رَهی نو

فاصله رشت تا کرمانشاه

تعداد بازدید: ۱۲۹۰۰ ۲۴ دی ۱۴۰۱

رشت در شمال ایران و در حدود ۴۰ کیلومتری ساحل دریای خزر قرار دارد و به‌ دلیل زیبایی و پارک‌هایش شناخته شده است. مردم از سراسر کشور به رشت می‌روند تا آب‌وهوای بسیار مرطوب و سردتری را نسبت به بقیه کشور تجربه کنند.

کرمانشاه نیز شهری در مرکز غرب ایران است. آب‌وهوای آن معتدل است و جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. کرمانشاه جمعیت زیادی دارد و زبان کردی و برخی از لهجه‌های کردی در این شهر بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید از رشت به کرمانشاه بروید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو   همراه ما باشید تا برایتان از فاصله رشت تا کرمانشاه، روش‌های سفر و جاذبه‌های بین مسیر، بگوییم.

بهترین مسیر رشت تا کرمانشاه 

شهر و استان کرمانشاه در مسیر راهبردی سفر که بعدها به «بزرگراه خراسان» معروف شد، در غرب ایران قرار دارد. از مهم‌ترین آثار دیدنی کرمانشاه بیستون است که از نظر معماری و تاریخی بسیار زیبا است که در میراث جهانی یونسکو در ایران ثبت شده است .زمانی که بخواهید فاصله رشت تا کرمانشاه را طی کنید، با مسیری بین 549 تا 600 کیلومتری روبه‌رو هستید. درواقع 3 مسیر ماشین‌رو وجود دارد و مدت‌زمان سفر با ماشین حدود 7 ساعت و 30 دقیقه تا 8 ساعت 50 دقیقه بسته به مسیر انتخابی، خواهد بود.

فاصله رشت تا کرمانشاه

 

فاصله رشت تا کرمانشاه چند کیلومتر است

همان گونه که در قسمت بالا نیز اشاره شد، فاصله رشت تا کرمانشاه حدود 549 تا 600 کیلومتر بسته به مسیر انتخابی است.

روش‌های سفر از رشت تا کرمانشاه

رشت؛ مانند همه جای ایران با اتوبوس به تهران و شهرهای مجاور مانند کرمانشاه متصل است. روش‌های سفر از رشت تا کرمانشاه شامل اتوبوس، خودروی شخصی و هواپیما است. بلیت همه این وسایل نقلیه را می‌توانید از رهی نو تهیه کنید. رهی نو بهترین مرکز عرضه بلیت در ایران است.

مسافت رشت تا کرمانشاه با اتوبوس

شما می‌توانید از اتوبوس‌هایی که برای سفر از رشت تا کرمانشاه وجود دارد، استفاده کنید. سفر حدود 7 تا 8 ساعت طول می‌کشد. سه مسیر برای سفر با اتوبوس از رشت تا کرمانشاه وجود دارد. مسیر اول حدود 549 کیلومتر است. مسیر دوم 604 کیلومتر است و 8 ساعت و 46 دقیقه طول می‌کشد. مسیر سوم 609 کیلومتر است و 9  ساعت و 3 دقیقه طول می‌کشد. 2 پایانه اتوبوس رشت (به ترمینال گیل نیز معروف است) در میدان گیل قرار دارد.

مسافت رشت تا کرمانشاه با خودروی شخصی

یکی از راه‌ها برای سفر از رشت تا کرمانشاه خودروی شخصی است که 6 ساعت و 44 دقیقه طول می‌کشد. فاصله رانندگی بین رشت تا کرمانشاه 574 کیلومتر است.

مسافت رشت تا کرمانشاه با خودروی شخصی

شهر ها و جاذبه‌ های مسیر رشت کرمانشاه

مسیر رشت تا کرمانشاه بسیار جذاب و دیدنی است. هر دو شهر بسیار سرسبز هستند و مسیر منتهی به آنها بسیار لذت‌بخش است. برای سفر از رشت تا کرمانشاه باید از استان کردستان و شهر سنندج گذشت. هم کرمانشاه و هم رشت هر دو جاهای دیدنی زیادی داشته و واقعاً ارزش سفر کردن را دارند.

کلیسای سنندج، عمارت سالار سعید، حمام خان، حمام شیشه، عمارت عاصف وزیری در سنندج و روستاهای بین راه از دیدنی‌های مسیر رشت تا کرمانشاه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما برای تماشای آن‌ها وقت بگذارید. همچنین می‌توانید از جاهای دیدنی‌ رشت مانند میدان شهرداری، باغ محتشم، بازار بزرگ، دریاچه سراوان و همچنین از جاهای دیدنی‌ کرمانشاه مانند بیستون، غار وزده، آتشکده میل میله گه، معبد آناهیتا و... نیز بازدید کنید.

شهر ها و جاذبه_ های مسیر رشت کرمانشاه

جمع‌بندی

اینکه از چه مسیری سفرتان را شروع کنید تا به مقصد برسید، کاملا بسته به شرایط و نظر شخصی شما دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که فرصت کافی برای سفر دارید، حتما برای یک بار هم که شده تجربه سفر با خودروی شخصی از رشت تا کرمانشاه را داشته باشید. یکی از لذت‌های سفر، پارک کردن در مکان‌های مناسب کنار جاده و بدون خطر است که لحظاتی را با خانواده و دوستان به استراحت و نوشیدن چای یا قهوه خوش‌عطر و طعم بپردازید. تجربه شما از سفر در مسیر رشت به کرمانشاه چیست؟ لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به شهرکرد سفر کنید و از بین هتل های کرمانشاه یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های کرمانشاه را مانند هتل پارسیان کرمانشاه را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نسترن ۱۴۰۲/۷/۱۷

رشت تا کرمانشاه معبد آناهیتا دیدن داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

نسترن عزیز بله همینطور که گفتید معبد آناهیتا از آثار تاریخی دیدنی هست ممنون از شما

مهری ۱۴۰۲/۵/۲۲

کرمانشاه بسیار زیباست ای کاش فرصتی بشه یک سفر مفصل به کرمانشاه برم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۲۵

مهری عزیز حتما میتونید این فرصت رو ایجاد کنید و خدمات رهی نو همواره پشتیبان شما عزیزان هست و تا اتمام سفر همراه شما

آهیل ۱۴۰۲/۳/۲

کرمانشاه بسیار قشنگ و دیدنی است مثل بقیه شهرهای ایران البته - دوبار رفتیم کرمانشاه خب چون ما رشت هستیم و نسبتا راه نزدیک و همه جاهای دیدنی که شما گفتید هم دیدن کردیم بسی لذتبخش است مرسی از مطلبتون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

آهیل عزیز از ابراز احساستون نسبت به ایران و وطن دوستی شما بسیار خوشحالیم. اسم زیبای گیلکیتون هم بهتون تبریک میگیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...