رَهی نو

فاصله مشهد تا ساری

تعداد بازدید: ۴۱۳۹۰ ۱ آبان ۱۴۰۱

شهر ساری به‌عنوان مرکز استان مازندران و به‌علاوه از مهم‌ترین شهر‌ها‌ی این استان شناخته می‌شود. ضمناً جاهای دیدنی ساری که بسیار ارزشمند است، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار‌ی هم مهیا شده است که می‌تواند توجه گردشگران را به خود جلب کند. آب‌و‌هوا‌ی ملایم و دلپذیر همراه با طبیعت زیبا و جاذبه‌ها‌ی دیگر، بهانه‌ی بسیار خوبی برای سفر به ساری است. اگر هم‌اکنون در مشهد سکونت دارید و یا مسیر شما از آن عبور می‌کند و قصد دارید که به ساری بروید، این مطلب را از دست ندهید. فاصله مشهد تا ساری، روش‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌ی دیدنی از اطلاعاتی است که می‌توانید با صرف چند دقیقه‌ی کوتاه از طریق مطالعه‌ی این مطلب بدست آورید.

 

فاصله مشهد تا ساری

معمولا یکی از سوالاتی که قبل از بستن چمدان و آغاز مسافرت پرسیده می‌شود، در رابطه با مسافت است. به‌هرحال فراهم‌کردن وسایل مورد‌نیاز و همچنین ایجاد آماده‌سازی‌ها‌ی لازم برای سفر ضروری است. بعلاوه با دانستن فاصله مشهد تا ساری می‌توانید برای تعیین روش سفر، برنامه‌ریزی و توقف برای استراحت یا بازدید از مکان‌ها‌ی دیدنی بهتر تصمیم بگیرید. پس در ادامه در رابطه با فاصله مشهد تا ساری توضیحات لازم را ارائه می‌کنیم. همچنین سایت رهی نو به صورت آنلاین امکانات و قیمت هتل های ساری را در اختیار شما قرار می دهد تا اگر قصد اقامت در این شهر را داشتید به راحتی بتوانید بهترین هتل های این شهر را مانند هتل سالاردره ساری و هتل بادله ساری را رزرو کنید. 

 

فاصله مشهد تا ساری از نظر مسافت و زمان

با اینکه ۳ مسیر جهت رفتن از مشهد به ساری وجود دارد؛ اما اختلاف مسافت و زمان رسیدن به مقصد چندان زیاد نیست. به طور کل می‌توان گفت که فاصله مشهد تا ساری از نظر مسافت حدودا ۷۲۰ کیلو‌متر است. می‌توان این مسافت را تقریبا با سپری‌کردن ۹ ساعت طی کرد.

 

فاصله مشهد تا ساری

فاصله مشهد تا ساری چند کیلو‌متر است؟

بین ۳ مسیر موجود برای طی فاصله مشهد تا ساری، دو تا از آن‌ها در بخش عمده‌ای از راه، از یک مسیر عبور می‌کنند. این ۳ مسیر، مسافتی تقریبا به اندازه‌ها‌ی ۷۲۶، ۷۳۳ و ۷۶۰ دارند. سفر از طریق مسیر اول از بزرگراه مشهد-قوچان آغاز می‌شود. سپس با گذر از کنار شهر‌ها‌یی مثل قوچان، شیروان، بجنورد، گرگان، بهشهر و نکا به ساری می‌رسد.
دو مسیر دیگر از شهر‌ها‌یی مثل سبزوار، میامی، شاهرود، دامغان و کیا‌سر عبور می‌کنند و به ساری ختم می‌شوند.

 

روش‌ها‌ی سفر از مشهد تا ساری

شما به هر طریقی که قصد سفر از مشهد به ساری را داشته باشید، می‌توانید اقدام کنید. بنابراین در طی‌کردن فاصله مشهد تا ساری همه‌ی گزینه‌ها‌ی موجود برای مسافرت، یعنی از طریق اتوبوس، خودرو‌ی شخصی، هواپیما و قطار را دارید و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.

 

مسافت مشهد تا ساری با اتوبوس

ترمینال ساری در بزرگراه شهید کلانتر‌ی واقع در میدان انقلاب اسلامی قرار دارد. برای شروع سفر به ساری باید پس از تهیه بلیط به این پایانه مراجعه کرد. محل نها‌یی این روش مسافرتی، پایانه ساری است که در بزرگراه ولیعصر ساری بنا شده است.

