رَهی نو

فاصله اصفهان تا زاهدان

تعداد بازدید: ۱۵۱۹۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

شهرستان زاهدان، یکی از زیباترین شهرهای ایران با مناطقی ناشناخته و طبیعتی بکر است و آثار تاریخی متعددی را نیز در دل خود جای داده است. مرکز شهر سیستان و بلوچستان، شهری است با جاذبه‌های منحصر به فرد که به دلیل حواشی و شایعات فراوان، مورد کم‌لطفی و کم‌توجهی گردشگران واقع شده است؛ اما برخلاف آن‌ها، این شهر از امنیت بالایی برخوردار بوده و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد. تجربه سفر به شهر زاهدان و همنشینی با مردمان این شهر، خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه محلی، تجربه خرید از بازارهای سنتی و بازدید از مناطق زیبا و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن، حتما سفری به یادماندنی و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. در ادامه به معرفی مسیرهایی که از استان اصفهان به شهر زاهدان می‌رسند و همینطور فاصله اصفهان تا زاهدان و روش‌های سفر به این شهر می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا زاهدان از نظر مسافت و زمان

مرکز استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان، در 517 کیلومتری شرق شهر کرمان و نیز در نزدیکی کشور پاکستان واقع شده است، از جنوب به شهرستان خاش و از شمال به شهرستان هامون و کویر لوت محدود می‌شود. زاهدان همچنین دارای ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی است. فاصله این شهر تا استان اصفهان نیز حدود 1174 کیلومتر است. در ادامه، سعی داریم تا با فاصله این شهرستان تا شهر اصفهان، بهترین راه‌های دسترسی به آن و همینطور با جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

فاصله اصفهان تا زاهدان

 

فاصله اصفهان تا زاهدان چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهر زاهدان از استان اصفهان، سه مسیر پیش روی خود دارید. مسیر اول به طول 1193 کیلومتر، از بزرگراه اردکان - نائین، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جاده کرمان – یزد و بم - زاهدان می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 12 ساعت و 53 دقیقه است.

 

مسیر دوم به طول 1313 کیلومتر، از بزرگراه خلیج‌فارس، جاده طبس – خور، جاده راور -دیهوک، جاده سرپیشه – نهبندان و زاهدان - بیرجند می‌گذرد و مسافت زمانی این مسیر نیز حدود 14 ساعت و 44 دقیقه است.

 

مسیر سوم با طول 1579 کیلومتر، از بزرگراه سمیرم - شهرضا می‌گذرد و پس از گذر از جاده هرات – شهر بابک در جاده رفسنجان – کرمان به مسیر اول می‌پیوندد و فاصله زمانی آن نیز حدود 18 ساعت و 39 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله طولانی بین استان اصفهان و شهر زاهدان، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا زاهدان

برای رسیدن به مرکز استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید که در ادامه ویژگی‌ها و خصوصیات هرکدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مسافت اصفهان تا زاهدان با اتوبوس

در میان دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی موجود، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها، اتوبوس است. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه اصفهان به سمت شهر زاهدان حرکت می‌کنند، این مسیر با اتوبوس حدود 15 ساعت طول می‌کشد که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در طول مسیر می‌تواند متفاوت باشد.

 

مسافت اصفهان تا زاهدان با خودروی شخصی

شاید شما هم از مسافرینی باشید که با وجود انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی، به دلایلی همچنان سفر با وسیله نقلیه شخصی خود را به وسایل حمل‌ونقل  عمومی موجود ترجیح می‌دهند. از استان اصفهان به سمت شهر زاهدان، می‌توانید یکی از این سه مسیر را انتخاب کنید: مسیر اول از بزرگراه اردکان - نائین، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جاده کرمان – یزد و بم - زاهدان به طول 1193 کیلومتر، مسیر دوم از بزرگراه خلیج‌فارس، جاده طبس – خور، جاده راور -دیهوک، جاده سرپیشه – نهبندان و زاهدان - بیرجند به طول 1313 کیلومتر و مسیر سوم از بزرگراه سمیرم - شهرضا به طول 1579 کیلومتر.

 

مسافت اصفهان تا زاهدان

 

مسافت اصفهان تا زاهدان با قطار

مسافرت با قطار در بین دیگر وسایل حمل‌و‌نقل، ایمن‌تر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و همینطور حرکت بر روی مسیر ریلی هم برای بسیاری از افراد جذابیت‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود که سفر با قطار را به دیگر وسایل حمل‌‌ونقل ترجیح دهند. یک هفته در میان قطار اصفهان - زاهدان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در مسیر ریلی حرکت می‌کند و فاصله زمانی آن نیز تا مقصد حدود 18 ساعت است.

 

مسافت اصفهان تا زاهدان با هواپیما

فرودگاه بین‌المللی شهر زاهدان، هشتمین فرودگاه بین المللی کشور است و با موقعیت ویژه‌ خود در شرق کشور، اهمیت بسزایی در حمل و نقل و توسعه استان دارد. مدت زمان پرواز از فرودگاه شهر زاهدان تا فرودگاه اصفهان 45 دقیقه است. این میزان ممکن است با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی و یا مسیرهای هوایی متغیر باشد.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی زاهدان | جاذبه ها و تفریحات زاهدان + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر اصفهان زاهدان

در مسیر تقریبا طولانی از شهر اصفهان تا زاهدان از شهرها و روستاهای متعددی عبور می‌کنید که هر کدام زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی خاص خود را دارند. از اولین جاذبه‌هایی که در مسیر خود به سمت شهر زاهدان دارید، کاروانسرای شاه عباسی میبد و نارین‌ قلعه یزد است. این قلعه با قدمتی حدود 3 الی 4 هزار ساله، اولین قلعه حکومتی در جهان است. شهرستان شاهدیه و قلعه ابرندآباد، دخمه زرتشتیان شهر یزد، کوه ریگ (مهریز)، قلعه تاریخی غربالبیز مهریز، شهر رفسنجان با بازار تاریخی رفسنجان و عمارت باقری رفسنجان، باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در مسیر خود به سمت زاهدان پیش رو دارید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا فاصله استان اصفهان تا شهر زاهدان و راه‌های مختلف رسیدن به آن را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر قصد سفر به این شهر پرجاذبه را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در سفر به این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

اگر قصد سفر و اقامت در زاهدان را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های زاهدان را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محسنی ۱۴۰۲/۸/۸

مسیر زاهدان هم چقدر زیباست اصلا فکر نمیکردم انقدر جذابیت داشته باشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

محسنی عزیز بله این مسیر هم زیباییهای خاص خودش را دارد ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...