رَهی نو

فاصله اصفهان تا فریدون شهر

تعداد بازدید: ۷۶۴۱ ۵ دی ۱۴۰۱

فاصله اصفهان تا فریدون شهر از نظر مسافت و زمان

یکی از شهرهای نزدیک اصفهان، فریدون شهر است. این شهر به عنوان امن‌ترین شهر تاریخی ایران شناخته شده و با چادگان و فریدن همسایه است. از نظر آب‌و هوا نیز جزو خوش آب‌وهواترین شهرهای اصفهان به شمار می‌رود و قومیت‌های مختلفی مثل گرجی، لر، ارمنی، ترک و فارس در آن سکونت دارند. با سفر به این شهر می‌توانید به طبیعت‌گردی بپردازید، کوهنوردی کنید و به اسکی بروید. همه‌چیز در این شهر برای یک سفر لذت‌بخش برای شما محیا است.

 

فاصله اصفهان تا فریدون شهر چند کیلومتر است

اگر قصد دارید از اصفهان به این شهر بروید، باید بدانید که فاصله اصفهان تا فریدون شهر ۱۸۷ کیلومتر است و مساحتی معادل ۲۲۳۵ کیلومتر مربع دارد. این شهر به نام‌های مرتقویی و سویلی هم شناخته می‌شود. شما برای سفر به این شهر تنها یک مسیر در پیش رو دارید؛ ولی حواستان به آب‌وهوا هم باشد. این شهر دارای زمستان‌های بسیار سرد است و اگر علاقه‌ای به سرما ندارید، می‌توانید فصل‌های بهار و تابستان به این شهر سفر کنید.  

 

فاصله اصفهان تا فریدون شهر

 

روش‌های سفر از اصفهان تا فریدون شهر

برای طی کردن فاصله اصفهان تا فریدون شهر دو راه دارید؛ می‌توانید با اتوبوس به این شهر بروید یا تصمیم بگیرید خودتان تا مقصد رانندگی کنید؛ انتخاب هرکدام به خود شما و شیوه سفرتان بستگی دارد. برخی ترجیح می‌دهند به جای راننده در صندلی‌شان استراحت کنند و برخی دیگر سفر با ماشین خودشان را لذت‌بخش‌تر می‌دانند.

 

مسافت اصفهان تا فریدون شهر با اتوبوس

خوبی سفر با اتوبوس، این است که لازم نیست خودتان در طول جاده رانندگی کنید. به جای آن می‌توانید از تماشای مسیر لذت ببرید و به تماشای طبیعت و جاده بپردازید. به راحتی می‌توانید بلیط اتوبوس این شهر را به صورت آنلاین رزرو کنید و ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه در راه خواهید بود تا به مقصد برسید.

 

مسافت اصفهان تا فریدون شهر با خودروی شخصی

اگر با خودروی شخصی خودتان راهی سفر شوید، چون مسافت زیادی را قرار نیست رانندگی کنید؛ خسته نخواهید شد. به‌علاوه می‌توانید کمی در شهرهای بین راه به گردش بپردازید یا هر جا دلتان خواست به کنار جاده بروید و از تماشای جاده و خوردن یک لیوان چای خوش‌عطر، لذت ببرید. برای طی کردن این فاصله ۲ ساعت و ۴۷ دقیقه در راه خواهید بود.

 

وقتی از اصفهان حرکت کردید، باید به سمت بزرگراه امام خمینی برانید. بعد از آن باید به سمت بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان بروید. با گذشتن از کمربندی خمینی شهر از مسیرهای کمربندی شمالی، آزادراه کنار گذر غربی اصفهان، تیران-نجف آباد، کمربندی تیران نیز عبور می‌کنید و سپس با طی کردن مسیر طالقان شرقی، طالقان غربی، الیگودرز، برف انبار، بیج گرد و بسیج، به فریدون‌شهر می‌رسید.

 

مسافت اصفهان تا فریدون شهر

برای دیدن  جاهای دیدنی ایران کلیک کنید.

