رَهی نو

فاصله زنجان تا اصفهان

تعداد بازدید: ۱۱۵۰۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۱

اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران است که جاهای دیدنی زیادی دارد. پل‌های تاریخی، باغ‌های زیبا، موزه‌ها، مساجد و غیره سالیانه گردشگران زیادی را از شهرها و کشورهای مختلف به سمت این شهر می‌کشاند. در این مطلب مسیرها‌ و راه‌های رسیدن به این شهر تاریخی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا راحت‌ترین و مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید.

 

فاصله زنجان تا اصفهان از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله زنجان تا اصفهان را طی کنید، سه مسیر در انتظار شماست. برای مسیر اول باید از آزادراه زنجان قزوین حرکت کنید و از کنار شهرهای خردمدره و ابهر بگذرید. پس از اینکه به شهر تاکستان رسیدید، باید دور بزنید و از کمربندی تاکستان و جاده قزوین همدان وارد جاده تاکستان دانسفهان شوید.

 

در این مسیر از کنار شهرهای اسفرورین، شال و خوزنین عبور می‌کنید تا به دانسفهان برسید. حال باید به سمت سگز آباد و بویین زهرا حرکت کنید. سپس جاده ساوه بویین زهرا را ادامه دهید و پیش از رسیدن به شهر ساوه، از آزادراه ساوه همدان وارد آزادراه شهید قاسم سلیمانی شوید. مسیر را ادامه دهید تا به سلفچگان، دلیجان، میمه، شاهین شهر، گز برخوار و اصفهان برسید. این مسیر حدود 7 ساعت زمان لازم دارد.

 

فاصله زنجان تا اصفهان

 

مسیر شماره 2 تا شهر ساوه با مسیر شماره 1، یکسان است. سپس باید در کنار آوه، وارد جاده ساوه قم شوید. پس از رسیدن به شهر قم، از بزرگراه امام علی، وارد آزادراه امیرکبیر شوید و از کنار شهر کاشان عبور کنید. سپس وارد بزرگراه خلیج فارس خواهید شد و از کنار شهر نطنز عبور خواهید کرد. در ادامه باید وارد جاده اصفهان میمه شوید و از آزادراه معلم، به مقصد برسید. با انتخاب این مسیر باید 7 ساعت و 36 دقیقه زمان  برای رسیدن به اصفهان را در نظر بگیرید.

 

سومین مسیر برای پیمودن فاصله زنجان تا اصفهان از آزادراه زنجان قزوین شروع می‌شود. در این مسیر شما باید ابتدا خود را به شهر قزوین برسانید. سپس وارد آزادراه قزوین کرج شوید تا به شهر کرج برسید. حال باید مسیر را همچنان ادامه دهید و به بزرگراه آزادگان بروید. در ادامه به آزادراه خلیج فارس بروید و از کنار شهرهای قم، کاشان و نطنز عبور کنید تا به جاده اصفهان میمه برسید. در نهایت نیز از آزادراه معلم به مقصد خود خواهید رسید. این مسیر به زمانی حدود 8 ساعت نیاز دارد.

 

فاصله زنجان تا اصفهان چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد، برای اینکه فاصله زنجان تا اصفهان را طی کنید، سه مسیر پیش رویتان است. مسیر اول 615 کیلومتر، مسیر دوم 690 کیلومتر و مسیر سوم 773 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از زنجان تا اصفهان

در این قسمت قصد داریم روش‌های پیمودن فاصله زنجان تا اصفهان را بررسی کنیم.

 

مسافت زنجان تا اصفهان با اتوبوس

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از زنجان به اصفهان بروید، استفاده از اتوبوس است. برای این منظور شما حدود 8 ساعت، این مسیر 617 کیلومتری را طی خواهید کرد.

 

مسافت زنجان تا اصفهان با خودروی شخصی

اگر خودتان فاصله زنجان تا اصفهان را رانندگی کنید، می‌توانید از زیبایی‌های مسیر هم لذت ببرید و هرجا که دلتان خواست، توقف کنید. همچنین می‌توانید از بین سه مسیر گفته شده، مسیر دلخواه خود را انتخاب کنید که بسته به مسیر، مسافتی بین 615 تا 773 کیلومتر در انتظار شماست.

