رَهی نو

فاصله اصفهان تا فومن

تعداد بازدید: ۲۴۴۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱

فومن یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که دیدن آن به‌تمامی ایرانیان توصیه می‌شود و هرسال افراد زیادی از نقاط مختلف کشور به دیدن این شهر می‌روند. اگر ساکن اصفهان هستید و می‌خواهید به فومن سفر کنید؛ ممکن است اصلی‌تری سؤالی که درباره سفر به فومن برایتان پیش آید، فاصله اصفهان تا فومن باشد. اینکه چگونه می‌توان به فومن سفر کرد و از چه مسیرهایی می‌توان رفت. در پاسخ باید بگوییم که مسیرهای مختلفی از اصفهان به فومن وجود دارد که می‌توانید با طی‌کردن یکی از آن‌ها به فومن برسید و از دیدن این شهر گردشگری لذت ببرید.

 

ما در ادامه مطالب این مسیرها را بررسی کرده و جاذبه‌های آن‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم تا در مسیر اصفهان به فومن به آن‌ها هم سری زده و از سفر خود خاطرات خوبی ثبت کنید.

 

فاصله اصفهان تا فومن از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا فومن را طی کنید، 3 مسیر مختلف وجود دارد و این بستگی به شما دارد که کدام مسیر را انتخاب کنید. بعضی افراد دوست دارند زودتر به مقصد برسند و بعضی‌ها برایشان فرقی ندارد، راهشان چند کیلومتر باشد؛ بنابراین، مسافت و زمان مسیرها را برایتان می‌نویسیم تا از مسافت هر 3 مسیر مطلع شوید. دقت کنید که زمان مسیرها بر اساس سرعت مجاز و اصولی مسیر محاسبه شده است.

 

فاصله اصفهان تا فومن

 

  • مسیر 1: 657 کیلومتر    7 ساعت و 45 دقیقه
  • مسیر 2: 732 کیلومتر     8 ساعت و 24 دقیقه
  • مسیر 3: 749 کیلومتر    8 ساعت و 37 دقیقه

 

فاصله اصفهان تا فومن چند کیلومتر است

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید، مسافت اصفهان تا فومن بین 650 تا 750 کیلومتر فاصله است که شما با توجه به مسیر انتخابی خود می‌توانید به فومن برسید.

 

روش‌های سفر از اصفهان به فومن

برای اینکه از شهر اصفهان به فومن سفر کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید برای سفر از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید یا با وسیله نقلیه شخصی خود فاصله اصفهان تا فومن را طی کنید. اگر بخواهید با هرکدام از این روش‌ها از اصفهان به فومن سفر کنید، باید یکی از مسیرهای زیر را باید انتخاب کنید.

 

مسافت اصفهان تا فومن با اتوبوس

فعلاً تا به امروز هیچ اتوبوس مستقیمی از پایانه مسافربری اصفهان به فومن کار نمی‌کند؛ ولی اگر تمایل به سفر با اتوبوس را داشتید، بهترین راه ممکن برای این مسیر استفاده از اتوبوس اصفهان به تهران است و پس از آن می‌توانید سوار اتوبوس‌های تهران به فومن شده و به مقصد برسید. سفر با اتوبوس از اصفهان تا تهران 6 ساعت طول می‌کشد و مسیر تهران تا فومن 4 ساعت و 10 دقیقه زمان می‌برد. یعنی درکل و بدون معطلی و توقف در میان مسیرها فاصله اصفهان تا فومن 10 ساعت و 10 دقیقه زمان می‌برد.

