رَهی نو

فاصله اصفهان تا کرمان

تعداد بازدید: ۳۵۰۰۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۱

ممکن است برایتان جالب باشد که کسی بخواهد به قصد گردشگری از اصفهان، با آن همه اماکن دیدنی و گردشگری به سمت کرمان راهی شود. در حالی‌که اکثر مردم، کرمان را شهری خشک و بدون جاذبه گردشگری می‌بینند.

این تصور کاملا غلط است! چرا که جاذبه‌های گردشگری کرمان کم نیستند و هر ساله میزبان گروه بزرگی از گردشگران داخلی و خارجی است. جالب است بدانید این استان با داشتن 5 اثر تاریخی، در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از آثار دیدنی در این استان می‌توان به مجموعه گنجعلی‌خان، بازار کرمان، باغ شازده، مسجد جامع مظفری، مسجد جامع ملک، آتشکده زرتشتیان و چند اثر دیگر اشاره کرد. اگر مایلید تا فاصله زمانی و مکانی بین این دو شهر را بدانید، با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.

 

فاصله اصفهان تا کرمان از نظر مسافت و زمان

برای آنکه از اصفهان به سمت کرمان بروید، دو راه پیش رو دارید. بسته به اینکه کدام راه را انتخاب می‌کنید، مسافت و زمان سفر متغیر خواهد بود.

در مسیر اول 6۸۸ کیلومتر پیش روی شما است. در این مسیر از نجف آباد اصفهان به سمت شهر نائین خواهید رفت. پس از آن از جاده نایین اردکان به سمت یزد بروید و پس از گذشتن از شهر یزد و شهر رفسنجان به کرمان خواهید رسید.
اما در مسیر دوم که در حدود ۷۷۸ کیلومتر است، پس از آن که از اصفهان خارج شدید، به سمت یزد حرکت خواهید کرد، اما پیش از رسیدن به شهر یزد در بزرگراه میبد - یزد به سمت جاده یزد طبس برانید تا به شهر کرمان برسید. مسیر برگشت از کرمان به اصفهان نیز تفاوتی با مسیر رفت ندارد و همان شهرها را باید بگذرانید.

 

فاصله اصفهان تا کرمان

 

فاصله اصفهان تا کرمان چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که از کدام جاده می‌خواهید خودتان را به کرمان برسانید؟! همانطور که پیشتر گفتیم برای اصفهان به سمت کرمان دو راه پیش رو است. یک مسیر ۶۸۸ کیلومتر و مسیر دیگر ۷۷۸ کیلومتر به ثبت رسیده است.

بهترین مسیر اصفهان به کرمان

بهترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رفتن از اصفهان به شهر کرمان، کوتاه‌ترین مسافت خواهد بود. به‌این‌صورت زمان بیشتری برای گردش و مسافرت در شهر مقصد خواهید داشت؛  برای همین می‌توانید مسیر اول را که 688 کیلومتر است، انتخاب کنید.

شهرهای بین مسیر اصفهان تا کرمان

همانطور که گفتیم، برای گذر از اصفهان به سمت شهر کرمان، دو مسیر وجود دارد. مسیر اول، کوتاه‌ترین مسیر است که از شهرها و شهرستان‌های نائین، یزد و رفسنجان گذشته و سپس به کرمان می‌رسید. مسیر دوم نیز که کمی طولانی‌تر است، شهرها و شهرستان‌های شهرضا، ایزدخواست، ابرکوه، تفت، مهریز و رفسنجان را پشت سر گذاشته و وارد کرمان می‌شوید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کرمان


روش‌های سفر از اصفهان تا کرمان

برای آنکه از اصفهان به سمت شهر کرمان بروید، روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید بسته به شرایطتان مثل اینکه بخواهید دیدنی‌های شهر کرمان مانند جاهای دیدنی نائین را ببینید، باید  یکی از مسیرها را برگزینید. منظور از روش‌های سفر از شهری به شهر دیگر وسایل نقلیه‌ای است که می‌توانید استفاده کنید.

هر کدام از وسایل معایب و مزایای خاص خود را دارند که افراد با توجه به شرایط مختلف یکی از آنها را بر می‌گزینند. به طور مثال سفر با قطار ممکن است کمی زمان‌بر باشد و حتی از اتوبوس نیز دیرتر به مقصد برسید اما مزیت داشتن سرویس بهداشتی و یا امکان خوابیدن در حین سفر سبب شده که افراد بسیاری قطار را بر اتوبوس ارجح بدانند. در ادامه می‌خواهیم روش‌های سفر از اصفهان به کرمان را برایتان بگوییم تا در صورت نیاز بتوانید وسیله نقلیه مناسب را انتخاب کنید.

 

مسافت اصفهان تا کرمان با اتوبوس

در مسیر اصفهان به سمت کرمان اتوبوس‌های مسافربری، جاده اصفهان به سمت نایین-یزد و در نهایت کرمان را انتخاب می‌کنند. این مسیر حدودا ۶۷۰ کیلومتر است که معادل ۸ ساعت و ۹ دقیقه نیاز دارد تا شما را به مقصد برساند .

