رَهی نو

فاصله مشهد تا بندرعباس

تعداد بازدید: ۴۴۸۹۹ ۳ آبان ۱۴۰۱

بندرعباس یکی از مهم‌ترین مراکز برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور به‌حساب می‌آید. این بندر در گذشته با نام بندر گمبرون معروف بود. اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، باید بدانید که بهترین زمان، فصل زمستان است که بندرعباس حال و هوای بهاری دارد. جاهای دیدنی این شهر هم بسیار زیاد است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. مسجد جامع اهل سنت، حمام گله داری، معبد هندوها، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین، حمام بزرگ یا حمام گپ، پارک ساحلی سورو، چشمه آب گرم گنو، غار خرسین، آبشار تزرج و انواع بازارها تنها تعدادی از مکان‌های دیدنی بندرعباس هستند. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  قصد داریم فاصله مشهد تا بندرعباس و اطلاعاتی که برای این سفر نیاز دارید را بررسی کنیم.

بهترین مسیر مشهد تا بندرعباس 

درصورتی‌که قصد دارید فاصله مشهد تا بندرعباس را طی کنید، دو مسیر پیش روی شماست. در مسیر اول باید از اتوبان سردار سلیمانی مشهد حرکت کنید و به آزادراه شهید شوشتری برسید. پس از گذر از عوارضی باغچه مسیر را از جاده مشهد تربت حیدریه ادامه دهید. بعد از اینکه به تربت حیدریه رسیدید، به جاده تربت حیدریه گناباد بروید. سپس از بلوار امام رضا به آزادراه خلیج فارس بروید. حال باید مسیر را از جاده فیض آباد بجستان ادامه دهید. پس از رسیدن به بجستان باید به سمت فردوس و سپس بشرویه حرکت کنید.

پس از پایگاه انتظامی شهید زارع فردوس، وارد جاده فردوس دیهوک شوید. پس از رسیدن به دیهوک از اتوبان جهاد، به سمت اتوبان سردار سلیمانی بروید و پس از عبور از پلیس راه، مسیر دیهوک راور را ادامه دهید. بعد از اینکه به راور رسیدید، به سمت هجدک، قنات گرم، هوتک، سراسیاب، فرح آباد و کرمان حرکت کنید. در کمربندی غربی کرمان وارد اتوبان هاشمی رفسنجانی و سپس جاده کرمان سیرجان شوید. بعد از اینکه به شهر سیرجان رسیدید، از بلوار خلیج فارس به سمت بندرعباس حرکت کنید. برای انتخاب این مسیر باید حدود 17 ساعت زمان در نظر بگیرید.

 

فاصله مشهد تا بندرعباس

دومین مسیر برای پیمودن فاصله مشهد تا بندرعباس، تا شهر دیهوک، شبیه به مسیر شماره 1 است. پس از رسیدن به دیهوک باید به سمت طبس حرکت کنید. بعد از اینکه به طبس رسیدید باید مسیر را به سمت شهر یزد ادامه دهید. بعد پس از اینکه به شهر یزد رسیدید از اتوبان هاشمی رفسنجانی، وارد جاده یزد مهریز کرمان شوید. این مسیر را ادامه دهید تا به انار برسید؛ سپس از جاده انار به سمت شهر بابک و سیرجان حرکت کنید. بعد از رسیدن به شهر سیرجان هم مانند مسیر شماره 1 به سمت بندرعباس بروید. این مسیر حدود 19 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

فاصله مشهد تا بندرعباس چند کیلومتر است

برای طی‌کردن فاصله مشهد تا بندرعباس از مسیر شماره 1 حدود 1390 کیلومتر و مسیر شماره 2 حدود 1567 کیلومتر در انتظار شما است.

رو‌ش‌های سفر از مشهد تا بندرعباس

اگر می‌خواهید فاصله مشهد تا بندرعباس را بپیمایید، در این قسمت روش‌های سفر به بندرعباس را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مسافت مشهد تا بندرعباس با اتوبوس

یکی از روش‌های طی کردن فاصله مشهد تا بندرعباس، اتوبوس است. رانندگی برای برخی افراد کار سخت و خسته‌کننده‌ای است. شما می‌توانید در طول مسیر در اتوبوس استراحت کنید تا پس از رسیدن به بندرعباس، سرحال باشید. اتوبوس از مسیر تربت حیدریه، کرمان و سیرجان، به سمت بندرعباس حرکت می‌کند. این مسیر 1400 کیلومتر است که حدود 18 ساعت با اتوبوس طول می‌کشد.