 

مسافت مشهد تا ساری با خودرو‌ی شخصی

اگر به دنبال یک ماجراجویی در دل جاده‌ها هستید، خودرو‌ی شخصی بهترین وسیله برای مسافرت است؛ چرا‌که در این حالت تجربیات و لذت متفاوتی نصیب شما می‌شود. پیش‌تر فاصله مشهد تا ساری و زمان تخمینی آن گفته شد. می‌توانید باتوجه‌به نقشه‌ی راهی که برای شما عزیزان ترسیم شد، مسیر خود را انتخاب و به ساری سفر کنید.

اقامتی به یاد ماندنی در هتل  قصر طلایی مشهد

 

مسافت مشهد تا ساری با هواپیما

اگر طرفدار سفر‌ها‌ی سریع هستید و دوست دارید که هر چه سریع‌تر به مقصد برسید، روش پر‌سرعت‌تر‌ی هم برای مسافرت وجود دارد. با هواپیما می‌توانید فاصله ۹ ساعته‌ مشهد تا ساری را تنها در عرض ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طی کنید. نام فرودگاه مشهد به‌عنوان فرودگاه هاشمی نژاد شناخته می‌شود و در بلوار فرودگاه پس از بلوار جمهوری قرار دارد.

 

مسافت مشهد تا ساری با قطار

سفر‌کردن از فاصله مشهد تا ساری حتی با قطار هم ممکن است. این سفر حدود ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد و می‌توانید در این مسیر از قطار‌ها‌ی ۴ تخته و یا ۶ تخته استفاده کنید. موقعیت مکانی ایستگاه راه‌آهن مشهد در بلوار شهید کشور‌ی و میدان راه‌آهن قرار گرفته است. اگر به‌دنبال سفر‌ی راحت همراه با استراحت و آرامش هستید، استفاده از قطار می‌تواند تجربیات خوبی را در این زمینه برای شما رقم بزند.

 

مسافت مشهد تا ساری

 

جاذبه‌ها‌ی مسیر مشهد ساری

احتمالاً در  مسیر مشهد تا ساری بخواهید تا از جاهای دیدنی آن هم بازدید داشته باشید. در ادامه این مکان‌های دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم.

دره شمخال

دره‌ی شمخال یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌ها‌یی است که می‌توان دید. این دره در نزدیکی شهر باجگیران و ۸۰ کیلو‌متر‌ی شهر قوچان قرار دارد. طول آن به ۱۸ کیلو‌متر و ارتفاع آن به ۲۰۰ متر می‌رسد. بعلاوه دره شمخال یکی از دره‌ها‌ی رود‌خانه‌ای کم‌نظیر است که جریان آب و پوشش گیاهی بسیار چشم‌نواز و رویا‌یی دارد. یک بار بازدید از آن، شما را کاملا مجذوب خود خواهد کرد.

 

ساحل مروارید

از جاذبه های گردشگری مشهد که بگذریم به جاذبه های مسیر بین این دو شهر می رسیم که می‌توان به ساحل مروارید اشاره کرد که در فاصله‌ی ۲۵ کیلو‌متر‌ی شهرستان نکا قرار دارد. از طریق این ساحل می‌توانید دریا‌ی آبی خزر را از نزدیک ببینید و لمس کنید. به علاوه امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی هم در آن طراحی شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

عمارت فاضلی

عمارت فاضلی یکی از ۳ جاذبه‌ی تاریخی در ساری است. این بنا شامل دو عمارت است که یکی از آن‌ها در دوره‌ی قاجار و دیگر‌ی هم در دوره‌ی پهلوی ساخته شده است. عمارت فاضلی از جلوه‌ها‌ی هنری و معماری بی‌نظیر ایران شناخته می‌شود. این عمارت با‌شکوه، تاریخی و چشم‌نواز در خیابان انقلاب و محله آب انبار نو قرار دارد.

 

سخن پایانی

در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو تلاش شد تا اطلاعاتی در رابطه با فاصله مشهد تا ساری، روش‌ها‌ی سفر و همچنین نمونه‌ها‌یی از جاذبه‌ها‌ی دیدنی این مسیر خدمت شما عزیران ارائه شود. امیدواریم با استفاده از اطلاعات ذکر‌شده، در سفر خود از مشهد به ساری، سفر‌ی راحت و به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین زاده ۱۴۰۲/۷/۲۶

دره شمخال خیلی اسمش و شنیدم تعریف طبیعتش رو زیاد میکنن ولی خیلی دوره به تهران

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۹

حسین زاده عزیز امیدواریم فرصتش پیش بیاد و هرچه زودتر بتونید سفری به این منطقه زیبا داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...