رَهی نو

فاصله مرند تا ارومیه

تعداد بازدید: ۴۵۹۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۱

یکی از لذت‌بخش‌ترین سیاحت‌ها؛ گشت و گذار در استان آذربایجان است. فاصله مرند تا ارومیه پر از جاذبه‌ها و طبیعت‌ بکری‌ست که شنیدن وصف آن شما را برای این مسافرت و نوشتن سیاحت‌نامه آن آماده می‌کند، پس خودتان را برای سفری هیجان‌انگیز آماده کنید. 

 

فاصله مرند تا ارومیه از نظر مسافت و زمان 

اگر فاصله مرند تا ارومیه را به همراه هم‌سفرانی با نشاط طی می‌کنید نه تنها گذر زمان؛ بلکه خستگی مسافرت را حس هم نخواهید کرد. زمانِ طی کردن فاصله این دو شهر؛ زمانی نزدیک به 3 ساعت است. زمانی که شما از مرند سفر خود را آغاز و در آزادراه مرند- تبریز- صوفیان تا شهر تبریز طی کردید، وارد آزادراه تبریز-ارومیه خواهید شد و در نهایت از این آزادراه به راحتی می‌توانید به ارومیه برسید.

 

فاصله مرند تا ارومیه

 

فاصله مرند تا ارومیه چند کیلومتر است

اگر بخواهید با وسایل نقلیه جاده‌ای میان این دو شهر تردد داشته باشید؛ مسافتی به طول 206 کیلومتر را در عرض سه ساعت طی خواهید کرد. از شهر مرند تا تبریز 61 کیلومتر را طی می‌کنید و از تبریز تا ارومیه به سمت آذرشهر می‌روید  و پس از آن وارد آزادراه شهید شفیع‌زاده خواهید شد، با گذر از «خاصبان» بلاخره به جاده تبریز ارومیه دسترسی پیدا می‌کنید. در آزادراه تبریز- ارومیه نیز به بزرگراه شهید کلانتری برمی‌خورید که با گذر از دریاچه ارومیه به مقصد خود خواهید رسید.

 

روش های سفر از مرند تا ارومیه 

مسیر مرند تا ارومیه را می‌توانید با خودروی شخصی یا اتوبوس طی کنید. در ادامه در مورد این مسیرها، بیشتر می‌خوانید.

 

مسافت مرند تا ارومیه با اتوبوس

ترمینال اتوبوس‌رانی شهر مرند در ضلع جنوب شرق میدان امام حسین، بلوار بسیج این شهر واقع شده است. امروزه دریافت بلیط‌های مختلف با وسایل نقلیه گوناگون به امری ساده بدل شده است؛ چراکه می‌توانید از طریق سایت رهی‌نو به راحتی بلیط اتوبوس با صندلی مناسب خود را پیدا کرده و سیاحت خود را شروع کنید. با سوار شدن در وسایل نقلیه عمومی‌، در فاصله مرند تا ارومیه؛ خاطرات و دوستان جدیدی را ثبت خواهید کرد.

 

مسافت مرند تا ارومیه با خودروی شخصی 

از هر چه بگذریم؛ راحتی در مسافرت، رقیب خیلی از ویژگی‌های مثبت دیگر است. از این رو ممکن است انتخاب برخی از شما برای طی کردن فاصله مرند تا ارومیه، استفاده از  خودرو شخصی باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که با ماشین شخصی خود فاصله مرند تا ارومیه را رانندگی کردید، از مناظر زیبا و مکان‌های دیدنی بین راه غافل نشوید. 

 

اگر در ساعت مناسبی حرکت کنید؛ در طول سفر خواب‌آلود نخواهید بود و بیشتر از قبل لذت خواهید برد. خوراکی و موزیک مناسب سفر هم فراموش نکنید.

 

جاذبه های مسیر مرند تا ارومیه 

در مسیر مرند تا ارومیه، از تماشای جاذبه‌های گردشگری غافل نشوید؛ برای آشنایی با جاهای دیدنی ارومیه این مقاله را از دست ندهید.

 برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در این مسیر عبارت‌اند از:

 

آرامگاه شمس تبریزی

آرامگاه عارف بزرگ شمس تبریزی، در شهر خوی در فاصله مرند تا ارومیه واقع شده است. آرامگاه شمس هر ساله مقصد گردشگران و علاقه‌مند به تاریخ است. معماری منحصر‌به‌فرد و قدیمی این آرامگاه از عوامل به ثبت رسیدن این مکان در میراث فرهنگی کشور شده است. اگر عاشق مولانا و فضای فکری او هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با استاد وی دیداری تازه کنید.

 

آرامگاه شمس تبریزی

 

رصدخانه مراغه 

اگر به علم نجوم علاقه‌مند هستید؛ سر زدن به مراغه در فاصله مرند تا ارومیه، انتخاب بسیار مناسبی‌ خواهد بود. رصدخانه مراغه اولین رصدخانه و نهاد علمی در تاریخ ایران پس از حمله مغول معرفی می‌شود. این رصدخانه با نظارت خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شد و تا قرن‌ها بعد، میزبان دانشمندان در حوزه‌های مختلف علمی بود. فراموش نکنید تا از میعادگاه ستارگان قرون اخیر دیدن کنید.

 

گنبد کبود

گنبد کبود از ساختمان‌های دوره سلجوقی است که به علت تاریخی بودن آن، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. این ساختمان با گنبدی مخروطی مزین به سنگ‌های فیروزه؛ طی سالیان زیاد تغییر شکل داده و بیرون این عمارت با کلمات مقدس و به خط کوفی تزیین شده است. اگر در فاصله مرند تا ارومیه به مراغه سفر کردید، دیدن این بنای زیبا را در برنامه خود قرار دهید.

 

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای بازمانده از سده نهم میلادی؛ سنت استپانوس، در نزدیکی شهر جلفا واقع شده است که یکی از مهم‌ترین کلیساهای ارامنه و مسیحیان داخل ایران محسوب می‌شود. این کلیسا در قرن نهم هجری یعنی در دوره صفویه پس از زلزله مورد مرمت قرار گرفت و امروزه مانند نگینی زیبا در جلفا می‌درخشد و پذیرای مهمانان و مسافران برای بازدید خواهد بود. مکان‌های دیدنی‌ای مانند کلیسا سنت استپانوس از جاذبه‌های فاصله مرند تا ارومیه محسوب می‌شود. با دیدار از این کلیسا می‌توانید با سبک معماری ارمنی هم به خوبی آشنا شوید. 

 

جمع بندی

فرقی نمی‌کند اگر تصمیم گرفته‌اید از مرند تا ارومیه با خودرو شخصی یا اتوبوس سفر کنید. مسئله لذت بردن از راه، به عنوان بخشی از سفر است. با فهرستی مناسب از موزیک‌های دلخواهتان، عزیزان و خوراکی‌های خوش طعم (سوغاتی مرند) سفر خود را به اردبیل آغاز کنید. لطفا اگر تجربه سفر از مرند تا ارومیه را داشتید با ما مطرح کنید.

اگر قصد سفر و اقامت در بندرعباس را دارید می توانید هتل های ارومیه را مانند هتل آنا ارومیه و هتل جهانگردی ارومیه را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...