 

مسافت اصفهان تا کرمان با خودروی شخصی

افرادی که می‌خواهند با خودرو شخصی به سفر بروند، ترجیح می‌دهند جاده‌ای را انتخاب کنند که رانندگان اتوبوس نیز از آن رفت و آمد می‌کنند، چرا که جاده‌های ایمن‌تری هستند. اگر بخواهید با سرعت مطمئن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از اصفهان به سمت کرمان بروید حدود ۸ ساعت باید زمان صرف شود تا شما به کرمان برسید.

 

مسافت اصفهان تا کرمان با هواپیما

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای طی کردن مسافت اصفهان به کرمان استفاده هواپیما است. شما تنها یک ساعت و ده دقیقه در راه خواهید بود و بدون هیچ‌گونه خستگی می‌توانید گردش خود را در شهر کرمان آغاز کنید.

 

مسافت اصفهان تا کرمان با قطار

اگر هزینه هواپیما برایتان زیاد است و دوست دارید نسبت به اتوبوس راحت‌تر سفر کنید، قطار اصفهان به کرمان گزینه مناسبی است. 

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان کرمان

درصورتی‌که بخواهید از جاذبه‌های دیدنی فاصله بین دو شهر اصفهان و کرمان بازدید کنید، ابتدا باید بدانید از کدام مسیر می‌خواهید به کرمان برسید؟! ابتدای مسیر از شهر اصفهان که شروع کنید دیدنی‌های این شهر بسیار زیاد است، به‌طوری‌که زمان زیادی از شما خواهد گرفت. بدین‌منظور بهتر است از شهر اصفهان و زیبایی‌های بی نظیر آن به سرعت بگذریم تا قدم در جاده اصفهان به سمت کرمان بگذاریم.

 

از هر مسیری که بخواهید خودمان را به کرمان برسانید، اولین شهری که باید از آن عبور کنید،  شهر نائین است. می‌توانید در شهر نایین از بازار این شهر که بزرگ‌ترین بازار خطی ایران است، دیدن کنید. این بازار یکی از آثار ملی ایران است که در سال ۵۶ به ثبت رسیده است. در کنار بازار شهر نائین، خانه پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی از دیگر آثار و جاذبه‌های دیدنی نائین هستند. اگر تصمیم گرفتید به این شهر سفر کنید، از تماشای زیبای‌های این شهر به آسانی گذر نکنید.

 

شهر دیگر در مسیر و حد فاصل بین اصفهان تا کرمان، شهر یزد است. جاهای دیدنی یزد بسیار زیاد هستند که ممکن است از نگاهتان پنهان مانده باشد. از جمله معماری بی‌نظیر بافت سنتی شهر یزد که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است و نظر هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند.

در کنار بافت سنتی شهر، باغ دولت آباد و مجموعه باغ خان از جمله باغ‌های زیبا و معروف شهر یزد هستند. در این میان تماشای بازار یزد نیز خالی از لطف نیست. بیشتر حرفه‌های سنتی مانند مسگری، در بازار فضای مختص به خود را دارد.

در این میان بازارهای تاریخی شهر یزد کم نیست. از بازار خان گرفته تا بازار پنجعلی، بازار قیصریه برای کاشی‌کاری، بازار مسجد ملا اسماعیل، در کنار چندین بازار دیگر بخشی از مسیر را تشکیل می‌دهند.

پس از شهر یزد، شهری که که باید از آن عبور کنید تا به کرمان برسید، رفسنجان است. این شهر با دارا بودن انواع آب انبارها و یخدان‌ها، بازارها و بادگیرها، از شهرهایی است که به ساعتی ماندن در آن و گشت و گذار در میان شهر می‌ارزد. بعد از رسیدن به شهر کرمان می توانید از جاذبه ها و جاهای دیدنی کرمان دیدن کنید.

مسافت اصفهان تا کرمان

سخن پایانی

در این مقاله، ما فاصله اصفهان تا کرمان را بررسی کردیم و نشان دادیم که مسیرهای متفاوتی برای رسیدن به کرمان از طریق اصفهان وجود دارد. همچنین امکان سفر با انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، اتومبیل شخصی، قطار و هواپیما را برای شما توضیح دادیم. البته که در این میان استفاده از هواپیما برای رفتن به کرمان از اصفهان، راحت‌ترین راه است؛ زیرا می‌توانید در عرض یک ساعت و ده دقیقه به مقصد برسید. 

اگر قصد سفر به کرمان و اقامت در آنجا را دارید، می توانید در سایت رهی نو هتل های کرمان را همراه با قیمت و امکانات آن ببینید، سپس به صورت آنلاین هتل مورد نظر خود را که از ارزان ترین تا هتل های 4 ستاره کرمان است را رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...