رَهی نو

فاصله مشهد تا یزد

تعداد بازدید: ۵۶۸۹۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۱

استان یزد در مرکز کشور قرار دارد. شهر یزد نیز به اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان معروف است. همچنین لقب‌های «شهر دوچرخه‌ها»، «دار العلم»، «عروس کویر» و «شهر بادگیرها» را به شهر یزد داده‎اند. شهر یزد دارای جاهای دیدنی یزد بسیاری ازجمله باغ دولت آباد، قنات زارچ، موزه مارکار، خانه هنر، آب انبار امیر چخماق، بازار خان، آتشکده بهرام، موزه قصر آیینه، میدان ساعت، میدان خان، مجموعه شاهزاده فاضل، آب انبار رستم گیو، دخمه زرتشتیان، خانه لاری‌ها و غیره است. به این ترتیب مشخص می‌شود که دیدن این شهر زیبا را باید حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر قصد دارید فاصله مشهد تا یزد را طی کنید، این مقاله را  از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو بخوانید تا تمام اطلاعاتی که موردنیازتان است را به دست آورید.

بهترین مسیر مشهد تا یزد از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله مشهد تا یزد را بپیمایید، باید از اتوبان بسیج وارد اتوبان شهید قاسم سلیمانی شوید. در ادامه باید به آزادراه شهید شوشتری بروید و پس از گذر از ملک آباد، وارد جاده مشهد تربت حیدریه شوید. پس از اینکه به شهر تربت حیدریه رسیدید، مسیر را از جاده تربت حیدریه گناباد ادامه دهید. پس از گذر از چهل سر و پیش از رسیدن به مهنه، باید وارد بلوار امام رضا شوید تا به اتوبان خلیج فارس برسید. حال به جاده فیض آباد بجستان می‌رسید. پس از رسیدن از بجستان به سمت فردوس حرکت کنید.

در این مسیر از کنار زین آباد، آهنگ، انارستانک، برون، مهران کوشک، باغستان و اسلامیه عبور خواهید کرد. بعد از اینکه به شهر فردوس رسیدید باید خود را به جاده فردوس بشرویه و سپس جاده فردوس دیهوک برسانید. حال به جاده جهاد می‌رسید و باید از اتوبان شهید قاسم سلیمانی به جاده طبس دیهوک بروید. در ادامه باید خود را به جاده طبس یزد برسانید. در این سمیر از کنار رباط پشت بادام، ساغند و خرانق گذر خواهید کرد تا به شهر زیبای یزد برسید. شما باید برای این مسیر زمان 11 ساعت و 37 دقیقه را در نظر بگیرید

فاصله مشهد تا یزد چند کیلومتر است

اگر می‌خواهید فاصله مشهد تا یزد را طی کنید، باید یک مسیر 913 کیلومتری را بپیمایید تا به مقصد برسید.

 

فاصله مشهد تا یزد

روش های سفر از مشهد تا یزد

در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که با چه روش‌هایی می‌توانید فاصله مشهد تا یزد را طی کنید. پس اگر می‌خواهید مسافت مشهد تا یزد را بپیمایید، با ما همراه باشید.

مسافت مشهد تا یزد با اتوبوس

درصورتی‌که قصد دارید فاصله مشهد تا یزد را با اتوبوس طی کنید، باید به ترمینال شهر مشهد بروید. اتوبوس مسافت 913 کیلومتر را در زمان 11 ساعت 33 دقیقه طی می‌کند. شما می‌توانید در  طول مسیر استراحت کنید تا پس از رسیدن به مقصد به کارهایتان برسید.

مسافت مشهد تا یزد با خودروی شخصی

اگر می‌خواهید فاصله مشهد تا یزد را با خودروی شخصی خود بپیمایید، همان‌طور که گفته شد باید 11 ساعت و 37 دقیقه رانندگی کنید. البته شما می‌توانید در طول مسیر توقف کنید و از شهرهای مختلف و دیدنی‌های مسیر لذت ببرید تا خستگی راه هم شما را آزار ندهد.

شهر ها و جاذبه های مسیر مشهد یزد

در این قسمت از مقاله قصد داریم جاهای دیدنی موجود در فاصله مشهد تا یزد را به شما معرفی کنیم تا در طول مسیر از آن‌ها دیدن کنید.

شهر تربت حیدریه

یکی از شهرهای تاریخی استان خراسان رضوی تربت حیدریه است که قدمت آن به زمان پیش از اسلام باز می‌گردد. طبق روایات نام این شهر از نام عارفی به اسم «قطب‌الدین حیدر» گرفته شده است و پیش از قرن نهم هجری با نام ولایت زاوه شناخته می‌شده است.