مسافت مشهد تا بندرعباس با خودروی شخصی

شاید جزو افرادی هستید که رانندگی برایتان سخت نیست و یا دوست دارید با خودروی شخصی خود سفر کنید و در هر شهری که خواستید، توقف کنید. شما می‌توانید از دو مسیر مختلف به سمت بندرعباس حرکت کنید. اگر تابه‌حال شهر کرمان را ندیده‌اید، الان بهترین فرصت است تا در فاصله مشهد تا بندرعباس، از شهر کرمان دیدن کنید. این مسیر حدود 1390 کیلومتر است. شاید هم بخواهید سری به شهر یزد بزنید. پس از مسیر 1567 کیلومتری شماره 2 استفاده کنید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر مشهد بندرعباس

در این قسمت قصد داریم علاوه بر جاهای دیدنی مشهد و جاهای دیدنی بندرعباس که هرکدام را می توانید در صفحه ی خودشان مطالعه نمایید، از جاذبه‌های فاصله ی بین مشهد بندرعباس را به شما معرفی کنیم.

دیهوک

فرقی ندارد که از کدام مسیر به سمت بندرعباس حرکت کنید، به‌هرحال از شهر دیهوک عبور خواهید کرد. در نزدیکی دیهوک روستایی به نام ناییند وجود دارد که به ماسوله کویر معروف است و مانند یک جزیره سبز در دل کویر می‌درخشد. باغ‌های مرکبات، نخلستان‌های زیبا و کشتزارهای گندم این روستا را جذاب‌تر کرده است. این روستای پلکانی در فصل پاییز، زمستان و بهار انتخاب خوبی است. قدم زدن در کوچه‌های باریک، کوهنوردی، دیدن ستاره‌ها، بازدید از غارها و چشمه‌های آب از تفریحات این روستاست.

 

مسافت مشهد تا بندرعباس

 

سیرجان

شهر سیرجان نیز در هر دو مسیر برای پیمودن فاصله مشهد تا بندرعباس وجود دارد. جاهای دیدنی سیرجان از جمله مسجد قلعه سنگ، مسجد جامع عضدی، کاروان‌سرای آقا ابراهیم، عمارت صدرزاده، موزه تاریخ و مردم شناسی، منطقه گدار، منطقه کوهستانی چهار گنبد، آرامگاه شاه فیروز و یخدان‌های دوقلو است.

کرمان

در مسیر شماره 1 به شهر کرمان می‌رسید که جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و تاریخی بسیاری دارد. این شهر سومین مرکز استان بلند ایران است و تابستان‌های خنک‌تری نسبت به اصفهان، شیراز و یزد دارد. ضرابخانه گنجعلی خان، باغ فتح آباد، گنبد جبیله، تخت درگاه قلی بیک، خانه هرندی، یخدان مویدی، حمام وکیل، آتشکده زرتشتیان، باغ شاهزاده ماهان و غیره از جاهای دیدنی کرمان است.

یزد

شهر یزد که لقب اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان را دارد، در مسیر شماره 2 است. پس اگر برای رفتن به بندرعباس مسیر شماره 2 را انتخاب کردید، حتما کمی از وقت خود را هم در شهر یزد بگذرانید. مکان‌هایی همچون باغ دولت آباد یزد، قنات زارچ، بافت تاریخی شهر، خانه هنر، آب انبار شش بادگیر، بازار خان، آتشکده بهرام، موزه قصر آیینه، میدان ساعت و غیره از جاهای دیدنی یزد است.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با فاصله مشهد تا بندرعباس، روش‌های سفر در این مسیر و جاذبه های راه آشنا کنیم تا بتوانید از این اطلاعات در سفر خود استفاده کنید. سایت رهی نو پیشنهاد می کند اگر قصد اقامت در بندرعباس را دارید هتل های بندر عباس را مانند هتل هرمز بندر عباس، هتل استاتیس بندر عباس، هتل هما بندر عباس را به صورت آنلاین با تخفیف ویژه رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مصطفی ۱۴۰۲/۷/۲۵

در نزدیکی دیهوک روستای ناییند وجود داره که به ماسوله کویر معروفه بخاطر سرسبزی که در دل کویر داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۶

مصطفی عزیز دقیقا همینطور که گفتی و در مقاله ذکر شده به امید بهترین ها برای شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...