رَهی نو

فاصله ارومیه تا پیرانشهر

تعداد بازدید: ۱۰۴۴۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۱

پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در جنوب ارومیه واقع شده است، با اینحال مردم این منطقه کرد زبان هستند. علت نامگذاری این شهر، از قبیله‌ی پیران گرفته شده که خود را به پیران شخصیت نیکونام تورانی در شاهنامه نسبت می‌دهند. از آنجایی که این شهر دارای آثار تاریخی بسیاری است، گردشگرانی که به طبیعت و تاریخ علاقه دارند حتما سری به این شهر خواهند زد.

 

از طرف دیگر نقش مهم این شهر در جنگ ایران با عراق بود که به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیاری از مردم این شهر در حملات مرداد سال 62 کشته شدند. طبق آخرین سرشماری در سال 95 جمعیتی معادل 91 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی این شهر در مسیر ترانزیت ایران و عراق است و نقش مهمی در تجارت کشور در این منطقه را بر عهده دارد.

 

اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید و می‌خواهید از ارومیه سفر خود را آغاز کنید در این مسیر همراه شما هستیم.

 

فاصله ارومیه تا پیرانشهر از نظر مسافت و زمان

از ارومیه به سمت پیرانشهر تنها یک راه وجود دارد تا شما را در حدود یک ساعت و 58 دقیقه به مقصد برساند. در این مسیر وجود خدمات رفاهی مانند سه جایگاه پمپ بنزین و دو توقفگاه، خدمات تعمیرگاهی و خدمات ایران خودرو، یک مرکز درمانی نگرانی شما را بابت ادامه مسیر تا حد بسیار زیادی کاهش داده به طوری که بتوانید به راحتی خود را به مقصد برسانید. در دوراهی جاده مهاباد نقده یک راهدارخانه نیز وجود دارد که در صورتی بروز هرگونه مشکلی به این مرکز مراجعه کنید.

 

فاصله ارومیه تا پیرانشهر

 

فاصله ارومیه تا پیرانشهر چند کیلومتر است؟

فاصله این شهر تا مرکز استان، ارومیه، 133 کیلومتر است. در این مسیر ابتدا باید به سمت جنوب شهر ارومیه از جاده ارومیه به مهاباد برانید. سپس در دو راهی نقده _ مهاباد به سمت نقده بروید. وجود راهدارخانه د راین منطقه سبب می‌شود که شما در پیدا کردن ادامه مسیر سردرگم نشوید و به آسانی وارد جاده نقده پیرانشهر شوید. سپس در ادامه مسیر از جاده نقده _ پیرانشهر به راه خود ادامه دهید.

 

روش‌های سفر از ارومیه تا پیرانشهر

از آنجایی که این مسیر در حدود یک ساعت و خورده‌ای خلاصه می‌شود، تنها راه سفر به پیرانشهر از ارومیه با اتوبوس یا خودروی شخصی است. این مسیر سفر هوایی یا قطار ندارد.

 

مسافت ارومیه تا پیرانشهر با اتوبوس

مسافت ارومیه تا پیرانشهر در حدود 133 کیلومتر است که زمانی در حدود یک ساعت و نیم را می‌طلبد تا شما به این شهر برسید. برای این منظور شرکت مسافربری اطمینان ارومیه در خدمت شماست و تقریبا همه روزه از ساعت 4:30 بعدازظهر از ارومیه به سمت پیرانشهر حرکت می‌کند.

 

مسافت ارومیه تا پیرانشهر با خودروی شخصی

از آنجایی که در تمامی جاده‌ها به دلیل وجود سیستم کنترل سرعت و حضور ماموران نیروی انتظامی باید با سرعت مطمئنه برانید با خودروی شخصی نیز تفاوت چندانی با اتوبوس ندارد مگر آنکه بخواهید این مسیر را تفریحی برانید. در هنگام سفر از ارومیه به پیرانشهر به خاطر داشته باشید پس از گذشتن از نقده، خدمات ایران خودرو در خدمت شماست. از طرف دیگر ایستگاه پمپ بنزین در این مسیر است. پس با خیال راحت در این مسیر برانید.