جاذبه‌های مسیر اصفهان فریدون شهر

در مسیرتان باتوجه به اینکه از نجف آباد می‌گذرید، می‌توانید از برج‌های دوقلو صفا، ارگ شیخ بهایی، کاروان سراهای حسنیجه و جلوگیر، عصارخانه آقا، پارک ملی قمیشلو، خانه تاریخی نوریان و خانه مهرپرور دیدن کنید. نجف آباد را با نام‌‌های علم و ایثار هم می‌شناسند و این شهر به خاطر بادام، قالی، عسل و انارش معروف است.

مقاله "جاهای دیدنی اصفهان" را از دست ندهید.

هنگام گذر از تیران (شهر درهای سنگی) نیز می‌توانید به این شهر بروید و از دیدن خود شهر با قدمت طولانیش و جاذبه‌ها گردشگری آن، لذت ببرید. درب‌های این شهر، کم‌نظیر هستند و قدمت آن به دوران قبل از ورود آریایی‌ها بر می‌گردد.

 

همچنین، می‌توانید از منطقه محافظت شده قمیشلو، قلعه تاریخی قمیشلو، منطقه حفاظت شده دالانکوه، چشمه مرغاب، آبشار کرد، مجموعه تفریحی سد خمیران، شهر زیرزمینی کرد علیا و جاذبه‌های گردشگری مذهبی مثل امامزاده بی بی فاطمیه (س)  دیدن کنید.

 

وقتی به فریدون شهر رسیدید، این شهر پر از شگفتی است؛ از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا آثار باستانی منحصربه‌فردش همگی چشمان شما را خیره خواهند کرد. از دشت لاله‌های واژگون در فصل بهار حتما دیدن کنید. این دشت با رنگ‌های زرد و قرمز دل شما را می‌برد و اگر اهل عکاسی باشید می‌توانید عکس‌های زیبایی بگیرد. از دیگر جاهای دیدنی این شهر می‌توان به غار کلبیس کب، آبشار پونه بازار، چشمه لنگان، روستای بنه کمر، کوه ونیزان، روستای دهسور سفلی، روستای کاهگانک، چشمه بابا احمد، آبشار دورک، چشمه دره سپستان، امامزاده سید محمد مکه دین و  پیست اسکی فریدون شهر اشاره کرد.

 

جاذبه های فریدونشهر

 

سوغاتی‌های مخصوص این شهر نیز بسیار متنوع است و می‌توانید هنگام برگشت به اصفهان هنر دست مردمان این شهر مانند دستکش، جاجیم، قالی، جوراب یا از خوراکی‌های این شهر مانند سیب، انگور، گیاهان دارویی مثل گل‌گاوزبان را هدیه ببرید.

اگر قصد اقامت در اصفهان و رزرو هتل را دارید، می توانید هتل های اصفهان را از ارزان ترین آنها تا هتل های 5 ستاره اصفهان مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان و هتل عباسی اصفهان از رهی نو با بهترین رزرو کنید. 

جمع‌بندی

با هم فاصله اصفهان تا فریدون شهر را طی کردیم و روش‌های سفر به این شهر را مورد بررسی قرار دادیم. شما کدام شیوه سفر به این شهر را پیشنهاد می‌کنید؟ به نظرتان در سفر به فریدون شهر از کدام مناطق حتماً باید دیدن کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین عزیزی ۱۴۰۲/۷/۲۲

فریدونشهر هم پیست اسکی داره ووواو چه جالب

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

حسین عزیز بله همینطور است ممنون از توجه شما

مهرداد ۱۴۰۲/۴/۱۳

فریدون شهر که بسیار دوست داشتنی هست از هرجای ایران که هستید برید خیلی خوش میگذره بهتون مطمئن باشید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

مهرداد عزیز از بیان تجربتون خیلی سپاسگزاریم و امیدواریم که دوستان دیگر از نظرتون بهره ببرند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...