 

مسافت اصفهان تا فومن با قطار

اگر دوست دارید که با قطار از شهر اصفهان به فومن بروید، باید بدانید که هیچ قطار مستقیمی بین این دو شهر وجود ندارد، بلکه باید مانند سفر با اتوبوس، ابتدا به تهران بروید و از آنجا با قطار تهران - رشت، به راه‌آهن رشت رفته و سپس به فومن بروید. که چیزی حدود 13 تا 16 ساعت در راه خواهید بود. مدت‌زمان لازم برای سفر از اصفهان به تهران با قطار 7 الی 9 ساعت است و از تهران به رشت 5 الی 6 ساعت است که بستگی به نوع قطار شما دارد (سریع‌السیر یا معمولی) و سپس از راه‌آهن رشت تا فومن حدود 30 کیلومتر، یعنی 41 دقیقه طول می‌کشد. در نهایت، به‌طورکلی و بدون درنظرگرفتن معطلی‌های بین‌راهی 13 الی 16 ساعت با قطار از اصفهان تا فومن زمان لازم است.

 

مسافت اصفهان تا فومن با هواپیما

اگر فردی هستید که زمان برایتان مهم است و شرایط پرداخت هزینه‌های بالاتر را دارید، می‌توانید از هواپیما برای سفر خود از اصفهان به فومن استفاده کنید. شاید بگویید فومن که فرودگاهی ندارد، بله درست است. برای سفر با هواپیما از اصفهان به فومن باید مانند روش‌های دیگر به طور غیرمستقیم سفر کنید.

 

برای این کار می‌توانید از پروازهای اصفهان به رشت که 1 ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد استفاده کنید و از فرودگاه رشت به فومن که 29 کیلومتر فاصله دارد را با خودروهای فرودگاه یا سواری‌های بین‌شهری طی کنید.

 

مسافت اصفهان به فومن با خودروی شخصی

درنهایت یکی از راه‌های مستقیم برای سفر به فومن از اصفهان، استفاده از خودروی شخصی است که همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره شد، 3 مسیر مختلف وجود دارد.

  • مسیر اول: اصفهان، شاهین‌شهر، میمه، دلیجان، سلفچگان، بوئین‌زهرا، محمودآباد، رشت، فومن
  • مسیر دوم: اصفهان، قهجاورستان، مشکات، قم، چشمه شور، قزوین، منجیل، رشت، فومن
  • مسیر سوم: اصفهان، قم، تهران، کرج، قزوین، منجیل، رشت، فومن

 

اصفهان تا فومن


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کجاست؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید. 


جاذبه‌ های مسیر اصفهان فومن

قبل از اینکه به خود فومن برسید، در مسیر و میان فاصله اصفهان تا فومن، جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم اگر با خودروی شخصی این مسیر را طی می‌کنید و زمان کافی برای سفر دارید، از چند مورد از این جاذبه‌ها دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

برای مشاهده جاهای دیدنی فومن بر روی لینک کلیک کنید. 

سفیدرود، جنگل نقطه بر، شهرک سینمایی غزالی، باغ گیاه‌شناسی، موزه گلسنگ، برج کبوترخانه دستگرد، مسجد جامع خوزان، روستای مشهد اردهال، قلعه قمیشلو، کاروان‌سرای سن سن، آرامگاه سهراب سپهری، نیاسر، کبوترخانه گلپایگان، قلعه سیرو، مسجد رحیم خان، موزه مردم‌شناسی میمه، موزه گلاب قمصر، اتاق فرار سرقت و حمام رمضان

 

جمع‌بندی

در سفر به فومن از اصفهان، با وجود روش‌ها و مسیرهای مختلف، در نهایت این شمایید که مسیر موردنظر خود را انتخاب می‌کنید و این به سلیقه، زمان و شرایط شما بستگی دارد که کدام راه را انتخاب و با چه وسیله‌ای این مسافت را طی کنید. در هر صورت سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کنیم.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به کرمانشاه سفر کنید و از بین هتل های فومن یکی را بعنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند هتل معین فومن را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
آرمان ۱۴۰۲/۷/۱۹

دوست عزیز از اصفهان میشه با هواپیما رفت فومن؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

آرمان عزیز به طور مستقیم خیر ولی میتوانید ابتدا به رشت و از آنجا به فومن برید از فرودگاه رشت به فومن که 29 کیلومتر فاصله دارد را با خودروهای فرودگاه یا سواری‌های بین‌شهری استفاده نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...