 

جاذبه‌های دیدنی مسیر ارومیه پیرانشهر

در مسیر ارومیه به پیرانشهر جاذبه تاریخی یا گردشگری خاصی انتظار شما را نمی‌کشد، این درحالی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، طبیعت بسیار سرسبز و جنگل‌های کوهستانی در میانه لذت سفر را چندین برابر می‌کند. وجود روستاهای سرسبز و پر از جاذبه‌های گردشگری در این مسیر از نقاط پر گردشگر به شمار می‌رود. وجود کوه مرتفع قندیل در این منطقه نیز سبب شده تا سالانه علاوه بر گردشگران، کوهنوردان بسیاری به این شهر سفر کنند.

 

مسافت ارومیه تا پیرانشهر


خوب است بدانید شهر پیرانشهر به بهشت گمشده ایران معروف است. این شهر با دارا بودن تپه‌های بسیار زیبا و تاریخی هر بیننده و گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از آنجایی که این شهر کوهستانی است، بارش باران سبب شده تا تپه‌های سرسبز بسیاری در منطقه شکل بگیرند. تپه‌های معروف منطقه با قدمتی بسیار زیاد عبارتند از:

  • قلعه شین آوا که قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد باز می‌گردد.
  • قلعه موت آوا با قدمتی برابر 2500 سال قبل از میلاد
  • قلعه شای با قدمتی در حدود 1500 تا 2500 سال قبل از میلاد
  • قلعه جلدیان با قدمتی برابر 5000 تا 5500 سال قبل از میلاد
  • قلعه پسوه که به پیش از تاریخ باز می‌گردد.
  • کتیبه مافوره واقع در روستای لیک بن
  • و در نهایت داشان قلعه که تاریخ آن به 2000 تا 3500 سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری پیرانشهر این شهر می‌توان به جنگل‌های سرسبز پردانان اشاره کرد. این جنگل‌ها در مسیر پیرانشهر به سمت سردشت هستند و با وجود رودخانه دایمی و پر خروشی که دارد بر زیبایی منطقه افزوده است.

 

کافیست 20 کیلومتر از پیرانشهر به سمت مهاباد بروید تا سرزمنی سنگ‌های افسانه‌ای روستای خورنج را از نزدیک ببینید. این منطقه از سنگ‌های عظیم الجثه‌ای تشکیل شده که بسیار جالب و شگفت انگیز بر روی هم انباشته شده‌اند. ممکن است با دیدن این منطقه اولین تصوری که به ذهنتان خطور می‌کند وجود یک باغ وحش سنگی باشد که با ظرافت تمام بر روی همدیگر قرار گرفته‌اند.

 

خوب است بدانید شهر پیرانشهر به دلیل وجود سنگ‌های گرانیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شهرت جهانی دارد.

 

در این مطلب فاصله ارومیه تا پیرانشهر را مورد بررسی قرار دادیم. شما می‌توانید از هر کجای ایران به هر نقطه از کشور عزیزمان سفر کنید، بدون آنکه نگران محلی برای اقامت خود و همراهانتان باشید. در رهی نو می‌توانید بهترین هتل‌ها را با تضمین قیمت رزرو کنید و از سفرتان لذت ببرید. در باشگاه مشتریان رهی نو عضو شوید تا از تخفیفات شگفت انگیز ما با خبر شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تهرانچی ۱۴۰۲/۷/۲۹

ارومیه تا پیرانشهر که راهی نیست نزدیک با خودروی شخصی هم راحت میشه رفت ومسیر تفریحی خوبی هم داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

تهرانچی عزیر ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو نظرات شما عزیزان کمک بسیاری به دیگر عزیزان جهت انتخاب و تصمیم گیری نحوه سفر دارد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...