رَهی نو

فاصله رشت تا شهرکرد

تعداد بازدید: ۳۱۹۹ ۱۸ دی ۱۴۰۱

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال بختیاری، یکی از شهرهای غربی کشور ایران است. به دلیل ارتفاع بالایی که این شهر نسبت به سطح دریا دارد، به آن بام ایران می‌گویند. در این متن قصد داریم از شمالی‌ترین شهر ایران، یعنی رشت به بام ایران، یعنی شهرکرد سفر کنیم. با ما همراه باشید تا درباره فاصله رشت تا شهرکرد و انواع مسیرها و روش‌هایی که برای سفر به این شهر می‌توانید انتخاب کنید، اطلاعات کاملی به دست آورید. 

 

فاصله رشت تا شهرکرد از نظر مسافت و زمان

از سه مسیر می‌توان از شهر رشت به شهرکرد سفر کرد. در مسیر اول ابتدا از شهر قزوین عبور کرده، سپس بعد از گذشتن از ساوه، سلفچگان، دلیجان و میمه، از کنار گذر اصفهان به شهرکرد خواهید رسید. مسافت این مسیر ٧۴١ کیلومتر است که نزدیک به ٨ ساعت و ٣٠ دقیقه طول خواهد کشید.

 

مسیر دوم، از شهر قزوین و سپس قم، کاشان و اصفهان می‌گذرد. این مسیر ٨١٣ کیلومتری را در مدت زمان ٩ ساعت و ۶ دقیقه طی خواهید کرد.

 

فاصله رشت تا شهرکرد


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید.


 

برای مسیر سوم، از شهر قزوین، تهران، قم ، کاشان و اصفهان عبور خواهید کرد و در نهایت به شهرکرد خواهید رسید. برای رسیدن به شهرکرد از مسیر سوم، ٨۶۵ کیلومتر را باید طی کنید، که از نظر زمانی نزدیک به ٩ ساعت و ١۶ دقیقه طول خواهد کشید.

 

فاصله رشت تا شهرکرد چند کیلومتر است

با توجه به نوع مسیری که برای رسیدن به شهرکرد از شهر رشت انتخاب می‌کنید، مسافتی که طی خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. اگر از مسیر اول به شهرکرد سفر کنید، ٧۴١ کیلومتر را باید برای رسیدن به این شهر طی کنید. در مسیر دوم، فاصله رشت تا شهرکرد ٨١٣ کیلومتر و در مسیر سوم ٨۶۵ کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از رشت تا شهرکرد

از شهر رشت، به دو روش متفاوت می‌توانید به شهرکرد سفر کنید. در ادامه در رابطه با هریک از این روش‌ها به طور کامل توضیح می‌دهیم.

 

مسافت رشت تا شهرکرد با اتوبوس

سفر به شهرکرد با اتوبوس یک مزیت خوب دارد. برای گذراندن این مسیر طولانی نیازی به رانندگی نخواهید داشت و در طول سفر در اتوبوس می‌توانید استراحت کنید. با اتوبوس مسافت رشت تا شهرکرد را حدود ٩ ساعت می‌توانید طی کنید.

 

مسافت رشت تا شهرکرد با خودروی شخصی

اگر با خودروی شخصی قصد سفر به این شهر را داشته باشید، می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید و حتی از شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند بازدید کنید. مسافتی که برای رسیدن به شهرکرد از شهر رشت باید طی کنید، بستگی به مسیر انتخابی شما دارد. اگر از مسیر اول به سمت شهرکرد حرکت کنید، ٧۴١ کیلومتر را باید طی کنید. فاصله رشت تا شهرکرد از مسیر دوم و با خودروی شخصی، ٨١٣ کیلومتر و از مسیر سوم ٨۶۵ کیلومتر است.

 

جاذبه های مسیر رشت شهرکرد

مسیر طولانی رشت تا شهرکرد، فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا به شهرهای دیدنی این مسیر سری بزنید و علاوه بر بازدید از این شهرها، کمی استراحت کنید تا لذت سفر برایتان دوچندان شود. برای مشاهده ی جاهای دیدنی شهرکرد بر روی کلیک کنید.

