک کنید.

اصفهان تا بندر گناوه

 

در ادامه مسیر فاصله اصفهان تا بندر گناوه از شهر زیبای یاسوج عبور می‌کنید. شهری سرسبز با طبیعتی که از تماشای آن هرگز سیر نمی‌شوید. به نظرم لذت‌بردن از مسیر جاده بهترین گردش در این شهر است؛ اما اگر تمایل دارید بیشتر با طبیعت زیبا این شهر آشنا شوید سری به آبشار یاسوج بزنید. مهم نیست در چه فصلی از سال از این آبشار دیدن می‌کنید؛ زیرا زیبایی‌های این آبشار تمام‌شدنی نیست و در هر فصلی از سال یک جنبه از زیبایی خود را به رخ می‌کشد. در فصل بهار و تابستان لباس سبز بر تن می‌کند و در پاییز و زمستان نیز رخت سفید بر تن می‌کند و بهترین مکان برای گذراندن یک روز برفی در کنار خانواده است. شما می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری در این منطقه ثبت کنید.

 

اگر به آثار تاریخی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از کاروان‌سرا کمارج که در 30 کیلومتری کازرون قرار دارد دیدن کنید. ساخت این بنای زیبا به دوران صفویه باز می‌گردد. این کاروان‌سرا از چهار ایوان و چهار برج در چهارگوشه کاروان‌سرا تشکیل شده است؛ همچنین برای تزیینات این بنا از گچ استفاده شده که در عین سادگی به زیبایی این بنا افزوده است.

 

کلام آخر

اگر چمدان خود را آماده کرده‌اید و قصد طی‌کردن فاصله اصفهان تا بندر گناوه را دارید این مقاله از سایت رهی نو به شما کمک می‌کند تا سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. ما از اصفهان همراه شما خواهیم بود تا با معرفی مسیر سفر اصفهان تا بندر گناوه و جاذبه‌هایی که در مسیر سفر وجود دارد راهنمای شما باشیم.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به بندر  گناوه سفر کنید و از بین هتل های گناوه یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیری ۱۴۰۲/۷/۱۷

مسیر اصفهان تا بندر گناوه از آبشار زاگرس گذر میکنه که بسیار زیباست دوستان میتونن بهره ببرن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

امیری عزیز نظرات و کامنتهای دوستان همیشه به مسافران عزیز کمک میکنه که بهترین انتخابها رو داشته باشند ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...