 

جاذبه‌های مسیر زنجان اصفهان

سه مسیر برای پیمودن فاصله زنجان تا اصفهان وجود دارد که شهر خرمدره در بین تمام مسیرها مشترک است. این شهر دارای کوه هپی داغی با ارتفاع 1500 متر، کوه‌های الوند با سه هزار متر ارتفاع و کوچه‌باغ‌های زیباست. از جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به تپه نصیرآباد، درمان تپه سی، محوطه آخار باخار، محوطه خرابه لر، محوطه کرم بلاغی، محوطه قینرجه، تپه سینداران، قبرستان سوکهریز، محوطه گوره چال، آینه لرداشی، قیزر قلعه سی، تپه آرانج، تپه داستاران و تپه خالصه نام برد که به ثبت نیز رسیده‌اند.

 

مسافت زنجان تا اصفهان

 

دومین شهری که در بین سه مسیر مشترک به شمار می‌آید، تاکستان است. این شهر دارای چندین مکان‌ دیدنی است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. چشمه آب گرم خرقان یکی از این مکان‌هاست که در فاصله 95 کیلومتری از شهر قزوین قرار گرفته است. غار قلعه کرد نیز یکی از دیدنی‌های این منطقه است که یک تالار بزرگ دارد و دارای دالان‌ها، شعبه‌ها، چکنده‌ها و چکیده‌های مسحورکننده است. دمای غار 15 تا 20 درجه همراه با رطوبت است که حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند. بقعه پیر تاکستان و امامزاده کمال نیز از دیگر جاهای دیدنی‌های تاکستان به حساب می‌آیند.

 

بویین زهرا شهری است که در مسیر شماره 1 و 2 قرار دارد. یکی از تپه‌های قدیمی ایران در دشت قزوین و در منطقه بویین زهرا قرار گرفته است. نام این مکان تپه سگزآباد است که به دوره مادها و هخامنشیان منسوب می‌شود. قبرستان دانسفهان از دیگر دیدنی‌های این مسیر است که از سنگ مزارهای ارزشمند همراه با نقش‌ونگار و خطاطی ساخته شده است.

 

پل اروان که از دوره قاجار به یادگار مانده است، یکی دیگر از دیدنی‌های بویین زهراست. کاروانسرای محمدآباد در مسیر قزوین بویین زهرا و کاروانسرای هُجَیب در مسیر بویین زهرا ساوه قرار دارد که در گذشته برای استراحت و غذا خوردن مسافران و حیوانات آن‌ها که وسیله نقلیه‌شان به‌حساب می‌آمده است، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

برخی مکان‌های دیگر این منطقه شامل منطقه حفاظت شده دانسفهان، تپه قبرستان قزوین، برج‌های خرقان، آبگرم ارشیا، روستای خیارج، روستای چلمبر، روستای رودک قزوین، روستای شاخدار و بوستان امام علی می‌باشد.

 

شهر کرج در مسیر شماره 1 قرار دارد و مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی دارد. روستای آتشگاه کرج، کاخ مروارید، روستاهای کندر، ارنگه، سنقرآباد، ولایت رود، کلوان و غیره، کاخ سلیمانیه، باغ فاتح، باغ پرندگان، روستای بزغان، آبشار هفت چشمه، آبشار سپهسالار، آبشار چاران، آبشار کندر، بام کرج، پیست اسکی دیزین و سد کرج، در اطراف کرج قرار گرفته‌اند و می‌توانند ساعاتی خوش را به شما هدیه دهند.

 

شهر کاشان در مسیر شماره 2 و 3 قرار دارد. این شهر یکی از شهرهای دیدنی ایران است که طرفداران زیادی دارد. برخی از این مکان‌ها شامل روستای ابیانه، کویر ابوزید آباد، خانه عباسیان، تپه سیلک، باغ فین، تیمچه امین‌الدوله، خانه تاریخی بروجردی‌ها، شهر زیرزمینی نوش آباد، آتشکده هارپاک، آتشکده نیاسر، حمام سلطان امیر احمد، موزه اسباب‌بازی و خیمه شب‌بازی، خانه تاریخی عادل کاشان و کویر بند ریگ هستند.

در آخر اگر قصد سفر و اقامت در اصفهان را دارید می توانید، هتل های اصفهان را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

سه مسیر را در این مطلب ذکر کردیم شما کدام مسیر را ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان قشنگترین جاذبه‌‌ها در مسیر که هر فردی باید دیدن کند کدام هستند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
فائزه ۱۴۰۲/۷/۲۹

تو این مسیر زنجان تا اصفهان تاکستان باغ های انگورش بسیار زیبا هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

فائزه عزیز با شما موافق هستیم نظرات و کامنتهای شما به دیگر عزیزان کمک بسیار میکند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...