 

همانطور که گفتیم، در مسیر اول فاصله رشت تا شهرکرد، شهرهای قزوین، ساوه، سلفچگان، میمه و اصفهان قرار دارد. شهر قزوین که در زمان حکومت صفوی پایتخت ایران بوده، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. در این شهر قدیمی مکان‌های تاریخی فراوانی وجود دارد مانند: مسجد جامع قزوین، عمارت کلاه فرنگی، سرای سعدالسلطنه و بازار قزوین. به شما پیشنهاد می‌کنیم شیرینی‌های خوش طعم این شهر از جمله باقلوا را از دست ندهید.

 

 

رشت تا شهرکرد

 

 

شهر ساوه یکی از شهرهای قدیمی ایران بوده که قدمت آن به دوران صفویان بازمی‌گردد. در این شهر مکان‌های تاریخی فراوانی مانند مسجد جامع ساوه، موزه گنبد چهارسوق و مسجد سرخ وجود دارد که مقصد گردشگران بسیاری است. اگر در این شهر توقف داشتید، خرید انارهای سرخ و معروف آن را از دست ندهید.

 

سلفچگان یکی از شهرهای استان قم، از دیگر شهرهایی است که در مسیر اول رشت تا شهرکرد قرار دارد. اگر عاشق مکان‌های طبیعی هستید، توقف در این شهر و استراحت در یکی از مکان‌های طبیعی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دره قاهان، پل طایقان، پلنگ دره سلفچگان و دریاچه سد سنجگان از دسته مکان‌های زیبای این شهر هستند.

 

شهر بعدی که از آن عبور خواهید کرد، شهر میمه واقع در استان اصفهان است. در این شهر تاریخی، بناهای قدیمی مانند مسجد جامع میمه، غار و قنات وزوان میمه و قنات مزدآباد وجود دارد. اگر وقت کافی برای گردش و سفر دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط به دیدن شهر میمه بسنده نکرده و در اصفهان توقفی داشته باشید. شهر اصفهان پر از مکان‌های زیبای تاریخی و طبیعی است که توضیح کامل در مورد آن در این متن نمی‌گنجد. از معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به سی ‌و سه پل، ،میدان نقش جهان و کاخ عالی قاپو اشاره کرد.

 

در مسیر دوم، از شهرهای قزوین، قم، کاشان و اصفهان برای رسیدن به شهرکرد باید عبور کنید. شما می‌توانید در شهر قم توقف کنید و به زیارت بارگاه حضرت معصومه بروید. شهر قم علاوه بر آن که یک شهر زیارتی است، مکان‌های تاریخی و دیدنی متعددی در آن قرار دارد. بازار قدیمی قم، خانه ملاصدرا، خانه یزدان‌پناه، مسجد جامع قم و کاروانسرای دیرگچین از جمله مکان‌های تاریخی این شهر بوده که شما می‌توانید در توقفی که در این شهر دارید از آن‌ها دیدن کنید.

 

شهر کاشان یکی دیگر از شهرهایی است که در مسیر سفر شما قرار دارد. در این شهر تاریخی، بناهای متعددی از جمله باغ فین، حمام فین، حمام سلطان امیر محمد و بازار سنتی کاشان وجود دارد که سالانه میزبان گردشگران فراوانی از داخل و خارج ایران است.

 

مسیر سومی که از رشت به شهرکرد می‌توان سفر کرد، از شهرهای قزوین، تهران، کاشان و اصفهان می‌گذرد. در شهر تهران، پایتخت ایران، مکان‌های تفریحی و گردشی فراوانی قرار دارد. باغ فردوس، پارک ملت، بازار تجریش، برج آزادی و برج میلاد تنها تعداد کمی از مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر است.

در پایان باید بگوییم، اگرچه فاصله رشت تا شهرکرد طولانی است، اما اگر قبل از سفر، با توجه به مدت زمانی که دارید و وسیله نقلیه‌ای که قصد سفر با آن را دارید، برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید در این سفر از چندین شهر مختلف بازدید کرده تا لذت سفر برایتان دو چندان شود.

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به شهرکرد سفر کنید و از بین هتل های شهرکرد یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های شهر فومن را مانند هتل پارسیان شهرکرد را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۷/۱۹

هتل پارسیان شهر کرد چجور هتلیه میشه راجع به هتل توضیح بدید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

سیمای عزیز لطفا با شماره تماس رهی نو 74828-021 تماس بگیرید و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...