این شهر  پایتخت ابریشم در ایران و اولین قطب تولید زعفران در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل به شهر زعفران یا ابریشم نیز معروف است. جاهای دیدنی ترتبت حیدریه بسیار زیاد است و گردشگران زیادی برای دیدن آن، به این شهر سفر می‌کنند.

مزار بی‌بی حسنیه، تفرجگاه گرماب، خانه امینی، باغ ملی، قله ملکوه، منطقه گردشگری رودخانه حصار، پارک جنگلی پیشکوه، آبشار رود معجن، درخت سرو کهن‌سال مزار سید قوام‌الدین نوق، درخت سرو کهن‌سال روستای کاج درخت، رباط کسکک، رباط یا کاروانسرای لاری، مقبره و مسجد شیخ حیدر کدکنی، پل کسکک، حمام حاجی رئیس، کاروانسرای طبسی و مزار بوری آباد، تعدادی از دیدنی‌های این شهر بی‌نظیر است که نباید از تماشای آن‌ها  غافل شوید.

شهر تربت حیدریه

شهر فردوس

شهر فردوس در استان خراسان جنوبی قرار دارد و مرکز شهرستان فردوس است. پیش از سال ۱۳۰۸ هجری شمسی، این شهر به نام «تون» معروف بوده است. چندین زمین لرزه شدید و مخرب در این شهر اتفاق افتاده است و بسیاری از جاهای آن را خراب کرده است. شهر توس پستی و بلندی‌های زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده؛ ولی هنوز هم سرزنده است. این شهر دارای قدمت زیادی است و به همین دلیل آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است.

در طول فاصله مشهد تا یزد در شهر توس توقف کنید و از جاهای دیدنی آن لذت ببرید. این شهر دارای مکان‌های دیدنی همچون آرامگاه تورانشاه، کوه قلعه فردوس، سنگ سورخ، قلعه حسن آباد فردوس، منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو، غار بتون یا اژدها، آبشارهای دره سبز رود، کویر سه قلعه، کویر پلوند، آبگرم معدنی فردوس، حمام جهانیار، مجموعه تاریخی کوشک، قنات بلده فردوس و غیره است.

 

شهر فردوس

شهر طبس

یکی دیگر از شهرهای موجود در مسیر مشهد به یزد، طبس است. این شهر کوچک در استان خراسان جنوبی و در فلات مرکزی ایران قرار دارد. اقلیم بیابانی و کویری‌ این شهر سبب شده تا روزهای بسیار گرم و شب‌های بسیار سرد را در آن تجربه کنید. طبس در گذشته جنگل‌ها و دریاچه‌های فراوانی داشته است؛ چراکه معادن عظیم زغال‌سنگ در این شهر وجود دارد.

شهر طبس هم از لحاظ طبیعت و هم تاریخی غنی است و جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. پس سعی کنید زمانی را برای دیدن این شهر زیبا قرار دهید. برخی از این مکان‌ها شامل چشمه مرتضی علی، کال جنی، روستای ناییند، باغ گلشن، آبگرم دیگ رستم، کویر حلوان، سرزمین سیاه طبس، تخت عروس، قلعه اسماعیلیان، امامزاده حسین بن موسی کاظم، روستای ازمیغان، کویر رباط خان، جنگل سنو و سد کریت هستند.

شهر طبس

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مسافت و فاصله مشهد تا یزد را بررسی کنیم و شما را با روش‌های پیمودن این مسیر و جاذبه‌های راه آشنا کنیم تا بتوانید سفری خوش را تجربه کنید.  اگر قصد سفر و اقامت در شهر زیبای یزد را دارید. می توانید هتل های یزد را مانند هتل پارسیان صفائیه یزد از رهی نو با تخفیف ویژه به صورت آنلاین رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حمیده ۱۴۰۲/۷/۲۳

تربت حیدریه خیلی جاهای دیدنی داره و طبیعت زیبایی هم داره ما مشهدیم و خیلی اونجا میریم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

حمیده جان خیلی ممنون از ثبت نظرتون و امیدواریم همیشه شاد و پیروز باشید

بهزاد ۱۴۰۲/۴/۱۰

مهمتر از همه شهر توس آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی هست که حتما سر مزارشان بروید و در حال حاضر هم که استاد شجریان این در گرانبهای ایران را در آنجا به خاک سپردند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۱۱

بهزاد جان بسیار به جا بود که یادی از مردان بزرگ ایران زمین کردید سپاس از شما و آرزومندیم که همچنان یادشان برای همه ایرانیان زنده باشد و از آموزه هایشان بهره مند.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...